.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 07:37:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDI 100 C3] czy to bezpieczny samochód??? Popatrzcie
PostNapisane: 24.wrz.2011 08:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Czesc.

Obejrzalem filmik na youtube ze zderzenia bocznego przy predkosci 32km/h. Jestem w szoku, jakie sa znisczenia tego duzego - myslalem ze bezpiecznego auta ! Jestem wielikim fanem tego modelu czyli 100 C3, ale teraz stracil troche w moich oczach. Widzialem sporo takich crash testow bocznych i nie jestem zadowolony ...

Czemu tak jest, skoro duza buda, grube drzwi, pochylone boczne szyby i siedzi sie dalej od drzwi.... a tu takie cos

link : http://www.youtube.com/watch?v=ja5Me_Ca ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=ja5Me_CaJjA&feature=related

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 08:32:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Testy testami, a życie pisze swoje scenariusze... Był gdzieś na forum temat w którym kolega zamieścił zdjęcia samochodu po niezłym dachownaiu i paru koziołkach i wyglądało to dość tragicznie, ale kierowca wyszedł bez szwanku.

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 08:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
No tak, nie ma analogicznych sytuacji drogowych. Ale inne zderzenia z tym samych i podobnym slupem vs inne auta nie wyglada to tak drastycznie

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 09:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
zobacz przykładowo taki opel astra G
http://www.youtube.com/watch?v=UvOGzLe-NFs

Jak widać strzał boczny jest dość solidny,a i przodem auto jak dostało, to złamał się dach, więc nie wygląda to zabyt korzystnie. A samochód otrzymał 4 gwiazdki w teście EuroNcap.

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 09:21:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Wiadomo ze boczne zderzenia sa najgrozniejsze. Wiesz... w a100 nie obawiam sie strzału z przodu lub z tylu (bo wymiary robia swoje), natomiast ten boczny test uderzeniowy mnie bardzo zaskoczyl na minus. Wiadomo nie ma klatki jak w rajdowkach ani kurtyn, ale troche za duze zniszczenia. Gdziesz czytalem na forum ze audi 100 c3 ma miekka blache, ciekawe czy c4 tez tak sie zachowaloby...

Poza tym w limuzynie 5 metrowej, jaka jest a100 c3, przy takim zderzeniu z waskim elementem w srodek, zachodzi duza sila łamania ze wzgledu na wymiary auta - tak mi sie wydaje.
Jakby do tego zderzenia obciac 1m z tylu i 1 m z przodu auta to mysle ze nie zawinęloby sie tak na tym slupie. Co wy na to?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 09:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
lx2005 napisał(a):
(bo wymiary robia swoje)


Wymiary tutaj nic akurat do rzeczy nie maja ;)

popatrz http://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 09:51:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
aa i chciałbym zauważyć,z e samochody z filmików nie posiadają dachu.. to poniekąd też dosć osłabia całą konstrukcję. (chodzi o linki z 1 postu)

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 10:39:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Podejrzewam że lepsze wyniki ma Smart czy inne współczesne małe autko. Głównie dlatego że jest WSPÓŁCZESNE, czyli zaprojektowane z ogromnym naciskiem na bezpieczeństwo, strefy zgniotu itd. Ponad to, jak napisano wyżej- duże i masywne auta wcale nie muszą oferować "pancerności"...

Co nie zmienia faktu, że wolałbym zaliczyć dzwona setką niż np Golfem II ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 13:13:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
widzialem kiedys dzwona setka vs golf ii. Golfem lecialo 2 leszczy z podporzadkowanej z 80km/h lub wiecej nawet a glowna jechał moj znajomy setka z 1990r (srodek nocy). Ci kolesie w golfie bez zatrzymywania chciali przeskoczyc skrzyzowanie na pelnym gazie! No i sie nie udało. Przypakowali od strony kierowcy w audi idealnie od przedniego zderzaka audicy do konca przedniego prawego blotnika czyli na calej dlugosci maski silnika. No efekt byl niezly: Audi o ok 1/3 szerokosci auta na poziome maski zmniejszone...a golf pognieciony od przodu do tylnich szyb! Na szczescie wszyscy przezyli...ci z golfa chyba cudem. A znajomy z audi i tak mimo calej kabiny pol roku cierpial na bol zeber itd

ps. nie chce myslec co by bylo jakby audi jechalo troche szybciej i golf wjechalby w dzrzwi kierowcy...

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 14:32:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Często gęsto im samochód gorzej wygląda po dzwonie, tym na mniejszy szwank narażeni są podróżujący... Swoją drogą ciekawe ile taka Wanna dostałaby gwiazdek we współczesnym NCAP. Przypuszczam, że około 4 gwiazdek :): Wiem niestety z własnego doświadczenia, że przy teoretycznie lekkim zderzeniu czołowym, we Wannie mocno gnie się przód, łącznie z podłużnicami. Mowie o naprawde niegroźnej stłuczce...

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 18:20:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Większość wypadków śmiertelnych nawet w obecnych czasach to zawinięcie na drzewie lub wjechanie w drzwi. Nawet poduszki i kurtyny boczne nie pomogą, jak prędkości są duże i kąt prosty.
Osobiście nie czuje się niebezpiecznie w V8 D11, który ma bardzo podobną kontrukcją do C3. Plusem V8 jest gruba belka przechodząca w poprzek podłogi i duży silnik pod maską, który zamortyzuje potencjalnego dzwona czołowego.

Na filmiku auto nie ma dachu, przez co dość mocno osłabiona jest konstrukcja nadwozia.
Dodatkowo chciałbym zauważyć, że wszystkie audi z tamtych lat mają nadwozie dużo szersze od dachu, co czyni, że strefa zgniotu i ochrona głowy przy bocznym uderzeniu jest dużo większa niż w przypadku auta, które ma prostopadłe boki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 18:33:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
martab99 napisał(a):
Podejrzewam że lepsze wyniki ma Smart czy inne współczesne małe autko. Głównie dlatego że jest WSPÓŁCZESNE, czyli zaprojektowane z ogromnym naciskiem na bezpieczeństwo, strefy zgniotu itd. Ponad to, jak napisano wyżej- duże i masywne auta wcale nie muszą oferować "pancerności"...

Co nie zmienia faktu, że wolałbym zaliczyć dzwona setką niż np Golfem II ;)


lepsze wyniki ma smart bo jest zaprojektowany aby taki test przejść, a nie dlatego , ze jest bezpieczny.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 20:23:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Z tym brakiem dachu to sie zgadza, ale zanim do niego slup dochodzi to juz nieźle ryza podloge i drzwi ponizej szyby. Jeśłi nadal bede wozil dziecko w a100 to montuje fotelik nie za siedzeniem kierowcy a na sroku :]

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 21:36:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wszelkie zderzenia boczne są najniebezpieczniejsze, widziałem na A8 Team jak kolega FOSS zamieścił fotki swojej S8 po uderzeniu bokiem w słup to aż sie przeraziłem :!!: :/ brrrr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 22:45:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
lx2005 napisał(a):
Z tym brakiem dachu to sie zgadza, ale zanim do niego slup dochodzi to juz nieźle ryza podloge i drzwi ponizej szyby.

Tlko zwróć uwagę, jakie drzwi są w setce grube (plus wzmocnienie w drzwiach), do tego dochodzi wewnętrzna ich częśc z rączką, równie gruba (ale miekka), potem 10 cm odstępu i dopiero zaczyna się brzeg fotela, a biodra są kolejne 10 cm dalej.

Przy takim bocznym walnięciu, ręka pewnikiem będzie połamana, ale jak pal/drzewo nie wędzie głębiej kręgosłup,głowa miednica i nogi bedą całe, to wyjdziesz z auta o własnych siłach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 09:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
A moze jest to juz zbyt leciwa konstrukcja nadwoziowa? Produkowana od 1982r a nawet moze i wczesniej, bo chyba a100 C2 jest bardzo podobne jesli chodzi o szkielet nadwozia? Wiec moze taka audiczka 80 B3 z 1988r jest konstrukcyjnie bezpieczniejsza i niezlozylaby sie tak w bocznym uderzeniu jak setka?

http://www.youtube.com/watch?v=STzHVkWEg6o

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 16:18:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Wydaje mi się, że mało które auto wyjdzie w ładnym stanie ze zderzenia ze słupem (bo to nie jest "właściwy" test na zderzenie boczne). Dawniej do zderzeń bocznych służył specjalny "wózek" o masie 950kg, "udający" samochód. Słup nie ulegnie odkształceniom, więc cała energia pójdzie w samochód, który na niego wjedzie... sens tego testu jest taki, jak testu zderzeniowego z tramwajem, czy pociągiem. Pojazd szynowy - nawet przy prędkości 20 km/h - jest w stanie poważnie uszkodzić większość samochodów. Wyjdzie na to, że są słabe i niebezpieczne - tymczasem w zderzeniu ze zwykłym autem wcale nie będzie takiej tragedii.

Wrzucony przez Ciebie film z 80 B3 raczej wiele nie mówi w tym wypadku. Procon-ten siedział też w setkach (w USA jako "ten", bez ścinania kierownicy, bo był airbag), ale od boku nic nie da. Tutaj zdjęcia 80tki po wypadku (co prawda nie B3, ale...) http://www.ostrow24.tv/gallery/zginal-23-latek-z-audi

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 18:55:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
Ja przywędrowałem z forum jeep.org, tam co prawda takie tematy nie były poruszane.

Jeżeli miałbym bać się drzewa/słupa to co miałbym powiedzieć na pędzące auto na ramie, któremu niewiele się stanie, a uszkodzeń potrafi narobić ...

http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 20:01:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
no na ramie to juz meksyk jak ci wjedzie w bok , np taki f150 w matiza Oo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2011 16:30:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
ale za to jaka wersja poszła pod młotek.........
jasny środek, skóra itd :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: