.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:28:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDi] Kopci czarno przy przyspieszeniu
PostNapisane: 18.kwi.2011 09:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2011 20:34:52
Posty: 23
Lokalizacja: Opolskie
Witam. Posiadam A6 C4 2.5TDi 115KM i przy przyspieszeniu puszcza czarna smuge, szczegolnie od 3tys obrotow w gore. Przy rownej jezdzie tak zmiana biegu przy 2,5 obrotow nie jest tak zle. Mam do uszczelnienia pompe wtryskowa bo lekko sie poci. Takuje zwyklego diesel'a. Innych awarii, pekniec pod maska nie widze. Prosze o opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 09:17:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8318
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Może ma "mocnego" czipa?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 09:25:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
a katalizator wyciety :?: Inni powiedza, ze ten model tak.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 11:02:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
AEL e poddymiają to norma. Dobrze by bylo zrobic diagnostyke dynamiczną [logi]... wyjasnilaby sie sprawa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 12:37:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli mocno, to nieszczelność w dolocie lub wykończone końcówki.
Sprawny AEL w seryjnym sofcie nie dymi mocno.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 15:22:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2011 20:34:52
Posty: 23
Lokalizacja: Opolskie
zobaczę katalizator bo nie wiem (nowy nabytek) Na 3 powyżej 3 tys smugę puści, na 4 biegu już o 60% mniej zakopci przy tych samych obrotach. Jedyne co to pompa wtryskowa mi się poci (uszczelka zużyta) i będe wymieniał uszczelki w niej. Samochód podczas równej jazdy nie kopci.

Cytuj:
Może ma "mocnego" czipa?


Nie ma

Cytuj:
Jeżeli mocno, to nieszczelność w dolocie lub wykończone końcówki.
Sprawny AEL w seryjnym sofcie nie dymi mocno.


Jak delikatnie się rusza (jak limuzyną) to jest ok, ale jak szybko i co bieg pedał do podłogi to kopci a najbardziej na 3 biegu. (Często muszę ruszyć szybko na skrzyżowaniu u mnie gdzie dookoła sobie drzewa posadzili i ledwo widać drogę ;) Tak to jeżdżę samochodem spokojnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 15:40:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Miałem podobne objawy swego czasu - jak trochę posnułem się samochodem w spacerowym tempie a później ruszyłem ze świateł z pedałem wciśniętym na maksa nikt mnie nawet nie próbował gonić, małe zaćmienie słońca.

Złożyły się na to 3 sprawy - cieknąca pompa spod dekla i spod nastawnika, kąt wtrysku ustawiony bardzo nisko i w mniejszym stopniu zużyte wtryski - usunięcie pierwszych dwóch usterek bardzo sytuację poprawiło.

Wymiana końcówek wtrysków na 0.210 to w temacie dymienia (i spalania) był istotny krok wstecz, podmiana ECU na AEL-owski z chipem niewiadomego pochodzenia to z kolei znaczna poprawa w tym aspekcie. Aplikacja porządnego chipa - zmiana charakterystyki pracy silnika, dymienie bez zmian. Przy stylu jazdy a la taksówkarz mam wrażenie, że ograniczeniu gromadzenia się sadzy w katalizatorze i tłumikach (co się objawiało "małą" chmurką za samochodem przy ostrym budzie) sprzyjało zaślepienie EGR.

Nie znam się na silnikach, ale na logikę wydaje mi się, że na niskich biegach przy ostrym bucie dymieniu w tym silniku może sprzyjać lag doładowania względem dawkowania - turbina nie nadąża z "rozkręcaniem się" i tłoczeniem żądanej dla danych obrotów i dawek paliwa ilości powietrza stąd na niskich biegach przy bucie bardziej dymi bo proporcje powietrza do paliwa są niższe niż być powinny, na wysokich biegach silnik nabiera obrotów wolniej więc ten efekt nie występuje - ale to są tylko moje przemyślenia nie poparte fachową wiedzą :).

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Ostatnio edytowano 19.kwi.2011 18:37:42 przez pawelb, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2011 06:11:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Matti napisał(a):
Jak delikatnie się rusza (jak limuzyną) to jest ok, ale jak szybko i co bieg pedał do podłogi to kopci a najbardziej na 3 biegu. (Często muszę ruszyć szybko na skrzyżowaniu u mnie gdzie dookoła sobie drzewa posadzili i ledwo widać drogę ;) Tak to jeżdżę samochodem spokojnie.


W takim razie może to być skutek PSJ, te samochody bardzo lubią zbierać sadzę w wydechu i wyrzucić ją przy dużym przepływie spalin.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2011 09:36:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
To_JA_! napisał(a):
Matti napisał(a):
Jak delikatnie się rusza (jak limuzyną) to jest ok, ale jak szybko i co bieg pedał do podłogi to kopci a najbardziej na 3 biegu. (Często muszę ruszyć szybko na skrzyżowaniu u mnie gdzie dookoła sobie drzewa posadzili i ledwo widać drogę ;) Tak to jeżdżę samochodem spokojnie.


Mam to samo. Wyciekow nie widac, nic nie dmucha, poprawie kat wtrysku zobaczymy co to zmieni. U mnie na 1 i 2 biegu kopci przy pelnym bucie powyzej 3,5 tys. Kata mam wycietego.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2011 16:49:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2011 16:23:35
Posty: 9
Lokalizacja: Nowy Targ
To_JA_! napisał(a):
Matti napisał(a):
Jak delikatnie się rusza (jak limuzyną) to jest ok, ale jak szybko i co bieg pedał do podłogi to kopci a najbardziej na 3 biegu. (Często muszę ruszyć szybko na skrzyżowaniu u mnie gdzie dookoła sobie drzewa posadzili i ledwo widać drogę ;) Tak to jeżdżę samochodem spokojnie.


W takim razie może to być skutek PSJ, te samochody bardzo lubią zbierać sadzę w wydechu i wyrzucić ją przy dużym przepływie spalin.


Podobnie jak układ recyrkulacji spalin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2011 13:50:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2011 20:34:52
Posty: 23
Lokalizacja: Opolskie
Katalizatory są. Uszczelniłem pompę wtryskową. Ustawienie dawki paliwa było jak podaje producent i przy zapaleniu auto od razu na 1100 obrotów i zaraz spadało na 400-500 obrotów i chwilowo nie reagując na gaz. Potem było ok tylko jak na luz się wrzucało podczas jazdy to przy spadaniu obrotów szarpało lekko silnikiem. Teraz ustawili mi tak jak przed uszczelnieniem i dalej kopci jak kopcił. Na każdym biegu praktycznie, wstyd mu trochę gazu dodać :D

---EDIT---

Zamierzam wjechać na kanał i rozkręcić katalizator, jeśli jeszcze nikt go nie wybijał to ja to zrobię (poczytałem trochę na forum) Co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 06:58:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Matti napisał(a):
Uszczelniłem pompę wtryskową. Ustawienie dawki paliwa było jak podaje producent i przy zapaleniu auto od razu na 1100 obrotów i zaraz spadało na 400-500 obrotów i chwilowo nie reagując na gaz. Potem było ok tylko jak na luz się wrzucało podczas jazdy to przy spadaniu obrotów szarpało lekko silnikiem.


Z objawów bym wnioskował że problem z zapowietrzaniem lub pompą podającą / filtrem.
Jeżeli ustawisz dawkę ~4.5 powinien działać dobrze - chyba że pompa już "dokonała żywota".
Kąt początku wtrysku powinien wynosić 3-4.5 na wolnych żeby dobrze zapalał (choć tutaj opinii jest wiele).

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 13:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
gdybys miał zawalony katalizator to samochod ciezko by sie wkrecal na obroty ok 3000, tak czy siak zdejmij go, jesli jest zasyfiony to albo przedmuchaj dokladnie albo wybij i wspawaj przelotke do niego i tyle..
ja tak zrobilem, tuz po zalozeniu nowego "katalizatora" nie dało sie za mną jeździć przez kilka dni...

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2011 17:21:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2011 20:34:52
Posty: 23
Lokalizacja: Opolskie
katalizator przebity, tylko rura w tym sitku czy co to jest zrobiłem dziurę na wielkość rury katalizatora, nie do pojęcia ile sadzy poszło w powietrze <szok>
Teraz jeszcze zauważyłem że mam wąż do wymiany lub poklejenia odchodzący od turbo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2011 20:17:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Matti napisał(a):
Teraz jeszcze zauważyłem że mam wąż do wymiany lub poklejenia odchodzący od turbo...


I to jest przyczyna dymienia oraz zasypania sadzą katalizatora...

Co do węża to poklejenie nie wchodzi w grę (nie wytrzyma długo), jeżeli na prostym nieruchomym odcinku można wstawić kawałek rurki i dwie opaski...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2011 20:32:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
osobiscie widzialem kolesia, ktory rure od turbo owinal dosc gesto drutem i dokladnie okleil mocna tasma klejaca. mowil ze sporo na tym zrobil ale z czasem i tak je***ła. tak wiec pomysl nad wymiana - odłóż na to niemało kaski :P

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 16:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2011 20:34:52
Posty: 23
Lokalizacja: Opolskie
Pokleiłem i wzmocniłem go. Taśmę kupiłem do rur gumowych. wystarczyła na około 8-10 owinięć a koszt 16 zł :) Szukałem jak najmocniejszej. Tak, odłożę sobie przy wypłacie na wymianę ;/

Teraz po przebiciu kata i uszczelnieniu lepiej idzie i mniej kopci ;) Jeszcze teraz po niedzieli jadę ustawić dawkę paliwa bo jest podwyższona;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 23:42:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Poszukaj sklepu z rurami gumowymi i dobierz kształt. Nie musi być ori. Ja za grosze kupiłem chyba do jakiegoś ciągnika, dociąłem na niemal identyczny jak ORI rozmiar i śmiga.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2011 14:36:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2008 23:54:42
Posty: 10
Lokalizacja: zach-pom
Witam tak jak u przedmówców od około roku borykam się z kopceniem mojej A6 c4 140KM, właściwie to z paleniem przyczepki opon, bo tak to za mną wygląda. Historia przedstawia się następująco: Kilka lat temu na skutek stłuczki auto jechało ok 80km z uszkodzonym coolerem, po pewnym czasie na skutek tego zapchał się katalizator, stąd też zastąpiłem go rurą po tym zabiegu nie poznałem auta, do końca obrotów wciskał w fotel bez zadyszki, z rolki na lotnisku jechał porównywalnie do 180 konnej Calibry V6. Pół roku później wybrałem się A6 do Hiszpanii, i tu niespodzianka w pirenejach na stromych wzniesieniach auto zaczęło słabnąc i ledwo jechało a niekiedy przy dużym obciążeniu i obrotach ludzie za mną mało co się nie porozbijali, bo taką zasłonę dymną zrobiłem, po powrocie do kraju nie było już prablemów z nagłym kompletnym brakiem mocy, choć samochód jest zmulony, i dalej strasznie kopci. Sprawdzony dolot, całkowicie suchy i szczelny, błędów brak, przebieg 200tyś, (oryginalny, auto od nowości w domu) rok produkcji 97, Które logi mam zgrać żeby dojść co jest winowajcą? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: