Witam, nadszedł czas by przedstawić moje kolejne wozidełko. Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 silniczek AEC 290KM, skrzynia 4-biegowy automat (kod CST) data produkcji 01.07.1996r. Kolor wg palety Audi alusilber metallic, wewnątrz platin/anthrazit. Z wyposażenia:
-klimatronic
-4 x el.szyby
-elektr.lustra
-elektr. szklany szyber
-elektryka foteli z pamięcią fotela kierowcy
-skórzane fotele Recaro podgrzewane (tylko z przodu)
-ABS
-centralny zamek z fabrycznym pilotem w kluczyku (IRDA)
-rolety w tylnych drzwiach i klapie
-tempomat
-AutoCheck + BordComputer
-felgi 17" Bolero 5 sztuk z oponami 245/40
-pakiet oświetlenia wewnątrz
-S-kowa kierownica (w końcu nie każde S ją ma
)
-wykończenia karbonowe
i chyba tyle, nie jest to specjalnie wypasione S, ale to co jest mi wystarcza, szczególnie cieszę się z obecności tempomatu i rolet. Najbardziej boli brak podłokietnika kierowcy
Ale to można i trzeba będzie zrezać.
Kupiłem 26.02.11 i od tamtej pory powoli dopieszczam. Kilka tygodni wcześniej auto sprowadzone było z CH. Było trochę spraw do ogarnięcia, głównie kosmetycznych i trochę mechanicznych. Brakowało jeszcze rolety bagażnika, wykładziny bagażnika i zapalniczki i to zostało już uzupełnione. Brakuje jeszcze tylnego środkowego zagłówka i z tym jest problem
Kieruneczki boczne zostały wymienione na białe, co by się komponowały z przednimi
Z mechanicznych spraw:
- olej w silniku Valvoline Maxlife 10W40 7.5l + filtr Mann
- filtr powietrza Mann
- miękkie przewody hamulcowe (były już spraciałe)
- kompletny rozrząd: pasek Conti, 2 x rolka prowadząca INA, napinacz INA, tłumik drgań INA, pompa wody HEPU
- łożysko wiskozy FAG
- 2 rolki INA napędzające pasek wielorowkowy
- termostat ASO Audi
- płyn chłodniczy G12
- ustawienie i czyszczenie przepustnicy oraz silniczka krokowego
Czeka mnie jeszcze w najbliższym czasie:
- wymiana klocków z przodu
- wymiana oleju w skrzyni
Szwajcar zostawił po sobie w prezencie nówki opony Dunlop Sport Maxx 245/40/17, co prawda tylko z przodu, ale Dayton'y na tyle jeszcze dają radę
Pomyślę nad skompletowaniem wszystkich jednakowych... 12 kkm wcześniej robił też hamulce z tyłu (tarcze + klocki), tarcze z przodu też wyglądają świeżo. Zawieszenie ciche i nie rozlekotane. Ogólnie widać że autko było dbane i większość rzeczy na bieżąco była wymieniana. Jedynie rozrząd zaczął się upominać, w końcu założony był w 2003 roku przy przebiegu 136 kkm. No właśnie.... Wszystko wskazuje na to, że licznikowe 200 tys. to prawdziwy przebieg tego auta. Mam jakieś tam papierki i im lepiej poznaję to auto tym bardziej się w tym utwierdzam
Dużo wskazuje też na bezwypadkową przeszłość auta. Wszystkie szyby są oryginalne z 96 roku, wiem że lakierowany był tylny zderzak i chyba jakaś zaprawka na przednim prawym błotniku. W dniu zakupu obleciałem auto "magnesikiem" i szpachli nie znalazłem, ale to nie jest dla mnie najważniejsze przy tym wieku auta i nie szukałem na siłę igiełki, chociaż w dużej mierze się to udało
Ogólnie jestem zadowolony z setuni i mam nadzieję że będzie tak dalej
Narazie jest autem weekendowym i nie jeżdżę za wiele, od zakupu przejechałem może 700-800km. W najbliższym tygodniu jestem umówiony na założenie instalki LPG (niestety.... rzeczywistość) by śmigać za jakieś normalne pieniążki. To co ma być zainstalowane:
- wtryski: 8 x Hana
- reduktory: 2 x Zavoli Zeta S
- sterownik Stag-300 Plus
- butla 82l we wnęce koła zapasowego
- przewód Faro
Poza tym moim założeniem jest aby auto było total serią.
Poniżej fotki i proszę o obiektywną i konstruktywną krytykę
Dla przypomnienia foty z ogłoszenia:
Zdjęcia zrobione kilka dni po zakupie:
Komplet rozrządu:
Fotki robione wczoraj, sorry za kiepską jakość, ale chyba aparacik zaczyna mi niedomagać :
Fotel kierowcy