.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 03:57:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 22.lut.2012 10:35:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Witam mam taki problem otóż jak na zimnym odpalę silnik to głośno pracuje tak metalicznie (dzwięk porównywalny do merca 2.5 diesel 90ps) zdjąłem pokrywę plastykową na silniku i nasłuchiwałem więc donosi się to jakby od pompy wtryskowej lub od ostatnich dwóch cylindrów przy ścianie grodziowej.
Mechanicy twierdzą że ten silnik na zimnym tak będzie pracował a na ciepłym faktycznie jest super cichuśko.
Zaznaczam że silnik odpala jak benzyna nawet w największe mrozy i pracuje bardzo równo żadnych przebierek.
Olej 600 kilometrów temu wymieniony i został wlany motul 15w40
Poprzednio był lany 10w40 castrol niby jak twierdzi poprzedni właściciel a mi mechanicy wręcz kazali lać 15w40 choć tu na forum pisali koledzy żeby lać półsyntetyka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 22.lut.2012 10:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Po co znowu chcesz porady jak i tak znowu zrobisz coś innego. Wydaję mi się, że powinieneś zmienić mechanika. A ta głośna praca silnika to tak zgaduję, że vacum pompa.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 22.lut.2012 11:10:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Przytrzymaj pedał hamulca, jak stukanie ucichnie to Vacum. Jak vacum to wpisz w szukajce i wszystkiego się dowiesz jak się za to zabrać.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 22.lut.2012 23:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Biedron ja wiem że masz rację ale nie mogłem inaczej postąpić z tym olejem silnikowym bo mam mechanika który jest od diesli świetnym mechanikiem i zalał mi sprawdzony olej który sprawdza się w autach które robią miesięcznie 25 tysięcy kilometrów i wszystko jak najbardziej w normie a do tego był przy tej zmianie ktoś kto rozwoził oleje i powiedział mi jak silnik ma przejechane 300tysięcy i zastanawiasz się co wlać za olej? i że oczywiście że mineralny chyba że mam pewność 100% że był lany półsyntetyk a tego nie wiem powiedziałem mu więc pozostało mi posłuchać ich i tak zrobiłem i jak narazie chodzi tak samo jak przed zmianą.Wiem że tak głupio wyszło z tym olejem bo pytałem Was o porade a zrobiłem po swojemu ale zawsze się dostosowuję do mechanika swojego i jak narazie jest zawsze ok ale chciałem Waszej opini bo nie posiadałem takiego diesla więc dlatego takie moje dziwne pytania i sorry za to koledzy. Ale ten dziwny dzwięk silnika jak wczesniej opisałem to nie Vacum pompa bo jest nowa oryginalna założona przez poprzedniego właściciela. Czy pompa wtryskowa może tak pracować głośno? Mechanik ten mój twierdzi że może zapłon jest za wczesny i wtryski przez to mogą stukać czy to prawda? Albo wtrysk któryś leje i trzeba by wymienić może na nowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 22.lut.2012 23:25:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ani pompa ani wtryski nie wydają metalicznego stukotu.
Gdyby zapłon był extremalnie przyspieszony (255 poz 2 000BS) silnik dzwoniłby jak szalony ale nie stukał metalicznie (raz miałem taką sytuację - urwało się zasilanie N108).
Niemniej to można zdiagnozować VAG`iem w 10 sekund.
W grę wchodzi vacuum pompa lub regulatory luzu zaworowego względnie spadek ciśnienia (ew. jakości) oleju co powoduje złe napełnienie szklanek.
Zalania TDI olejem mineralnym nie komentuję, ale czuję jak scyzoryk wbija mi się w nogę ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 22.lut.2012 23:45:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
DaroV8 napisał(a):
Biedron ja wiem że masz rację ale nie mogłem inaczej postąpić z tym olejem silnikowym bo mam mechanika który jest od diesli świetnym mechanikiem i zalał mi sprawdzony olej który sprawdza się w autach które robią miesięcznie 25 tysięcy kilometrów i wszystko jak najbardziej w normie a do tego był przy tej zmianie ktoś kto rozwoził oleje i powiedział mi jak silnik ma przejechane 300tysięcy i zastanawiasz się co wlać za olej? i że oczywiście że mineralny chyba że mam pewność 100% że był lany półsyntetyk a tego nie wiem powiedziałem mu więc pozostało mi posłuchać ich i tak zrobiłem i jak narazie chodzi tak samo jak przed zmianą.Wiem że tak głupio wyszło z tym olejem bo pytałem Was o porade a zrobiłem po swojemu ale zawsze się dostosowuję do mechanika swojego i jak narazie jest zawsze ok ale chciałem Waszej opini bo nie posiadałem takiego diesla więc dlatego takie moje dziwne pytania i sorry za to koledzy. Ale ten dziwny dzwięk silnika jak wczesniej opisałem to nie Vacum pompa bo jest nowa oryginalna założona przez poprzedniego właściciela. Czy pompa wtryskowa może tak pracować głośno? Mechanik ten mój twierdzi że może zapłon jest za wczesny i wtryski przez to mogą stukać czy to prawda? Albo wtrysk któryś leje i trzeba by wymienić może na nowe.

Z ciekawości zapytaj tego "świetnego mechanika" co mają zrobić Ci co przy 300tys. km jeżdżą na oleju syntetycznym i ich samochody mają się bardzo dobrze. Też mają zmienić na mineralny? Tak jak pisałem w poprzednim temacie uważam, że podejście twojego mechanika wynika tylko z tego, że dla niego to te auta to stary szmelc. Sory za złośliwość ale też mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 22.lut.2012 23:48:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Mineralny ? Ja w swoim A6 C4 mam pełny syntetyk i jest spoko :D

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 22.lut.2012 23:54:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Gustav bo na mineralnym to tylko kondoniaste auta jeżdżą :D a nie takie porządne jak twoje :)

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 06:50:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Też bym obstawił hydropopychacze. Problem w tym że jak popychacz "złapie" powietrze podczas kilkugodzinnego postoju, to wydostać się ono może tylko przez nieszczelności popychacza, przy zbyt gęstym oleju (świetne uszczelnienie luzów) jest to niemal niemożliwe więc olej nie może wypełnić popychacza i bąbelek powietrza podczas naciskania na zawór się spręża (dużo powyżej ciśnienia oleju w magistrali) a sam zawór pracuje na powiększonym luzie - a luźne zawory cykają metalicznie.
Osobiście używam 0w40 i wszystko bangla jak powinno. Zużycie oleju przy ostrej jeździe miejskiej na krótkich odcinkach nie przekracza 1L/15000km więc dolewek nie potrzeba. Dodatkowo odnotowałem mniejsze zużycie paliwa na krótkich odcinkach (~5km) na poziomie ~0.5L latem i ~1L zimą (lub nawet więcej przy dużych mrozach w stosunku do oleju 5W40). Dodatkowo zauważyłem że w stosunku do oleju 5W40 (również full syntetyk) na pierwszych 500m jazdy zimą silnik nie wykazuje typowej ociężałości a turbina nie wydaje na niskiej prędkości gwizdu tylko pracuje podobnie jak dla ciepłego silnika.
Może to niedokładne kalkulacje ale nawet przy założeniu oszczędności 0.5L ON na 100km to mamy ~375 PLN na 15000km między wymianami - czyli olej jest za darmo filtr i wymiana a nawet zostaje coś extra. Różnice w zużyciu paliwa mogą być niedoszacowane ponieważ porównywałem zużycia z dwóch kolejnych sezonów (notuję każde tankowanie) a w międzyczasie znacząco wzrosły korki w Bielsku-Białej. Oczywiście na trasie różnice między 0W40 a 5W40 będą niezauważalne.
Reasumując jak silnik nie pożera oleju więcej niż 1-2L między wymianami to dobry olej się prawie zawsze opłaca, gdyż mało samochodów jeździ więcej niż 70% na trasie.
Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 07:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Robiłeś ten test z hamulcem?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 08:56:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Raczej vacum, szybko sprawdz jak nie to, to pewnie popychacze. U mnie tez klepie zobacze jak bedzie po zmianie zaworkow w vacum. Tak pisali zapal silnik u mnie pomagaa 3 razy wcisniecie hamulca do oporu.
Zmienilbym mechanika i wrocil do oleju 10w/40.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 09:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2010 09:34:39
Posty: 294
Lokalizacja: Wrocław
Nie wierze w to co czytam...15w40 do A6 C4 tdi ?
miliona przebiegu raczej nie masz...
Jak najszybciej wróc do półsyntetyku
Wyrzuć to natentychmiast z silnika :(: Co to za mechanik? :502:
Ja w swoim ael-u mam 299 tyś i 10w40
A pewnie inni mają sporo więcej i też jest u nich 10w40

_________________
było Audi 80 Quattro b2 motor KK rocznik 1984...
było Audi 90 Quattro b2 motor KV rocznik 1986...
jest Audi A6 C4 Quattro Avant 2.5 TDI AEL...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 11:34:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lać od razu 5W40 i przestaną klepać regulatory a silnik się ucieszy. O żadnym rozszczelnieniu nie ma mowy. To na bazie moich doświadczeń z moimi TDI`kami.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 11:40:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Mechanik z epoki FSO, tam przy 300km to silnika już nie było dwa razy, więc po co olej, można było i słonecznikowy lać, tak samo się spalał :)
Wylej, to wypłucz, zalej polecanym olejem, mechanika kopnij w du.. i tego doradcę również - debile normalni :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 11:43:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
A może jak już szaleć to pełną gębą :D

Zalej Selektol Specjal 20W40 - smarowanie gwarantowane :P

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 12:27:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
DaroV8, moje auto ma 330tkm i śmiga na pełnym syntetyku 5W40, silnik suchy, bez ubytków oleju...
Mechanikiem tego typa nawet nie nazywaj :612:

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Ostatnio edytowano 24.lut.2012 22:30:03 przez adiaudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 22:59:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Chłopy, nie ma sensu bić piany o olej, bo na ten temat był już założony wątek przez autora, a i tak zrobił swoje :):

O proszę:
viewtopic.php?f=31&t=115606

A tak na marginesie do autora: jak Ci już powiedziano, pojechałeś po całości z tym olejem :diabel:
Ja, jak kupiłem sprowadzonego VW Polo (112tyś km), na dzień dobry zapodałem mu full syntetyk 5W30 i jakoś nie narzeka, że mu źle :):
Audi śmiga na 5W40 ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 23:18:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Ale żeście mnie pojechali i zdołowali.
Teraz już sam nie wiem co mam zrobić.
Mechanik jest naprawdę chwalony przez wszystkich w koło z dalszych miejscowości nawet ma klientów więc coś to oznacza.
Mój silnik jak słuchał to twierdzi że pracuje super ale jeszcze nie słyszał jak chodzi z rana jak jest zimny. Chodzi głośniej jak stary miecio w dieslu i nie wiem czy tak ma być.
Mechanik chciał mi opóźnić zapłon bo twierdzi że to ma wpływ na głośniejszą prace. Ale powiedzcie bo to dla mnie najważniejsze!!! czy za wczesny zapłon sprawia że silnik jest głośniejszy i w szczególności na zimnym silniku???
Z pompą vacum sprawdzałem wiele razy i to odpada na bank bo była wymieniana na nową.
Popychacze według mnie też odpadają bo czasami jak odpalam silnik z rana to przez ułamek sekundy słychać jak regulator zaklekocze i cichnie. Po odpaleniu też zauważyłem że jest cicho i zaczyna po chwili narastać odgłos klekotu to jest takie dzwonienie i dymi na biało ale jak pochodzi troche to cichnie i przestaje dymić.
Jak pisałem wcześniej silnik odpala na dotknięcie więc może faktycznie zapłon za wczesny i wtryski leją i przy tym są głośniejsze???
Jak to jest dokładnie z tym zapłonem i wtryskami jak są podjechane? jakie objawy są tego?
Zrobię teraz tak jak mi doradzicie i sam bez mojego mechanika porad.
Jaki olej mam wlać? nie za drogi a dobry bo liczę się z dolewkami bo widzę że ubyło mi minimalnie po przejechaniu 2000km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 23.lut.2012 23:57:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Coś czuję, że ten egzemplarz to dobry cukiereczek z niespodzianką będzie. Jakbyś podłączył vaga to bardzo dużo by to wyjaśniło... Co do Vacum to tak szybko jej nie wykluczaj mimo, że wymieniona. Na spokojnie jeszcze raz jak zacznie rano klepać pod pompuj hamulcem kilka razy nie żałuj i przytrzymaj. Jak nie to to raczej na bank szklanki jak koledzy pisali ale jeśli na poprzednim oleju czyli 10w40 też klapało rano i teraz na MINERALNYM też klepie to wg. mnie zmiana oleju nic nie da. Tak przez forum ciężko zgadnąć jakie to klepanie bo nawet przy strasznie wyprzedzonym kącie tragedii chyba takiej nie ma jak opisujesz. Jak na świeży zakup tam cieknie tu klepie...to nie ciekawie się zaczyna.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Głośny 2.5 TDI w audi A6 C4 na zimnym silniku.
PostNapisane: 24.lut.2012 00:03:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Adrian...

Mylisz się.

Mocno wyprzedzony kąt wtrysku w R5 przy zimnym silniku będzie sprawiać odgłos dosłownie sieczkarni.


Daro


Zrób kompletną diagnostykę silnika - cała prawda wyjdzie na jaw.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: