.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 03:53:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI] drgania na wyższych biegach
PostNapisane: 26.paź.2011 08:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2011 08:18:47
Posty: 6
Lokalizacja: KRaków
Witam klubowiczów odwiedzających temat. Jestem nowy na forum i mam mały problem z moim pierwszym Audi i na pewno nie ostatnim Jak w temacie Audi A4 rok 95 TDI 90-konne. Problem jest następujący : na 3 , 4 i 5 tym biegu (bo na jedynce i dwójce tego nie czuć ) przy przyśpieszaniu między 1500 a 2000 obrotów samochód wpada w wibracje po 2000 objaw zanika dodam że gdy się trzyma nogę na sprzęgle to czuć takie delikatnie "bicie". Zawieszenie jest nowe , koła , pół osie i przeguby sprawdzone. Będę z góry bardzo wdzięczny za jakiekolwiek porady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 08:24:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
opony i przeguby wewnętrzne sprawdzone?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 09:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
dwumas pewnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 10:12:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
tez stawialbym na dwumase.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 10:36:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:16:10
Posty: 56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dwumasa lub poducha pod skrzynią/silnikiem

_________________
A6 C5 Avant TIP 2.4+Lpg Prins 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 12:36:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jaki masz kod silnika ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 13:40:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Przemo pyta o kod silnika bo audiczka z początku lat produkcji, jeśli siedzi tam bodajże 1Z to dwumas tam nie występuje.

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 19:22:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jaki dwumas w 1Z ?
Wibracja mogą być spowodowane brakiem paliwa, tudzież problemami z zawieszeniem silnika , skrzyni czy pojazdu.
Eliminuj je po kolei, najpierw wizyta na ścieżce diagnostycznej a jeśli tam nic nie znajdą, zaczniemy szukać dalej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 21:24:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2011 08:18:47
Posty: 6
Lokalizacja: KRaków
Z jakim brakiem paliwa? auto nie szarpie lecz wibruje :) paliwo to mi się aż wylewa z baku :D . przeguby jak już pisałem sprawdzone . Jest to moje pierwsze audi więc nie wiem gdzie szukać tego oznaczenia silnika choć miałem już kiedyś passata B5 1.8T no ale nie było mi to potrzebne więc też nie szukałem. Mój VIN : WAUZZZ8DZTA063018 podaje bo wiem że też można po vinie znależdż informacje na temat auta a ja oczywiście nie wiem gdzie PS. zbyt mało czasu mam dlatego panowie zawracam wam głowę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2011 00:03:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Oznaczenie silnika znajdziesz we wnęce koła zapasowego lub książce ew na obudowie rozrządu powinna być naklejka.
Niemniej jeśli to ma 90 KM i jest z 95 roku to na pewno jest to 1Z na Pierburgu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2011 09:19:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Baskecior napisał(a):
Niemniej jeśli to ma 90 KM i jest z 95 roku to na pewno jest to 1Z na Pierburgu.


i więcej jak pewne, że nie ma tak dwumasy, kolega ma takie auto i rozbierane nie raz było, choćby przy wymianie skrzyni.

Jeszcze raz zapytam kolego czy sprawdziłeś:

1. Opony - czy nie mają gdzieś od wewnątrz jakiegoś wybrzuszenia, albo coś się nie przykleiło itp
2. Przegub WEWNĘTRZNY - przy flanszach skrzyni nie kołach

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2011 09:48:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
solaris napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Niemniej jeśli to ma 90 KM i jest z 95 roku to na pewno jest to 1Z na Pierburgu.


i więcej jak pewne, że nie ma tak dwumasy, kolega ma takie auto i rozbierane nie raz było, choćby przy wymianie skrzyni.


Dokładnie.
2-masę posiadają dopiero silniki AHU (stosowane od 96 roku).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2011 22:07:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2011 08:18:47
Posty: 6
Lokalizacja: KRaków
Panowie jutro każe jeszcze raz sprawdzić mechanikowi te przeguby. No ale czemu czuję na pedale sprzęgła bicie ? , nie bardzo ale wyczuwalne. Aha i jak sprawdzałem VIN na VIN checkerach to pokazywało że jest to rok 96 nie dziwne ? Auto jest pewne natomiast w niektórych urzędach urzędnicy się mylą np: mój kolega sprowadził beemkę to już było lata temu o pojemności 2000 a pani w urzędzie zarejestrowała auto na 1100 i tak jeździ to auto do tej pory :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2011 08:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
Bo masz juz modelowe 96. To normalne. Moje 99, modelowo i liftingowo tez jest 2000 ;)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2011 20:19:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2011 08:18:47
Posty: 6
Lokalizacja: KRaków
A może to być na przykład nastawnik w pompie wtryskowej ? wszystko sprawdzone więc teraz zostaje sprzęgło no ale kumple mówili żebym to jeszcze sprawdził oczywiście nie sam. No i jeszcze jeden problem mam , niestety nikt nie odpowiedział http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=113734


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2011 21:16:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
artureczec napisał(a):
A może to być na przykład nastawnik w pompie wtryskowej ?

Wszak pisałem o braku paliwa ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 TDI drgania na wyższych biegach
PostNapisane: 03.lis.2011 04:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2011 20:58:06
Posty: 69
Lokalizacja: Toruń
artureczec napisał(a):
Witam klubowiczów odwiedzających temat. Jestem nowy na forum i mam mały problem z moim pierwszym Audi i na pewno nie ostatnim Jak w temacie Audi A4 rok 95 TDI 90-konne. Problem jest następujący : na 3 , 4 i 5 tym biegu (bo na jedynce i dwójce tego nie czuć ) przy przyśpieszaniu między 1500 a 2000 obrotów samochód wpada w wibracje po 2000 objaw zanika dodam że gdy się trzyma nogę na sprzęgle to czuć takie delikatnie "bicie". Zawieszenie jest nowe , koła , pół osie i przeguby sprawdzone. Będę z góry bardzo wdzięczny za jakiekolwiek porady

I co Kolego, udało się rozwiązać problem ? Co prawda mam inny model Audi, ale objawy podobne . A nie chciałbym wymieniać pół samochodu z dobrego na nowe :/ . Przydałaby się jakaś sugestia. Pozdrawiam :):

_________________
Audi A6 C4 2.0 16v ACE sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 14:56:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2011 12:03:48
Posty: 34
Ja własnie założyłęm podobny temat co tyn kolego i umnie wyglada to na koło dwumasowe. Tylku umnie to odczywam jak wdepne do spodu gaz .

_________________
AUDI A6 C4 2.5TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 20:09:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2011 08:18:47
Posty: 6
Lokalizacja: KRaków
Baskecior jak już pisałem jest to moje pierwsze audi a do tego to mój pierwszy Diesel choć miałem już w życiu dokładnie 15 aut więc mogę nie znać sprawy. No tak szybko tego nie sprawdzę bo w tygodniu nie ma czasu pozostaje mi sobota na odwiedziny u mechanika pod warunkiem że będzie miał czas na moje audi. U mnie nie ma dwumasy bo mam silnik 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDI] drgania na wyższych biegach
PostNapisane: 18.sty.2012 12:36:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2010 20:52:48
Posty: 2
Lokalizacja: warszawa
artureczec napisał(a):
Witam klubowiczów odwiedzających temat. Jestem nowy na forum i mam mały problem z moim pierwszym Audi i na pewno nie ostatnim Jak w temacie Audi A4 rok 95 TDI 90-konne. Problem jest następujący : na 3 , 4 i 5 tym biegu (bo na jedynce i dwójce tego nie czuć ) przy przyśpieszaniu między 1500 a 2000 obrotów samochód wpada w wibracje po 2000 objaw zanika dodam że gdy się trzyma nogę na sprzęgle to czuć takie delikatnie "bicie". Zawieszenie jest nowe , koła , pół osie i przeguby sprawdzone. Będę z góry bardzo wdzięczny za jakiekolwiek porady



Witam,
miałem podobny problem z A3 2.0 TDI (jedynie czego nie zaobserwowałem to "bicia" w sprzęgło, ale cała reszta zgadza się idealnie) - okazało się że jeden z pompowtrysków był do wymiany.

Po wymianie pompowtrysku problem ustąpił :)

_________________
Pozdrawiam,
Romeoo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: