ok, teraz załapałem.
tak, jeżeli na e-buy'u kupisz ECU od wersji manualnej, to będzie ono działać po swapie pod warunkiem, że:
1. pochodzi z tego samego modelu rocznikowego [szukamy po VINie - ma być dokładnie ta sama generacja silnika - lmm, wtryskiwacze etc.] co samochód, w którym został zrobiony swap skrzyni;
2. pochodzi z modelu o takim samym wyposażeniu [np. ESP albo ASR] jakie ma samochód, w którym został zrobiony swap skrzyni.
...choć osobiście chyba bym wolał lutowanie, gdyż znalezienie używanego ECU o konkretnych numerach czasami graniczy z cudem.
razem ze swapem skrzyni wymienia się również ten czujnik, gdyż nie jest on uniwersalny i nie będzie działać zarówno w skrzyni manualnej, jak i automatycznej.
nie jestem pewien, czy tutorial kodowania sterowników z openobd jest dobry. ostatnio kodowałem ESP i procedura oraz wartości były zupełnie inne w ELSIE, aniżeli na openobd. procedura z ELSY działała poprawnie.
zobaczę czy jest cokolwiek zawarte w ELSIE na temat kodowania sterowników silnika, choć zakładam, że nie ma nic.