Hi,
Formalnie:
parametr w kolumnie KW ma norme do 25 (u Ciebie okolo 26)
parametr w kolumnie dawka jest okolo 6 i jest to w normie
W praktyce
wiekszosc BFC jak przelecisz po szukaj wg "BFC LOGI" ma KW poza norma (to +- dlugosc wtrysku)
Co to oznacza?
Teoria A
W BFC padaja pompy mechanicznie i taki ich los
Teoria B
Opis zakresu parametrow w VAG-COM w 001 jest nieadekwatny dla poprawnych wartosci w BFC ("czas" wtrysku z okolicach 25-26 jest w normie dla BFC)
(niestety jaka jest prawda to juz tylko najstarsi Gorale wiedza bo dzisiejsc BFC to stare pierniki i ciezko namierzyc auto co ma np do 100tys km przebiegu i mozna je potraktowac jako punkit odniesienia - 100% sprawny)
Zebys nie myslal, ze juz wszystko zlogowales co jest to
male zadanko domowe:
poszukaj cos na temat "adaptacji" i "logowania" - z grubsza chodzi o to, ze mozna wlezc z butami do adaptacji w VAGCOMIE i wplynac "w kanalach adaptacyjnych" tak, ze dawki paliwa, ktore widzisz w VAGCOMIE beda podbite albo zmniejszone (mozna tez zmienic wolne obroty, kat wtrysku przesunac, zmienic czas grzania swiec itp itd)- sprawdzenie tego
nie jest bez sensu jezeli zauwazasz duza roznice w spalaniu FISa wzgledem tego co tankujesz)
Po przejsciu przez etap weryfikacji "kabelkiem" pozostanie podniesc pokrywy zaworow (masz jedna duza korekcje w 13 albo 14 poza norma) i ogladna walki/hydraulike.. jak to nie to.... trzeba sprawdzic czy aby jakis pomyslowy mechanik kiedys np nie wpakowal wtryskow "nie od tego auta" ... jak to nie to - pozostaje sprawdzenie w serwisie diesla ze sprzetem do vp44 zarowno wtryskow jak i pompy "na stole"
Potencjalnie mozliwa inna przyczyna? przytkany wydech (kat zapchany) - ale tego konia bym nie odstawial bo powietrze w 003D plynie
Ciagle brak logu z bledami na VP44 jak i 004D + 004S (a jezeli kat wtrysku np nie jest osiagany ("zacina sie") to i wydajnosc moglaby byc slabsza. (teoretyvcznie)
Czy to automat? W BFC dawka jest najczesciej mniejsza niz u Ciebie (to moze nic nie znaczyc.. a moze znaczyc - ale co? nie wiem:) - jest jak najbardziej w normie)
ale... zalozmy ze ktos podbil wskazanie (ta wieksza dakwa) w vagocomie to masz z automatu tez (jezeli dobrze to rozumiem) od razu mniejsz dawki realne (te same liczbowo) przy pelnym bucie... wiec chyba warto poszukac w szukajce listy potencjalnych kodow do ladaptacji...
Turbina tak kulawo Ci sie do 3500 zbiera (normalnie to ma najczesciej tendencje do przeladowywania) - ale czy to pochodna innego problemu czy taki urok samej T - ciezko powiedziec (logi to system naczyn powiazanych)
karazim15 napisał(a):
Polecam serwis Boscha "Dieseltechnika" k. Lublina. Moja tam była regenerowana i innych forumowiczów też. Dostaniesz wydruki z kalibracji, gwarancję 1 rok. Ja zapłaciłem w ubiegłym roku ok 1800 PLN, ale moja już kompletnie siadła.
o ile pamietam to Twoj przypadek to byl typowy pad elektroniki co unieruchamia pompe i stosunkowo przewidywalny jezeli chodzi o koszt naprawy (wymienic elektroniki, dokonac kalibracji, odeslac pompe) - czyli to zupelnie inny przypadek
Pozdrawiam,
Przemek