wordeck napisał(a):
Ustaw zbieżność mierząc na środku opony, a nie na feldze
zbieżność w mm, to:
Cytuj:
Zbieżność kół jest różnicą odległości pomiędzy krawędziami tarcz kół, ustawionych symetrycznie do osi podłużnej pojazdu(do jazdy na wprost), mierzonych w przodzie i tyle tarcz, na wysokości osi kół
oczywiście +1 dla felgi 16 to nie zupełnie to samo co +1 dla felgi 18 (choć się mieści w sporej dla C4 granicy błędu), więc ustawienie w stopniach (niewykonalne bez przyrządów) jest najlepsze
Cytuj:
A zbieżność ma być rozbieżna w kierunku do jazdy nie większa jak 1milimetr tak
Dla c4 powinna być zbieżność dodatnia, ok. +2mm (+-1)wg AutoDaty(wymiar mierzony z przodu ma być mniejszy od tyłu o 2 mm).
Pochylenia w warunkach amatorskich najlepiej ustawić za pomocą poziomicy (mierzącej odchylenie koła od pionu, górą do wewnątrz - wg Autodaty -0,83mm) warunkiem oczywiście jest pozioma nawierzchnia na której stoi auto. Po każdej regulacji zawieszenie należy odprężyć - przetoczyć z metr do tyłu i spowrotem. Odchylenie mniej więcej do kreski na libelli. Ważne jak pisał wordeck aby było tak samo z obu stron. Dla C4 można zrobić sobie przyrząd dający na rantach felgi różnicę ok. 1mm, przyłożyć go do felgi i ustawiać na poziomicy dokładnie pion.
Cytuj:
Dokładniej nie zmierzysz nawet na super-hiper-wypasionym elektronicznym sprzęcie
znowu się mylisz, geometria 3D mierzy co do sekundy