Witam wszystkich serdecznie, chciałem się dołączyć do powyższego wątku, to moje pierwsze pytanie na forum, więc proszę o wyrozumiałość
Jestem szczęśliwym posiadaczem
A3 8p 1.9 TDI 105km bez DPF rocznik 2007, 178000km
Samochód użytkuję głównie w trasie i jestem bardzo zadowolony z jego spalania wynoszącego średnio ok 4,5l/100km.
Zastanawiałem się nad podniesieniem mocy chipem do 140km przy zachowaniu jego apetytu na paliwo.
Generalnie nie żyłuję samochodu, staram się jeździć oszczędnie, a dodatkowa moc przydałaby się do bezpieczniejszego wyprzedzania itd. Nie zamierzam się ścigać spod świateł ani nic z tych rzeczy
Wiele czytałem w internecie na ten temat i sporo osób poleca ten chiptuning, ale są to głównie wypowiedzi ludzi, którzy chcą się "ścigać"na ulicy lub "zarobić" na modyfikacji i nie są w stanie udzielić odpowiedzi takiej jaka by mnie interesowała.
Chciałbym by samochód był bardziej elastyczny i w miarę możliwości mniej palił.
Na ile to jest realne? Jak przy tym wygląda eksploatacja innych podzespołów? (sprzęgło, dwumas itd)
Nie chciałbym po miesiącu wylądować u mechanika
Co do stanu samochodu, wszystko jest na bierząco serwisowane i jest w bardzo dobrym stanie
O odpowiedź bardzo proszę ludzi, którzy mają do czynienia z takim tuningiem, bądź eksploatują taki samochód po modyfikacji, generalnie znających się na rzeczy i mających coś do powiedzenia (już wystarczająco się naczytałem opini domorosłych mechaników i przechwałek ile to da się wycisnąć z TeDeIka)
P.S.
Czym różni się taka usługa w uznanej firmie (np. CompSport) od "takiej samej" usługi u mechanika, który zjadł zęby na serwisowaniu AUDI i mówi, że zrobi mi to samo, a weźmie połowę mniej?? (u niego nie ma hamowni, a wszyscy piszą, że trzeba zhamować itd, na ile ważne hamowanie?(compsport w krakowie też hamowni nie ma np i robią chip bez hamowni, a jest to filia firmy z bielska))
Pozdrawiam!!