.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:59:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2.5 TDI problem z katem wtrysku i dawka paliwa dodane log
PostNapisane: 09.sie.2011 18:47:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2011 18:39:38
Posty: 6
Witam wszystkich.
Mam duzy problem z audi a4 98' 2.5 tdi AFB.
Problem polega na tym, ze brak jest kata wtrysku. VAG pokazuje w blokach pomiarowych caly czas 0 BTDC. W nastawach w bloku 4 na late jest 0 early rowniez.
Dawka paliwa przy probie odpalania rozpoczyna na mniej wiecej 30 mg/cykl a po kilku sekundach wzrasta do 80/cykl. Sprawdzalem juz wszystko (chyba). Podmienilem najpierw pompe wtryskowa od sprawnego AFB, czujnik walu, wtrysk sterujacy. Bledu nie wywala. Co jeszcze moge sprawdzic ? A i rozrzad ustawiany byl na blokadach rowniez pompa. Jeszcze dodam, ze jak wczesniej udalo mi sie go odpali na "plaka" to chodzil ale bardzo dymil i chodzil czesciowo w trybie awaryjnym. Kat wtrysku po logowaniu dynamicznym chodzil jak oszalaly. Zadany kat byl na 2v a otrzymany 10 v. I tak cyklicznie co chwile skakal, w zaleznosci od obciazenia. Raz byl dobrze razem z zadanym katem a za chwile calkiem rozjechany.W Razie czego moge udostepnic logi.
Prosze bardzo o rade.


Ostatnio edytowano 10.sie.2011 08:12:31 przez scuda, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 21:28:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Objaw taki jak dla padnietego wtrysku sterujacego.
Wstaw logi na forum i odczytaj błędy ze sterownika.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 22:19:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2011 22:24:55
Posty: 4
Lokalizacja: W-wa
przemik napisał(a):
Objaw taki jak dla padnietego wtrysku sterujacego.
Wstaw logi na forum i odczytaj błędy ze sterownika.


To raczej nie są objawy uszkodzonego sterownika G80 wzniosu iglicy na 3 cylindrze (wtrysku sterującego).
W moim poprzednim aucie 2.5 TDI AKE B6 miałem uszkodzony wtrysk sterujący i z tą usterką
bez jakichkolwiek odczuwalnych objawów auto jeździło.

_________________
.
A4 3.0 TDI ASB
A4 2.5 TDI AKE - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 07:17:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2011 18:39:38
Posty: 6
Oto logi: Przy probie odpalenia (nie udanej):
Log (0 - 004,001)
A to po odpaleniu podczas jazdy:
Log (0 - 004,003)

W sumie moze to glupie ale tak sie zastanawiam nad tym wtryskiem sterujacym.
Zapozyczylem go z drugiego AFB ale nie wpinalem go do głowicy i pompy, tylko pod kabel. I teraz sie zastanawiam czy moze pompa wtryskowa robiąc cisnienie na wtrysku inaczej sie zachowuje na wtrysku ktory jest wpiety w pompe ??
Oczywiscie w sensie problemu, ktory mnie dotknal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 22:38:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Pompę VP też na kabel tylko podpinałeś ???! :)). Wtrysku MUSI pracować podpięty do układu wtryskowego i MUSI być w głowicy zamontowany a nie na gumę od gaci przyczepiony do niej.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 06:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2011 18:39:38
Posty: 6
Hmm, masz racje ale mi juz rece opadaly na ten samochod i nie chcialo mi sie zwalac wtrysku, bo bylem malo pewny ze to ten wtryskiwacz jest problemem. No ale teraz juz wiekszego wyboru nie mam. Przeloze tak jak trzeba. Jeszcze dla swietego spokoju zawioze VP44 do pompiarza na sprawdzenie, bo tą co zalozylem od innego AFB, nie ma na sobie numerów, i jest od Quattro a ja mam FWD, takze tez moze sie cos nie zgadzac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 08:03:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Generalnie VP44 mają problem z tłokiem przestawiacza kąta wtrysku (głównie przez paprochy w układzie paliwowym), i czasami on się zaciera. Po drugie jeżeli kąt jest zero, to może być problem złego założenia rozrządu pod kątem synchronizacji wałów. Po prostu złóż wszystko na blokady, załóż pewną pompę i wtrysk i będzie oki. Układ prosty, ale pompa wymagająca a pompiarze oszuści tylko gadają a kalibracji a stołu do kalibracji na oczy nie widzieli. Jak zrobisz wszystko prawidłowo to będzie ok.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 08:12:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Prosba o nie pisanie posta pod postem. Scaliłem dwa poprzednie.
Wykonaj logi zgodnie z instrukcją:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: