.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:24:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi 2,5 tdi c5 nie pali na ciepłym po wymianie termostatu
PostNapisane: 13.gru.2010 20:25:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
witam i prosze o porade bo juz zgłupiałem
wiem ze powinny byc logi ale zostały na innym kompie przy okazji je zabiore i wkleje sprawa wyglada tak...
po wymianie termostatu samochód przestał dobrze zapalac na goracym silniku (akn)
wczesniej palił bez problemu teraz zapala po 3-5 sek
pompa na ciepłym i zimnym uzyskuje zadane wysterowanie tu nic nie uległo zmianie na goracym 85st jest 2st atdc czyli tak jak trzeba .zimniejszy schodzi nizej ok 2 btdc dawka to ok 5-6 mg przy 766obr ,CF 19.5-20 czyli w normie tak jak napisałem tu nic nie uleglo zmianie .rozrzad ustawiony na blokadach 100% ok sprawdzany 2x .
na starym termostacie był niedogrzany ok 70 st wg wskaznika czyli realnie 60-65. ale palił miodzio no i spalanie trasa miasto 80/20 srednio 7,5l/100 (manual ,oska,sedan) jada ok 120km/h na niedogrzanym silniku
no a teraz wstyd miedzy ludzi podjechac ....
nie wiem co robic czy wymienic termostat na stary ? i pozostawic silnik niedogrzany ? podejrzewam ze czujnik temp ze wzrostem temp zmniejszył dawke paliwa do rozruchu tyko dlaczego ta cholera nie jara od strzała ? czy dawka mogła spasc az tak drastycznie ? przebieg licznikowy 250 własciwy 335tys(poprzedni ch..cofnoł jak sie okazało po konsultacji z serwisem ).krzywki wałków nie sa zjedzone max ubytek 0.07mm 3szt reszta 0.00-0,05mm czyli poezja jak na ten przebieg .
zimny ponad tydz temu przy -22 zapalił wzorowo na nowym termostacie na starym tez zreszta palił zawsze .
zaznaczam jeszcze raz tylko po zmianie termostatu powaliło sie zapalanie reszta jest ok . kopyto jest ,dyma niet.
no i co mu zrobic?
czy na vagu bedzie wdac dawke przy rozruchu podczas zapalania ? a jesli nawet bedzie mała to czy da sie z nia cos zrobic?
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 20:27:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wymiana termostatu wymaga rozpiecia rozrzadu , mysle ze zostaly zle ustawione fazy rozrzadu a co za tym idzie rozpoczecie wtrysku. Tak wiec to co juz zostalo wykonane trzeba wykonac ponownie , tym razem tak jak sie nalezy i bedzie zapalal . :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 10:39:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Lotus napisał(a):
Wymiana termostatu wymaga rozpiecia rozrzadu

oficjalna droga tak ale sa tacy co robili to bez rozpinania - pytanie, ktora droga poszedl mechanik (oficjalna czy pociagnela go ciemna strona mocy i przepychal kolo paska-a wiec nie rozpinal rozrzadu)
Logi 001, 004S*), 004BS*), 013, 014 i dla porzadku 007 (czy aby silnik nie widzi jakiejs dziwnej temp ze wzgledu na uwalony czujnik temp.

Napisz po jakiej stronie jest kat bo w logach nowych vagcomow nie zawsze to jest jednoznaczne (w watku podpietym w mojej stopce masz to opisane)

kiedys pamietam, ze w audi80 ke-jetronic byl taki problem z czujnikiem, ze tylko w pewnym przedziale temp wskazaywal zla temp (bylo tak smiesznie ze palil i chodzil dobrze jak byl zimny i cieply ale jak byl tak sredniorozgrzany byla katastrofa) - wiec 007 sobie poobserwuj (jak sie nie da tego rozrzadem wytlumaczyc...)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 19:42:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Sam pomysl wymiany termostatu bez rozpiecia rozrzadu jest masakra sama w sobie , od lejacego sie plynu na pasek po zmiane naprezenia paska ktora ma ogromny wplywa na fazy a takze rozpoczecie wtrysku.

Sprawdzenie samego rozpoczecia wtrysku nic nie da bo czy wartosci beda prawidlowe czy ńie nie swiadcza o prawidlowosciac synchronizacji rozrzadu.

Reasumujac: co by to nie bylo silnik naszego kolegi nie zapala po majstrowaniu przy rozrzadzie i jest to podstawa do sprawdzenia prawidlowosci ustawien walkow wzgledem GMP a takze naciagu paska az w koncu rozpoczecia wtrysku.

Gdyby osoba ktora wykonala ta usuluge miala ontym pojecie nie bylo bytego postu.


K jetronic to pra stary sytem w dodatku z definicji benzynowy , silnik a takze uklad rzadzacy sie tymi samymi w prawdzie prawami , ale zupenie inaczej reagujacy chociazby z uwagi na dodatkowy wtryskiwacz rozruchowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 21:52:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie ma mozliwosci takiej zeby korekcje sie nie rozjechaly i pasek byl zle zalozony

to robil mechanik i mogl miec centralnie w d... fakt, ze oleje wszystko w kolo plynem (akurat plyn mozna tez bylo wywalic z ukladu przed operacja), mogl to robic uczen czy pracownik etatowy tego mechanika, ktory mogl miec to jeszcze bardzeij centralnie w d...

czujnik temperatury zarowno w duzym fiacie jak i tym audi, w audi z ke-jettronic itp to nic innego niz termistor (zasada dzialania taka sama)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 23:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
witam ponownie logów nadal nie da rady zrobic teraz laptop zdycha na bateri
rozrzad jak pisałem załozony poprawnie sprawdzony 3x wałki składane na blokadach 4,2mm ciasno z dokładnoscia zegarmistrza koła luzowane i napinane na blokadach wał tez zablokowany wszystko po napieciu trafia idealnie w swoje punkty. o poprawnosci złozenia swiadcza korekcje tak jak pisze przemek brak odjazdu w grupie 014 na jednym z cylindrów nawet 0,00-0,12 kolejne to ok -0,6 i nawet -1,2 ale jeden cylinder 4,5,lub 6 o korekcji 0.00 przesadza sprawe zgadza sie ?
tym zegarmistrzem byłem ja ;-).nie ma mowy o fuszerce .rozrzad robiłem juz 4 razy (2 x w silnik wlazły myszy i przeskoczył pasek o zab oczywiscie kolizja na jednej głowicy) oczywiscie mam juz pojecie o debilnej konstrukcji tego silnika .
razem z rozrzadem był wymieniony termostat poniważ widac było ze temperatura która pokazuje wskaznik i vag wynosiła ok 70 st .a wiec termostat jak byk .
po wymianie temp 86-90 wskazania vag i wskaznika .
pompa jest ustawiona na 0-0,2 atdc czyli prawidłowo było 2 atdc ale czasami było czuc delikatna drgawke w zakresie ok 1200obr chyba kulał ciut cylinder z korekcja - 1,2 teraz tego nie ma .troche twardsza praca choc praktycznie niezauwazalna zgubiła delikatna ledwo wyczuwalna wibracje .
samochód spala teraz ok 7l jezdze spokojnie do 120 w koncu zima ;-) choc wiem ze na trasie zlazłby jeszcze z litr.
aha wywaliłem tez kata ale nie zauwazyłem róznicy kat był czysty choc orginał ok 340 tys
sam miał robiony czip 3 lata temu podymiał na czarno przy rozruchu i przy przyspieszaniu wiec uleczyłem go z tego tym sposobem .jestem pewien ze na fabrycznym sterowniku zapalałby od strzała na ciepłym ale kopciuch by był .
czekam na sugestie choc chyba juz za wiele tutaj sie nie wymysli
pozdrawiam wszystkich
ciepek a6 2,5 tdi 99r akn


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2011 00:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
jeszcze jedno dawka rozruchowa to 6mg tak pokazał vag podczas startu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2011 22:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
oto logi z niepalacego na ciepłym nieszczęśnika statyczne i bs
dynamicznych brak - laptop ma kulawa baterie i za krótki kabel ;-)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d2 ... 35120.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ab ... 4e290.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70e ... 51be3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/acd ... cc732.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07c ... dd64a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0b ... cf385.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2011 23:14:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Skoro juz tak zegarmistrzosko ustawiles ten rozrzad to nie mogles dopracowac rozpoczecia wtrysku zeby bylo 2.0 ATDC zamiast 0.2 ATDC ? Rozumiem ze poprawiles sobie drgawke czy czkawke , ale prawidlowo jest 2.0 a skoro przy prawidlowym ustawieniu rozpoczecia wtrysku jest cos nie tak to znaczy ze blad jest gdzie indziej. Diabel zawsze tkwi w szczegulach. Tak czy tak nadal uwazam ze blad jest w ustawieniacz faz rozzradu.

To ze zrobiles to zgodnie ze sztuka to jedno a to czy jest dobrze musisznsprawdzc. Moze ustawiles , skreciles wszystko ale nie sprawdziles czy nie nastapilo przesuniecie przy napianiu czy dokrecaniu kol.

Sory ale ja jestem niedowiarek i widzialem juz mase przypadkow gdzie wszystko mialo byc super a rzeczywiscie do super brakowalo sporo. Sprawdz moze jeszcze raz i trzymaj sie 2.0 ATDC :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2011 23:49:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
formalnie kazde ustawienie na late w przedziale 0-4atdc jest poprawne (czyli i obecne)
Twoje ecu "chce" uzyskac kat 1,8ATDC wiec sie zes... predzei niz to osiagnie. Ustawienie powyzej 1,8ATDC na LATE da o sobie znac zejsciem wysteriowania elektrozawoty kata wtrysku < 100%
W praktyce przesun sie w strone LATE s sprawdz jak pali
W moim podpisie masz watek z wytlumaczeniem o co biega
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 00:20:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie wiem czy ten link cos pomaga , wydaje mi sie ze bardziej wprowadza blad przy zlej interpretacji. Wartosc 2.0 ATDC to wartosc nastawow i im bardziej zblizona w odczytach tym lepiej. Jest to taka wartosc ktora nalezy wykonac przy prawidlowych ustawieniach mechanicznych i odpowiedniej temperaturze silniknpowyzej 80 stopni. Nie ma mozliwosci zeby kanal 004 na wolnych obrotach nie byl idealnie zbiezny. Zbiezny. Nie bedzie tylko przy blednym ustawieniu faz , napieciu paska pompy czy awarii samej pompy . Napierezenie paskow ma tak samo duze znaczenie jak ustawienie rozpoczecia wtrysku zeby ECU nie musialo sie zesrac jak napisal kolega. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 16:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Nie wiem czy ten link cos pomaga , wydaje mi sie ze bardziej wprowadza blad przy zlej interpretacji.

taaa...

1) kat zadany przez ECU nie "nastawia sie" a decyduje o nim ECU (w zaleznosci takze od dawki a ta /widziana/ zalezy od wielu czynnikow np zuzycia silnika czy tez oporow pracy na wolnych obrotach /automat daje wieksze opory silnikowi niz manual/itp)
2) Kat na late ustawia sie i instrukcja mowi, ze poprawny jest kat w zakresie 0-4ATDC (tak mowi producent dla jasnosci- poza dyskusja!)
3) kat 2ATDC jest po prostu poprawny a nie najlepszy czy wzorcowy
4) kat na late to skrajne ustawienie i oczywista bzdura jest wskazywanie jakiejkolwiek wartosci z oznaczeniem "najlepsza i wzorcowa" dla wszystkich 2.5v6tdi (nie mozna jej ustalic w oderwaniu od kata zadanego - punkt 1) )
5) nie widze najmniejszych przeciwskazan by probowac ustawiac na 2ATDC jak i nie widze by ustawiac na 1.8ATDC a moze 2.5ATDC - osobiscie mam 3ATDC i auto zapala dobrze i jezdzi tak juz z 70tys u mnie
Pozdrawiam,
Przemek

EDIT
jezeli chcesz sie upewnic czy to jest zwiazane z faktyczna temperatura czy widziana temperatura to nic prostrzego
wymontowac czujnik temp albo by sie nie brudzic plynem kupic 2gi np topranu za okolo 25zyla i zapalic auto przy odczycie np czujnik w szklance zimnej wody
Ecu podaje mniej wachy jak motor jest rozgrzany wiec niedomagania rozrusznika czy aku moga sie przekladac na zapalanie na cieplym tyle ze zdechly aku zdycha tez na mrozie a z tym problemow nie bylo...
Jezeli termostat trzymal auto niedogrzane (temp 70 stopni) a teraz jest 90 to daje sie to wszystko logicznie wytlumaczyc (mniej wachy na rozruch => ciezej pali)
Leczenie: wizyta u czipmachera by ten zmienil jedna mapke odpowiedzialna za wache do rozruchu w fcji temperatury (czyli wiecej wachy i od wczesniejszych obrotow przy rozgrzanym aucie ) (problem dobpru kata wtrysku to sprawa "rownolegla")

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 11.sty.2011 17:49:48 przez przemekk74, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 16:47:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2008 19:43:30
Posty: 17
Lokalizacja: torun
sprawdz rozrusznik, i to calkiem serio. Zimny ,chlodny bedzie krecil szybciej niz po rozgrzaniu. A to ze ropolek potrzebuje kopa do odpalenia wszyscy wiedza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: