.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:10:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ALL V8 40v - rozrząd problem z pozycją wałków.
PostNapisane: 16.cze.2011 08:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Witam

W grupie 93 w pozycji 3 i 4 jest ustawienie wałka rozrządu dla B1 i B2 - możecie sprawdzić wasze wartości (w idlu)?
U mnie nie podoba mi się różnica - choć obie wartości są w zakresie - szukam cały czas przyczyny dla której jeden bank jest mocniej podlewany paliwem - AFR OK - sprawdzony, więc to nie błąd sondy i adaptacji ECU - to jakaś sprawa mechaniczna :(
Kawałek mojego logu

TIME Rpm % -15 to 10 deg -15 to 10 deg
STAMP /min % KW B1 KW B2
0.56 760 19.5 -11.0 -3.0
1.24 760 19.5 -11.0 -3.0
1.90 760 19.5 -11.0 -3.0
2.76 760 19.5 -11.0 -3.0
3.41 760 19.5 -11.0 -3.0
4.08 760 19.5 -11.0 -2.0
4.70 760 19.5 -11.0 -2.0
5.27 760 19.5 -11.0 -2.0
5.87 760 19.5 -11.0 -2.0
6.50 720 23.3 -11.0 -3.0

Generalnie róznica jest 8st między B1 a B2.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 07.lip.2011 20:13:38 przez Zagor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 17:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
No i co nie ma nikogo z V8, kto mógłby to podejrzeć u siebie??

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 17:28:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Obawiam się, że jesteś jednym z tych niewielu, którzy zaglądają w logi swojego V8, reszta leje paliwo i jeździ póki się da ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 17:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
No a potem są na allegro - stan cukierek, ale został z niego tylko papierek ;) - dobrze wyglancowana buda :(
Zaglądam, bo kupiłem sobie zabawkę i problem się znalazł sam :)
A tak poważnie, to nie lubię jak coś nie jest tak jak powinno być, a nie jest - szczególnie to czuć w idlu :( Czasem szarpnie tak dość mocno motorem, jakby wypadl zapłon - ale missfire'ów nie zanotowano w ECU, za to zanotowano moim zdaniem niepoprawne położenie wałków ssących, które mają zmienne fazy i o ile fazatory działają i poprawnie zmieniają położenie wałków, to pozycja wyjściowa jest niewłaściwa :(, nawet nie wiem jaki powinien być stan fabryczny :( - ale napewno oba powinny mieć ten sam kąt, a nie mają :(
O serwisówkę do ANK, AQJ - też pytałem - NIC :(
A do gnojowozu praktycznie jest każdego :( - ale to tylko oświadczy o tym, że Pb daje radę dużo dłużej niż ON - gnojowóz pewnie by już kopcił, nie przyśpieszał itd.. jakby mu się wałki o 8st poprzestawiały :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 17:46:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zapytaj na Racingforum - tam lobby V8 jest większe, bo i zarobki nieproporcjonalne ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 09:10:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Des, dzięki za info ale tam to tylko Nm i PS widzę ;)

Ale temat już zamknięty na podstawie obserwacji 2.7BT i V8 300PS.
Dla potomności
Objawy które skłoniły mnie do zagłębienia się w temat
Brzydka praca w idlu - taka "twarda" :(, chwilę po zejściu z obrotów jest OK (ale to efekt opróżniania ciśnienia w fazatorach), ale po ok 5-10sek motor zaczyna twardo pracować, czasem pojawia się jakby szarpnięcie jakby wypadł zapłon - missfire'ow w ECU brak - zarówno dla jałowych jak i obciązenia
Rozpoznanie Sprawdzić wartości w polu 3 i 4 w grupie 093 (pomijając wartość względną, mają się mieścić w zakresie i bez rozbieżności między B1 a B2) - jeśli niestety róznica jest - no to jedziemy tam gdzie ostatnio robili rozrząd i walimy mechaniora po głowie pałką ;)



Solution

Walki w ANK powinny stać w pozycji (-2) st KW - co to jest to KW ??
U mnie stoją B1=(-10), B2=(-2)
Problemem jest jeden ząbek na B1 (tak jak pisał Labiss w tutorialu dot rozrządu w V8 - mam nadzieję że nie pomyliłem nicka) należy mimo posiadania blokady poznaczyć flamastrem, albo wogole olać blokady ;) - trafić paskiem dokładnie w ustawienia poprzednie, bo jak pisał czasem ząb paska nie pasuje do rowka koła i mamy możliwośc wyboru - lewo - prawo - u mnie mechanior wybrał źle :(
Więc trzeba u mnie należy opóźnić wałek na B1 o jeden ząbek - za wcześnie się otwiera :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 18:18:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Gratuluję dociekliwości! Teraz będzie chodził równo. Choć dziwne, że czujniki położenia nie wychwyciły rozbieżności. :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 19:28:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Wychwyciły - ale położenie jest nadal w tolerancji :) więc check'a jak i żadnego błedy z tego nie zapaliła - swoją drogą bardzo duży zakres (-25) do 10 st (troche mnie to dziwi) - ale skoro tak jest, to nie będę w to wnikał - więcej powiedziałaby serwisówka do ANK, AQJ - ale nikt się nie chce nią ze mną podzielić :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 20:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
dla zainteresowanych

tu był link niezgodny z par. 1 pkt 5 RF - mq

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 21:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Mam, nie ma tam nic o wartościach w blokach :(

EDIT - O ja tępy ;) - tam jest wszystko ale w ENG, a ja leń ustawiłem sobie PL :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2011 18:07:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
W związku z nowymi okolicznościami zjawiska piszę posta pod postem, coby sie przebić na 1 stronę.

Kto ma siłę niech przeczyta i jak ma jakiś pomysł, niech cokolwiek napisze.

Więc rozrząd sprawdzony na blokadach, zdjęte pokrywy zaworów i wszystko stoi na znakach jak należy i tak niestety było - więc teorię o przestawionym rozrządzie można między bajki włożyć :( a rozjazd między bankami jak był tak jest i nadal jeden wałek otwiera się sporo wcześniej niż drugi.
No i nie wiem w co włożyć ręce, coś mi mówi że to fazator poległ w jakiś dziwny sposób, niby działa, bo przestawia fazę w czasie jazdy, ale przestawia też zaraz po odpaleniu auta, stąd te wskazania.
Dziś rano skasowałem adaptacje ECU i odpaliłem z podglądem na 090 i 093 i wyszło, że na zimny start oba wałki stały w 093 na 0 st i oba równo, natomiast przestawiona była faza rozrządu w 090 i tam B1 miał -11 a B2 -3 stopnie, po kilku chwilach obie wartości z 090 poszły tak jak były do 093 a w 090 pojawiły się 0 stopni na obu wałkach, teraz to już wogole nie kumam o co tu chodzi, ale chyba ECU nauczyło się pozycji wałków, i od tego miejsca teraz liczy sobie zmianę faz.
IMO kluczową rolę odgrywa ciśnienie oleju w którymś z napinaczy (paska, albo łańcucha), do tego dochodzą jeszcze te zawory zwrotne oleju pod kolektorem ssącym, i chyba od nich zacznę bo najmniejszy koszt, ale jeden z nich musiałby być niedrożny żeby w głowicy powstawało zbyt wysokie ciśnienie i zadziałał olejowy napinacz i przestawił fazę, chyba że to ten zawór od sterowania samym fazatorem coś chrzani, jest niedomknięty, uchylony itd, trzeba by wyjąć oba i porównać na zewnątrz na teście elementów wykonawczych.
Trzyma się to kupy?

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALL V8 40v - rozrząd problem z pozycją wałków.
PostNapisane: 14.mar.2012 12:31:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Temat ogarnięty dzięki panu Robertowi, którego niniejszym polecam, ma gość głowę nie od parady, specjalizauje się w elektronice, ale i mechanicznie coś tam czasem dłubnie jak widać po moim przypadku http://www.protronic.com.pl

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALL V8 40v - rozrząd problem z pozycją wałków.
PostNapisane: 14.mar.2012 12:32:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
dodaj w wątku o polecanych warsztatach, żeby na przyszłość było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALL V8 40v - rozrząd problem z pozycją wałków.
PostNapisane: 14.mar.2012 20:26:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zagor napisał(a):
Temat ogarnięty dzięki panu Robertowi, którego niniejszym polecam, ma gość głowę nie od parady, specjalizauje się w elektronice, ale i mechanicznie coś tam czasem dłubnie jak widać po moim przypadku http://www.protronic.com.pl


Znam tego Pana i cennik również :mikolaj: Napisz czego dokonał ile policzył. :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALL V8 40v - rozrząd problem z pozycją wałków.
PostNapisane: 14.mar.2012 20:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Właśnie, powiedz co było przyczyną.
Swoją droga można by podwiesić, lub gdzieś dodać ten temat dla potomnych, bo dawno nie było tak dociekliwego topicu. Brawo Zagor.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALL V8 40v - rozrząd problem z pozycją wałków.
PostNapisane: 15.mar.2012 20:13:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
DeS napisał(a):
Zagor napisał(a):
Temat ogarnięty dzięki panu Robertowi, którego niniejszym polecam, ma gość głowę nie od parady, specjalizauje się w elektronice, ale i mechanicznie coś tam czasem dłubnie jak widać po moim przypadku http://www.protronic.com.pl


Znam tego Pana i cennik również :mikolaj: Napisz czego dokonał ile policzył. :)


Walka trwała prawie 3 dni.
Dokonał naprawy :), teraz jest jak ma być, oba wałki stoją na 0
O pieniądzach nie będę pisał, w każdym razie nie czuję się oskubany :)
Szukać gdzieś w układzie rozrządu, gdzie nie mam pojęcia, rozrząd był kiedyś tam sprawdzany było OK.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: