turdzi napisał(a):
Witajcie,
Przymierzam sie do A4 B8 z tym silnikiem , i zastanawiam sie czy sa tu moze jakies osoby ktore robily program w tym motorze.Jesli tak to gdzie w PL i jakie wyniki sa osiagalne.Zrobilem rozeznanie ale rozrzut jest dosc duzy , od 250 KM i 380 Nm do 275 KM i 420 Nm.Co ciekawe paru tunerow powiedzialo ze dadza rade pod 270KM ale z wymiana wydech , i ze samym programem nie da rady.
Macie jaies doswiadczenia z tym silnikiem , wiem ze pije sporo oleju czy cos jeszcze go gnebi ?
Dzieki za pomoc !
Widze że nie tylko ja miałem takie dylematy sam prawie 1,5 roku szukałem kogoś kto w PL robił program do CDNC (A4 b8, A5 , Q5) , bez efektu.
Nadmienie tylko że obdzwaniając wszytkich znanych tunerów w PL jak mówiłem ze to silnik z A4 b8 często slyszałem odpowiedz " nie tego nie robiliśmy ale robiliśmy golfa 6 gti , a tam jest identyczny silnik jak w A4 b8"
Góra silnika jest całkiem inna z powodu AVS, a i na dole pewnie pare różnic by się znalazło.
Jak sie póżniej okazało różnica w budowie silnika odzwierciedlała róznice mocy między silnikiem z golfa 6 gti a CDNC z b8.
Tu są zasady działania AVS:
http://www.youtube.com/watch?v=gWrrS4FoAQI&feature=fvw
Twierdzenie że CCZB (gti 6 i inne ) z CDNC są identyczne tak jak powiedziec ze Audi S5 jest prawie identyczne z RS5
Nawet wstępnie zapisałem się na wizyte do MTM u Niemców na moda , ale odradzono mi tego na tym forum i słusznie zresztą.
W związku że kasy spora chcą za usługe ,a wgrywają gotowca i po 20 min jest juz po zabawie.
Polecam dwie firmy które ogarną ten temat Jetronik z Wrocławia, oraz Compsport z Bielska Białej.
Ja moje auto robiłem w Jetronik-u dlatego że w owym okresie dysponowali hamownią , a Compsport jeszcze wtedy jej nie posiadał.
Tu jest wykres seryjny:
A tu po modach:
A jeśli chodzi o spalanie oleju to każdy silnik spala olej jak go ciągle dociskasz nie wspominając już o silnikach z turbiną.
Ja autem przejechałem od nowści 23300km i spala mi maksymalnie 1,5 litra na 10000km.
Co jest wynikiem bardzo dobrym , bo 4,2 v8 w s4 i w rs4 spalaja min 3 do 5 litrów na 10000km.
A jeśli chodzi o inne usterki to na gwarancji przy przebiegu 11000km wymienili mi tylko pompe wody.