.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 10:48:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: MULTITRONIC automatyczna skrzynia - pytanie do znawców
PostNapisane: 14.lis.2011 18:11:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
Witam, kupiłem audi a4 B6 z 2000/2001 roku z multitronickiem i instalacją gazową.

Przebieg 120 000 km - raczej pewny, jeszcze potwierdzę w najbliższym czasie jak znjaomy mi to sprawdzi w kompie. Od 1,5 roku w kraju, w Niemczech 1 własciciel, tu gostek założył instalację zaraz po zakupie i teraz sprzedał autko mi.

Chciałbym się zapytać jakie są syndromy psującej się tej skrzyni biegów...

1. auto mi rusza zaraz po spuszczeniu pedału hamulca i na R i na D (o ile jest poziomy asfaltowy teren)

2. nie czuję żadnych szarpnięć raczej, wszystko chodzi cichutko

3. mam 22 lata ale słyszałem ze z tą skrzynią trzeba jeździć jak emeryt żeby się nie zepsuła - jeśli tak no to się dostosuję.. .w końcu jestem powaznym 22 latkiem a nie szajbusem, no ale chciałem też trochę poszaleć
wiem że jak wciskam gaz do dechy to ciężko czasem łapie bieg - długo go dusi na jakichś wyższych obrotach zanim znajdzie właściwy bieg.. ale jak wciskam spokojnie i z wyczuciem tylko balansując o parę mm pedał gazu w dół i w górę to wrzuca biegi płynnie - przy takiej jeżdzie zazwyczaj mam 1500 - 2000 obtotów.. raczej tego nie przekracza... - czy to normalne?

Jakie mogą być więc odczuwalne skutki psującej się skrzyni?
Co mi jeszcze polecacie żeby skrzynia działała długo i dobrze i służyła mi przez kilka lat... czytałem różne opinie na temat multi... jak dla mnie to jazda tym autem z tą skrzynią to sama przyjemność - oby tylko działała...

Czy polecacie mi wymienić olej? a jezęli tak, to na jaki? całościowa wymiana cyz dolewka? Czy lepiej nie ruszać póki nie śmierdzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 19:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
poczytaj na forum jest opisane wszystko chyba o tych skrzyniach ogólnie są tragiczne i nawet dobrze użytkowane się sypią na potęge

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 20:00:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
Gdyby wszystkie się sypały to na forach byłoby setki tysięcy takich postów...

taka prawda że sypią się tym którzy źle uzytkowali (albo poprzedni właściciel... wtedy taki loguje się na forum i pisze negatywne opinie.
Jakby wszystkie się sypały to tych samochodów NIKT by nie kupował i od razu by je też wycofano z produkcji. A z tego co wiem to Multi chyba dalej produkują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 20:18:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
WolfAtTheDoor napisał(a):
Gdyby wszystkie się sypały to na forach byłoby setki tysięcy takich postów...

taka prawda że sypią się tym którzy źle uzytkowali (albo poprzedni właściciel... wtedy taki loguje się na forum i pisze negatywne opinie.
Jakby wszystkie się sypały to tych samochodów NIKT by nie kupował i od razu by je też wycofano z produkcji. A z tego co wiem to Multi chyba dalej produkują.


tak produkują ale te już się nie psują ty masz skrzynie tą starszą awaryjną często ludzie nawet nie wiedzą co kupują auta z multi są znacznie tańsze a mając kiedyś 2.5 tdi V6 też myślałem że wałki rozrządu się sypią tym co żle użytkowali auta ale niestety grubo się myliłem :(

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 20:32:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
badyl napisał(a):
WolfAtTheDoor napisał(a):
Gdyby wszystkie się sypały to na forach byłoby setki tysięcy takich postów...

taka prawda że sypią się tym którzy źle uzytkowali (albo poprzedni właściciel... wtedy taki loguje się na forum i pisze negatywne opinie.
Jakby wszystkie się sypały to tych samochodów NIKT by nie kupował i od razu by je też wycofano z produkcji. A z tego co wiem to Multi chyba dalej produkują.


tak produkują ale te już się nie psują ty masz skrzynie tą starszą awaryjną często ludzie nawet nie wiedzą co kupują auta z multi są znacznie tańsze a mając kiedyś 2.5 tdi V6 też myślałem że wałki rozrządu się sypią tym co żle użytkowali auta ale niestety grubo się myliłem :(


Tylko jakim cudem te auto zrobiło 120 000 km i jeszcze skrzynia nie była naprawiana?

Jest to normalne że ta skrzynia tak działa zę jak przycisnę sporo gazu to bieg od razu się nie zmienia... tylko ciśnie na 4000 - 5000 obrotów, na tym biegu który był wrzucony przed daniem gazu do dechy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 20:38:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Chyba nie do końca wiesz co piszesz. biegów w tej skrzyni nie ma,"biegi" to jakieś zaprogramowane położenia stożków.
Naciskając gaz w X % dostajesz na obrotomierzu stałe X% * max rpm i przełożenia stożków zmieniają się płynnie przy stałych obrotach.
czyli teoretycznie
75% gazu:
Obroty na 75% czyli gdzieś 4500 i są stałe a prędkość rośnie
Spore uproszczenie, ale tak mniej więcej należy to sobie wyobrażać.
A jak już napisali wyżej te skrzynie są raczej mało udane.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 20:59:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
WolfAtTheDoor napisał(a):
Tylko jakim cudem te auto zrobiło 120 000 km i jeszcze skrzynia nie była naprawiana?


1. nie masz pewnosci, ze auto ma 120.000 (tym bardziej, ze od niemca, gdzie sie jezdzi i jezdzi)

2. nie masz pewnosci, ze nie byla naprawiana, cos juz moglo w niej byc dłubane.

3. niezaleznie jak sie dba o cos, jesli to cos ma wade fabryczna, to wczesniej czy pozniej sie zepsuje.


Chcialbys uslyszec, ze masz fajna skrzynie... ale nie masz :(

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 21:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Cytuj:
Czy polecacie mi wymienić olej? a jezęli tak, to na jaki? całościowa wymiana cyz dolewka? Czy lepiej nie ruszać póki nie śmierdzi.

Zrob sobie dynamiczna i statyczna wmiane - ale to kosztuje. Dolewek lepiej nie robic jesli nie jestes pewien oleju.
smierdziec? mysle ze niepoczujesz zuzytego oleju na wech, chyba ze spalisz skrzynie wtedy.

A co do przebiegu - 120tys w 10lat i to z niemiec ? czyli z 10tys rocznie by robil ? w niemczech ? nadal w to wierzysz ?

Zycze Ci bezproblemowej jazdy kolego.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 21:24:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Ta skrzynia nie jest do szaleństw, ale do komfortowego przemieszczania się, do szaleństw to się nawet Tip nie nadaje, a w porównaniu z multi to pancernik :), lepiej było kupić manuala i wtedy byś sobie poupalał.
120k km w 10 lat - to jakaś meeeg a bajka, pewnie właściciel w niemcowni to dziadek z 1912 roku i tylko na cmentarz jeździł :peace:

Skoro działa - to nie szukaj problemu, bo jak go znajdziesz, to jego rozwiązanie będzie warte tyle co całe auto ;) - więc zalecam rozwagę.
O samym multi możesz poczytać, pierwsze objawy itdd... to wszystko jest na forum.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 21:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
nie wiem czemu, ale wydaje mi sie, ze nieswiadomie kupiles z taka skrzynia.

WolfAtTheDoor napisał(a):
hehehehehe LOLOLOLOLOLOLOLOL

tak się składa że właśnie kupiłem to auto...

przebieg ma oryginalny, fajnie jeździ... ludzie wyglądali na uczciwych i byli naprawdę w porządku...


jedyne co mnie martwi to ta skrzynia biegów...




WolfAtTheDoor napisał(a):
Pewnie będzie lubił...

Jak nie będzie mnie stać na utrzymanie tego cacka to najwyżej pojeżdże rok i odsprzedam znowu

Spalanie gazu
11 litrów w mieście, korki
8 litrów w trasie (120-140 km/h)

Generalnie w trasie mieszanej zrobiłem od Gostyńca do siebie do domu 320 km za 70-90 zł.

Auto przyjechało 1,5 roku temu z Niemiec - tam było regularnie serwisowane. Przebieg ma raczej oryginalny - jeszcze mi to znajomy w Poniedziałek sprawdzi na VAG

Radzicie mi wymienić olej w SSerwis w tej skrzyni? Ile to by kosztowało?


takie male spalanie to cudo ma? znowu mi sie nie chce wierzyc.

na vagu w tym aucie nie sprawdzisz przebiegu.

jesli olej do Multi jest taki jak do Tipa to SS zyczy sobie 48 brutto za jeden litr plus filtr 50 plus cos tam ze 20 zl + okolo dwie roboczogodziny 190 zl.
dodaj wszystko i bedziesz wiedzial pi razy drzwi ile wymiana w ss

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 22:49:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
"nie wiem czemu, ale wydaje mi sie, ze nieswiadomie kupiles z taka skrzynia. "

Oczywiście, że tak.

Ja nawet nie chciałem automatu, bo byłem przyzwyczajony do zwykłej skrzyni biegów... ale jak się trafiło takie fajne autko z gazem (a wlasnie chcialem mieć coś na gaz) to się nie zastanawiałem dużo - nawet nie pojechałem zobaczyć upatrzonego wrześniej Saaba 9-3 (też z LPG)...

Dopiero później zaćzałem czytać negatywne opinie o tym automacie i próbuję ocenić ryzyko na której mogę być (moja kieszeń) narazony... W ogóle próbuję sprawdzić na ile te opinie sa wiarygodne.. bo opinie są podzielone - sporo się naczytałem że osoby z ciężką nogą psują te skrzynie i później psują opinie wylewając żale na forach.. poza tym słysząłem tez ze większą awaryjność mają diesle bo mają wyższy moment obrotowy.


Póki co nie żałuję bo bardzo przyjemnie sie jeździ z tą skrzynią, tylko bez szaleństw prędkościowych, ale komfort jazdy za to niesamowity, ogólnie auto bardzo wygodne, ale skrzynia dodaje trochę tej wygody. Np. mam bramę z domu pod górkę - kiedyś musiałem włączać ręczny (który tez się przez to rozwalił) lub wyłączać silnik i zostawiać na "1" żeby auto nie zjezdzalo - teraz włączam "P" i mam spokój... jestem zadowolony, byle tylko nic nie nawali.


""takie male spalanie to cudo ma? znowu mi sie nie chce wierzyc. "

Jechałem 320 km z Gostyńca więc sprawdzałem dokładnie spalanie gazu.

W Gostyńcu na Shellu tankowałem do pełna LPG.


Pierwszy odcinek od Gostyńca do Łodzi to trasa bardzo zakorkowana, dziadowskie drogi, co chwilę trzeba się zatrzymać, ogólnie 60-70/h, później Łódź - tam zabłądziliśmy, jazda w korkach, jazda po dziurawych drogach ogólnie 30 minut stracone w Łodzi na błądzeniu... Zaraz jak wyjechałem z Łodzi i stuknęło 100 km to wjechałem znów na Shella i zatankowałem do pełna - 10,8 litra wlazło.


Jazda od Łodzi w stornę Katowic to już droga wspaniała... prawie jak autostrada... pykałem sobie 120 -140 ...parę razy przyspieszając do 170 dla sprawdzenia osiągów... jedno ostre chamowanie na dęba też zaliczyłem przez pomylenie sprzęgła z hamulcem ;/ cięzko się w pierwszym dniu odzwyczaić od manuala... także troche ta skrzynia przeze mnie wycierpiała w 1 dniu.. teraz już jest dobrze...
no i jak na liczniku stuknęło 200 km znów wjechałem na stację - czyli równe 100 km od Łodzi - 8,2 litra gazu do pełna wlazło.


"na vagu w tym aucie nie sprawdzisz przebiegu. " Czemu? Znajomy który sprowadza auta z niemiec powiedział ze to sprawdzi..

mam tez ksiązeczkę serwisową i wydruki online z przeglądów od Niemca - ostatni przegląd miał jak auto miało 100 000 km w 2010 - i wtedy wlasnie sprzedał go Polakowi od którego odkupiłem auto - ten Polak w 1,5 roku zrobił 20 000 km - to by pasowało... równiez mało wytarta kierownica i siedzenia wskazują na taki niski przebieg, auto ogólnie jak nowe - z ręką na sercu.. zawieszenie pięknie chodzi... w środku również jak nowe.

Dziwi mnie tęz jedna rzecz - Polak od którego odkupiłem auto zapłacił ubezpieczenie OC z góry aż do sierpnia przyszłego roku.. także nawet OC nie musze płącić - w październiku ubiegłego roku kupił auto - więc faktycznie nie było szykowane na sprzedaż - musiało mu służyć skoro opłacał OC z góry.
Ten mój ekspert od sprowadzania aut z Niemiec z którym jechałem zobaczyć auto powiedział zę wziąłby go od reki za 25k, ja dałem 23.


"jesli olej do Multi jest taki jak do Tipa to SS zyczy sobie 48 brutto za jeden litr plus filtr 50 plus cos tam ze 20 zl + okolo dwie roboczogodziny 190 zl.
dodaj wszystko i bedziesz wiedzial pi razy drzwi ile wymiana w ss"

Czyli jak to olej? Ja nie mam niestety pojęcia :(
Do SS mam kilka kilometrów, bo mieszkam blisko Katowic a Rybnik to jest rzut beretem stąd.
Ale warto to wymieniać jak wszystko chodzi cacy? Boję się serwis specjalnie coś tam zmajstruje zeby skyrznia się psuła i zeby później u nich naprawiać - nie ufam ludziom dosyć często, taki już jestem.


Te auto na miejscu okazało się być jak na zdjęciach.. stan naprawdę idealny - nie mogłem się oprzeć :)
wrzucę zdjęcia zrobione dzisiaj już przeze mnie... bo ta aukcja na allegro i tak pewnie zniknie zaraz

Obrazek
Obrazek
jak oceniacie Panowie mój nowy nabytek?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 23:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Jak zwykle mnóstwo opinii "ze słyszenia" ;)

Odnośnie spalania - z uwagi na budowę tej skrzyni i charakterystykę jej pracy to normalne, że auto z tą przekładnią będzie palić tyle samo co odpowiednik w manualu (no dobra, pali ciut więcej - ale to i tak nic w porównaniu do tego co bierze ten smok "Tip" ;)).

Trzeba oddać kolegom nieco racji. Pierwsza wersja 01J jest kiepska - niestety łapiąc się na rocznik 2001 jesteś w tym zakresie... Problem w tym, że za tą opinią idzie uogólnienie całej generacji i wrzucanie wszystkich modeli tych skrzyń do jednego worka (obchodzić się jak z jajkiem, jeździć jak emeryt...).

Od prawie 4 lat użytkuję swój egzemplarz i nie mam z nim żadnych problemów. Świadomie wpakowałem się w CVT i jestem z tego do dziś zadowolony. Na codzień nie potrzebuję mega mocy do przemieszczania się - przekładnia bezstopniowa daje mi świetny komfort jazdy w połączeniu z małym spalaniem. Minusem jest wysoki koszt eksploatacji (ale tylko w przypadku gdy ulegnie awarii lub generalny remont skrzyni, który trzeba przeprowadzić w okolicach 300 000km). Przypadki awarii dotyczą przede wszystkim braku wymiany ATF (bo do dziś polskie serwisy twierdzą, że skrzynia jest bezobsługowa) oraz nieprawidłowej eksploatacji. Inna sprawa to pierwsza wersja skrzyń (1999-2003) - te da się wyprowadzić na ludzi ale trzeba im poświęcić troszkę "wkładu" (mocniejsze sprzęgło + software - problem w tym, że za taką usługę kasuje się u nas ogromne pieniądze).

Z podanych przez kolegę WolfAtTheDoor objawów nie wynika też aby szykowała się jakaś usterka.

Proponuję zacząć od analizy historii serwisowej i sprawdzeniu kiedy ostatni raz został wymieniony olej w skrzyni (G052180A*). Normalny interwał to 50/60 000km. Oprócz tego analiza bloków pomiarowych oraz sprawdzenie wersji oprogramowania...

Generalnie nie ma co dramatyzować - jak widać na moim przykładzie, opinie o tej skrzyni są mocno przesadzone. Policzcie sobie ile na jednej stronie w dziale napędowym macie wpisów dotyczących CVT a ile pozostałych skrzyń ;)

*************************************************************

Czy to 2.0 ALT? Po zdjęciach widać, że zadbane autko - szkoda, że nie pokazałeś środka ;)

Widzę pakiet połysk (ramki szyb oraz słupek B + trójkąt w połysku). Standardowe zawieszenie 1BA. Bez PDC, zwykłe reflektory...

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2011 23:38:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
Silnik 2,0 130 KM benzyna + LPG

"Widzę pakiet połysk"
Chyba właśnie dlatego się nie zastanawiałem nad niczym przy kupnie :) hehe jest czym poszpanować :P

Kolejna porcja zdjęć

Obrazek
BTW - w garażu widać mój stary samochód - Saxo - służyło mi przez 4 lata bez najmniejszych awarii... brak klimy zadecydował o tym że go zmieniłem, a teraz niestety musze go jeszcze sprzedać bo się zadłużyłem na Audi ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Bart napisałeś "Proponuję zacząć od analizy historii serwisowej i sprawdzeniu kiedy ostatni raz został wymieniony olej w skrzyni (G052180A*). Normalny interwał to 50/60 000km. Oprócz tego analiza bloków pomiarowych oraz sprawdzenie wersji oprogramowania... "

Już przeglądałem serwisową skrzynkę i ogólnie jakieś wydruki s serwisu.. znalazłem coś na temat Multi ale nie umiem tego rozgryźć - moze ktoś z Was pomozę - jak to interpretować - zaznaczyłęm w czerwone kółko:

Jak widzimy serwisowane przez Pana Niemca w roku 2010 przy przebiegu 102 000 km - czyli by się zgadzało.. zaraz potem musiał sprzedać auto. A Pan z Polski tez bubla by nie kupował do siebie - założył sobie tez do niego Gaz, więc chciał nim pojezdzić (z tego co się zorientowałem to sprowadza on tez samochody więc sie zna na bank)
(PO KLIKNIĘCIU DOKUMENTY OTWIERAJĄ SIĘ W NOWYM LINKU I MOŻNA JE POWIĘKSZYĆ "LUPĄ")
Obrazek
2 strona dokumentu:
Obrazek

Czy ktoś potrafi to odszyfrować? Był wymieniany, czy nie? Studiowałem to ale wysiadłem ;/ Nie znam tez niemieckiego, tłumacz google mnie wspomagał.


Bart - cieszę się że nie jestem osamotniony z tą skrzynią.. cieszę się ze ktoś jest z niej zadowolony :) Mam nadzieję ze ja też bedę, póki co jestem, ale obiektywnie to powiem dopiero za jakiś czas, bo zbyt krótko ma to auto zeby teraz się wymądrzać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 00:06:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
"75% gazu:
Obroty na 75% czyli gdzieś 4500 i są stałe a prędkość rośnie "
czyli u mnie to by tak działało mniej więcej.. a ja myślalem że bieg nie umie wskoczyć i ze jest coś skopane jak mi silnik tak jednostajnie buczy przy wciskaniu mocno gazu.. hehe, silnik jednostajnie buczy a prędkośc rośnie - wlasnie przez to nie mogłem spać wczoraj bo zastanawiałem sie o co w tym chodzi i już się martwiłem ze skopane:P

dzięki za wyjasnienie Morgoth :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 00:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2011 01:43:05
Posty: 19
Lokalizacja: Jaworzno
Dokładnie tak właśnie działa multitronic stoję przed tym samym dylematem co ty czyli kupno a4 z multitronickiem tyle że w wersji 3.0 i rok 2003 , mam nadzieję że nie będę bardzo żałował ... jak coś to zmieniam na manualną skrzynie pytałem już w kilku miejscach i jest to koszt za komplet + nowe sprzęgło + robocizna 3000zł tak że nie ma tragedii oraz czas realizacji jest nie długi w zależności czy części są skompletowane jak tak to ok 3-4 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 00:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
Hehe ja już nie stoję przed dylematem bo mam te auto.

Również życze powodzenia ze skrzynią...
Jak mówisz ze zamiana na Manual kosztuje 3000 to faktycznie tragedii nie ma...

mam tez taką teorię teraz że część narzekających osób pewnie trafiła na dziadowskie serwisy które nie potrafiły sobie poradzić z Multi i naprawiły tak że po jakimś czasie znowu się zepsuła. Ale z biegiem czasu chyba coraz więcej serwisów potrafi naprawiać Multi i cena za naprawę chyba tez jednostajnie idzie w dół.. no bo też cięzko żeby cena naprawy przekroczyła połowę wartości auta:P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 01:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
WolfAtTheDoor - wg checklisty, którą wrzuciłeś wychodzi na to, że olej został przy 102 000km wymieniony. Masz zatem spokój do 152 000km. Sprawdź jeszcze tylko jaką wersję softu ma sterownik Twojej skrzyni... Ewentualnie podeślij bloki pomiarowe skrzyni do analizy i kontrolnie wykonaj adaptację sprzęgieł.

Wracając do samego autka - raczej standardowe wyposażenie. Z opcji dostępnych za dopłatą na fotkach wypatrzyłem:

- pakiet połysk (wspomniany już wcześniej)
- radio CD Concert
- podgrzewanie przednich foteli
- skórzana kierownica 4-ramienna
- skórzana osłona lewarka zmiany biegów
- skórzana osłona hamulca ręcznego
- tempomat
- 5-ramienne felgi aluminuiowe 7x16" ET42

Nie wiem co jeszcze kryje to auto ;) A wypisywać czego brakuje nie ma sensu :) Z tej odległości nie potrafię np. ocenić czy masz komputer pokładowy i w jakiej wersji (monochrom czy kolor).

Pamiętaj aby sprawdzać regularnie poziom oleju w silniku. Niestety pod tym kątem ALT-ek się nie udał i żłopie jak cholera...

Marks2004 - aby uniknąć problemów szukaj 3.0 z już wzmocnionym sprzęgłem (w tej jednostce jako jedynej, modyfikacja sprzęgła wymaga wymiany wałka wejściowego - koszty są zbyt duże). Najszybciej zweryfikujesz to podłaczając komputer do skrzyni biegów. Sterownik którego szukasz powinien mieć oznaczenie 8E2 910 155 P (dla modelu bez trybu S czyli sklrzynie FSG, FUY i JBZ) lub 8E1 910 155 P (dla modelu z trybem Sport czyli skrzynie GHR i GWN). 3.0 z silnikiem AVK i tą skrzynią sobie podaruj (podobnie jak ASN ze skrzynię EVJ). Udanego polowania :)

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Ostatnio edytowano 15.lis.2011 02:14:52 przez Bart-S, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 01:57:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2011 01:43:05
Posty: 19
Lokalizacja: Jaworzno
serwisów które ogarniają multitronicki nadal jest mało a ceny naprawy są zależne od tego co się popsuję jak tylko serownik to ok 1200zł naprawa ale są takie usterki co potrafią kosztować 7-8tyś ale to już taka górna granica naprawy . dlatego też moim zdaniem jak mi padnie będzie lepiej sprzedać tą niesprawną za ok 1000zł dołożyć 2tyś i już mam wymarzonego manuala . Głównie dźwięk Vki może mnie wkurzać jak ciągle będzie wył jak pociąg ... ciekawe okaże się za 2 dni . Jeszcze co do napraw multi to raczej cena będzie się trzymała taka jeszcze przez kilka lat .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 02:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Niestety takich mamy mechaników w PL... Wszystko zależy gdzie i do kogo trafisz ;)

Pamiętaj, że z tym 7-8k nie każdy serwis podchodzi uczciwie. Bardzo często skrzynię da się naprawić w rozsądnych pieniądzach - jak mechanior nie wie co robić krzyczy 8 tyś, wymieni skrzynię na "nową" (używaną) zapłaci za nią 3 tyś i jeszcze 5k ma do siebie. I to jest biznes - w tym kraju na niewiedzy klienta się zarabia i takie są realia. Oczywiście nie w każdym przypadku tak jest - ale często niestety i tak się zdarza...

Jeszcze inny serwis nie zna się na tej skrzyni (jak mówi przysłowie czego nie znasz tego się boisz). I tak dostajesz w twarz komentarzem - "Panie to jest gówno, weź Pan to sprzedaj..."

Serwis tej skrzyni zmieni się diametrialnie wraz z pojawieniem się After Marketu. LuK z tego co wiem, przymierza się do tego ale części jak nie było, tak nie ma :/ Zapewne jakaś umowa z AG - wiedzą jak pilnować swoich interesów ;)

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 09:23:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
WolfAtTheDoor napisał(a):
"75% gazu:
Obroty na 75% czyli gdzieś 4500 i są stałe a prędkość rośnie "
czyli u mnie to by tak działało mniej więcej.. a ja myślalem że bieg nie umie wskoczyć i ze jest coś skopane jak mi silnik tak jednostajnie buczy przy wciskaniu mocno gazu.. hehe, silnik jednostajnie buczy a prędkośc rośnie - wlasnie przez to nie mogłem spać wczoraj bo zastanawiałem sie o co w tym chodzi i już się martwiłem ze skopane:P

dzięki za wyjasnienie Morgoth :)


jesli skrzynka zachowuje sie mniej wiecej jak na filmiku ponizej to spij spokojnie :)
ten typ tak ma, ze obroty stoja, a auto sie rozpedza. :)

http://www.youtube.com/watch?v=TmHERQ_i12U


tylko.... taka mala rada, wygon z garazu tego strucla i wstaw tam Audi :D

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: