.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 18:24:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A4 180 KM quattro 2.5 TDI AKE] Sterownik VP44
PostNapisane: 12.mar.2011 16:46:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Witam
Niestety stałem się kolejną ofiarą pompy VP44. W czasie jazdy auto zgasło i nie udało się go ponownie uruchomić. PO sczytaniu błędów w warsztacie był błąd elektrozaworu (niestety nie spisałem numeru). Po wykasowaniu błędów błąd elektrozaworu powraca. Tranzystorek prze lutowany. Sprawdziłem odczyty bloku 021- same zera i bloku 018- w ostatnim bloku 0101 (baz kręcenia silnika). I tu jest problem w interpretacji, bo wg rozpiski odnalezionej na forum zer w tym bloku możne być osiem, nie wiem więc czy VAG odcina początkowe czy końcowe zera. Osoby zorientowane proszę o pomoc. Ewentualnie czy ktoś może sczytać u siebie blok 018 po chwilowych odłączeniu i załączeniu wtyczki do sterownika pompy.

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 180 KM quattro 2.5 TDI AKE] Sterownik VP44
PostNapisane: 12.mar.2011 20:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
a tak niesmialo sie zapytam.... a czy sprawziliscie rezystancje elektrozaworow? - moze on sie popsul?
Cos tak kojarze, ze przy walnieciu tranzystorka to ludzie nie moga sie polaczyc ze sterownikiem pompy
To na tyle powazna sprawa (droga), ze nie spisanie nawet dokdlanie bledow w aucie gdzie naprawa sie nie powiodla to ignorancja..... "tranzystorkow" tez jest sporo - czy wiesz co wlutowywali? Czy wlutowywali na pale cos co pod reka bylo czy byl spalony i swiadomie byl wymieniony (wiesz... jezeli spalil sie elektrozawor to wymiana sprawnego tranzystora to jakby wyciac zdrowa nerke zamiast chora...jezeli elektrozawor ma zwarcie i wysadzil tranzystor to wymiana samego tranzystora pomoze jak woda swiecona zmarlemu)
Pozdrawiam,
Przemek

EDIT
http://community.dieselschrauber.de/vie ... hp?t=23024
Cytuj:
Meßwertblock 018 zeigt dir den Pumpenstatus:

00000000 = kein Fehler erkannt
xxxxxxx1 = Mengenmagnetventil ständig bestromt
xxxxxx1x = Mengenmagnetventil defekt
xxxxx1xx = Geber für Einspritzpumpendrehzahl defekt
xxxx1xxx = Spritzverstellung defekt
xxx1xxxx = Einspritzbeginn nicht erkannt
xx1xxxxx = Abschaltsignal gesetzt
x1xxxxxx = Motordrehzahl nicht erkannt
1xxxxxxx = Datenleitung CAN-Bus defekt

Czyli wychodzi, ze
- masz walniety czujnik predkosci
- elektrozawor od ilosci ma caly czas napiecie

Czy te bledy byly przed grzebaniem w tranzystorze? Pytam sie bo te czujnik predkosci jest chyba na tasmie przypiety do elektroniki i moze sciagajac ja uwalono cos?

przy okazji polski film instruktarzowy z wymiany tranzystorka w vp44 w a6

http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg

+ instrukcja w pdf na niemieckim forum
http://community.dieselschrauber.de/vie ... hp?t=23780

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: VP44 cd
PostNapisane: 13.mar.2011 19:26:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Witam.
Dziękuję za odpowiedź. Spróbuję jeszcze trochę usystematyzować.
Po awarii sczytany w warsztacie bląd elektrozaworu (nie zapisany numer) oraz w bloku 018 0101. Po zdjęciu dekla od sterownika upalony jeden z przewodów tranzystorka. Po przekopaniu internetu i allegro wybrany i zalutowany tranzystor IRLR 2905 (najmniejsze napięcie sterowania) Rezystancja na zaworze wyprzedzenia dawki 10,2 ohm, nie ma żadnych zatarć ani na korpusie pompy ani na zaworze. Opór na zaworze dawki 0,6 ohm. Opór pomiędzy pinem 6i7 3.5 kohm (podobno wg osoby sprzedającej tranzystor na granicy błędu). Na teście diody (pin 6 i7) wartość ok 550 (podobno powinno być ok600), ale po zmianie biegunowości ok300 (powinno być zero). Po podpięciu pompy i przekręceniu kluczyka blok 018 -0101 :diabel:
Nie wiem które wartości są odcięte w bloku 018. Patrząc z drugiej strony (odcięte ostatnie 4 miejsca w przypadku zer) znaczyło by to liczba obrotów nie znana, początek wtrysku nie znany (silnik stoi). Ciekawi mnie jak wygląda 018 w zdrowym samochodzie po przekręceniu kluczyka.
Nigdy nie miałem kłopotów z falowaniem obrotów, ew. jak sprawdzić czujnik obrotów.
Pozdrawiam

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VP44 cd
PostNapisane: 13.mar.2011 21:25:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dobra, blondynka nie jestes (bo z pierwszego postu nie bylo to jasne...) Pompa zglasza grzecznie kod usterki i zglasza, ze czujnik predkosci obrotowej jest walniety - czy go wymienialiscie albo testowalisci? Wymiana tranzystora naprawi tranzystor - absolutnie nic wiecej :peace:
Wg infa z http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =zgon+vp44

na elektrozaworze dawki ma byc opor 0.2 (u Ciebie 0.6) - czy info Jacka jest mylne czy u Ciebie jest zle - do ustalenia.. ale pewne jest, ze z uwalonym elektrozaworem bedzie kicha
Dodatkowo pompa zglasza blad czujnika predkosci obrotowej - moze to "rykoszet" tranzystorkowo-zaworowego problemu a moze przyczyna, ze auto nie zapala


Co do samego tranzystorka to germance w tutorialu pisza
gebelsiak jakis napisał(a):
Eine weitere Hürde ist die Wahl des richtigen Ersatzbausteins, original ist wohl der IRLR2905PbF verbaut,
zu Beziehen z.B. über den Lieferanten „Farnell Deutschland“ zum Preis von 3€/Stk. Die Mehrheit
verwendet allerdings vorzugsweise den IRFZ44NPbF bzw. den IRFZ44. dies resultiert meines Erachtens
nach aus der ungleich besseren Beschaffbarkeit (Conrad, Reichelt, usw usf.)

co znaczy (teraz poszpanuje znajomoscia niemieckiego)

kolejnym problemem jest wybor odpowiedniego zamiennika???, oryginalnie montowano IRLR2905PbF (po 3E/sztuke).... wiekszosc jednak montuje IRFZ44NPbF bo lepiej pasi


Tak czy siak elektrozawory sa integralna czescia wraz z elektronika, jej wymiana to kalibracja i suma sumaru ubozszy jestes o 2 kola - bez dobrego pompiarza raczej tego nie zwalczysz bo nie masz "pod reka" ani elektrozaworu ani czujnika predkosci obrotowej

W kazdym razie jakbys ustalil cos wiecej (np "jak sprawdzic czujnik redkosci obrotowej" "jak sprawdzic elektrozawor") to daj koniecznie znac
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: VP44 cd
PostNapisane: 13.mar.2011 21:59:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Co do doboru tranzystorka zdania są podzielone. IRFZ ma napięcie sterowania ok 4,5V a z tego co wytyczałem napięcie sterowania w pompie to ok 3,2 V. Może to powodować zbyt późne załączania tranzystorka. Dlatego wybrałem IRLR. Właśnie szukam info co do sprawdzania czujnika kata w pompie. Znalazłem informacje odnośnie oporu pomiędzy pinem 6i7 - powinno być 2,5do 4 kohm (instrukcja do stołu probierczego). W wątku na elektrodzie ktoś miał takie same błędy. Nie był to walnięty czujnik obrotów a wymiana tranzystorka załatwiła sprawę.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#8661623
Co do oporu zaworu dawki, mierzony na pompie i możne stąd zafałszowanie pomiaru, dla mnie ważne, ze nie ma zwarcia.
Najbardziej mnie zdziwiło, że tranzystor poleciał, nie jak się ogólnie sądzi od zacierania zaworu przestawiacza kąta. Na forum opla, było tłumaczenie chyba jakiejś amerykańskiej strony, gdzie podawano, ze powodem jest wysoka temperatura, co wpływa na krystalizację lutów. U mnie kabelek był upalony właśnie na lucie.

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: