.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 18:28:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 11:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2006 08:04:37
Posty: 26
Lokalizacja: Aleksandrów-Kuj
Panowie borykam sie z brakiem mocy od początku kupna auta - czyli od miesiąca.

Silnik 2,5 V6 - TDi - 120KW - BFC

Silnik:
1.Odpala rewelacyjnie nawet przy mega dużych mrozach.
2.Na wolnych obrotach pracuje bardzo równo , nic nie przerywa , nie buja.
3.Turbina pracuje , sterowanie turbiną również.
4.Zmiana przepływki ze sprawnej A6 nie przynosi żadnych efektów. (Przepływke mam Hitachi AFH70-25g)
5.Zmiana czujnika doładowania ze sprawnej A6 nie przynosi efektów.
6.Filtr paliwa i powietrza zmieniony na nowy.
7.Termostat zmieniony , dogrzewa się do 90C.
8.Jeden raz sprawdzaliśmy na komputerze - nie wykazało błędów.
9.Jutro ponownie jade na komputer , do innego gościa.


Auto przyspiesza tak naprawde w zakresie obrotów 1500 - 2100. Żeby dojść do 3tyś/obr trzeba czekaććććć...
Dynamikę łapie dopiero przy około 1500 , żeby zakręcić silnik do 4 tyś/obr podczas jazdy jest to praktycznie nei możliwe. Na postoju kręci się do odcinki.

Jedno mnie zastanawia - pokazuje mi dużo wyższe spalanie niż rzeczywiste - Pokazuje średnie na setke 14,5 litra , a w rzeczywistości spala mi 8,5 litra....


Pomiar wtrysku sterującego - wykazał 120

Wszystkie podpowiedzi mile widziane - Będę Wdzięczny....

_________________
Celica Club Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 12:39:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Proponuje zacząc od tego :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 12:40:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
bboy4 napisał(a):
Jedno mnie zastanawia - pokazuje mi dużo wyższe spalanie niż rzeczywiste - Pokazuje średnie na setke 14,5 litra , a w rzeczywistości spala mi 8,5 litra....

Wszystkie podpowiedzi mile widziane - Będę Wdzięczny....


Ja bym się zaczął martwić o pompę. Dawka jest znacznie mniejsza niż wykazuje pompa, niewłaściwe działanie elektroniki lub zaworu dawkowania.
Druga możliwość do zakoksowane wtryski i działa tylko po 2-3 otworki z 5 co daje mocno zaniżoną dawkę szczególnie na wysokich obrotach.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 13:51:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2006 08:04:37
Posty: 26
Lokalizacja: Aleksandrów-Kuj
Tą pompą to mnie troche zmartwiłeś , niezbyt miła sprawa (finansowo i czasowo).

_________________
Celica Club Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 13:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Znajomy zmagał się niedawno z podobnymi problemami w dieslu - słaby, wolny max 120 i koniec (wcześniej bujał się do 200), nie wykręcał wysokich obrotów - problemem okazał się zatkany parafiną układ paliwowy tyle, że wtedy były mrozy, nawet jak zelżały samochód jednak nie chciał jeździć. Czyszczenie, wymiana filtra i dodatek do paliwa na zimę naprawiły problem.
Spróbuj lać dodatek do diesla na zimę nawet jak tankujesz zimowe paliwo.

Możesz też spróbować wyczyścić te otworki we wtryskach - albo wyjmując i czyszcząc mechanicznie albo puszka Liqui Moly - przewód z pompy i powrót do puszki, załączyć silnik i czekać aż wypije całą puszeczkę (zgodnie z instr. na puszce) - może to wystarczy.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 14:43:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
bboy4 napisał(a):
Tą pompą to mnie troche zmartwiłeś , niezbyt miła sprawa (finansowo i czasowo).

Witam Kolege z celicaclub,
generalnie Twoj stary piernik ma w przeciwienstwie do mojej starej celiciV gti zlacze diagnostyczne pozwalajace odczytywac parametry pracy silnika "online" - wszystko co bylo wskazane jako przyczyna w tym watku ma znamiona wrozby andrzejkowej (moze trafnej - ale wrozby!) - musisz zaopatrzec sie w logi zarowno statyczne (silnik chodzi na wolnych a "diagnosta" cos tam czyta przez kabel) jak i dynamiczne (but do dechy i logowanie tego co sie dzieje)
Jezeli pojedziesz "na komputer" a gosc zczyta bledy (czyli to co w celiceV z 90 roku sie robilo zwierajac cos tam w zlaczce i liczac miganie kontrolki) to znaczy ze trafiles do kogos kto nie ma bladego pojecia o co chodzi - inwestycia w kabelek vagcom gleboko wskazana bo w Twoim nowym starym aucie naprawde przyda Ci sie nie raz.... - z grubsza o co chodzi w logach masz np w moim watku "ze stopki" "analiza logow"
Podmienianie czegokolwiek na pale w 2.5v6tdi (jak przeplywka) bez logow to szukanie po ciemku...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 17:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2006 08:04:37
Posty: 26
Lokalizacja: Aleksandrów-Kuj
Siemka Przemek - Celica V-Gen Klasyk - Spinało się drucikiem zworke T1 i W1 (z tego co pamiętam).

Na logi jestem umówiony na jutro...

Puki co kolega wpiął mi się urządzeniem i zczytał pewne dane: Poniżej podam dane :

1. Wtryski:
-0,08 , -1,20 , -0,08 , -0,78 , -055 - Szóstego nie zczytało



2. Kąt wtrysku przy temperaturze 88 stopni i obrotach 750 wahał się: 1,80 do 2,20


3. Przepływomierz: 180 - 650 mg/h


4. Pierwszy kanał (podaje dane choć nie wiem o co chodzi)

-750 obr
-5,96 mg/h
-26,4` /kw
-90C`

_________________
Celica Club Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 18:12:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
bboy4 napisał(a):

Puki co kolega wpiął mi się urządzeniem i zczytał pewne dane: Poniżej podam dane :

1. Wtryski:
-0,08 , -1,20 , -0,08 , -0,78 , -055 - Szóstego nie zczytało



Ten szósty to pkt odniesienia dla pozostałych 5-ciu pomiarów.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 18:17:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
bboy4 napisał(a):
2. Kąt wtrysku przy temperaturze 88 stopni i obrotach 750 wahał się: 1,80 do 2,20

Czesc,
aha,,, a jaki to kat? zadany, faktyczny a po ktorej stronie?
nie wal zadnych liczb wyrwanych z kontekstu - zamieszczasz logi
Przyklad
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103674

to ze masz/miales celice nie oznacza, ze masz taryfe ulogowa:)
Logi to pliki CSV z vagcoma, ktore konwertujesz (screenshoty) dla naszej wygody do jpgow, uploadujesz i miniaturki (od biedy PODPISANE linki) wklejasz w posta

Jakie logi masz miec i o co chodzi
np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
i moje linki w podpisie.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 21:03:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2006 08:04:37
Posty: 26
Lokalizacja: Aleksandrów-Kuj
Panowie byłem na logach - Wykonaliśmy kilka logów statycznych i kilka podczas jazdy.
Gość który mi to robił sprawdzał Audi na kilku jakiś kanałach (min: kanał 3 , 4 , 11 i kilku innych)

Sprawdzał też gruszke Turbiny czy się otwiera - sprawdzał N75 i inne pierdoły....

Teraz siedzi i przekształca te logi tak żebym mógł Wam wysłać ,analizuje je i ma mi odpowiedzieć jutro od czego zaczynamy.

Generalnie powiem Wam jedno - Jeszcze nigdy nie miałem takiej zawziętości żeby dojść do prawdy co jest uwalone , ale również nigdy nie miałem takich cyrków z Japońcami.... I to mnie troche wkurza , bo powiedzmy w Celice z 2002 roku z silnikiem VVTi przelatałem 3 lata bez żadnych głupich problemów z mocą lub z jakimiś przepływomierzami , podciśnieniami lub innymi N75 :D

Generalnie rano wkleje logi i będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi...

_________________
Celica Club Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 09:44:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2006 08:04:37
Posty: 26
Lokalizacja: Aleksandrów-Kuj
Wklejam logi - Będę Bardzo Wdzięczny za przeanalizowanie ich i podpowiedzi....

03 - BS:
Obrazek

04 - BS:
Obrazek

11 - BS:
Obrazek

03 - 011 - Dynamiczny:
Obrazek

08 - Dynamiczny:
Obrazek

013 - Statyczny:
Obrazek

014 - Statyczny:
Obrazek

_________________
Celica Club Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 11:38:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
a zapytam sie niesmialo.. a gdzie jest 001S?!!! (przeciez dostales linki gdzie byly wylistowane numery logow)

BFC to jest ostatni "ze zlych" (to znaczy z doopnym sterowaniem zaworow) i jakimis klopotami z wydajnoscia w pompach VP44 i do tego juz na tyle nowoczesny, ze jest "blokada" na pompe wiec czipowanie mocno ograniczone

Jedna korekcja jest spora (cylinder 3 - czyli rzad cylindrow strony pasazera) co moze oznaczac ze tam cos sie stalo (np wylecialy elementy hydrauliki a ich resztki do znalezienia w misce olejowej) wiec moze sie okazac konieczne podniesienie pokryw zaworow i ogladniecie stanu walkow i elementow hydrauliki
Uwaga: ta korekcja moze wynikac z wtryskow, pompy a moze nierownomiernego zuzycia cylindra wzgledem innych
Wtryski jak i pompe (gdy 001S rzuci podejrzenie) sprawdza sie w specjalizowanych warsztatach naprawiajacych pompy VP44 (wiekszosc mechanikow typu "diagnostyka i naprawa silnikow diesel" nie ma sprzetu do tego)

Nie ma tez 007 wiec nie wiadomo jaka temp widzi ECU (osobny jest czujnik "do deski" a osobny na ECU mimo ze oba sa jako jedna czesc:) )

Gdzie jest 004S i 004D? (kat formalnie ustawiony jest poprawnie ale nic wiecej o nim nie wiadomo)

Jezeli to nowy nabytek i planujesz w niedalekiej przyszlosci zmieniac rozrzad to przygotuj sie na weryfikacje walkow, hydrauliki by przy okazji to wymienic (jak wyjdzie)
Log 001 pomoze okreslic czy pompa VP44 moze byc odpowiedzialna za klopoty z moca


Rozrzad ze 2-3 kola z robota (strzelam - nie znam aktualnych cen) - w tych silnikach wymienia sie tez pompe wody i profilaktycznie termostat (jak padnie to rozpinanie rozrzadu albo cyrkowe sztuczki by go wyciagnac bez grzebania w rozrzadzie)
Walki i hydraulika jakie 3 kola czesci (przy rozrzadzie roboty juz duzo nie dojdzie)
Pompa VP44 naprawa mechaniczna - jakies 2-2.5 kola

To wersja max fatality (po prostu uprzedzam pytanie "a ile to moze kosztowac") - osobiscie obstawiam pompe i moze cos tam sie pokichralo na jednym cylindrze (hydraulika tak czy siak "jakby co" cala kompletna nowa a walki nowe tylko te uwalone albo regeneracja tylko tych gdzie tam sie krzywki zjadly)
Zanim zaczniesz plakac "co ja biedny kupilem, po co mi to bylo" to jakism cudem cos pod 70tys swoim 2.5v6tdi zrobilem i nie naprawialem "zadnych walkow ani pompy vp44" (tez symptomow choroby nie widac) mimo ze na tacho 300tys zbliza sie pomalu ale trzeba pamietac ze to potrafi byc mina...to tak hak z synchronizatorami w skrzyniach biegow w celicach - siadaja czesto ale przeciez nie kazdemu :)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 12:31:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2006 08:04:37
Posty: 26
Lokalizacja: Aleksandrów-Kuj
1. Rozrząd kompletny paski z rolkami i pompą wody + termostat mam już wymieniony. Wymienione również rolki i pasek wielorowkowy - czyli kompletny napęd osprzętu silnika.
Koszt wszystkich części wraz z płynem chłodniczym - 1840zł (robocizny nie liczę bo nie płace - teść od 15 lat ma niezły warsztat samochodowy)

2. Loga 007 nie wrzucałem bo mechanik który robił mi logi powiedział że nie ma sensu wrzucać bo temperatura się zgadza.


3. Co to jest za log 001S??

_________________
Celica Club Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 13:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
>3. Co to jest za log 001S??
dawka paliwa i czas trwania wtrysku ... "S" znaczy ze statyczny a 001 to jego numerek:)
log 004S i 004D tez powinny byc

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 09:06:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2006 08:04:37
Posty: 26
Lokalizacja: Aleksandrów-Kuj
Przemek - w takim razie jeśli wyjdzie fakt że pompa jest winna to co robić?

1. Regeneracja na dobrym sprzęcie w dobrej firmie??
2. Kupno sprawnej używki z ryzykiem niewiedzy o stanie i przebiegu pompy??
3. Zakup pompy regenerowanej i oddanie swojej do sprzedawcy??
4. Zakup NOWEj pompy raczej mi się nie uśmiecha bo troszke drogawa impreza...

_________________
Celica Club Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 09:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
to nie wymiana amortyzaotra ze mozesz patrzec sie od biedy na mechanika czy dobrze dokreca sruby i czy aby na 100% poszedl sachs a nie sras - aby byla jasnosc to naprawa to usluga blackbox - oddajesz, slyszysz ze bylo to czy smo wymienione, kiwasz glowa, placisz i masz nadzieje, ze nie wrocisz do tematu i gosc nie naciagnal - poza czescia mechaniczna, ktora pewnie kazdy "pompiarz" moglby naprawic jest wlasna elektronika pompy, ktora trzeba kalibrowac i do tego etapu trzeba miec sprzet, ktorego nie ma wiekszosc serwisow diesla - czesto co najwyzej sciemniaja ze naprawiaja a w praktyce pompa wyslana jest "gdzies".
Serwisy boscha oferuja tez pompy na swapa (dajesz swoja, odbierasz regenerowana z gwarancja - uwaga: jest n odmian VP44, tez od ktoregos roku jest tez sprawdzanie immo w vp44) - naprawa pt wymiana elektroniki (walila sie w starszcyh pompach - akurat nie u Ciebie) + kalibracja to drobne 2 kola wiec jezeli siedzi pompa to chyba poszedlbym w swapa jezeli pompiarz z gory nie potrafi ocenic kosztu naprawy
To caly czas wariant fatality bo nie ma kompletnych logow.... dostales linki gdzie jest czarno na bialym co trzeba zlogowac, nie spisales "glupie numerki" bo zalozyles ze ten kto Ci logowal to sie zna i bedzie wiedzial (blad)
Dorob sie "kabelka" i wiedzy co trzeba logowac i jak to interpretowac tym mniej poplyniesz
Jest jeszcze jeden log (numerek sobie poszukaj - nie pamietam z glowy) z kodami "na bitach" bledow w VP44 (pewnie nic nie ma ale kto wie...)
Co do tej malej mocy - co to za auto dokldanie? (jak automat to norma ze rusza flakowato) - kupiles juz kulejacy czy "sie popsul" pozniej? Jest to auto z pewnym przebiegiem (kupiles TY a nie KTOS od pierwszego wlasciciela)- nastawialem sie wlasnie na A4 BFC (mimo wiedzy ze to minka moze byc)od kolegi z DE ale wyszlo, ze kupilem exeo ... w kazdym razie chlop tym audim w jednym roku zrobil 80tys a w 6lat lacznie nabil 240tys (dieslami jezdzi sie "troche" wiecej niz celicami...to tez na stanie sie odbija)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 12:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
bboy4 napisał(a):
Przemek - w takim razie jeśli wyjdzie fakt że pompa jest winna to co robić?

1. Regeneracja na dobrym sprzęcie w dobrej firmie??
2. Kupno sprawnej używki z ryzykiem niewiedzy o stanie i przebiegu pompy??
3. Zakup pompy regenerowanej i oddanie swojej do sprzedawcy??
4. Zakup NOWEj pompy raczej mi się nie uśmiecha bo troszke drogawa impreza...


Cześć,

Na początku zrób jak radzi Przemek. Jeżeli będziesz pewny że to pompa kuleje to oddaj ją do regeneracji. Nie kupuj używanych.
Polecam serwis Boscha "Dieseltechnika" k. Lublina. Moja tam była regenerowana i innych forumowiczów też. Dostaniesz wydruki z kalibracji, gwarancję 1 rok. Ja zapłaciłem w ubiegłym roku ok 1800 PLN, ale moja już kompletnie siadła.
Najpierw jednak zrób logi, chłopaki to zweryfikują i wtedy podejmiesz decyzję.

Powodzenia i lepiej żeby to jednak nie była pompa

Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2011 19:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2006 08:04:37
Posty: 26
Lokalizacja: Aleksandrów-Kuj
Panowie no to wklejam 001S - Oczywiście wszystkie sugestie będą dla mnie pomocne , choć i tak Dziękuje Bardzo za Pomoc którą już otrzymałem....

Obrazek

_________________
Celica Club Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2011 20:20:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Hi,
Formalnie:
parametr w kolumnie KW ma norme do 25 (u Ciebie okolo 26)
parametr w kolumnie dawka jest okolo 6 i jest to w normie


W praktyce
wiekszosc BFC jak przelecisz po szukaj wg "BFC LOGI" ma KW poza norma (to +- dlugosc wtrysku)


Co to oznacza?
Teoria A
W BFC padaja pompy mechanicznie i taki ich los
Teoria B
Opis zakresu parametrow w VAG-COM w 001 jest nieadekwatny dla poprawnych wartosci w BFC ("czas" wtrysku z okolicach 25-26 jest w normie dla BFC)
(niestety jaka jest prawda to juz tylko najstarsi Gorale wiedza bo dzisiejsc BFC to stare pierniki i ciezko namierzyc auto co ma np do 100tys km przebiegu i mozna je potraktowac jako punkit odniesienia - 100% sprawny)

Zebys nie myslal, ze juz wszystko zlogowales co jest to male zadanko domowe:
poszukaj cos na temat "adaptacji" i "logowania" - z grubsza chodzi o to, ze mozna wlezc z butami do adaptacji w VAGCOMIE i wplynac "w kanalach adaptacyjnych" tak, ze dawki paliwa, ktore widzisz w VAGCOMIE beda podbite albo zmniejszone (mozna tez zmienic wolne obroty, kat wtrysku przesunac, zmienic czas grzania swiec itp itd)- sprawdzenie tego nie jest bez sensu jezeli zauwazasz duza roznice w spalaniu FISa wzgledem tego co tankujesz)

Po przejsciu przez etap weryfikacji "kabelkiem" pozostanie podniesc pokrywy zaworow (masz jedna duza korekcje w 13 albo 14 poza norma) i ogladna walki/hydraulike.. jak to nie to.... trzeba sprawdzic czy aby jakis pomyslowy mechanik kiedys np nie wpakowal wtryskow "nie od tego auta" ... jak to nie to - pozostaje sprawdzenie w serwisie diesla ze sprzetem do vp44 zarowno wtryskow jak i pompy "na stole"

Potencjalnie mozliwa inna przyczyna? przytkany wydech (kat zapchany) - ale tego konia bym nie odstawial bo powietrze w 003D plynie


Ciagle brak logu z bledami na VP44 jak i 004D + 004S (a jezeli kat wtrysku np nie jest osiagany ("zacina sie") to i wydajnosc moglaby byc slabsza. (teoretyvcznie)
Czy to automat? W BFC dawka jest najczesciej mniejsza niz u Ciebie (to moze nic nie znaczyc.. a moze znaczyc - ale co? nie wiem:) - jest jak najbardziej w normie)
ale... zalozmy ze ktos podbil wskazanie (ta wieksza dakwa) w vagocomie to masz z automatu tez (jezeli dobrze to rozumiem) od razu mniejsz dawki realne (te same liczbowo) przy pelnym bucie... wiec chyba warto poszukac w szukajce listy potencjalnych kodow do ladaptacji...


Turbina tak kulawo Ci sie do 3500 zbiera (normalnie to ma najczesciej tendencje do przeladowywania) - ale czy to pochodna innego problemu czy taki urok samej T - ciezko powiedziec (logi to system naczyn powiazanych)

karazim15 napisał(a):
Polecam serwis Boscha "Dieseltechnika" k. Lublina. Moja tam była regenerowana i innych forumowiczów też. Dostaniesz wydruki z kalibracji, gwarancję 1 rok. Ja zapłaciłem w ubiegłym roku ok 1800 PLN, ale moja już kompletnie siadła.

o ile pamietam to Twoj przypadek to byl typowy pad elektroniki co unieruchamia pompe i stosunkowo przewidywalny jezeli chodzi o koszt naprawy (wymienic elektroniki, dokonac kalibracji, odeslac pompe) - czyli to zupelnie inny przypadek

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2011 20:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2006 08:04:37
Posty: 26
Lokalizacja: Aleksandrów-Kuj
Przemek - uwierz mi że jedyne na co mam ochote zrobić to wydać 25zł na 5 litrów palliwa , polanie jej tymże paliwem i rzucić zapałke...

Masakra..

_________________
Celica Club Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: