.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:37:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 100 C4, Cabrio B4 - Wpadający pedał sprzęgła w podłogę
PostNapisane: 09.mar.2011 21:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Mam problem, zarówno w moim C4 jak i w siostry Cabrio pojawia się raz na jakiś czas taka sama sytuacja i tak samo jak się pojawia,tak tez znika po czasie. Gdy jadę pedał zaczyna pracować jakby w połowie swojego nominalnego skoku. Po czasie np. całkowicie wpada w podłogę i sam nie wraca. Trzeba ręcznie go podciągnąć do góry. Jak ręcznie podciągnę, go do góry, to za jakiś czas sprzęgło znów pracuje poprawnie. Jak zostawię wciśnięty pedał w podłogę np. na noc, to po podciągnięciu pedału rano sprzęgła brak. Co to może być ? Przypuszczam że to jakaś znana usterka skoro pojawiła się w dwóch autach które znam. Płyn w normie, hamulce pracują poprawnie, brak wycieków.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 22:00:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Sprawdź czy pompa sprzęgła się nie poci ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 22:09:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Chodzi o ten element który wprawia w ruch łapę sprzęgła ? czy o ten przy pedałach ? Bo jeżeli o ten drugi to w przypadku cabrio jest sucho, w c4 jeszcze nie patrzyłem.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 22:12:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Pedał sprzęgła wprawia w ruch tłoczysko pompy, która podaje płyn hamuclowy przez wąż do wysprzęglika przykręconego do skrzyni. Sprawdź nieszczelności ew. odpowietrz tę sekcję. :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 22:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
No właśnie, w cabrio wycieków przy pompie i wysprzęgliku brak. Wysprzęglik odpowietrzany był również (tzn. tym odpowietrznikiem przy wysprzęgliku). Zrobiłem wsio, co na chłopski rozum wskazywało :) i dupa. Inna sprawa że płyn do wymiany już w cabrio jest (ale nie wiem czy to ma wpływ na pracę sprzęgła).

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wpadające sprzęgło
PostNapisane: 10.mar.2011 15:28:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Coś brak prawidłowych odpowiedzi, bo pewnie temat zbyt prosty i nieraz omawiany.
Miałem podobne jak nie identyczne objawy w moim C4.
Wyczytałem, że w 90% wpadania sprzęgła jest wysprzęglnik, dopiero później pompa.
Kto to wymyslił musiał się tęgo napracować (2 silowniki do sprzęgła??!!!).
Przyczyną nie cofania się sprzęgła jest ten wysprzęglnik ( gumki puchną i zaciera się )
Życzę owocnej pracy.
POZD.
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 13:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Czyli chodzi o ten element przy skrzyni, to jest wysprzeglik jak rozumiem.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 05:36:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Przy pedale sprzęgła jest pompa a dopiero później wysprzęglik(czyli przy skrzyni)

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2011 23:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2011 21:54:58
Posty: 3
ok


Ostatnio edytowano 22.paź.2019 20:17:22 przez 2s5g8l, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 04:52:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
kurcze opisalem to kiedys na forum nawet fotki jakies byly tylko nie moge znalezc, tez to przerabialem pod pedalem masz taka pompke wyciagsz ja, i wymieniasz tloczek ktory sie zaciera bo ma tendebcje do krzywienia sie.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 23:46:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Dzięki chłopaki.
Wymieniłem wpierw wysprzęglik (gdzieś na forum wyczytałem że to one częściej padają), ale on okazał się raczej sprawny. To własnie wina pompy, bo jak ją wyjąłem, to ta prowadnica od tłoka lata sobie luzem a sam tłoczek jest jakby wciśnięty i nie chce wyjść. Tak więc jutro wymiana pompy mnie czeka. Na cabrio eksperymentuje, to w moim C4 będe wiedział już konkretnie co i jak :peace:
Pompa tylko nówka ? czy można jakiś zestaw naprawczy kupić ?

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2011 09:55:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Skoro jest wyrobiony wałek lub jego bieżnia to jak chcesz go zregenerować? ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2011 10:32:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Dopiero przerabiałem regenerację co prawda pompy ale hamulcowej(wczoraj).
Dziś juz siedzi nowa pompa :peace:

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2011 18:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2011 21:54:58
Posty: 3
ok


Ostatnio edytowano 22.paź.2019 20:17:43 przez 2s5g8l, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 22:56:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Temat zamknięty. Cabrio znów śmiga po drogach, za jakiś czas na moje C4.
Padła pompa sprzęgła. Wymiana i odpowietrzenie załatwiła sprawę.
Dzięki za rady :)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 18:40:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2010 09:41:03
Posty: 12
Lokalizacja: Słupsk
witam,
Właśnie dzisiaj też spotkała mnie przygoda z zapadniętym pedałem sprzęgła i w związku z tym mam pytanie:
Czy ta pompa sprzęgła była mokra od płynu hamulcowego, przypocona trochę albo było z nią coś co wskazywało by na jej awarię?
Chcę wykluczyć awarię wysprzęglika. Przewody są suche.
Wcześniej nigdy nie było problemów ze sprzęgłem, stało się to nagle na trasie.

_________________
AUDI A6 C4 2.5TDI 115KM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 21:23:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
U mnie było cucho i na pompie i na wysprzęgliku o dziwo. Uszkodzenie pompy polegało na tym ze nie cofał się sam tłok którym sterujemy pedałem sprzęgła. W nowej pompie było słychać przepływające powietrze podczas wciskania tłoka. W starej tłok się zapadł i gdy go ruszałem to nie bylo przeplywu powietrza. Jak w pompce do roweru :peace:

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 17:35:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2010 09:41:03
Posty: 12
Lokalizacja: Słupsk
jednak to była wina wysprzęglika nad skrzynią biegów (pompa ma zazwyczaj jakieś objawy), przy okazji wymieniłem też pompę sprzęgła

_________________
AUDI A6 C4 2.5TDI 115KM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 18:28:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Co egzemplarz to inny przypadek. Dobrze że w tu mogą się tylko dwie rzeczy popsuć :)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 07:53:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2011 20:06:06
Posty: 69
Lokalizacja: PMI
Auto: 100 C4 AAH
Dzisiaj w drodze do pracy spotkała mnie ta sama niemiła niespodzianka. Po zgaszeniu silnika po chwili pedał wrócił i dojechałem końcowe 30km do pracy bez problemu. Wrócę do domu to sprawdzę pompę, czy się nie poci. A jak sprawdzić stan wysprzęglika?

_________________
AUDI 100 C4 2.8 AAH AVANT LPG edition


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: