mateu_sz napisał(a):
Witam kolegę,
Ten czarny dwu pinowy czujnik temperatury to są dwa niezależne czujniki zespolone w jednej obudowie które podają temperaturę do sterownika KE i VEZ, rezystancje mierzy się pomiędzy pojedynczym pinem a masą pojazdu, obydwa wskazania omomierza powinny być zbliżone do siebie. Przy +20 C powinno być około 2.2 - 2.8 kohm, zaś przy +80 C około 290 - 370 ohm.
Jeśli chodzi o załanczanie wentylatorów a konkretnie tego elektrycznego, to robi to również czujnik dwu pinowy zamocowany do pokrywy zaworów nad 5-tym cylindrem. Przy temperaturze +85 C zamyka obwód przekaźnika wentylatora (umieszczony w czarnej skrzynce pod maską) a ten uruchamia wentylator. To tak w skrócie, ale nie zrozumiałem dokładnie o co pytasz? Jeśli napisałem coś nie tak proszę mnie poprawić.
dzieki za info, wsio zrozumialem