.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 01:55:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 17:30:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Patrząc na cinienie doładowania to gory i doliny są efektem zacinających się kierownic spalin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 17:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kosma_sz napisał(a):
spanky napisał(a):
jednym slowem zgodnie z przypuszczeniami - totalna kupa - zreszta czego mozna rzadac od programu, ktory jest w cenie butelki dobrego alkoholu ... :):


Spanky, myślisz, że ten gościu samemu robi te programy? Myślę, że je perfidnie ściąga z sieci. Przekrój ma od opla, przez vaga, fiata aż po francuzy wszelakie. Jakoś nie wierzę, że jedna "grupa" może robić szajsowate programy pod taką ilość samochodów. Gotowce i owszem ale zapewne kradzione.


zapewniam Cie ze nie robi, i uwierz mi ze zamiast placic, te programy [takiej jakosci] mozna znalezc na necie i je miec za darmo ... tylko pytanie po co ... :peace:


Łukasz80 napisał(a):
Patrząc na cinienie doładowania to gory i doliny są efektem zacinających się kierownic spalin.


to nieustabilizowane doladowanie spowodowane jest nadmiarem paliwa [czyt.spalin], ktore to powoduja mocniejsze rozpedzanie sprezarki , a z czym walczy ECU zeby zbic doladowanie do zadanego ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 19:16:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
spanky napisał(a):
to nieustabilizowane doladowanie spowodowane jest nadmiarem paliwa [czyt.spalin], ktore to powoduja mocniejsze rozpedzanie sprezarki , a z czym walczy ECU zeby zbic doladowanie do zadanego ...


Powinno szarpać, prawda?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 20:51:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kosma_sz napisał(a):
spanky napisał(a):
to nieustabilizowane doladowanie spowodowane jest nadmiarem paliwa [czyt.spalin], ktore to powoduja mocniejsze rozpedzanie sprezarki , a z czym walczy ECU zeby zbic doladowanie do zadanego ...


Powinno szarpać, prawda?


nie , skad ten pomysl ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 08:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
spanky napisał(a):

jak ktoś ma niech podrzuci, chętnie rzuce okiem ... :):




Poszło na emaila.
Czy jesteś w stanie je poprawić?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Ostatnio edytowano 17.cze.2011 08:19:04 przez kosma_sz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 08:08:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kosma_sz napisał(a):

Poszło na emaila.
Czy jesteś w stanie je poprawić?



wieczorkiem postaram sie rzucic na to okiem ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 08:18:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
spanky napisał(a):
wieczorkiem postaram sie rzucic na to okiem ... ;)


Włożyłem to cudo wczoraj. Pierwsze wrażenia są dobre, nic nie szarpie tj przyśpiesza równo. Zmiany: znaczna poprawa od 2000-3000 obrotów. Znaczna! Nie wiem czy ktoś nie przesadził. Mówiąc szczerze, teraz jedzie jak p...ny.
Powyżej 3 tys mam wrażenie, że jest bez zmian. Dzisiaj jest mokro: na II i III biegu zrywa przyczepność przy nieco mocniejszym depnięciu (pirelli 225/50/16). Kopci ale wcześniej też kopcił ale teraz mocniej.
EGR jest zaślepiony, przewody szczelne, jeden wtrysk stuka, w logach wyskakuje poza +/- 2 mg, kąt ustawiony na 60-65 (trochę zbyt mało). Nie wiem czy po wymianie kości nie skasowała się wcześniejsza adaptacja (zmniejszyłem dawkę).

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 08:28:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kosma_sz napisał(a):
spanky napisał(a):
wieczorkiem postaram sie rzucic na to okiem ... ;)


Włożyłem to cudo wczoraj. Pierwsze wrażenia są dobre, nic nie szarpie tj przyśpiesza równo. Zmiany: znaczna poprawa od 2000-3000 obrotów. Znaczna! Nie wiem czy ktoś nie przesadził. Mówiąc szczerze, teraz jedzie jak p...ny.
Powyżej 3 tys mam wrażenie, że jest bez zmian. Dzisiaj jest mokro: na II i III biegu zrywa przyczepność przy nieco mocniejszym depnięciu (pirelli 225/50/16). Kopci ale wcześniej też kopcił ale teraz mocniej.
EGR jest zaślepiony, przewody szczelne, jeden wtrysk stuka, w logach wyskakuje poza +/- 2 mg, kąt ustawiony na 60-65 (trochę zbyt mało). Nie wiem czy po wymianie kości nie skasowała się wcześniejsza adaptacja (zmniejszyłem dawkę).


zrob logi 001-003-004-008-010-011 dynamiczne i bedzie sporo wiadomo ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 08:50:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Chcilabym zobaczyc logi dynamiczne samochodu wyposazonego w to "cos".

Przenosze do odpowiedniego dzialu. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 09:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Chcilabym zobaczyc logi dynamiczne samochodu wyposazonego w to "cos".



na poprzedniej stronie sa z AFN-a :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 10:09:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
A kto chce zripowane wsady?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 11:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
jechanie po "czipach z allegro" czyli wrzucanie wszystkich do jednego wora to delikatnie mowiac naduzycie a "przez poczte" rozsylaniem czipow zajmuje sie np mtm (zaden wstyd...)
Mialem w zyciu stycznosc z 2ma chipmacherami co tez szukaja klientow przez allegro
autoseba
- robil mi kiedys czipa za grosze (350pln??? z wlutowaniem podstawek - wtedy sie jeszcze wgryzal w rynek wiec dumpingowal ceny) i mimo, ze pierdoly po forach o nim wypisuja z cala pewnoscia modyfikuje sam mapy (w logach widzialem to co "zamowilem" to znaczy ladowanie, dawki itp - czipa robilem u niego 3,5roku temu wiec chyba jeszcze troche doswiadczenia zebral-ceny tez podniosl z tego co widze) - nie to ze polecam bezwarunkwoo bo troche u niego jest jak w tesco (ja wyszedlem zadowolony): robi kupe aut dziennie wiec nie ma co liczyc w razie problemow, ze bedzie sie zajmowac czyszczeniem komus przeplywki czy rozruszaniem sztangi ....oraz przez tyle lat ciagle hamuje hamownia drogowa - dynosoft tez z okolic wro zrobil tutaj znacznie wiekszy postep niz on a zaczynali n lat temu od wgrywania czyis softow...). Wiem, ze nie umie (przynajmniej rok temu nie umial) modyfikowac oprogramowania sterownikow tiptornikow (np problem z przelaczaniem biegow przy bucie w nowszych tipach po okolo 2001r w 2.5v6tdi) - do aut typu AFN to polecam ale z wozkiem za 150tys chyba bym poszukal kogos innego (do kogos kto poswieci pol dnia tylko dla mnie)
jakistam (zapomnialem nicka)
- kontakt nawet nie pamietam jak zlapalem ale w sumie on mnie zagadnal bym zerknal na jeden wsad bo nie byl pewien czy jest dobry... byl do d... bo o ile pamietam nieruszony byl ogr momentu czy cos tam.. ale pozniej gosc do mnie po czasie zagadal na gg (pomylil sie) "czy to tobie mialem wyslac wsad do xxx?"... "ja ze nie"..."a to sorki, klienci mi sie myla"... krotko: gosc nie mial bladziutkiego pojecia jak odczytywac mapy (a do starych piernikow to juz tutoriale na sieci znalezc mozna!) - pewnie sprzedaje 'po trzysta" wsady z plyt co je daja gratis do kabelkow do wgrywania daja :)

Faktem jest ze czipy bywaja doslownie chu...e :peace:
Obrazek

a juz taki bardziej zyciowy blad w sztuce
Obrazek
co dwa maksymalne momenty to nie jeden :)

Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
w tym watku wykres jest z programu kpower... jest to analiza logow vagcom (zdolnosc rozpedzania w czasie + wytracanie predkosci /opory toczenia/) wiec wykres jest "pogladowy" (darowanemu koniowi w zeby sie nie patrzy ale szkapa ogierem nie jest...)
Temat nie jest taki niedostepny... edc15 to naprawde wdzieczny pacjent do nauki (ideal to 2,5v6tdi - np nie ma wspomnianej przez Spankiego mapy napiecia wiec jest mniejsze pole do spie... czegos) ... prosty, wybacza duzo, dobrze udokumentowany a zcrackowany winols rozpoznaje mapy "automatycznie" (czego z MSA nie potrafi i przez to poczatkujacenu byloby zbacznie ciezej). Wbrew pozorom podmiana kosci jest bezpieczniejsza niz wgrywanie przez kable bo nawet jakby wsadzic kosci z gra od atari to najwyzej auto nie zapali /podmiana kosci i po problemie/- zgon przy wgrywaniu przez kabel i klopot...)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2011 15:48:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wracajac do przedmiotowych wsadow od AEL'a z allegro z poczatku tematu.

dla przykladu ktos mape momentu miejscami podniosl o 60 % !!!

dobrze ze inne limitery paliwowe dostaly mniej procentów ... :):

p.s oczywiscie mapa nastawnika tez dostala procenty .... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2011 16:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
spanky napisał(a):
wracajac do przedmiotowych wsadow od AEL'a z allegro z poczatku tematu.

dla przykladu ktos mape momentu miejscami podniosl o 60 % !!!

dobrze ze inne limitery paliwowe dostaly mniej procentów ... :):

p.s oczywiscie mapa nastawnika tez dostala procenty .... :diabel:


Zloguję będzie zabawa.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2011 18:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
spanky napisał(a):
wracajac do przedmiotowych wsadow od AEL'a z allegro z poczatku tematu.

Obrazek

mapa napiecia akurat jest ruszona jedynie symbolicznie (bez specjalnego znaczenia)... nie wiem ile jest rodzajow sterownikow do ael... byc moze takie kosmetyczne roznice w tej mapie sa pomiedzy nimi i ktos do wersjisterownika ael-X przekopiowal mape ze sterownika ael-y ... tak czy siak autor tej modyfikacji (niekoniecznie "sprzedawca") nie ma bladego pojecia o tym co robil - tak czy siak branie za to wiecej niz 5pln to naciaganie klienta
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2011 21:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemekk74 napisał(a):
tak czy siak autor tej modyfikacji (niekoniecznie "sprzedawca") nie ma bladego pojecia o tym co robil - tak czy siak branie za to wiecej niz 5pln to naciaganie klienta
Pozdrawiam,


jest mnostwo samochodow jezdzacych na takich wydumkach ... ;)

p.s jakis czas temu poprawialem auto po programie za 1200 zł ...
nastawnik byl +20 % ... :):

auto na tym programie mialo wymieniana sprezarke i dwa razy sprzeglo ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 08:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Za namową Przemka postanowiłem ubiegać się o zwrot pieniędzy od Pana Józefa Opałki (Softec-serwis i zapewne CarSoft-tuning). Póki co brak kontaktu tj. brak odpowiedzi na emaile. 250 zł wywalone dla zabawy w błoto. Dziękuję Przemkowi i Spankiemu za analizę map.

Uwaga dla przyszłych allegrowiczów dotycząca zgodności przedmiotu z opisem.
W opisie jest napisane:
Jako rezultat otrzymujemy bezpieczny wzrost mocy w silnikach turbo diesel'a do 20%, a momentu obrotowego do 25%, należy pamiętać że dla uzyskania elastyczności pojazdu ważniejszym czynnikiem jest podniesienie i wymodelowanie przebiegu momentu obrotowego w pełnym zakresie, a nie jak uważa większość nie doświadczonych użytkowników podniesienie mocy (KM).

W tym momencie do akcji wchodzi analiza zrobiona przez Spankiego:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jak "wymodelowano" przebieg momentu obrotowego widać jak na dłoni. Auto może i jedzie jak porąbane ale na niskich obrotach wydziela sporo dymu.

Czy to jest bezpieczna modyfikacja? Myślę, że turbiny ze zmienną geometrią łopatek będą padać jak muchy. W AELu być może nic się nie stanie.
Z tego co wiem zmieniono tylko mapę momentu obrotowego, nie dotykano ciśnienia doładowania, tak Spanky?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 09:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kosma_sz napisał(a):
Z tego co wiem zmieniono tylko mapę momentu obrotowego, nie dotykano ciśnienia doładowania, tak Spanky?


ja dobrze pamietam to doladowanie bylo chyba ruszone na ponad 2300 mbar [1.3 bar] :): ale jak cos to dla pewnosci moge sprawdzic , nie przegladalem calej tej wydumki, po obejrzeniu limiterow paliwa nie bylo sensu brnac w to cos dalej .... [zrobiles logi tak z ciekawosci ?]

p.s ciekawe jak sie sprawa zakonczy ze zwrotem kasy ... :d

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 09:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Z tego co wiem zmieniono tylko mapę momentu obrotowego, nie dotykano ciśnienia doładowania, tak Spanky?


ja dobrze pamietam to doladowanie bylo chyba ruszone na ponad 2300 mbar [1.3 bar] :): ale jak cos to dla pewnosci moge sprawdzic , nie przegladalem calej tej wydumki, po obejrzeniu limiterow paliwa nie bylo sensu brnac w to cos dalej .... [zrobiles logi tak z ciekawosci ?]

p.s ciekawe jak sie sprawa zakonczy ze zwrotem kasy ... :d

Zwrotu kasy nie będzie , bo z jakiej racji ? Klient zostanie poproszony o wydruk z hamowni i jeśli okaże się , że auto jedzie jak należy - nic nie wskórasz.
Co do pretensji o to że fura gania z niskich obrotów , ale kopci to tak jakby mieć pretensje do panny , że jest piękna ale wszyscy się za nią oglądają.

Mam identycznie zrobiony program w Audi i dym łączy się w parze z niutonem na dole ... jakoś przez 4 lata nie zabiłem mojej vnt ...

BTW: jakie pieniądze taka modyfikacja, chcesz pięknie wymodelowanych map idź i zapłać 1200 zł , ale nie licz że tuner pokaże Ci z czego żyje i pozwoli sobie zaglądać przez łapki ;)
To kwestia zaufania i nic innego.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 10:53:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
Czyli wszyscy niedowiarkowie mają potwiedzenie że albo tanio albo dobrze.

Teraz przydała by się lista, oparta na naszych opiniach (lub dwie), polecanych i nie polecanych tunerów, aby ułatwić zainteresowanym wybór i nie maglować tego tematu w nieskonczoność

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: