.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:36:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 28.lut.2012 11:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Witam czy zna ktoś wartość ustawienia zbieżności chodzi mi o proste wytłumaczenie typu ile rozbieżne czy zbieżne w kierunku jazdy ile milimetrów różnicy.
A kąty pochylenia samemu jak można ustawić bo gdy założyłem 118 calowe koła to strasznie pływa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie zbierzności A6 C4 - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 28.lut.2012 11:55:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
A6 C4 FWD, wszystkie wersje silnikowe

Obrazek

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie zbierzności A6 C4 - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 28.lut.2012 17:45:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
DaroV8 napisał(a):
gdy założyłem 118 calowe koła to strasznie pływa.


118 cali powiadasz.... Szacuneczek... :D
Kąt pochylenia ustawiasz lekko odkręcając 3 nakrętki M8 przy mocowaniu łożyska amortyzatora do fartucha, ale jeśli przedtem było OK to nie ruszaj.
Zbieżność ustaw na 0-1 mm rozbieżności, będzie OK. Zawsze im szersza i niższa opona, tym w koleinach będzie gorzej... Moim skromnym zdaniem więcej niż 205 i 16'' w C4 to nieporozumienie, a najlepiej będzie na 195/65/15 lub 205/65/15.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie zbierzności A6 C4 - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 28.lut.2012 20:15:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wordeck, wielu jeździ na szerokich kołach i auta dają się dobrze prowadzić. Miałem 225/45 r 17 i auto pływało, założyłem 245/40 r 17 i jechało dobrze. Same opony dużo znaczą. A autorowi polecam porządnie ustawić zawieszenie, nie tylko przód.

I poprawić błąd w tytule, bo można dostać zeza zbieŻnego...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 29.lut.2012 09:35:45 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 28.lut.2012 21:03:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
dokładnie.
w C3 miałem 225/45/17 - nie dało się jechać.
teraz 215/50/17 - różnica ogromna na plus!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 28.lut.2012 21:49:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
No macie rację cos za coś. Wygląda super ale jazda to masakra.
Ale z tymi kontami pochylenia wiem o tych 3 śrubach przy mocowaniu łożyska ale jak to ustawiać skoro koła stoja rozjechane widać gołym okiem i może to ma wpływ na latanie po drodze bo koła są z niską gumą i wręcz twarde jak gnoty i wrażenie robi jakby auto jechało na wewnętrznych krawędziach bieżnika. Jak zaznaczyłem te 3 śruby i ustawiłem górą na maksa tak aby koło górą wyszło na zewnątrz to i tak za mało regulacji żeby stało prosto więc nie wiem co trzeba zrobić bo innej regulacji nie ma, chyba że mocowanie wahacza ma jeszcze regulację też skręcane na 3 śruby torx nasadka.
A zbieżność ma być rozbieżna w kierunku do jazdy nie większa jak 1milimetr tak? Ja ustawiłem na 2,5milimetra i może to też wina takiego pływania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 28.lut.2012 22:38:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
2,5 jest za dużo. Kola muszą trochę wychodzić dołem na zewnątrz, ten typ tak ma i - paradoksalnie - pomaga to w prowadzeniu. Ważne, żeby było tak samo z obydwu stron. Ustaw zbieżność mierząc na środku opony, a nie na feldze, jak ustawiłeś 2,5 mm na rancie felgi, to na zewnątrz opony masz 7 mm ;) Możesz sobie zmierzyć z kanału między środkowymi rowkami opony od przodu i od tyłu, wystarczy zwykła, zwijana, dwumetrowa metalowa miarka ;) Dokładniej nie zmierzysz nawet na super-hiper-wypasionym elektronicznym sprzęcie. I nie pompuj z przodu więcej niż 2,2 atm.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 28.lut.2012 23:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
wordeck dzięki ci wielkie masz racje faktycznie że tak trzeba zmierzyć na oponkach ale powiedz ma byś różnica 1 milimetra nie więcej tak? Bardzo mi pomogłeś i o takie odpowiedzi właśnie mi chodziło.Dzięki Ci wielkie wordeck
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 29.lut.2012 15:49:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
pierwsze co bym zrobił to sprawdził czy drążki kierownicze w miejscu mocowania do kolumny nie mają luzu (poluzowane śruby mocujące) potem pojechał i sprawdził amortyzatory z reguły tam gdzie robisz przegląd sprawdzą za darmo

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 29.lut.2012 15:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nastepna rzecz to maglownica


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 29.lut.2012 17:48:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Ustawiłem dzisiaj zbieżność nie tykałem kątów pochylenia koła i jedzie się na tej 18-stce nawet nie najgorzej. Upuściłem też powietrza w kołach z przodu do 2.2 i z tyłu 2.5 i jest całkiem inny komfort gdyż w przodzie miałem po 2.7 a z tyłu po prawie 4 atmosfery więc ciekaw jestem na jakim aucie jeździły.
A z tyłu jest też możliwość ustawienia kątów i zbieżności?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 29.lut.2012 18:23:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Tył ustawiasz tylko w quattro, w ośce masz sztywną belkę, bez regulacji.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 29.lut.2012 21:35:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
wordeck napisał(a):
Ustaw zbieżność mierząc na środku opony, a nie na feldze

zbieżność w mm, to:
Cytuj:
Zbieżność kół jest różnicą odległości pomiędzy krawędziami tarcz kół, ustawionych symetrycznie do osi podłużnej pojazdu(do jazdy na wprost), mierzonych w przodzie i tyle tarcz, na wysokości osi kół

oczywiście +1 dla felgi 16 to nie zupełnie to samo co +1 dla felgi 18 (choć się mieści w sporej dla C4 granicy błędu), więc ustawienie w stopniach (niewykonalne bez przyrządów) jest najlepsze :)
Cytuj:
A zbieżność ma być rozbieżna w kierunku do jazdy nie większa jak 1milimetr tak

Dla c4 powinna być zbieżność dodatnia, ok. +2mm (+-1)wg AutoDaty(wymiar mierzony z przodu ma być mniejszy od tyłu o 2 mm).
Pochylenia w warunkach amatorskich najlepiej ustawić za pomocą poziomicy (mierzącej odchylenie koła od pionu, górą do wewnątrz - wg Autodaty -0,83mm) warunkiem oczywiście jest pozioma nawierzchnia na której stoi auto. Po każdej regulacji zawieszenie należy odprężyć - przetoczyć z metr do tyłu i spowrotem. Odchylenie mniej więcej do kreski na libelli. Ważne jak pisał wordeck aby było tak samo z obu stron. Dla C4 można zrobić sobie przyrząd dający na rantach felgi różnicę ok. 1mm, przyłożyć go do felgi i ustawiać na poziomicy dokładnie pion.
Cytuj:
Dokładniej nie zmierzysz nawet na super-hiper-wypasionym elektronicznym sprzęcie

znowu się mylisz, geometria 3D mierzy co do sekundy :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 01.mar.2012 14:48:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
tz. od przodu auta patrząc ma być mniej niż od tyłu to znaczy że mają być według jazdy zbieżne? auto napędzane na przednie koła ma ustawianą zbieżność rozbieżnie z tego co piszą a jak auto napędzane na tylne koła to ustawia się zbieżne. teraz sam nie wiem bo narobiłem się i ustawiłem rozbieżne.
Jestem teraz zbity z tropu bo zawsze ustawiało się napędzane na przód jako rozbieżne.
Więc jak to tak naprawdę ma być bo nie chce mi się znów poprawiać tej zbieżności a bez przyrządów specjalistycznych to nie tak chop siup żeby kiera patrzyła prosto i koła według tylnych zgrywały i żeby na osi były ustawione jak trzeba..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 01.mar.2012 14:50:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
tz. od przodu auta patrząc ma być mniej niż od tyłu to znaczy że mają być według jazdy zbieżne? auto napędzane na przednie koła ma ustawianą zbieżność rozbieżnie z tego co piszą a jak auto napędzane na tylne koła to ustawia się zbieżne. teraz sam nie wiem bo narobiłem się i ustawiłem rozbieżne.
Jestem teraz zbity z tropu bo zawsze ustawiało się napędzane na przód jako rozbieżne.
Więc jak to tak naprawdę ma być bo nie chce mi się znów poprawiać tej zbieżności a bez przyrządów specjalistycznych to nie tak chop siup żeby kiera patrzyła prosto i koła według tylnych zgrywały i żeby na osi były ustawione jak trzeba..
Proszę napiszcie dokładnie jakie wartości i w jakim kierunku czy zbieżne w kierunku jazdy czy rozbieżne. najlepiej prostymi do zrozumienia słowami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 01.mar.2012 16:56:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jak Ci się dobrze teraz jeździ, to nie ruszaj. Raczej uważam, że jak zrobisz zbieżność to będzie gorzej a nie lepiej, oczywiście można się z mną nie zgadzać... Ale tak zawsze ustawiałem w b3, b4, c3, c4 i jakoś wszyscy zadowoleni byli ;) Zresztą u siebie mam tak samo.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 01.mar.2012 21:48:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Kolego DaroV8 czy moja słowa "zbieżność na +2" są niewyraźnie napisane :) ? To jest to samo co Simpson zacytował w minutach (też na plus, sumarycznie +15'). Te ustawienia co Ty użyłeś są określane jako "rozbieżność", a że takiego terminu nie ma, określa się je prawidłowo jako zbieżność na "-". Akurat w przypadku C4 (i nie tylko) nie potwierdza się zasada przytoczona przez Ciebie.
Kolego vordeck, B3 i B4 to zupełnie co innego niż C4. Jeżeli mamy mówić o uniwersalnym ustawieniu, to ustawiajmy na "0", wtedy jesteśmy zawsze blisko do ustawień optymalnych. Parametry określane w Autodacie i innych poważnych źródłach nie pochodzą sroce spod ogona. Ja zawsze ustawiam wg. Autodaty i też nikt na moje regulacje nie narzeka (a było tego trochę przez te 16 lat).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 01.mar.2012 22:16:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Ale ja nie twierdzę, że Twoje jest źle... Po prostu uważam, że zero ze wskazaniem na rozbieżność sprawdza się bardzo dobrze. Natomiast co do różnic między b3/b4 i c3/c4 też wielkich nie zauważam - wszędzie (oprócz quattro) masz belkę z tyłu i McPhersony z przodu (różną się trochę, ale bez przesady ;)) Podsumowując - osobiście, organoleptycznie testując i latami te sprzęty męcząc, uważam że lepiej jest -1 - 0 niż +2.

Pozdrawiam

Edit: istnieje termin "rozbieżność", trzeba tylko sięgnąć do odpowiednio starej książki ;). Dużo starszej, niż te elektroniczne cudeńka 3D...

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 02.mar.2012 00:45:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
makaon mi chodzi o to żeby ktoś wytłumaczył mi coś takiego: jestem przed autem i mierzę ile wychodzi (miara) od koła do koła a zaś mierzę ile wychodzi (miara) od tyłu koła i teraz pytanie czy te 2mm maja być więcej mierząc od przodu koło do koła?? czyli według mnie na mój rozum rozbieżne mają być w kierunku do jazdy czy odwrotnie?
Zapodałem obrazek szkic i powiedzcie czy tak ma wyglądać ustawiona zbieżność???
WYMIARY PODAŁEM WYMYŚLNE DLA PRZYKŁADU!!!

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Ustawienie zbieżności - pływanie w koleinach.
PostNapisane: 02.mar.2012 07:07:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zbieżność jest jeżeli z przodu masz mniej niż z tyłu, rozbieżność, kiedy z z przodu jest więcej niż z tyłu. Na Twoim rysunku jest 2 mm rozbieżności (na felgach, na oponie będziesz miał więcej).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: