.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:13:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5, 2.5 tdi v6 98`] Problem wahacz tylny, prawy, dolny.
PostNapisane: 08.lip.2011 11:02:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Witam !

pojawił się niespodziewany problem z demontażem starego wahacza (prawy, tylny, dolny). Wygląda na oryginał, a autko ma już pewnie ładnie nalatane (oficjalnie 180 tyś). O ile tę ogromną śrubę wymontowałem, to nie mogę w ogóle ruszyć drugiej strony (przy przegubie). Polałem odrdzewiaczem, waliłem łotkiem, szarpałem, wahaczem i co ?, ani o jeden punkt gwintu zeszło w dół.

Macie na to jakiś patent ? Aż strach pomyśleć, co dopiero będzie jak dojdę to tej sławnej śruby... ehhh tylko, że przy niej jest trochę miejsca żeby walić młotkiem, a tam za tarczą... masakra...

Pozdrawiam,

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Ostatnio edytowano 08.lip.2011 11:03:50 przez Zbych1001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 11:59:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
Podgrzac, Dorwac sciagacz do wahaczy. Zalac penetratorem i odczekac, pozniej duzy mlotek skoro wahacz i tak do wywalenia. Na gorna srube grzanie pomaga jak wszystko inne zawodzi :)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 14:17:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Już mi ręce odpadają... dosłownie. Dwie godziny walę w tę śrubę, a ta ani drgnie.
Chciałem już nawet całą zwrotnicę wyciągnąć ale śruby od przegubu też nie mogę ruszyć - klucz na niej złamałem i to nie byle jaki...

Pora na palnik...tylko muszę jakiś skołować :/

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 15:22:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
półoś i tak odkręć tak to sobie spalisz osłone przegubu i tez bedzie trzeba sciagac...

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 21:43:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Zaprzyj stary wahacz jakąś breszką i niech ktoś ci nadepnie nogą( tak żeby prężyło w dół) Następnie przywal konkretnie-konkretnym młotkiem po zewnętrznej stronie.(w to miejsce w którym siedzi trzpień wahacza) Musi wyskoczyć -zawsze tak robie- i nie niszcze wahacza.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 13:06:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Dzięki koledzy za wszelkie wskazówki. Kryhawrc - Twój patent uszedł mojej uwadze, a później było dla niego troche za późno, ale na drugim kole go dobrze przećwiczę (robiłem podobnie, ale bez podparcia drugiej strony.)

Skończyło sie demontażem całej zwrotnicy, a legendarna śruba dała mi po kościach. Okazało się, ze cały komplet whaczy po prawej stronie jest fabryczny 1998 r. jestem niemałym szoku, bo zakladałem duuuużo większy przebieg tego auta niż 184000., a te wahacze świadczyłyby o tym, że może nie ma takiej tragedii :). Oczywiście trzeba wźiąć pod uwagę nasze "drogi", a niemieckie...

Czy sworznie mogę dokręcać już do oporu na tej zwrotnicy ? czy dopiero po osadzeniu wozu. Bo jeśli chodzi o tuleje to raczej wiem, że nie ma innej opcji.

Pozdrawiam

PS wypadł mi gdzieś przy okazji metalowy oring o średnicy ok 2 cm - czy wie ktoś z kolegów, jakie było jego miejsce ? obstawiałm na razie zciski, ale nie jestem pewien...

PS. 2 Czy da się jakoś odłączyć zacisk od przewodu olejowego, bez konieczności jego spuszczania i drastycznego uzupełniania ?

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A4 B5, 2.5 tdi v6 98`] Problem wahacz tylny, prawy - C.D...
PostNapisane: 18.lip.2011 08:56:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Przewód odkręcony i "zakorkowany" odpowietrznikiem z zcisku, więc jest ok.

Kurka... źle założyłem śruby do łącznika stabilizatora... głowy śrub są zwrócone w stronę wozu. Czy mogę tak zostawić, czy należy je przełożyć ?

Zabrałem się za drugie koło, ale tu tragedii w ogóle nie ma jeśli chodzi o zawiechę. Przegub jest za to chyba u kresu żywota i zacząłem wymianę.

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 17:39:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2009 09:02:48
Posty: 6
Lokalizacja: Mysłowice
Zbych1001 napisał(a):
Okazało się, ze cały komplet whaczy po prawej stronie jest fabryczny 1998 r. jestem niemałym szoku, bo zakladałem duuuużo większy przebieg tego auta niż 184000., a te wahacze świadczyłyby o tym, że może nie ma takiej tragedii :). Oczywiście trzeba wźiąć pod uwagę nasze "drogi", a niemieckie...

Ostatnio tez zmienialem cale zawieszenie przednie i tylnie (wlasciwie to znajomy ;)) i mi powiedzial ze te zawieszenie tez jeszcze nie bylo robione. Jakies dystanse na srubach byly fabryczne czy cos takiego.
Tez bylem w niezlym szoku :D

_________________
Audi A4 [B5] 2.6 V6 ABC QUATTRO AVANT
Audi 80 [b4] 2.3 NG, SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: