.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:17:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AKE 2.5 TDI 180KM NIE CIĄGNIE - NOWE LOGI BS
PostNapisane: 14.sty.2011 21:31:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
Witam wszystkich! mam audi a6 2.5tdi 180km AKE . Mianowicie chodzi o to że ciągnie gorzej od 150 km, mam przyrównanie bo kolega ma własnie taką. Brak jakichkolwiek błędów sprawdzane downa komputerami ( vcds i cdif ) Nie mam pomysłu co może być. Może jakieś sugestie???

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Ostatnio edytowano 17.sty.2011 12:29:11 przez jaro123, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 22:02:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32197.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32198.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32199.html
Grupy: 004,004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32200.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32201.html
Grupy: 010,010 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32202.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32203.html

PODKREŚLAM ROBIŁEM TO PIERWSZY RAZ !!! :)

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 23:00:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Zobacz sobie ograniczenie momentu mojego AKE: http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/d/008dyn.JPG
Mniej więcej tak to powinno byc jak u mnie w w aucie na oryginalnym sofcie.
U Ciebie moc silnika leży, widać że auto dostaje mnie paliwa niż powinno. Faktycznie nie może wciskać w fotel.
Z tanich rozwiązań problemu:
- może wydech zatkany, trzebaby rozpiąc za turbiną i logować
- przeładowanie turbiny grozi jej wyłączeniem np. przy wyprzedzaniu (brrrr), ale to wniosek z grupy 003 a nie 011, przydałby sie log gr10dyn.
Tak w ogóle to przydałby się komplet logów...
Z droższych rozwiązań problemu:
- sterowanie turbiny leży (N75 albo kierownice)
Auto przyspiesza tylko około 2,5..3tys obr/min, poza tym toczy się , no nie ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AKE 2.5 TDI 180KM NIE CIĄGNIE - LOGI
PostNapisane: 15.sty.2011 00:31:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jaro123 napisał(a):
Witam wszystkich! mam audi a6 2.5tdi 180km AKE . Mianowicie chodzi o to że ciągnie gorzej od 150 km, mam przyrównanie bo kolega ma własnie taką. Brak jakichkolwiek błędów sprawdzane downa komputerami ( vcds i cdif ) Nie mam pomysłu co może być. Może jakieś sugestie???


czy na pewno masz silnik AKE?
[skąd wiesz, że masz taki?]

sterownik silnika [ECU] w Twoim samochodzie to 4B1 907 401D - jest to sterownik od silnika AYM [155PS], a nie od AKE.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 15.sty.2011 09:54:15 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 09:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
grisha jakie logi zrobić jeszcze?
A co do przeładowania to powinno jakiś błąd wywalić a tu całkowicie nic. nie ma jakiś nagłych braków mocy jak to bywa przy przeładowaniach jak odpali to tak chodzi już mulowato :(
Sprawdziłem sztangle pracuje prawidłowo, nic nie dymi nawet jak ma pedal w podlodze.

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 09:53:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grisha napisał(a):
Z tanich rozwiązań problemu:
- może wydech zatkany, trzebaby rozpiąc za turbiną i logować
- przeładowanie turbiny grozi jej wyłączeniem np. przy wyprzedzaniu (brrrr), ale to wniosek z grupy 003 a nie 011, przydałby sie log gr10dyn.
Tak w ogóle to przydałby się komplet logów...
Z droższych rozwiązań problemu:
- sterowanie turbiny leży (N75 albo kierownice)
Auto przyspiesza tylko około 2,5..3tys obr/min, poza tym toczy się , no nie ?


wydech nie jest zapchany, co widać w 011 - ciśnienie pojawia się w prawidłowym momencie.
sterowanie turbosprężarką jest prawidłowe.

ten samochód ma sterownik od silnika AYM, a nie od AKE i dlatego nie może mieć 180PS.

poza przeładowaniem [które nie większego ma wpływu na moc do czasu notlaufów] wszystko jest OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 10:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
sprawdzę ten sterownik i napisze co i jak

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 11:05:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jaro123 napisał(a):
sprawdzę ten sterownik i napisze co i jak


podnieś maskę, odszukaj czarną tabliczkę znamionową w komorze silnika [strona pasażera w okolicach szyby] i napisz co jest tam napisane - VIN oraz kod silnika. napiszę Ci wówczas z jakim silnikiem ten samochód wyjechał z fabryki.

jeżeli to będzie AKE, to masz 2 możliwości:
- ktoś podmienił sterownik na pochodzący od AYM;
- ktoś wymienił silnik.

żeby ustalić czy wymieniony był sterownik, czy cały silnik należy odczytać oznaczenie i nr silnika, które wybite jest na jego bloku. najpierw jednak odczytaj to, co napisane jest na tabliczce - symbol silnika i VIN.

sterownika nie sprawdzaj - szkoda czasu. nie dość, że nr jest od AYM, to jeszcze też mapy są od AYM.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 11:33:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
z tabliczki jest wyraźnie AKE i w bagażniku tez . Sprawdze nr. silnika z bloku i go wkleję.
A jeszcze jedno istotne jest to że bardzo wolno kręci się z dołu i dużo pali za dużo !!!

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 11:53:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
znalazłem coś takiego 059 103 021 L nie wiem czy o ten chodzi ????

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 12:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, to nie ten numer.

numer silnika znajdziesz tutaj:
Obrazek

a dokładnie w tym miejscu: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=CP_lirwG

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 12:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
znalazłem na obudowie rozrządu symbol AYM :( Na ale mimo to kolega ma 150km z 98r. i dużo lepiej mu to jeździ:(
A może kąt wtrysku jest za późny ?????

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 12:58:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czyli był wymieniony silnik.

jaką masz skrzynię w samochodzie?

teraz powinieneś zrobić logi statyczne oraz Basic Settings.
jak to zrobić znajdziesz w topiku o diagnostyce [link w moim podpisie].


powinieneś zrobić porządek z silnikiem jeżeli będzie jakikolwiek problem, a potem możesz zwiększyć moc do 180PS. AYM i AKE to dokładnie ten sam silnik [różni się w zasadzie jedynie pompą].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 14:12:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
skrzynia manualna (6) zrobiłem statyczne ale nie BS nie mam zarejestrowanego vaga. Statyczne nie Bs coś pomogą ???

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 14:56:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jaro123 napisał(a):
skrzynia manualna (6) zrobiłem statyczne ale nie BS nie mam zarejestrowanego vaga. Statyczne nie Bs coś pomogą ???


dostałeś PW.

wklej statyczne.
BSy wkleisz jak sobie zarejestrujesz VC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 15:26:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
Grupy: 001,004,008 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32219.html
Grupy: 003,004,011 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32220.html

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 15:36:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeszcze 013 i 014.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 18:59:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
Grupy: 013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/calibra44jaro_32252.html

Sorki że tak długo to trwało

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 21:01:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przydałby się logi 004 BS i 003 BS.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 21:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 21:23:58
Posty: 14
Próbuje zarej. vc ale mi to jakoś nie idzie.
Ale ogólnie co sądzicie z tego co jest????? logi z Bs bede sie staral zrobić jak najszybciej

_________________
PRZED ROZMOWĄ ZE MNĄ SKONTAKTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ !!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: