.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 14:34:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5 AFB] dziwny problem z pompą
PostNapisane: 29.sty.2011 20:32:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
WItam, nie znalazłem podobnego przypadku na forum ...

W moim AFB był naprawiany sterownik pompy VP44, pompa przyszła z serwisu
, zamontowałem, odpowietrzyłem, auto odpaliło, niby wszystko ok.

Na drugi dzień podjechałem na vaga żeby sprawdzić kąt wtrysku. Komputer podłączony, błędy skasowane - był od poprzedniego razu błąd 00550 który dało się skasować, ale podczas sprawdzenia na wolnych obrotach jaki jest kąt wyszło coś ok -12, czyli dużo za wcześnie i w momencie sprawdzania na Vagu silnik zaczął zmieniać odgłos pracy, przydusiło go i zgasł.... na Amen :/

Teraz nie można go w ogóle odpalić :/

Czy jest możliwe że sterownik pompy znowu padł ? Czy raczej vag coś napsuł w sterowniku ?

Po poluzowaniu nakrętek na wtryskach z każdej rurki idzie paliwo, rozrząd i klin na kole wału ok.

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 AFB] dziwny problem z pompą
PostNapisane: 30.sty.2011 01:14:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
przemes napisał(a):
WItam, nie znalazłem podobnego przypadku na forum ...

W moim AFB był naprawiany sterownik pompy VP44, pompa przyszła z serwisu
, zamontowałem, odpowietrzyłem, auto odpaliło, niby wszystko ok.

Na drugi dzień podjechałem na vaga żeby sprawdzić kąt wtrysku. Komputer podłączony, błędy skasowane - był od poprzedniego razu błąd 00550 który dało się skasować, ale podczas sprawdzenia na wolnych obrotach jaki jest kąt wyszło coś ok -12, czyli dużo za wcześnie i w momencie sprawdzania na Vagu silnik zaczął zmieniać odgłos pracy, przydusiło go i zgasł.... na Amen :/

Teraz nie można go w ogóle odpalić :/

Czy jest możliwe że sterownik pompy znowu padł ? Czy raczej vag coś napsuł w sterowniku ?

Po poluzowaniu nakrętek na wtryskach z każdej rurki idzie paliwo, rozrząd i klin na kole wału ok.


Cześć,

Prześlij listę błędów które masz w tej chwili. Z jakiego serwisu przyszła pompa?

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 09:32:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
w tej chwili nie mam pewnie żadnych błędów bo zostały skasowane przed tym jak samochód zgasł. Był jeden błąd 00550 - dało się bez problem,u skasować. Teraz auto nie odpala więc chyba po podłączeniu vaga gość nic nie odczyta ?

Pompę robił mi gość w Tucholi, Wiesław Mrozik.

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 11:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Powinieneś sam wyposażyć się w taki modem, wtedy będziesz mógł sam diagnozować. Moim zdaniem ten błąd po przekręceniu kluczyka powinien powrócić, wcale nie musisz go odpalać. Dobrze byłoby to sprawdzić.
Jeżeli nie był to serwis Boscha ze stołem probierczym całkiem możliwe że gościu zwalił robotę. Co naprawiał, jakie części wymienił, dał Ci gwarancję?
-12 - ta wartość nic nie mówi.

Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 13:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zeby ujawnil sie blad rozpoczecia czy regulacji wtrysku silnik musinpracowac lub przynajmniej musi byc proba rozruchu.

Sprawdz czy ustawienia sa ok , rozrzad , pasek pompy , napinacz itd.. Czy jest paliwo to znaczy czy pompa nie jest zapowietrzona .

Tymi metodami wyluczysz ewentualne powody i dojdziesz do przyczyn niesprawnsoci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 14:01:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Napisz, czy po pierwszym uszkodzeniu sterownika naprawiałeś całą pompę czy sam sterownik.
Jak sam sterownik, to teraz kolej na naprawę pompy i nowy sterownik.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 14:20:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
tak to wygląda na chwilę obecną:

-przód auta rozebrałem
-rozrząd sprawdziłem i jest poprawnie ustawiony, wg blokady walu, walków i pompy wtryskowej, napinacz paska pompy nie wygląda na uszkodzony bo go podejrzewałem że może popuszczać i minimalnie zmieniać kąt - "niestety" jest sprawny czyli to nie to
- klin na wale wygląda ok
- po poluzowaniu przewodów na wtryskach z każdego idzie paliwo
- brak pęcherzyków pow w przewodzie od filtra do pompy

Mogę podpiąć jeszcze raz vaga teraz jak stoi, ale z tego co pamiętam przy probie rozruchu i podłączenia vaga - wczoraj podczas tej usterki nie wypadł żaden błąd

dzięki Panowie za zainteresowanie tematem :)

aha ! zapomniałem o jeszcze jednym
... zaraz po założeniu pompy najpierw podjechalem do znajomego i podpięliśmy KTSa. Po sprawdzeniu i skasowaniu błędów wyszła ta sama niepoprawna wartość kąta wtrysku, ale że nie było czasu pobawić się ustawieniem koła na walku rozrządu na drugie dzień pojechałem na VAGa do innej osoby i przy tej samej procedurze - czyli spr kąta silnik zgasł. Czy może mieć wpływ na to VAG? Mógł uszkodzić sterownik ? W sumie wątpię ale już biorę pod uwagę wszystkie, nawet skrajne możliwości

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 14:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie nie , nic nie uszkodziles vag-iem , byc moze pompa nie buduje odpowoedniego cisnienia lub tlok nastawnoka jest zatarty.

Jesli wszystko masz ustawione dobrze i pompa nie jest zapowietrzona to znaczy ze klopot lezy w samej pompie , ale najpierw to sprawdz jeszcze dwa razy zeby bycnpewnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2011 19:03:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
pompa dzisiaj wysłana na reklamacje. Jeszcze przed demontażem podłączyłem na wejście zewnętrzny zbiornik z paliwem żeby sprawdzić czy "przepompowuje" paliwo i niby wszystko ok ale na popuszczonych przewodach na wtryskach paliwo bardzo słabo wypływało, więc wygląda na to że i mechanika się wysypała :/

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2011 20:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jak serwis wydaje pompe ktora nie buduje cisnienia to nie jest dobrze :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 08:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Lotus napisał(a):
Jak serwis wydaje pompe ktora nie buduje cisnienia to nie jest dobrze :(


wygląda bardzo źle, pewnie wymienili tranzystorek w sterowniku (może nawet nie dobierając właściwie) bez sprawdzenia mechaniki i masz babo placek.
Przemes wymagaj właściwej naprawy z potwierdzeniem co było wymienione oraz kalibracji pompy, nie wspominając o gwarancji.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 14:54:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
dam znać jak cos więcej się wyjaśni

pozdr.

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2011 21:51:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
reklamacja uznana, pompa przyszła kurierem po kolejnej naprawie. Po założeniu silnik popracował ok 5min na wolnych obrotach po czym zgasł sobie i już nie odpala ... ręce opadają do samej ziemi, albo i niżej :/ :< :( :(:

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2011 11:57:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
przemes napisał(a):
reklamacja uznana, pompa przyszła kurierem po kolejnej naprawie. Po założeniu silnik popracował ok 5min na wolnych obrotach po czym zgasł sobie i już nie odpala ... ręce opadają do samej ziemi, albo i niżej :/ :< :( :(:

Cześć,

Co ten warsztat teraz naprawiał: sterownik czy mechanikę pompy? Czy pompa została przez nich sprawdzona - tzn masz jakieś dokumenty na to? Co to właściwie za warsztat? Jakie masz teraz błędy?

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2011 20:56:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
tym razem, czyli po naprawie gwarancyjnej, nie wiem co robili bo się nie mogłem do gościa dodzwonić po odbiorze pompy, ale na bank postawili tylko samą elektronikę.

Jutro dzwonie do gościa i zażądam zwrotu kasy, auto od miesiąca stoi i nie mam zamiaru już się pier... w te klocki. Pompę prawdopodobnie oddam do boscha na pełną regenerację i będzie spokój. Kompa niestety nie miałem możliwości podłączyć.

Objawy są takie same jak za pierwszym razem - pompa podczas kręcenia rozrusznikiem nie daje wystarczającego ciśnienia - na popuszczonych nakrętkach na wtryskach ledwo kapie paliwo. Układ odpowietrzony prawidłowo.

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2011 22:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Witam .
Nie chcę być niegrzeczny ale tyle było już napisane na temat naprawy samej elektroniki , że to jest poprostu lipa i nic nie daje. Tylko naprawa całej w serwisie Boscha.
Karazim15 wie gdzie robią to dobrze prawda :)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 09:44:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
cóż, chytry dwa razy traci jak to mówią :/ ja chciałem przyoszczędzić i d... wyszła. My bad!

Dogadałem się z gościem, który robił naprawę elektroniki, dostałem zwrot kasy i wczoraj oddałem pompę do Bosch Service http://www.smietana.bosch-service.pl/

Ma być na koniec tygodnia gotowa

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 18:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
To super że kasę oddał ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: