.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.sty.2025 10:39:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.0 TDi] Odnośnie usterkowości
PostNapisane: 27.lut.2012 12:31:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2007 08:43:12
Posty: 29
Witam, czytałem już wiele razy o usterkowości 2.0 sam ma ten motor. Co mnie zastanawia to jeden fakt , wielokrotnie pisano ze pada , jego granice to 200K przebiegu itp , ale ja się pytam czy przebieg przebiegowi równy , czy zużycie silnika bardziej powinno sie liczyć w roboczo godzinach pracy czy w przejechanych km ?
Moje A6 ma przebieg 170K i jest z 2008 r. , przebieg jest autentyczny auto jeździło po autostradach i robiło swoje km dziennie , ok 40k na rok. czy teraz można to porównać z innym które jeździło po mieście de facto w czasie 2h moje przejechało 200km a tamto np 40km . czas pracy silnika był taki sam a my się sugerujemy przebiegiem zawsze. Po 3 latach mamy takie same samochody których silniki pracowały tyle samo godzin dziennie jeden ma 5 razy mniejszy przebieg od drugiego a czy zużycie też mniejsze?
Ogólnie jestem z mojego zadowolony jeżdżę nim od września, zmieniłem olej filtry imbusik , byłem teraz na Słowacji robiąc 1300 km .
Ale nadal co jakiś czas przypomina mi się temat Swapa i ludzi którzy przestrzegali lub naganiają na ten silnik, Teraz chciałem zrobić chip na 170KM ale pozostaje mi w pamięci strach ze może coś być , czy narzekania są wyolbrzymiane ? jakie jest wasze zdanie pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Onośnie usterkowości 2.0 tdi
PostNapisane: 27.lut.2012 12:39:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Bardziej mowa o pierwszych egzemlarzach 2.0 PD (2004/5) niz o silnikach montowanych juz w 2008r. (tak jak Twoj)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Onośnie usterkowości 2.0 tdi
PostNapisane: 27.lut.2012 19:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2008 18:46:44
Posty: 326
Lokalizacja: Szczepki
jeździsz od września czyli mało wysrać się jeszcze jest czas.
1300km piszesz jakby to był wyczyn dla tego 2.0 :)
ja mam 1.9d zrobiłem 50 tys w rok takie problemy czy się popsuje będę miał jak zrobię jeszcze z 200 tys

jakbyś miał z roku 2004 pewnie byś nie pisał tego posta :)

_________________
BYŁO
AUDI b2 1.6d
Renault Safrane I 2.2
VW golf 3 1.9 TDI (złom)
Opel kadett 1.4 LPG
Ford scorpio 2.0
Passat b4 1.9TDI
JEST
VW Passat b3 1.9D
VW Passat b3 1.9TD
VW Passat b4 1.8 LPG


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Onośnie usterkowości 2.0 tdi
PostNapisane: 28.lut.2012 00:12:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
IMO nalot jest nalot, czy zrobiony na autostradzie czy w mieście.
Kolejna sprawa jest taka, że skoro on zrobił 40km, a Ty 200, to który silnik się zużył bardziej w tym samym czasie? - Twoj, bo wykonał więcej obrotów, niż tez z miasta :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Onośnie usterkowości 2.0 tdi
PostNapisane: 28.lut.2012 10:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2007 08:43:12
Posty: 29
czy ja zachwalam ten silnik ? pisze z zapytaniem o wasze zdanie , napisałem ile zrobiłem dla informacji a nie żeby sie pochwalić bo nie ma czym. czy od 2007/2008 te silnik są mniej usterkowe ? mój to BRE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Onośnie usterkowości 2.0 tdi
PostNapisane: 28.lut.2012 11:57:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Nie sa mniej usterkowe. To ze jeszcze dziala to tylko nalezy sie cieszyc.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Onośnie usterkowości 2.0 tdi
PostNapisane: 28.lut.2012 13:48:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:29:05
Posty: 44
Lokalizacja: Kraków
Auto: AUDI A6 C4 AEL QUATTRO
Jeśli odnosić awaryjność i żywotność do całkiem starych 1.9 TDI jak np. 1Z albo 2.5 TDI AEL to dzisiejsze diesle wszystkie są kiblami a 2.0 jest na czele :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDi] Odnośnie usterkowości
PostNapisane: 29.lut.2012 11:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Hi,
imbusik ma sie nijak do tego czy masz czipa czy nie chyba, ze ktos limitery obrotow w gore poprzesuwa + palowanie ale klasyczni czip pt "niech turbo dmucha a koks sie leje strumieniami" nie ma na to wplywu
z 2008r masz rozwiazanie "stage2" pt zamiast lancucha zebatki ale krotki imbusik... piszesz, ze wymieniles to pewnie wiesz w jakim stanie bylo gniazdo... jak bez sladow zuzycia to pewnie sie nie wywali jeszcze dlugo... jak byly scianki zjechane juz troche w walku to raczej bym sie martwil (zakladam ze masz PDka ale mozesz miec CRa :) )
W CRach pierwszych do okolo 10.2009r tez jest tak samo ale jak narazie nie ma psioczenia ze tez sie uwala wiec jest to wynikiem spokojniejszej pracy silnika CR wzgledem PD albo moze pochodna tego ze do CRow wlewaja olej W30 (bardziej sikowaty niz W40 wiec moze pompie oleju latwiej pchac) a moze malo aut na rynku - ciezko powiedziec
Jak robilem research kiedys bo szukalem auta to pamietam, ze ogolnie tez jakas wtopa byla z jakimis tam pompowtryskami (simensa czy cos tam)... wiec ten temat tez zgleb w ramach samozamartwiania
Jakbys mial do 150tys przebiegu to wystarczylyby 2 kola na to uzbezpieczenie od awarii (realizowane przez aso seata - oferta dla aut ze szmelcgrupy) i spalbys spokojnie
Wszystko sie kiedys psuje :peace:
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDi] Odnośnie usterkowości
PostNapisane: 29.lut.2012 18:48:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2007 08:43:12
Posty: 29
tyle ze jak zleciłem to wymienić to nawet nie pamiętam czy ktoś się przyglądał temu gniazdu :)
czy wymiana wałka z dłuższym imbusem rozwiązuje sprawę czy trzebe resztę też wymienić bo znalazłem na allegro takie wałki wzroowane na tych z 2009 po 650 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: