.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 13:58:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI] Buczenie wspomagania
PostNapisane: 05.sty.2011 08:06:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam
Potrzebuje pomocy dla kolegi. Nie wiem czy na tym dziale czy raczej dział silinik. Jeżeli silnik proszę o przeniesienie tematu.

Jakiś czas temu kolga był zmuszony zrobić remont zakupionego samochodu Audi A6 2,5TDI 2002r na którą wydał 15000zl (silnik, skrzynia) zrealizowany u Sopy. Zauważył też, że kierownica ciężko pracuje i słychać buczenie. U Sopy powiedzieli że niektóre roczniki z tych Audi miały przekładnie które ciężko pracowały. Ale postanowili wymienić pompę na orginał który zamówili w niemczech.
Po wymianie okazało się że dalej słychać buczenie i kierownica ciężko chodzi. Jak dla mnie chodzi OK, ale znacznie ciężej niż u mnie w Audi 80.
Na postoju można palcem kręcić używając sporej siły. Ale najgorsze jest to buczenie
Buczenie jest na postoju w czasie jazdy jak się silnik rozgrzeje, nie skręcając. Skręcając to jest buczenie chrobot niemiłosierny. Po prostu w środku cały czas słychać buczenie – nie skrecając mniejsze, skręcając kolosalne.
Po wyłączeniu silnika na 3min ustaje i znów wchodzi po jakimś czasie.
Czy mogli wlać zły płyn?
Jaki powinien być?
Uwalona nowa orginalna pompa wspomagania?
Co może być przyczyną?
Trudno ustalic skąd dobiega buczenie
Pomóżcie!

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 00:39:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przekładnia, pompa albo sitko.

przeczytaj dokładnie ten post i ustal co spieprzył sopa: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 98#1398098 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 10:21:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Kolergo a jaki płyn masz wlany?
bo jak sie nie mylę to powinien być febi zielony 6162.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 12:11:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
meszrum napisał(a):
przekładnia, pompa albo sitko.

przeczytaj dokładnie ten post i ustal co spieprzył sopa: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 98#1398098 .

To co przeczytałem w tym poście: to jest "gejzer" bo widziałem, ale piany nie ma. Po prostu kotłuje się w zbiorniczku. Nie wiem tylko jak z tym sitkiem. Czy sitko widać? Bo z tego co kojarzę to widziałem bulgotanie tylko, ale sitka nie widziałem. Może nie ma sitka. Chodzi o to że to nie moje autko nie mam dostępu też do niego próbuje koledze z pracy pomóc który nie jest w niczym oblatany a w internecie już bardziej więc nie jest użytkownikiem naszego forum
Czy są na forum użytkownicy którzy mieli taki problem i wymiana zbiorniczka pomogła?
Jaki powinien być tam płyn?
Febi mineralny zielony jak kolega powyżej napisał?
Sitko jest po to by z powrotu zbierać syfy? Ale jaki wpływ na wycie ma sitko jego ustawienie?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Ostatnio edytowano 06.sty.2011 12:19:07 przez sebco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 12:12:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
123mielony napisał(a):
Kolergo a jaki płyn masz wlany?
bo jak sie nie mylę to powinien być febi zielony 6162.

Nie wiem jaki tak jest! Wymieniali go u SOPY

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 14:08:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sebco napisał(a):
meszrum napisał(a):
przekładnia, pompa albo sitko.

przeczytaj dokładnie ten post i ustal co spieprzył sopa: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 98#1398098 .

To co przeczytałem w tym poście: to jest "gejzer" bo widziałem, ale piany nie ma. Po prostu kotłuje się w zbiorniczku. Nie wiem tylko jak z tym sitkiem. Czy sitko widać? Bo z tego co kojarzę to widziałem bulgotanie tylko, ale sitka nie widziałem. Może nie ma sitka. Chodzi o to że to nie moje autko nie mam dostępu też do niego próbuje koledze z pracy pomóc który nie jest w niczym oblatany a w internecie już bardziej więc nie jest użytkownikiem naszego forum
Czy są na forum użytkownicy którzy mieli taki problem i wymiana zbiorniczka pomogła?
Jaki powinien być tam płyn?
Febi mineralny zielony jak kolega powyżej napisał?
Sitko jest po to by z powrotu zbierać syfy? Ale jaki wpływ na wycie ma sitko jego ustawienie?



jeżeli nie ma piany, to winę ponosi sitko - jego brak lub złe ustawienie.

należy dużą strzykawą odessać cały płyn ze zbiorniczna [silnik oczywiście wyłączony] - wówczas będzie widoczne sitko [albo jego widoczny będzie jego brak]. sitko należy ustawić tak jak napisałem:
Cytuj:
prawidłowe osadzenie sitka [kształt L z dwoma metalowymi siteczkami] jest takie, że jego długa część usytuowana jest pionowo w ten sposób, że krawędzie części długiej wchodzą idealnie w prowadnice/wyżłobienia pionowe na ściance zbiorniczka. przy prawidłowym osadzeniu naciskając część krótką w miejscu gdzie graniczy ze ścianką zbiorniczka nie powinna powstawać możliwość jakiekolwiek ruchu pionowego - jeżeli część krótka się ugina, to znaczy, że sitko zostało wysadzone przez ciśnienie idące z powrotu [z pompy] i konieczne jest jego prawidłowe zamontowanie.
wystarczą 2 mm szpary i pompa będzie buczeć po nagrzaniu.


sitko odpowiada za to, żeby nie powstawał gejzer w zbiorniczku i tym samym, żeby pompa nie zasysała powietrza. innymi słowy, sitko odpowiada za odpowiednią cyrkulację oleju w zbiorniczku i utrzymywanie płaskiego menisku podczas pracy po nagrzaniu.

możecie też zrobić zdjęcie po odessaniu płynu ze zbiorniczka - wówczas powiem Wam, czy jest OK, czy też nie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 15:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sebco napisał(a):
123mielony napisał(a):
Kolergo a jaki płyn masz wlany?
bo jak sie nie mylę to powinien być febi zielony 6162.

Nie wiem jaki tak jest! Wymieniali go u SOPY

dzwoniłem do kolegi.
Sopa wymienił na Febi mineral 06162. Tak ma napisane na fakturze

EDIT 07-01-2010
Dziś widziałem ten płyn.
Wygląda jak kawa z mlekiem - dziwne. Jakby nie był wymieniony.
Kolega powiedział że napisali mu 0,7l płynu febi i wcześniej wlali jakiś płyn pluczący z którym miał jeździć 1mc - jest coś takiego?
Później wymiana na febi.
Ile wchodzi płynu do obiegu?
Czy możliwe aby zrobił się taki płyn po pół roku? Ale buczenie miał od początku naprawy, choć jemu też trudno to określić bo samochodem jeździ jego żona więc trudno od kobiety wyciągnąć rzetelne informacje. Żona sygnalizowała że jakby coś buczało.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Ostatnio edytowano 07.sty.2011 19:56:03 przez sebco, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 15:40:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
A może kolega dorabiał przewody od pompy do przekładni?

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 15:42:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
123mielony napisał(a):
A może kolega dorabiał przewody od pompy do przekładni?

Nic nie było robione
Wszystko u SOPY

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 18:14:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ZROBIONE!!! :D

SSerwis SOPA po 4 godz zdjagnozował uszkodzone sitka w zbiorniczku wspomagania. Miało 3 dziury które zostały zrobione jakby specjalnie bo sitko było wcześniej zatkane (może)
Wymiana zbiornika 450zł z robotą
Chyba musieli zajrzeć na forum "dziadygi" i czytać tego posta

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: