.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 06:54:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6C4]Wahacz (sworzeń), przeróbka.
PostNapisane: 11.mar.2011 19:22:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Witajcie. Ktoś na forum wspomniał o przeróbce wahacza C4 ze sworznia "niewymiennego" na "wymienny". Proszę nie pisać o druciarstwie, bo nie o to chodzi :) Po prostu nie uśmiecha mi się płacić 500zł za de facto sworznie. Jeśli ktoś ma coś konstruktywnego do powiedzenia, czyli:
- jak to zrobić
- co wstawić
to będę wdzięczny za podpowiedź.
Dobra poszukałem i zasłyszałem że ma być od mercedesa, i faktycznie taki:
http://allegro.pl/sworzen-mercedes-124- ... 19009.html
by podpasował, (w sensie konstrukcji) więc potrzebuję wymiarów.
Gra na pewno jest warta świeczki, roboty niewiele (rozwiercić, wcisnąć i cieszyć się ).Temat ogarniam dalej.
Kolejne pytania:
-czy w a6 sworzeń jest walcowy czy stożkowy(chyba walcowy i chyba 19mm? ajajaj mec chyba ma 18mm)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2011 18:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
Własnie , znajdz taki sworzen , ogarniałem kiedys temat i o ile wyjac stary to nie problem to juz zalatwieniem takiego ktory by pasowal (i srednica i wysokoscia) jest dosc trudne , gdzies widzialem zestaw naprawczy ale z plastikowa obwodka wiec wkleic , zaprasowac ?

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2011 21:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
A może dotoczyć z odpowiedniego materiału?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 08:52:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Z prawej strony padł mi ori wahacz, od zeszłego roku mam założony już trzeci (wymiany na gwarancji - testuję dla potrzeb serwisu które "chińczyki" do czegoś się nadają).
Topran - 1 miesiąc - wysypał się silentblock
MaxGear - ~9 miesięcy - kiepska gumka osłonowa, pękła dookoła swożnia i sworzeń poleciał,
Teraz coś innego dałem coś innego nie pamiętam nazwy, jak poleci napiszę co i po jakim czasie, jak nie to napiszę co działa...

Oczywiście na nieszczęście wyrzuciłem stary ori a mógłbym go użyć do takiej przeróbki na testy... Sama przeróbka to ciekawy temat.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 10:15:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jak już tak drutujecie to pomyślcie o zrobieniu fazki na pierścien zabezpieczający ;) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 10:26:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
ADAM 12 napisał(a):
Jak już tak drutujecie to pomyślcie o zrobieniu fazki na pierścien zabezpieczający ;) .


A w jakim celu? wtłoczony przegub jeżeli nawet wypadnie to w stronę uniemożliwiającą "odpadnięcie" koła. Dobrze zrobiony otwór gwarantuje trzymanie, w końcu w mercedesie nie odpadają...

Idea jest taka, że dobry sworzeń + poliuretanowy silentblock i mamy profi wahacz zamiast chińszczyzny.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 23:48:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Mercedes nie robi żadnych fazek i jakoś sporo ich jeździ...Więc Adaś bez przesady. Wiem że robisz w "handlu" ;) Taki patent byłby dobry, ale już widzę że sworzeń 19mm będzie ciężko znaleźć. A wciskane robią:
-renault clio
-dodge caliber(nie ma na nim żadnych wielofrezów, więc nie wiem jak się trzyma)
-mazda 626(+seger)
-citroen AX
-kia clarus
Poszukiwania trwają...(w tej robocie drutu nie będzie - podstawa dobrać odpowiedni otwór na wcisk).
Para : wahacz - sworzeń przenosi siły nazwałbym poprzeczne do osi sworznia, nie widzę więc przyczyny "wypadnięcia" wciśniętego sworznia czy będzie przypadek taki, że z dołu do góry naciskałby stabilizator?. Oświećcie, jeśli jestem w błędzie. Na razie nie mam materiaów na stole, więc nie wiem jakie są gabaryty np otworu po starym sworzniu, ile zostanie materiału na ściance po rozwierceniu do średnicy np sworznia merca - 46,3, więc otwór ok fi 46 itp itd.
Mój pomysł bazuje na tym, że taksiarze przerabiają i jeździ (myślę czy nie chodziło tu o C3 z 18mm sworzniem.
Dużo tych pytań na razie jest bez odpowiedzi.
CDN.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2011 12:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Czas który stracisz i naklad pracy nie przelozy sie na jakosc wykonania,lepiej moim zdaniem nie kombinowac tylko kupic poprostu nowy wahacz a starego sie pozbyc,ewentualnie jedz na szrot i popytaj o używki jesli potrafisz ocenic stan wytarcia to kupisz cos porzadnego w dobrej cenie i bedzie to na pewno duzo bezpieczniejsze rozwiazanie.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2011 17:11:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
i coś dalej w temacie przeróbki? sam jestem ciekaw czy da się coś takiego wykonać...

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 20:09:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Niestety uległem małemu wypadkowi w czasie pracy przy niuni (pękło żeberko w czasie wpadania do kanału - lekko za dużo piffka było), więc na razie nie mam jak. Ale czuwam.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2011 10:56:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
kolego MAKAON udało Ci się coś wykombinować?

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2011 16:21:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
:) Tak 2 nowe wzmocnione Meyle za...165zł szt. (zniżka z 320zł). Tematu wymiany samego sworznia nie rozkminiłem (w żadnym dostępnym sworzniu nie pasowała mi średnica stożka zwrotnicy :( )

_________________
A6 C5 1997 ???


Ostatnio edytowano 08.paź.2011 14:37:20 przez makaon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2011 12:48:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
makaon napisał(a):
:) Tak 2 nowe wzmocnione Meyle za...165zł PARA(zniżka z 320zł). Tematu wymiany samego swożnia nie rozkminiłem (w żadnym dostępnym swożniu nie pasowała mi średnica stożka zwrotnicy :( )


Cena to chyba 165zł za sztukę, napisz gdzie kupowałeś? IC czy jakaś inna sieciówka? też się przymierzam do wymiany wahaczy i szukam czegoś dobrego w dobrych pieniądzach.

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2011 14:00:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
właśnie się zastanawiam nad tymi wahaczami Mayle HD do mojej C4ki, warto w to wchodzić? bo jak nie to zostaje chyba tylko TRW albo Lemforde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2011 14:36:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Tak tak cena za szt. kupione w Auto Partner w Białymstoku.
W zestawie Meyle znajdują się:
-2 szt silentblock drążka stabilizatora
-2 szt podkładka silentblocków stabilizatora
-1 szt spoecjalna podkładka pod śrubę tulei wahacza
-1 szt "spinka" prowadnica śruby tulei wahacza
-1 szt nakrętka stabilizatora
więc zestaw wart swojej ceny :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: