.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 11:35:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 10:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
I to jest własnie chyba to półsprzęgło - trzebaby podejrzeć stan zaworków VAG'iem jak się zachowują przy wciśniętym i puszczonym całkowicie pedale hamulca.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 10:54:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
To jest tzw. "mikropoślizg". Gdy masz wciśnięty hamulec zmniejsza się moment obrotowy przenoszony przez sprzęgło (przez zmniejszenie docisku tarcz sprzęgłowych).

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:05:10 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Kiedyś o to pytałem, ale lepiej się upewnić. Czy dla skrzyni (w moim przypadku stare podobno niezniszczalne 4HP24A) bez różnicy jest czy trzymam nogę na hamulcu (stojąc np.na światłach) czy zaciągam ręczny przy zapiętym D ? Jakie znaczenie dla skrzyni ma przełączanie biegów numerycznych podczas jazdy, np. D na 3 i niżej. Jeśli zimą wyjeżdżam z zaspy na 1, to mam się zatrzymać i wpiąć D czy lepiej przerzucać w czasie jazdy :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Nie wiem jak jest w przypadku skrzyń ZF ale w przypadku CVT tak się nie robi... Przez zaciągnięcie ręcznego blokujesz za pomocą zapadki zespół tarcz napędzanych a w tym samym czasie z po drugiej stronie skrzyni sprzęgło się zamyka i próbuje przenieść napęd obciążając cały system. Oczywiście blokada w tym przypadku jest silniejsza i nie pozwoli autku ruszyć - jednak współczynnik tarcia sprzęgła rośnie co w konsekwencji przyśpiesza jego zużycie (tarcze sprzęgłowe ścierają się, jest to naturalne dla ich pracy - właśnie dlatego potrzebna jest "adaptacja").

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Ostatnio edytowano 16.lis.2011 11:16:23 przez Bart-S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
gitmar napisał(a):
Kiedyś o to pytałem, ale lepiej się upewnić. Czy dla skrzyni (w moim przypadku stare podobno niezniszczalne 4HP24A) bez różnicy jest czy trzymam nogę na hamulcu (stojąc np.na światłach) czy zaciągam ręczny przy zapiętym D ? Jakie znaczenie dla skrzyni ma przełączanie biegów numerycznych podczas jazdy, np. D na 3 i niżej. Jeśli zimą wyjeżdżam z zaspy na 1, to mam się zatrzymać i wpiąć D czy lepiej przerzucać w czasie jazdy :?:


Hamulec a ręczny to IMO duża róznica dla skrzyni, bo na ręcznym ona normalnie pracuje jak w czasie jazdy - a blokuje ją tylko zaciągnięty rękaw, co dodatkowo jeszcze wpływa na torsen centralny, który wali sporo momentu w tylną oś - więc IMO niezdrowe.
Co do przełączania D-4-3-2 - to ja przełączam w czasie jazdy. ale na razie korzystałem z tego raz testowo - zjazd z góry, zaraz będzie zima, to i eSa będzie w góry latala, to zobaczę jak to działa :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:27:38 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Przełączanie D-3-2-1-2-3-D w czasie jazdy jest ok moim zdaniem, no chyba że dasz "1" przy 220 km/h :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:31:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Zagor napisał(a):
Co do przełączania D-4-3-2 - to ja przełączam w czasie jazdy. ale na razie korzystałem z tego raz testowo - zjazd z góry, zaraz będzie zima, to i eSa będzie w góry latala, to zobaczę jak to działa :)


ciekawy temat sie zrobil,

u mnie jest PRNDS, wiec troszke inaczej. a jesli jest D432 to znaczy ze mozna ruszyc np z 3 boegu?
probowalem na swoim tipie na postoju wrzucic 2ke w pozycji recznej zmiany biegow, ale sie nei da, auto zawsze startuje z pierwszego biegu.

co do recznego, probowal ktos go zaciagnac jadac np 40 km/h?
ja sprobowalem, ale za choinke tylne kola sie nie chcialy zblokowac.
spradzilem reczny na rolkach i dziala poprawnie...

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:35:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
W tipach i starych 4biegowkach mozna w czasie jazdy "blokowac" biegi, ale trzeba pamietac zeby predkosc byla dostosowana do blokowanego biegu, czyli jadac 120 nie wrzocic blokady biegu "2".

A teraz sie tak zastanawiam co bys sie stalo jak by w takiej sytuacji jak powyzej napisalem zrobic w realu ? skrzynia by sie uszkodzila ? czy moze czekalaby do odpowiedniej predkosci zeby zmienic i zablokowac bieg ?

EDIT:
Cholera morg mnie ubieg :P

Cytuj:
u mnie jest PRNDS, wiec troszke inaczej. a jesli jest D432 to znaczy ze mozna ruszyc np z 3 boegu?

Chodzi o to ze skrzynia nie wrzoci wyzszego biegu niz blokowany.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:40:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
zegar napisał(a):
co do recznego, probowal ktos go zaciagnac jadac np 40 km/h?
ja sprobowalem, ale za choinke tylne kola sie nie chcialy zblokowac.
spradzilem reczny na rolkach i dziala poprawnie...


Torsen pcha tam moment :) więc się nie zablokują, to nie auto do kręcenia bąków na ręcznym, jak już chcesz kręcić, to trzeba mieć ze 250PS i 400 Nm pod maską i z gazu to robić :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:43:16 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
zegar napisał(a):
Zagor napisał(a):
Co do przełączania D-4-3-2 - to ja przełączam w czasie jazdy. ale na razie korzystałem z tego raz testowo - zjazd z góry, zaraz będzie zima, to i eSa będzie w góry latala, to zobaczę jak to działa :)


ciekawy temat sie zrobil,

u mnie jest PRNDS, wiec troszke inaczej. a jesli jest D432 to znaczy ze mozna ruszyc np z 3 boegu?
probowalem na swoim tipie na postoju wrzucic 2ke w pozycji recznej zmiany biegow, ale sie nei da, auto zawsze startuje z pierwszego biegu.

co do recznego, probowal ktos go zaciagnac jadac np 40 km/h?
ja sprobowalem, ale za choinke tylne kola sie nie chcialy zblokowac.
spradzilem reczny na rolkach i dziala poprawnie...

jak wrzucisz 3 to auto i tak ruszy z 1, ale skrzynia nie przerzuci na wyższy bieg niż 3 - po prostu blokujesz do 3 biegu.
Z tym ręcznym tak myślałem. Kiedyś na tym forum pytałem i ktoś napisał, że to nie ma znaczenia, ale i tak trzymam na światłach nogę na hamulcu.
Zagór, u mnie przy ostrych spadkach jak jeździłem po górach przy zapiętym D, skrzynia sama przerzucała na 3 lub nawet 2 w zależności od pochylenia...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Zagor napisał(a):
Torsen pcha tam moment :) więc się nie zablokują, to nie auto do kręcenia bąków na ręcznym, jak już chcesz kręcić, to trzeba mieć ze 250PS i 400 Nm pod maską i z gazu to robić :)


oj tam oj tam ;)
nie trzeba tyle koni miec, wystrczy snieg i parking pod tesco :D

z gazu owszem, nie wiem jak to w Twojej eSce, ale np w moim, dodanie gazu bardzo wypycha przod, reczny jak juz pisales nie pomaga, bo go torsen pcha, a hamowanie lewa noga w C5 nie przejdzie, bo nie mozna wciskac jednoczesnie hamulca i gazu (silnik schodzi z obrotow) :(

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
gitmar napisał(a):
Zagór, u mnie przy ostrych spadkach jak jeździłem po górach przy zapiętym D, skrzynia sama przerzucała na 3 lub nawet 2 w zależności od pochylenia...


Wcześniej przed zjazdem sam ją zmusiłem do pracy na 4, potem dohamowałem nogą i do 3, ale sprawdzę następnym razem jak to działa z automatu, ale myślałem, że przy zjeździe z góry, auto będzie się rozpędzało i skrzynia mimowolnie będzie zapinała wyższy bieg :( Sprawdzę przy najbliższej okazji Twój sposób.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 16.lis.2011 11:53:20 przez Zagor, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:52:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
zegar napisał(a):
Zagor napisał(a):
Torsen pcha tam moment :) więc się nie zablokują, to nie auto do kręcenia bąków na ręcznym, jak już chcesz kręcić, to trzeba mieć ze 250PS i 400 Nm pod maską i z gazu to robić :)


oj tam oj tam ;)
nie trzeba tyle koni miec, wystrczy snieg i parking pod tesco :D

z gazu owszem, nie wiem jak to w Twojej eSce, ale np w moim, dodanie gazu bardzo wypycha przod, reczny jak juz pisales nie pomaga, bo go torsen pcha, a hamowanie lewa noga w C5 nie przejdzie, bo nie mozna wciskac jednoczesnie hamulca i gazu (silnik schodzi z obrotow) :(


Trzeba bujnąć autem, i w odpowiednim momencie depnąć, tak na prosto to ciężko zerwać, szczególnie z takimi walcami jak moje, ty zresztą chyba też coś szerszego zołożone :)
No ew, w początku łuku, jak do dna wcisnę z tak powiedzmy 3 - 3,5k to też daje radę :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Zagor napisał(a):
gitmar napisał(a):
Zagór, u mnie przy ostrych spadkach jak jeździłem po górach przy zapiętym D, skrzynia sama przerzucała na 3 lub nawet 2 w zależności od pochylenia...


Wcześniej przed zjazdem sam ją zmusiłem do pracy na 4, potem dohamowałem nogą i do 3, ale sprawdzę następnym razem jak to działa z automatu, ale myślałem, że przy zjeździe z góry, auto będzie się rozpędzało i skrzynia mimowolnie będzie zapinała wyższy bieg :( Sprawdzę przy najbliższej okazji Twój sposób.


jak pisalem przed chwila mam DS i jak mam takei zjazdy, ale krete drogi wrzucam tryb S, skrzynnia trzyma na wyzszych obrotach, ,oraz jest bardzo wyczuwalne hamowanie silnikiem. praktycznie zeby zjechac z gory puszcza sie wszystko i tryb S tak bedzie hamowal silnikiem,ze auto nie bedzie nabierac predksoci.



Zagor napisał(a):
Trzeba bujnąć autem, i w odpowiednim momencie depnąć, tak na prosto to ciężko zerwać, szczególnie z takimi walcami jak moje, ty zresztą chyba też coś szerszego zołożone :)
No ew, w początku łuku, jak do dna wcisnę z tak powiedzmy 3 - 3,5k to też daje radę :)


ja tez, tez mam szersze :)
z miejsca to latwo na sniegu krecic baczka, gaz 3/4 kola skrecone i hejaa
ale jadac po łuku, ciezko mi zarzucic tylem :( przod sie wypycha...

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 19:12:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
Mam jeszcze pytanie odnośnie Multitronica - czy dobre dla skrzyni będzie jeżdzęnie na 1500 obrotach? bo jak jadę tak do 80 to własciwie tyle przewaznie mam i się zbytnio nie podnosi - czy to jest normalne przy tej skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 21:33:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Takie obroty są normalne dla tej przekładni. Jest OK.

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 22:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MULTITRONIC automatyczna skrzynia - pytanie do znawców
PostNapisane: 27.lip.2012 20:12:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2011 08:50:54
Posty: 10
To jeszcze ja zapytam na temat multi :

- jak ma sie ruszanie pod strome wzniesienie,gdy np. ktos stoi za toba bardzo blisko? czasem parkuje na parkingu podziemnym z ktorego wyjazd jest bardzo stromy i z tylu tez czesto ktos czeka pod bramka praktycznie 'na zderzaku'. Normalnie auto nigdy sie nie cofa na pochyleniu,jednak pod tak stromy wjazd cos tam sie minimalnie cofnie po puszczeniu hamulca - czy dopuszczalne jest w tym momencie przytrzymanie na recznym na moment,w ktorym przekladam noge na gaz i zanim auto 'zlapie' ?

- czy przelaczanie z trybu D na S i odwrotnie w czasie jazdy ma jakies znaczenie dla trwalosci skrzyni? Czy ogolnie skrzynia w trybie S jest mocniej obciazona? Czasem go uzywam w celu wypalenia sadzy z turbiny,zwlaszcza w multi ktore jezdzi na niskich obrotach, moze sie sporo odlozyc czarnego w turbinie.

- jak ma sie 'krecenie' obrotow przez diagnoste na przegladzie w trybie N podczas badania spalin do trwalosci skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MULTITRONIC automatyczna skrzynia - pytanie do znawców
PostNapisane: 13.lip.2014 20:00:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2014 20:45:02
Posty: 2
Witam.Panowie pomóżcie!Nie tak dawno kupiłem a 6 c 5 2002 w benzynie 3.0 z multitronikiem.Mój problem polega na tym że zamiast poczytać i posłuchać mądrzejszych,ja się napaliłem i kupiłem na "szybciora"po jakimś czasie zaczęło mi szarpać przy ruszaniu a dziś zauważyłem że pod górką nie rusza do przodu tylko się cofa i szarpie coraz bardziej.Boję się że już jest pozamiatane.oleju i filtra w skrzyni jeszcze nie wymieniałem,ale jutro chyba to zrobię.Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć jaki tam powinien być olej i ile?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MULTITRONIC automatyczna skrzynia - pytanie do znawców
PostNapisane: 06.sie.2014 13:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2014 06:32:01
Posty: 4
Witam,

Mam pytanko do tych którzy mają pojęcie :)
W jak najprostszy sposób rozpoznać skrzynię w Audi A6 ? Mam na myśli czy mamy do czynienia ze skrzynią tiptronic czy multitronic ??
Dzięki z góry za odpowiedź.
A6 C6 2.0 TFSI 170 KM rocznik 2009 maj.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: