.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2025 19:09:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B6 lub C5
PostNapisane: 17.sie.2011 11:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2011 23:15:17
Posty: 24
Wiem że powstał już nie jeden podobny temat, ale każdy ma inne preferencje.
Czytam za i przeciw tych modeli (nie jeździłem tymi modelami ,więc nie mam własnych odczuć), ale ogólnie to wywnioskowałem z opisów:

C5 : komfort jazdy (pasażerów siedzących z tyłu), więcej elektroniki w standardzie
B6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q

Przeglądałem allegro i zdecydowanie większy wybór jest z modelu B6.

Moje preferencje zakupu to :
- aby był ekonomiczny
- z tego co czytam to fajną opcją było by to quattro
- chciałbym przeznaczyć 20-30 tyś zł
- rocznikowo, to coś powyżej 2000 roku
- rocznie pewnie bym robił nim jakieś 9-10 tyś km
- silnik: 1,8T + montaż LPG (ale nie wiem czy by mi się zwróciło w takim trybie jaki pokonuję), czy wziąść beznzyniaka i o LPG zapomnieć, czy tego diesla którego cena za samochód jest pewnie większa niż benzyniaka a ceny paliwa podobne (ewentualnie możliwość zakupu oszczędności u tirowców).
- jeśli chodzi o wyposażenie to lubię dużo elektroniki i w niej "grzebać"
- brak skóry

Czy opłaca się jeszcze kupować diesla ?
Może lepszy będzie 1,8T Q + LPG ? (ile taka instalacja kosztuje?)
Kupować w Polsce , czy może lepiej przejechać się na Niemcy ?
Jakie macie zdanie o anglikach i tych przekładkach ?


Ostatnio edytowano 18.sie.2011 11:01:19 przez caporeira, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2011 11:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
2.0 TFSI o którym wspominasz pod koniec drugiego postu to dopiero model a4b7 oraz a6c6.

W przypadku A6 cena minimum to jakies 45-48 tys zł, a4b7 jakeis 37-40 tys zł. Więc chyba ponad Twój budżet.


Ja biorąc pod uwage Twoje wymagania wybralbym a4b6 1.8 Turbo quattro i bez LPG. Za 30 tys zł fajny egzemplarz da sie ustrzelic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B6 lub C5
PostNapisane: 17.sie.2011 12:41:48 
caporeira napisał(a):
Wiem że powstał już nie jeden podobny temat, ale każdy ma inne preferencje.
Czytam za i przeciw tych modeli (nie jeździłem tymi modelami ,więc nie mam własnych odczuć), ale ogólnie to wywnioskowałem z opisów:

C5 : komfort jazdy (pasażerów siedzących z tyłu), więcej elektroniki w standardzie
A6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q

Przeglądałem allegro i zdecydowanie większy wybór jest z modelu A6.

Moje preferencje zakupu to :
- aby był ekonomiczny
- z tego co czytam to fajną opcją było by to quattro
- chciałbym przeznaczyć 20-30 tyś zł
- rocznikowo, to coś powyżej 2000 roku
- rocznie pewnie bym robił nim jakieś 9-10 tyś km
- silnik: 1,8T + montaż LPG (ale nie wiem czy by mi się zwróciło w takim trybie jaki pokonuję), czy wziąść beznzyniaka i o LPG zapomnieć, czy tego diesla którego cena za samochód jest pewnie większa niż benzyniaka a ceny paliwa podobne (ewentualnie możliwość zakupu oszczędności u tirowców).
- jeśli chodzi o wyposażenie to lubię dużo elektroniki i w niej "grzebać"
- brak skóry

Czy opłaca się jeszcze kupować diesla ?
Może lepszy będzie 1,8T Q + LPG ? (ile taka instalacja kosztuje?)
Kupować w Polsce , czy może lepiej przejechać się na Niemcy ?
Jakie macie zdanie o anglikach i tych przekładkach ?








Mam rozumieć że chodzi o b6/c5 tak jak w temacie?? bo napisałeś c5/ a6 a to to samo;)

Jeżęli chozdi o przekładki, to nie warto na nich oszczędzać. Zapłacisz 500zł mniej a podczas (nie daj Bóg) wypadku poduchy i kurtyny nie wystrzelą bo były źle przełożone wiązki itp...
Jeżeli pokonujesz małe przebiegi to proponuje 1.8T opcjonalnie w Quattro, oby dwa modele z tym silnikiem występowały, z tym że jest tak jak mówisz, więcej b6 niżż c5.
Jako że każdy chwali to co ma ( :peace: ) to ja jestem za b6 ;P


Góra
  
 
 Tytuł: Re: B6 lub C5
PostNapisane: 17.sie.2011 13:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2011 23:15:17
Posty: 24
MielewskiPoland napisał(a):
Mam rozumieć że chodzi o b6/c5 tak jak w temacie?? bo napisałeś c5/ a6 a to to samo;)


Mój błąd , tak chodzi mi o B6.
No to widzę że jak na razie jednogłośnie radzicie 1,8 T Q bez LPG
A co u uważacie o 1,9 TDi Q + Chip ?
Z tego co patrzyłem to 1,9 TDi mniej pali od 1,8 T , ale pewnie koszta eksploatacji większe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2011 13:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Pali oczywiscie mniej i to sporo mniej.

Jednak decydujac sie na auto z silnikiem 1.9 Tdi, decydujesz sie automatycznie na przebieg ponad 300 tys km.

Najlepiej przejedz sie jednym i drugim i sam ocen, który Tobie bardziej pasuje. Oba silniki są dobre, trwałe i sprawdzone i godne polecenia.
Zdrowego diesla w zestawieniu z quattro trudniej będzie znalezc, szczególnie w budżecie ponizej 30 tys zł. Te auta na zachodzie są nadal w cenie, w Niemczech widziałem takie b6 Tdi quattro (fakt ze cukiereczek) za ponad 10 tys euro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2011 21:18:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Za bardzo dobre lpg Landi Renzo dałem 4500 , a efekt taki że nie czujesz różnicy między paliwami , nie masz kłopotów z regulacjami, a spalanie to 12-13L LPG w mieście w A6 c5.
Jeżeli chcesz dobrze zagazować ten model to najtaniej 3000-3500 sterownik stag plus wydajne wtryski i reduktor. Wszystko co tańsze olej bo możesz skończyć ze stopioną glowicą ;].

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B6 lub C5
PostNapisane: 18.sie.2011 10:52:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
caporeira napisał(a):
A6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q


Nie było i nie ma A6 1,9 TDI z q ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B6 lub C5
PostNapisane: 18.sie.2011 11:25:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2011 23:15:17
Posty: 24
Baskecior napisał(a):
caporeira napisał(a):
A6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q


Nie było i nie ma A6 1,9 TDI z q ...

Mała pomyłka, oczywiście miałem na myśli B6 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2011 09:51:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Jako użytkownik (były bądź obecny) obydwu modeli zdecydowanie polecam c5. Jak chcesz z LPG to wal 2.8Q jak bez gazu to 1.8t Q. Oczywiscie C5 po lifcie. Aczkolwiek a4 również ma swój urok. Co pewne - tylko Quattro :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: