.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:04:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 quattro] luz w przeniesieniu napędu z tyłu
PostNapisane: 17.paź.2011 19:47:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam. Moje wozidełko ma luz w napędzie. objawia się nadmiernym luzem wyczuwalnym przy zmianie biegu i luzem gdy przechodze na niskich biegach od hamowania silnikiem do przyspieszania i odwrotnie.

co jest na pewno sprawne to wszystkie poduszki i tulejki, bo wszystkie wymienilem. patrząc z kanału nie widać, żeby coś latało za mocno, gdy ktoś próbuje ruszać na zaciągniętym ręcznym. Słychać natomiast metaliczny stuk z tylnego dyfra.

Czy można coś z tym zrobić? da się jakoś skasować ten luz? Czy lepiej szukac drugiego dyfra? oznaczenie z tego co pamietam CMB 35/9

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 20:32:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
W 7A mam tak samo. Natomiast NG ma przebieg 116tys i tam jazda wygląda jak ośką.
Stawiam na zużyte wszystko ;) Luz sumaryczny jest pewnie spory. A metaliczny dźwięk pewnie nadaje luz dyfra. Chcesz mieć spokój to wymieniaj wszystko po kolei.
Nie ma chyba innej rady.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 23:01:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jakby sam dyfer, to mozna jeszcze wymienic. ze skrzynią bedzie gorzej ze znalezieniem pewnie, bo w tej 16v jest krotka fajna.

to trzeba zlookać luz w skrzyni, na przegubach wału i tylnego dyfra...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 07:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Stawiam, że na przegubach wału czy przegubach kół luz jest minimalny. Stawiałbym bardziej na skrzynie, mniej na dyfer. Nie wiem jak u Was ale u mnie ten luz na zimnym oleju nie występuje. Dopiero wraz ze wzrostem temp oleju powiększa się. W aso są podkładki do kasowania tego luzu. Myśle że jak ktoś w miarę ogarnia skrzynie poradziłby sobie z tym. Nie natknąłem się jednak do tej pory na kogoś kto próbował.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 07:12:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to napewno nie skrzynia, raczej przeguby wału / tylny most, jeśli już wyeliminowano wszelakie poduszki gumowe pod ramami i skrzynią.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 07:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Leo napisał(a):
to napewno nie skrzynia, raczej przeguby wału / tylny most, jeśli już wyeliminowano wszelakie poduszki gumowe pod ramami i skrzynią.

Wał wyciągałem licząc że to on za to odpowiada ale tam na przegubach nie było nawet minimalnego luzu. Na półosiach to samo. Zostaje dyfer i skrzynia.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 10:49:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja tez słysze takie gluche pukniecie jak zmieniam biegi i czasami wlasnie jak przechodze z hamowania silnikiem znow do normalnego ciągu.
DeS jezdził moim autem i powiedzial ze tak ma byc... a w porownaniu z tymi quattrówkami ktore ujzedzał mam wzorowo.
Wiec przestalem sie tym przejmowac.. ale slyszec słysze. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 16:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Wracając z pracy przysłuchałem się napędom i jest tak:
Puszczając gaz jadąc na biegu najpierw kasuje się luz w moście a następnie w skrzyni. Czuć to dość wyraźnie. Natomiast dodając gazu po wcześniejszym hamowaniu silnikiem jest odwrotnie czyli najpierw skrzynia potem most. Tym samym dalej upieram się, że to luzy w skrzyni/moście. Nie są one przesadnie dokuczliwe jednak zawsze chcialem się tego pozbyć. W a8 ten problem nie występuje. Próbowałem jeździć na tipie na różnych biegach i nie ma najmniejszego luzu. Nie wiem może to w jakiś sposób niweluje automat.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 16:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dzisiaj z sajmonem pogadalem i dowiedzialem sie, ze moga wystepowac luzy na przegubach walu napedowego, ale co smieszniejsze te luzy robia sie nie na kulka a na wieloklinie w przegubie. objawy beda przy zmianie biegu, jakby ktos puknal mloteczkiem w wal.

jednak u mnie jest cos innego, byja mi napedem, tak jakby np caly wydech byl bez podwieszek. przy zlym puszczeniu sprzegla moge naped w 2-3 oscylacje wprowadzic. to musze skasowac, bo wkurza

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 17:30:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Ciężki temat patrząc po ilości podkładek regulujących w etce ;)

Wygrzebałęm coś na temat tylnego mostu w mercedesie. Opis regulacji zaczyna się na 114 stronie. http://px2.funetia.pl/galeria/d/29060-1/10+wal+napedowy+i+tylny+most.pdf

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 19:04:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poczytaj ten temat...
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22711.0

Wynika z niego ze niewiele daje wymiana przegubow wewnetrznych.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 10:06:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
u mnie jest to samo. Zużyte jest wszystko tak jak ktoś wcześniej napisał. Czuć że w skrzyni jest luz, bo z niej dochodzą stuki jak kręcę wałem. Usztywniałem podporę wału bo myślałem że to jej wina i dupa. Z tym si e nie da chyba nic zrobić, trzeba by było skrzynkę wymieniać, ale to za duży koszt.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 10:21:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ja wymieniałem skrzynię 2x w 90tce i luz jak był tak jest. Uważam, że to co innego.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 10:32:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
te stuki to chyba znak rozpoznawczy starych audi q (w rodzinnym A4 z 98r tez to jest) i jak kiedys powertowalem to lekarstwo nie bylo znane (inaczej: szkoda kasy na kupno w ciemno elementow na szrocie a nowy naped jest na tyle drogi ze jego kupno do auta nastoletniego jest bez sensu...)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 12:01:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
ja dałem sobie spokój z szukaniem przyczyny, szkoda kasy bo można pół samochodu wymienić i nic się nie znajdzie. Jest to wkoorwiające ale trudno, trzeba z tym żyć. Niech się choroba rozwija.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 14:55:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
dokladnie, trzeba powiedziec, ze te modele tak maja.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 17:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
śmiem twierdzić że to przez różne opony w przeszłości...ale co poniektórzy na tym forum i tak będą się kłócili że założą z przodu mniejsze, z tyłu większe, bieżniki różne i jeżdżą 2 lata i "nic się nie dzieje". osobiście jeździłem może 2-3 quattro (b3 i b4) bez milimetra luzu- wogóle nie odczuwało się że to quattro.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 19:31:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
różne rozmiary opon, niewłaściwe oleje, albo ich brak :/ i więcej co jeszcze może być, strzały ze sprzęgła:?: . Mój sztrucel sprowadzony był z Italii. Z tego co zobaczyłem w silniku to śmiem twierdzić, że na pewno nikt o niego nie dbał.

Jak kupowałem audika to miał wszystkie opony takie same, olej w skrzynce i w dyfrze był , poduszki są OK, więc nie rozumiem dlaczego jest takie zużycie. Ciężko to pojąć. Life is brutal.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 01:05:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
jakbysmy mieli te auta od nowego to można mieć pewnośc że od tego luz sie robi a od tamtego nie...teraz możemy tylko się domyślać. strzały ze sprzęgła na trybach nie powinny robić większego wrażenia, chyba że któryś pęknie. może przeguby gorzej to znoszą.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 08:43:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
gdzieś na forum J@rek pisał ,że mu ktoś luzy kasował podkładkami

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: