Cytuj:
Nie wiem czy ten link cos pomaga , wydaje mi sie ze bardziej wprowadza blad przy zlej interpretacji.
taaa...
1) kat zadany przez ECU nie "nastawia sie" a decyduje o nim ECU (w zaleznosci takze od dawki a ta /widziana/ zalezy od wielu czynnikow np zuzycia silnika czy tez oporow pracy na wolnych obrotach /automat daje wieksze opory silnikowi niz manual/itp)
2) Kat na late ustawia sie i instrukcja mowi, ze poprawny jest kat w zakresie 0-4ATDC (
tak mowi producent dla jasnosci-
poza dyskusja!)
3) kat 2ATDC jest po prostu poprawny a nie najlepszy czy wzorcowy
4) kat na late to skrajne ustawienie i oczywista bzdura jest wskazywanie jakiejkolwiek wartosci z oznaczeniem "najlepsza i wzorcowa" dla wszystkich 2.5v6tdi (nie mozna jej ustalic w oderwaniu od kata zadanego - punkt 1) )
5) nie widze najmniejszych przeciwskazan by probowac ustawiac na 2ATDC jak i nie widze by ustawiac na 1.8ATDC a moze 2.5ATDC - osobiscie mam 3ATDC i auto zapala dobrze i jezdzi tak juz z 70tys u mnie
Pozdrawiam,
Przemek
EDIT
jezeli chcesz sie upewnic czy to jest zwiazane z faktyczna temperatura czy widziana temperatura to nic prostrzego
wymontowac czujnik temp albo by sie nie brudzic plynem kupic 2gi np topranu za okolo 25zyla i zapalic auto przy odczycie np
czujnik w szklance zimnej wody
Ecu podaje mniej wachy jak motor jest rozgrzany wiec niedomagania rozrusznika czy aku moga sie przekladac na zapalanie na cieplym tyle ze zdechly aku zdycha tez na mrozie a z tym problemow nie bylo...
Jezeli termostat trzymal auto niedogrzane (temp 70 stopni) a teraz jest 90 to daje sie to wszystko logicznie wytlumaczyc (mniej wachy na rozruch => ciezej pali)
Leczenie: wizyta u czipmachera by ten zmienil jedna mapke odpowiedzialna za wache do rozruchu w fcji temperatury (czyli wiecej wachy i od wczesniejszych obrotow przy rozgrzanym aucie ) (problem dobpru kata wtrysku to sprawa "rownolegla")