.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 08:31:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wysokie spalanie LPG AUDI V8 4.2
PostNapisane: 03.lip.2011 22:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2008 12:47:42
Posty: 59
Czym to moze byc spowodowwane że audi 4.2 pali w miescie LPG w przedziale 24 do 35 l gazu
czy nmoze byc to wina sondy ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 07:54:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
może to i nieco dużo ale nie zaskakująco dużo
zczytaj błędy może sonda kuleje

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 08:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Moja w malutkim miasteczku ~10tyś mieszkańców pali średnio 24l LPG/100km. Wcześniej miałem też problem z dużym spalaniem, ale winny był zatarty dyfer, który wyhamowywał auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 11:33:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2009 11:55:20
Posty: 41
Lokalizacja: zabrze
wplyw na to ma wiele cyznnikow pokaz jakie mas zbledy i ocniemy co i jak

_________________
światła do jazdy dziennej z homologacja, czujniki parkowania xenony sprzedam rózne rodzaje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 12:19:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jaki gaz? w jakim stanie? Jaki styl jazdy?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 13:40:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2008 12:47:42
Posty: 59
Gaz Landi Renzo na dwóch reduktorach ,jazda więcej spokojna niz dynamiczna,wcześniej miałem audi 3.6 i paliło mi do 22 przy dosc dynamicznje jezdzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2011 17:25:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Sprawdź kolego szczelność węży gumowych i uszczelek pod filtrami reduktorów.
Mnie drobne nieszczelności plus wyjechany reduktor kosztowały kilka litrów na 100 kilometrów ekstra spalania.
Byłem orędownikiem tego, że V8 nie spali mniej niż 25 gazu, a teraz więcej niż 21 nie jestem w stanie wypalić (noga ciężka).

BTW po co ci dwa reduktory Landi - najmocniejszy IG-1 starcza do około 350 koni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 22:43:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zioolko napisał(a):
Sprawdź kolego szczelność węży gumowych i uszczelek pod filtrami reduktorów.
Mnie drobne nieszczelności plus wyjechany reduktor kosztowały kilka litrów na 100 kilometrów ekstra spalania.
Byłem orędownikiem tego, że V8 nie spali mniej niż 25 gazu, a teraz więcej niż 21 nie jestem w stanie wypalić (noga ciężka).

BTW po co ci dwa reduktory Landi - najmocniejszy IG-1 starcza do około 350 koni.

Nie pisz Przyjacielu takich rzeczy, nie masz racji.
1. Nie wiem, jak wielką nieszczelność musiałbyś mieć, żeby tracić kilka litrów na setkę gazu - prędzej byś się udusił ze smrodu.
2. LR IG-1 Super Maggiorato zdycha przy 250 KM, jeśli się przyłożysz. Ani termika ani wydajność nie pozwalają na więcej.
3. A 21 litrów na setkę to silnikiem 1,6l się da przekroczyć przy naprawdę dobrym butowaniu. Nie udało mi się spalić w audi V8 mniej niż 15,5 litra gazu na setkę przy stałej prędkości rzędu 130-140 na autostradzie. Przeciętne zużycie to 17-18l/100 a przy ciężkiej nodze - nawet nie ma sensu liczyć, bo granica nie istnieje :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 06:16:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
SebastianS napisał(a):
Nie pisz Przyjacielu takich rzeczy, nie masz racji.
1. Nie wiem, jak wielką nieszczelność musiałbyś mieć, żeby tracić kilka litrów na setkę gazu - prędzej byś się udusił ze smrodu.
2. LR IG-1 Super Maggiorato zdycha przy 250 KM, jeśli się przyłożysz. Ani termika ani wydajność nie pozwalają na więcej.
3. A 21 litrów na setkę to silnikiem 1,6l się da przekroczyć przy naprawdę dobrym butowaniu. Nie udało mi się spalić w audi V8 mniej niż 15,5 litra gazu na setkę przy stałej prędkości rzędu 130-140 na autostradzie. Przeciętne zużycie to 17-18l/100 a przy ciężkiej nodze - nawet nie ma sensu liczyć, bo granica nie istnieje :-)

wszystko w temacie :peace:

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 10:00:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
SebastianS napisał(a):


1. Nie wiem, jak wielką nieszczelność musiałbyś mieć, żeby tracić kilka litrów na setkę gazu - prędzej byś się udusił ze smrodu.
2. LR IG-1 Super Maggiorato zdycha przy 250 KM, jeśli się przyłożysz. Ani termika ani wydajność nie pozwalają na więcej.
3. A 21 litrów na setkę to silnikiem 1,6l się da przekroczyć przy naprawdę dobrym butowaniu. Nie udało mi się spalić w audi V8 mniej niż 15,5 litra gazu na setkę przy stałej prędkości rzędu 130-140 na autostradzie. Przeciętne zużycie to 17-18l/100 a przy ciężkiej nodze - nawet nie ma sensu liczyć, bo granica nie istnieje :-)


Ad. 1 była nieszczelność pod filterm + niedociśnięta opaska. Gazem śmierdziało ale tylko podczas postoju, w czasie jazdy i tak sobie vka z komory silnika wszystko zasysała z powietrzem.
Ad. 2 latam autobahnami 220-240 na godzinę i nic nie zdycha, wtryski nie zamarzają, reduktor nie zamarza. 7,5 do setki, 20 kilka sekund do 200. Zapodać filmik? Uwierz, że się przykładam do jazdy. Traski 4-5 godzin.
Ad. 3 Na instalce zrobiłem już prawie 120 tyś. Wiem ile mi paliło auto i ile pali teraz bo tankuje do pełna prawie codziennie. Uwierz, że 21 jest teraz przy ciężkiej nodze.
Chyba że się rozchodzi o spalanie przy bączkach na śniegu, kjs. - nie praktykuje upalania/niszczenia auta więc nie zabieram głosu.

:edit

chwilowe może oczywiście sięgnąć 50 i więcej, ale żeby mieć takie cały czas trzeba by sie było rozpędzać od zera do nieskończoności. W mieście i trasie o takie wyniki trudno.
Chyba, że rozmawiamy o spalaniach na Nurburgring.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 09:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zioolko napisał(a):
SebastianS napisał(a):


1. Nie wiem, jak wielką nieszczelność musiałbyś mieć, żeby tracić kilka litrów na setkę gazu - prędzej byś się udusił ze smrodu.

Ad. 1 była nieszczelność pod filterm + niedociśnięta opaska. Gazem śmierdziało ale tylko podczas postoju, w czasie jazdy i tak sobie vka z komory silnika wszystko zasysała z powietrzem.

Aaa... I pewnie sonda lambda wiedziała że to "lewy" gaz i nie wprowadzała korekty od za bogatej mieszanki dostarczanej łącznie przez dolot z powietrzem i przez wtryskiwacze... I dlatego zużycie wzrosło... Ja Cię proszę... NIe gadasz z kimś, kto takie historie będzie łykał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 09:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
SebastianS napisał(a):
zioolko napisał(a):
SebastianS napisał(a):


1. Nie wiem, jak wielką nieszczelność musiałbyś mieć, żeby tracić kilka litrów na setkę gazu - prędzej byś się udusił ze smrodu.

Ad. 1 była nieszczelność pod filterm + niedociśnięta opaska. Gazem śmierdziało ale tylko podczas postoju, w czasie jazdy i tak sobie vka z komory silnika wszystko zasysała z powietrzem.

Aaa... I pewnie sonda lambda wiedziała że to "lewy" gaz i nie wprowadzała korekty od za bogatej mieszanki dostarczanej łącznie przez dolot z powietrzem i przez wtryskiwacze... I dlatego zużycie wzrosło... Ja Cię proszę... NIe gadasz z kimś, kto takie historie będzie łykał.


Jak jest nieszczelność na FC bądź FL, to to nie trafia do silnika - cylindrów, ale do atmosfery, stąd też większe zużycie, bo część spalała, a część leciała sobie w atmosferę, wiem, bo sam tak miałem, na 43ltr gazoliny 90 km :), ale puszczał reduktor - wymieniony i jest OK.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 09:53:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
ja piszę również jak miałem nie interesują mnie teorie. Wymieniłem reduktor, zniwelowałem nieszczelności,wsadzony nowy komp (stary zalało) + mapy i pali 21 litrów. Już od ponad dwóch miesięcy. (około 7 tysięcy kilometrów).
Po wymianie reduktora na nowy (stary miał za sobą ponad 200 tyś zrobione) poprawiła się dynamika na 2 i 3 cim biegu. Osiągi od 0-100 takie same.
Wcześniej sam się zastanawiałem nad dołożeniem drugiego reduktora i zasięgałem na forum rady (bo dynamika na gazie odbiegała od PB). Okazało się że jeden (sprawny) starcza z palcem w tylcu na obsłużenie starego V8.
I mówie to z praktyki, a teorie mam głęboko i daleko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 17:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zioolko napisał(a):
Po wymianie reduktora na nowy (stary miał za sobą ponad 200 tyś zrobione) poprawiła się dynamika na 2 i 3 cim biegu.
Możliwe tylko przy instalacji I gen. Przy sekwencji jedynie w starych kiblach, o złej korekcji po ciśnieniu.
Cytuj:
a teorie mam głęboko i daleko.

Taa... Całkiem prawdopodobne, że mieści się ich tam całkiem sporo :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 17:30:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Całe szczęście, że nie muszę mojego starego kibla u ciebie serwisować.
Resztę swoich złotych myśli zachowaj dla siebie panie WSZECHWIEDZĄCY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 18:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zioolko napisał(a):
Całe szczęście, że nie muszę mojego starego kibla u ciebie serwisować.
Resztę swoich złotych myśli zachowaj dla siebie panie WSZECHWIEDZĄCY

Moje szczęście. I to nie tyle ze względu na "starość" kibla, tylko na "mądrość" jego właściciela. Prezentujesz dokładnie ten typ klienta, którego najbardziej nie cierpię - kolesia który wie wszystko najlepiej i korzysta z każdej okazji oznajmienia o tym fakcie, niezaleznie od tego czym się zajmuje i co jest jego profesją. Chcesz z kalkulatorem w dłoni przekonać się, jak bardzo głupio się upierasz? Proszę bardzo.

Najpierw założenia: średnia prędkość samochodu - dajmy na to 50 km/h. Czyli przebycie 100km zajmuje statystycznie 2h.

Nastepnie: załóżmy że traciłeś (według swojej relacji) ok 4 litrów (niegodziwe zużycie 25l, godziwe 21) na każde sto kilometrów.

To oznacza, że przez nieszczelność uchodzić musiałoby Ci ok 2l gazu (ciekłego) na godzinę.

Dalej: Różnica w gęstości gazu skroplonego i odparowanego o temperaturze 20 stopni C wynosi 254 razy (1l gazu skroplonego w warunkach normalnych to 0,254 dm3 gazu lotnego). Co oznacza, że według Twojej deklaracji, w ciągu każdej godziny pracy instalacji traciłeś co najmniej 500 dm3 gazu w stanie lotnym - przez nieszczelność opaski przy filtrze!

I to już koniec wywodu, wnioski wyciągną Czytelnicy tego wątku we własnym zakresie. Dziękuję za uwagę, czytał Lucjan Szołajski :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 19:42:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
SebastianS napisał(a):
[ Prezentujesz dokładnie ten typ klienta, którego najbardziej nie cierpię - kolesia który wie wszystko najlepiej i korzysta z każdej okazji oznajmienia o tym fakcie, niezaleznie od tego czym się zajmuje i co jest jego profesją.

Wszystko fajnie, ale właśnie napisałeś o sobie.
Wiesz ile pali i paliło moje auto.
Wiesz co w nim nie trybiło, co trybiło. Wiesz, że nie miałem nieszczelności
Wiesz jaki mam styl jazdy.
Wiesz, że jeżdze starym kiblem, który nie ma dynamiki bo ma do dupy reduktor.
A i instalkę pewnie mam pierwszej generacji, bo się przecież nieznam.

Itd, Itp.

Twoje rady na forum polegają na negowaniu rad innych, sam rad udzielić nie potrafisz (lub nie chcesz)

Usunieto ostatnie zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 20:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Panowie dyskusja miedzy wami jest w tym momencie zakonczona w przeciwnym razie polecą ostrzezenia. Ktos ma jakies rady na rozwiazanie problemu z pierwszego posta to niech pisze. Temat jest otwarty.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 14.lip.2011 11:22:14 przez KORU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 21:29:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
A ja bym zaczął od filtra powietrza.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2011 08:59:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
rogra napisał(a):
Gaz Landi Renzo na dwóch reduktorach ,jazda więcej spokojna niz dynamiczna,wcześniej miałem audi 3.6 i paliło mi do 22 przy dosc dynamicznje jezdzie

A trochę więcej o tym Landi? To Omegas? Czy II gen? A może IGS?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: