.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 12:19:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Koszt eksploatacji 80 B4 1.9 TDI vs A6 C4 2.5 TDI
PostNapisane: 21.sty.2011 12:48:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2011 21:44:54
Posty: 119
Lokalizacja: LC/LBL
Witam, jak wypada koszt eksploatacji tych dwóch aut?? Zastanawiam się nad kupnem, no na pewno spalanie w a6 będzie większe, a koszt części itp?? Jakie są różnice w eksploatacji a6 115 a 140 konnej, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 13:34:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
Mam C5 2.5 tdi. Spalanie z lekką nogą miasto 8. Naprawy ceny przyzwoite -do kiedy Ci się nie posypie układ paliwowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koszt eksploatacji 80 B4 1.9 TDI vs A6 C4 2.5 TDI
PostNapisane: 21.sty.2011 13:35:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
gonzales napisał(a):
Witam, jak wypada koszt eksploatacji tych dwóch aut?? Zastanawiam się nad kupnem, no na pewno spalanie w a6 będzie większe, a koszt części itp?? Jakie są różnice w eksploatacji a6 115 a 140 konnej, pozdrawiam.


Z tego co mi wiadomo, różnice w kosztach eksploatacji między AAT i AEL (czyli 115 i 140) nie ma żadnych, bo tak na prawdę nie ma prawa być żadnych. Tutaj różnica będzie wynikała tylko i wyłącznie ze stanu auta oraz rodzaju napędu (ośka czy Q) - ale to już w przypadku AEL tylko.

Natomiast jeżeli chodzi o B4 vs C4 to najbardziej zauważalne różnice to będzie rozrząd oraz rzeczy bezpośrednio związane z silnikiem ze względu na większą ilość cylindrów, ponieważ to są identyczne silniki tylko jeden cylinder więcej jest w C4.
Jeżeli chodzi o paliwo to jest to ok. 1,5l, ale tutaj wszystko zależy od kierownika :)

Co do pozostałych kosztów to wydaje mi się, że nie będzie większych różnic cenowych, a przyjemność i komfort z jazdy oraz ilość miejsca zdecydowanie przemawia za C4

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 13:50:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
damian12345 napisał(a):
Mam C5 2.5 tdi. Spalanie z lekką nogą miasto 8. Naprawy ceny przyzwoite -do kiedy Ci się nie posypie układ paliwowy

A ja też mam auto inne niż w temacie.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 14:01:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Mój AEL palił w trasie przy 140 km/h 6.2/6.3L na 100km. W cyklu mieszanym 6.9L na 100km. Jeździłem 2,5 roku i zawsze sprawdzałem ile spala.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 14:05:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Ja mam AAT (115km) z automatem i w oscie i po miescie spala mi troche ponad 8 teraz w zime.

Jak bede w domu to moge CI napiac jakie sa koszty jakich czesci co ja wymienialem u siebie.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 14:13:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
jedno i drugie auto nie jest drogie w naprawach, poza rozrzadem w AELu (jakies 600zl) nie ma znaczaco drozszych rzeczy, zalezy z jakiej polki. W quattro masz troche drozsza zawieche z tylu i amorki.
Polecam szukac zdrowego AELa quattro, a napewno bedzie radosc z jazdy. Wiadomo B4 troche mniej spali, a to mniejsze auto, mniejsza buda, A6 bardziej komfortowe i nie ma quattro w b4 1.9 a to duzy minus.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 15:21:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
W AEL-u znacząco droższy koszt to koło pasowe i napinacz z amortyzatorem (inny od AAT), niektórych może zwalić z nóg taki komplet :)
ps.
damian12345 napisał(a):
Mam C5 2.5 tdi. Spalanie z lekką nogą miasto 8. Naprawy ceny przyzwoite -do kiedy Ci się nie posypie układ paliwowy

pomyśl co napisałeś.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 15:46:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:21:28
Posty: 274
Lokalizacja: wrocław
Koszt koła pasowego i uchwytu napinacza paska wielorowkowego w Audi centrum Wrocław to koszt około 1500zł do AEL-a oczywiście, nowa poduszka pod silnik około 800zl , tylko sie kolego nie przestrasz oczywiście możesz założyć zamienniki wszystko zależy od zasobności portfela...

_________________
A6 C4 AEL avant - byl
80 B4 AAH sedan q-był
BMW 330d TURING był
Skoda Octavia Kombi 2.0 Fsi-był
Ford Mondeo Kombi 1.6 Ecoboost-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 15:57:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Napinacza zamiennika nigdy nie widziałem, koło pasowe chyba od LT da się zaadoptować?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 16:03:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2006 15:30:43
Posty: 110
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moj AAT w miescie pali kolo 9 i to wcale nie 'piratujac'. Za to Ojca B4 1.9TDI nie ma problemu zeby ok 6 w miescie spalila. Napinacz z amorkiem, niemiecki kupilem za ok. 250zl jak sie nie myle.

_________________
Volvo S60 D5 '01 - jest
A6 C4 2.5TDI 97' - było
Suzuki SV650S '01 - V2 power - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 16:07:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kliku napisał(a):
W quattro masz troche drozsza zawieche z tylu i amorki.

Oj chyba nie robiłeś z tyłu zawiechy w q ... ;)
Jest pieruńsko droga ,w odróżnieniu od B4 w ośce gdzie masz 2 gumy w całym tylnym zawieszeniu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 16:51:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Ja płaciłem coś około 650zł w 2006 lub 7 roku za nowe koło pasowe. Oczywiście skończyło się w 2 tyg po wymianie rozrządu.
Kupiłem gdzieś na allegro, do tej pory mam nr tel jakby ktoś był zainteresowany.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 17:03:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 18:57:04
Posty: 100
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Teraz koło pasowe to koszt 400 zł za Corteco, a napinacz też można kupić w podobnej cenie, a ogólnie to tak jak wyżej AEL Q i radość z jazdy :peace:

_________________
A6 AVANT AEL 1996
A6 Sedan ACK Q 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 17:12:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Baskecior napisał(a):
Kliku napisał(a):
W quattro masz troche drozsza zawieche z tylu i amorki.

Oj chyba nie robiłeś z tyłu zawiechy w q ... ;)
Jest pieruńsko droga ,w odróżnieniu od B4 w ośce gdzie masz 2 gumy w całym tylnym zawieszeniu.


napisalem ze drozsze fakt, reasumujac w b4 mozna zrobic bardzo tanio zawieche + amorki.
Za jeden lacznij w tylnym zawieszeniu zaplacilem 150 zl bo jest tylko lemforder.
Trzeba sie liczyc z zestawem startowym rozrzad itp. do tego robota mechanika i 1500 zl jest.
Inne rzeczy nie sa takie drogie:
-chlodnica kolo 150zl
-podkladki pod wtryski 2zl juz 2 wymienilem bo mialem przedmuch
-vacum pompa 250, mozna zreanimowac i chodzi dalej :d
-jak juz pisali kolo pasowe czesto siada okolo 400zl, ale mysle ze dlugo starczy, bo wiadomo ze auta z przebiegiem 180 tys allegrowym :d nie kupisz i trzeba sie liczyc z kosztami w takim starym aucie.
-amorki przod standart
-tyl drogie (jak i cala zawiecha)
-akumulator 90Ah banner okolo 350zl
-swiece z tego co pamietam NGK okolo 120-140 zl za 5 sztk

Mialem zarowno B4 (benzyne) i A6C4 oba auta na felgach 17", komfort w A6 jest duzo wiekszy. Zalezy czego oczekujesz od auta, B4 tez jest udanym modelem i szybciej znajdziesz ze wzgledu na wiekszosc popularnosc.

Reasumujac jak A6 to AEL z quattro i to na plus, lecz wieksze koszty spalania i czesci

Zdrowe B4 1.9 tez bedzie cieszyc jazda, mozna dorwac wersje z rocznikow 94 na wypasie i z klima.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 19:51:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
wydaje mi się, że skoro kolega pyta się o koszty między B4 i C4, to jednak koszty mają znaczenie i niekoniecznie wymagane jest quattro, więc skoro jest strach przed kosztem napinacza w AELu czy zawiechy z tyłu w Q, to najlepszym rozwiązaniem wydaje się to co ja posiadam w podpisie :)
Natomiast jeżeli chodzi o spalanie u mnie to najmniej spalił mi 5,8L przy spokojnej jeździe (ale nie autostradą, tylko zwykła droga między wioskami), natomiast aktualnie pali mi ok. 8l jeżdżąc praktycznie tylko po mieście.

Jest jeszcze jeden apsekt, który należy wziąć pod uwagę, a mianowicie czy więcej jeździ po trasie czy w mieście, ponieważ R5 troszkę długo się nagrzewa w zimie. Ostatnimi czasy jak było -16 to nagrzał mi się (przynajmniej na wskaźnuiku) dopiero po 40 km...

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 20:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
fakinek napisał(a):
wydaje mi się, że skoro kolega pyta się o koszty między B4 i C4, to jednak koszty mają znaczenie i niekoniecznie wymagane jest quattro, więc skoro jest strach przed kosztem napinacza w AELu czy zawiechy z tyłu w Q, to najlepszym rozwiązaniem wydaje się to co ja posiadam w podpisie :)
Natomiast jeżeli chodzi o spalanie u mnie to najmniej spalił mi 5,8L przy spokojnej jeździe (ale nie autostradą, tylko zwykła droga między wioskami), natomiast aktualnie pali mi ok. 8l jeżdżąc praktycznie tylko po mieście.

Jest jeszcze jeden apsekt, który należy wziąć pod uwagę, a mianowicie czy więcej jeździ po trasie czy w mieście, ponieważ R5 troszkę długo się nagrzewa w zimie. Ostatnimi czasy jak było -16 to nagrzał mi się (przynajmniej na wskaźnuiku) dopiero po 40 km...


no właśnie na wskażniku.. jeśli masz climatronic to na nim obserwuj temperaturke...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 20:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Miałem AAT, mam AEL Q. Jeśli kolega w tej lidze pyta o koszty to luksusem będzie AAT. Obecne auto kupiłem z przebiegiem 220tkm, jest 307tkm - wymieniałem łączniki rzymskie - grosze, ostatnio amory - juz drożej. Zmierzam do tego że akurat ten zawias Q nie jest drogi w użytkowaniu bo prosty i trwały = nie bać się.
Koło pasowe jak coś to Corteco 400pln.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 22:03:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
B4 zawsze bedzie tansze w utrzymaniu od C4. Daltego ze to najtansze w utrzymaniu auto, no moze oprocz B3 :)
B4 mimo swojego wieku wyglada bardziej swieżo niz C4 - ale to tylko moje prywatne zdanie.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 23:09:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kliku napisał(a):
jedno i drugie auto nie jest drogie w naprawach, poza rozrzadem w AELu (jakies 600zl) nie ma znaczaco drozszych rzeczy, zalezy z jakiej polki. W quattro masz troche drozsza zawieche z tylu i amorki.
Polecam szukac zdrowego AELa quattro, a napewno bedzie radosc z jazdy. Wiadomo B4 troche mniej spali, a to mniejsze auto, mniejsza buda, A6 bardziej komfortowe i nie ma quattro w b4 1.9 a to duzy minus.

Z tym rozrządem to mówisz o samych częściach chyba?

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: