.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:11:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 TDI AKE Q Tiiptronic 180 ps + Chipowanie ?
PostNapisane: 24.paź.2011 16:09:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2011 20:26:32
Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: A6 C6
Mam zamiar wsadzic Chipa do audi tak na ok 210 ps . Zastanawia mnie tylko jedno , czy skrzynia to wytrzyma bez większego problemu , i jeszcze kwestia zmian w oprogramowanui skrzyni bo podobno trzeba cos z tym zrobic , ale nie wiem co i jak sie do tego zabrac . Ktoś może chipował ten model z tym silnikiem i skrzynią ?

_________________
Avant Q AKE
A6 C6 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 TDI AKE Q Tiiptronic 180 ps + Chipowanie ?
PostNapisane: 25.paź.2011 10:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
.tak, niektore tipy glupieja po czipie (obstawiam, ze w AKE tak bedzie => potrzebne bedzie przeprogramowanie)
to ze Ty zamierzasz zaczipowac na 210 to ja Ci wierze... ale rozmawiales o tym szczerze z silnikiem? Jezeli wyjdzie 205 a auto ma np teraz 175 to daje zwrost 15% mocy i ryzyko zgonu czegos (tipa, turbiny...) + 100%.. poniewaz wiekszosc czipmacherow nie potrafi przeprogramowac skrzyni to skonczy sie na koszczie okolo 1000-1200pln - warto?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2011 15:58:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
moze zrob najpierw komplet logow, zobczymy to tam w silniku siedzi... a wtedy mysl nawet o 210ps....

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2011 16:50:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
poniewaz nikt tiptronikow najczesciej nie hamuje to mozna sie chwalic deklarowanymi przez czipmachera 240 koniami :peace:
... a gdyby przyszlo komus do glowy hamowac tipa to wyjdzie mu z 180koni ale moment z 500 (urok automatu na hamowni to zanizenie max mocy i podniesienie momentu)
pozdrawiam,
przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2011 09:00:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2011 20:26:32
Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: A6 C6
A jest ktoś na forum kto chipował taki dokładnie model jak mój ? AKE Q Tiptronic

_________________
Avant Q AKE
A6 C6 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2011 10:27:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
tak ja.

na serii wyszlo 160 ps, a po programie jakos 168 ps.

fakt faktem, przyplywka byla uwalona, ale nie zmienia to faktu, ze na sile wgrali program, zamiast zajasc sie usterka auta, a pozniej zrobic program.

pozniej wrzucilem logi na forum i chlopaki powiedzili ze przeplywka lezy.

krzywa mocy i momentu wygldala jak fale dunaju, byc moze temu ze to tip.

drugi raz sie juz raczej nie zdecyduje, dla przyrostu rzedu 20 ps (pod warunkem ze silnik zdrowy) to srednio sie to oplaca.

pokazalbym Ci wykres, ale za choinke nie moge znalesc.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2011 18:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zegar napisał(a):
tak ja.
na serii wyszlo 160 ps, a po programie jakos 168 ps.
fakt faktem, przyplywka byla uwalona, ale nie zmienia to faktu, ze na sile wgrali

oj wg jakis Twoich starych logow to T niedoladowywala a VP44 miala CF poza norma (i to moglo byc przyczyna niskich odczytow przeplywkie a nie ona sama)- jedynie co pewne to fakt, ze auto miales wtedy zwyczajnie to ujmujac "popsute"
Co do sensownosci wykresow hamowni aut z tipem wyrazilem wyzej...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2011 19:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
tak jak napisales. sens hamowania tiptronicow mija sie z celem.
nie wiem jak sie zachowuje na hamowni nowy automat, ale 10cio letni raczej nie daje rady z hamownia.

rzeczywscie dobrze pamietasz...
VP44 z parametrem powyzej, co nie zmienia faktu, ze nie ma problemow z moca, odpalaniem itp.
temat rzeka...

przyplywka mi nie domagala i nie byla to wina T. przeplywka wymieniana na nowa ori i zaczela mierzyc poprawnie.

T. nie osiagaala zadanego cisnienia, gdyz zapchane byly katalizatory.
po ich usunieciu cisnienie zadane/aktualne niemal sie wyrownalo.


nie zmienia to tez faktu, ze zaczelem od d** strony. zamiast najpierw zrobic logi a pozniej na hamownie zrobilem zupelnie odwrotnie.


na takim "popsutym" silniku wyszlo mi 160 ps, czy to wiecej, czy mniej niz silnik ma ciezko ocenic.


Janek - ucz sie na bledach innych, zrob logi, wrzuc na forum a pozniej ew. na rolki jedz.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2011 19:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zegar napisał(a):
nie wiem jak sie zachowuje na hamowni nowy automat, ale 10cio letni raczej nie daje rady z hamownia.

moze nie tylko stary...ale zwyczajnie automat....
To fragment ze strony Maha z dokumentu "instrukcja hamowania audi"
http://www.maha.de/cps/rde/xbcr/SID-9CC ... _AUDIe.PDF
Cytuj:
In collaboration with Maschinenbau Haldenwang, AUDI AG, Ingolstadt, have worked
out detailed test instructions exclusively for engine power measurement of AUDI
vehicles on a MAHA Chassis Dynamometer for this purpose
...
Due to their higher load-dependent losses inside the drive train the
measurement values of vehicles with automatic transmission (incl. Multitronic)
have to be corrected as follows:
Tiptronic: + 3.5 %
Multitronic: + 4.5 %
quattro: additionally + 1%, also applies to vehicles
with manually shifted transmission

Example: A6 3.0l Tiptronic quattro
Measured standard engine power: 155 kW
Corrected standard engine power: 155 x 1.035 x 1.01= 162 kW
The same formula can also be used for the torque range. For this purpose the discrete
measurement results have to be used, however


i jeszcze interesujace
Cytuj:
This measuring method does not comply with EC Standards 80/1269 to 19/99. The
edge conditions have been adapted to this standard within their scope of physical
feasibility.

jak widac wykresy hamowni automatow sa zanizone i je sie podnosi na pale wiec jak dla mnie wyniki sa "pogladowe"...(moze gosce hamujacy Ci dodali ten wspolczynnik a moze nie.. w sumie generalnie calosc z czipem okazalo sie srednio-trafione)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2011 22:21:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
kiedys bylem u mastersa , jak usłyszał jaki mam motor i skrzynie kazal odjechać :(
troche juz OOOO miałem , ale 2.5 to chyba najwieksza porażka :)
wez nie czipuj tego chliopie bo zaraz poplynisz na skrzynie , lub pompe
jak auto bedzie mialo serie to ci wystarczy , a te motory seri nie trzymają wcale


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 06:00:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
audimen_elk napisał(a):
kiedys bylem u mastersa , jak usłyszał jaki mam motor i skrzynie kazal odjechać :(

jaki mialoes motor dotyczyly tak ogolnie czy stanu tego co masz?
no popatrz.... prawie 100tys km na czipie przejechalem - a to, ze nie bedzie przy tipie zadnego sensownego wykresu, ktorym bedzie sie mozna pochwalic na forum to inna sprawa
Stare 2.5v6tdi to doslownie super sprawa do czipowania.... z racji tego, ze pewna czesc logiki wyprowadzona jest z ecu do sterownika VP44 (tunerzy jak narazie nie potrafia tam dlubac) wiec ciezej durnoctwem czipmachera silnikowi krzywde zrobic - i te naprawde pierwsze tipy w 2.5 nie wymagaly przeprogramowywania - 2.5 to wrecz meterial szkoleniowy
Poniewaz czipmachery nie potrafia modyfikowac czesci zaszytej w pompie vp44 wiec czipowanie wersji 180konnej jest mocno ograniczone (dlatego sens jest dyskusyjny)... 150tki maja % najwieksze przyrosty
:diabel:

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 08:26:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
przemekk74 napisał(a):
czipowanie wersji 180konnej jest mocno ograniczone (dlatego sens jest dyskusyjny)... 150tki maja % najwieksze przyrosty
:diabel:


wystarczy spojrzec na przyrosty mocy 2.5 tdi.
150 ps podnosi sie na 180-190 ps
180 ps podnosi sie na 200 ps max
(oczywiscie poza przypadkiem SS gdzie robi sie je na 230ps ?!)

latwiej wyciagnac konie ze statego strucla niz nowszego AKE/BAU

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 11:52:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zegar napisał(a):
wystarczy spojrzec na przyrosty mocy 2.5 tdi.
150 ps podnosi sie na 180-190 ps

tutaj byl AFB zczipowany (wykres) na 200ps (chyba u Rogala)...
- byla to chyba A6 (w A4/passat intercooler jest w blotnikach a w a6 na przodzie-wydajniejszy)
- czip byl maderfakerowy (duzy koks i w konsekwncjie takie przeladowania T ze w 11D przez pol wykresu byla pokazywana tylko wartosc skrajna mozliwa do pokazania w 11D - znaczy sie poza skala...)
- auto nie mialo katalizatora

Kiedys tez widzialem wywod chyba wlasnie Mastersa o problemie z VP44 i jakis taki pomysl byl na ominiecie niemoznosci podbicia dawki w VP44 poprzez zamontowanie powerboxa + oczywiscie czip w ecu... taka hybryda :peace:
Teoretycznie AKE180ps w manualu na takie cosik byloby najlepsze...torbodynomen moglby sie zawstydzic :diabel:


Teraz szmelcwagen robi inaczej... sa sobie np 2 silniki 2,0TDi CR montowane wzdluznie (a4,a6, exeo, q5 itp)
CAGA: 143PS
CAHA: 170PS
jakis tam: 120PS
oba maja identyczne wtryski, pompe CR, wydech, filtr cz st, sprzeglo.. a roznia sie pompa wody i turbina (sam kolektor wyd. jest identyczny - wiec srednice montazowe obu T ten sam)... znaczy sie rozroznienie czysto marketingowe (potencjal ten sam - przyrost po czipie wersji 120 konnej pewnie w okolicach 60%)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 12:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
przemekk74 napisał(a):

Kiedys tez widzialem wywod chyba wlasnie Mastersa o problemie z VP44 i jakis taki pomysl byl na ominiecie niemoznosci podbicia dawki w VP44 poprzez zamontowanie powerboxa + oczywiscie czip w ecu... taka hybryda :peace:
Teoretycznie AKE180ps w manualu na takie cosik byloby najlepsze...torbodynomen moglby sie zawstydzic :diabel:


wlasciwie, gdzie jest przyczyna, ze VP44 sa takie "uodpornione" na zwiekszanie dawki?

standardowy przyrost rzedu 20 ps w silniku nie powala na kolana z ktorej strony by nie patrzec.

patrzac na to, co mozna zrobic z 1.9tdi (wtryski, cooler, turbo) i mozna 200 ps miec, na logike myslac, potencjal 2.5tdi jest duzo wiekszy, mimo to 200 ps dla tego silnika to juz gorna grnanica.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 12:21:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zegar napisał(a):
wlasciwie, gdzie jest przyczyna, ze VP44 sa takie "uodpornione" na zwiekszanie dawki?
patrzac na to, co mozna zrobic z 1.9tdi (wtryski, cooler, turbo) i mozna 200 ps miec, na logike myslac, potencjal 2.5tdi jest duzo wiekszy, mimo to 200 ps dla tego silnika to juz gorna grnanica.

pompowtrysk jest glupi - a pompa vp44 jest madra
Cala logika silnika PD zaszyta jest w ECU i kabelkiem z allegro za 100pln + kradziony soft pierwszy lepszy parkplatztuner moze zrobic wszystko co jest mozliwe z punktu widzenia sprzetu... w VP44 jest wlasny komputer ktory nie da sie przeprogramowac kabelkiem z allegro (zarowno tym chinolem za 100pln jak i super wypasionym ori za 10x tyle)
Wiekszosc 1,9PD to manuale a wiekszosc 2,5 to tiptronici - ten takze ma przeciez wlasny komputer ktory tez kabelkiem za 100pln przez gniazdo diagnostycznie przeprogramowac sie nie da (w AFB skrzynia chodzi dobrze bez przeprogramowywania wiec to nie problem ale w AKE pewnie juz nie...)
Krotko: czipmacherzy nie dorosli wiedza i sprzetem do 2.5V6tdi :peace:
Klekoty CRy na EDC17 maja znowu lepsze zabezpieczenia, ktorych chwilowo kabelkiem za 100pln obejsc nie mozna ale to kwestia czasu (az ktos sprzet do tego poklonuje) i pojawia sie czipy za 600zyla do np audi A4B8 2,0TDI CR 143PS
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 13:26:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
super chip, 100tkmi tip ugotowany...
u mnie, po ok 45tkm VP44 bez hebla wyzionęło ducha jak strzelil z bicza...
2,5 chipowac to jak Przemek napisal uczenie i przerabianie jezyka Japonskiego przyrostem +25ps... jesli zdrowy, a ile utrzyma moc ... hmm nie za dlugo.
Zdrowa seria 180 jak jest to, ''spisz spokojniej''

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 14:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
grejf napisał(a):
super chip, 100tkmi tip ugotowany...
u mnie, po ok 45tkm VP44 bez hebla wyzionęło ducha jak strzelil z bicza...

a u mnie cos pod 100tys jak narazie bez problemow a jezdzilem na boxie i teraz 2gim czipie (nie butujesz + troche szczescia i problemow nie masz)
grejf napisał(a):
2,5 chipowac to jak Przemek napisal...przyrostem +25ps...

na 180 bez hamowni moze byc ciezko ten przyrosc w okolicach 10-12% odczuc...
w 150 jest duzo wiekszy sens (30% nie da sie przeoczyc no itipa przynajmniej w AFB ruszac nie trzeba)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 18:32:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
to po co wogle czipować jak sie ie butuje ? przecież to sprzeczność !
2.5 jak ma serie to zapina zdrowo , ostatnio jak mierzylismy to z 180 zostało niecałe 160 , lepiej doprowadzic motor do seri jak katować strucla czipem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 18:39:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
audimen_elk napisał(a):
to po co wogle czipować jak sie ie butuje ? przecież to sprzeczność !

pijesz czasem wodke? Wiesz ze szkodzi zdrowiu i jest pozniej kac ale raz na jakis czas sie zlamiesz "i dasz gazu" swiadomy konsekwencji? Tak jest wlasnie z eksploatacja auta po czipie.... i ja tu sprzecznosci nie widze... jakby czlowiek tak sie mial wszystkoego bac to by z lozka nie wychodzil
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 18:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
można napić se wódki i mieć potem kłopoty.... 2.5 + tip , każde wcisniecie pedału gazu kojarzy mi sie ze strachem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: