.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 00:13:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 13.mar.2012 08:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Powiedzcie mi czy wystarczy zwykły program diagnostyczny taki jak maja mechanicy do sprawdzenia logów??? Czy typowo do VAG
Nie znam się na tym i tak pytam bo nie wiem gdzie z tym mam pojechać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 13.mar.2012 15:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
logi najlepiej i zdecydowanie najtaniej zrobić samemu. poszukaj na forum kogoś z Twoich okolic to byś do niego podjechał. musi mieć interface i oprogramowanie na komputerze. trwa to kilka minut..
co do klepiacego silnika to głównie interesuje Cie wartosć kąta wtrysku przy roboczej temperaturze silnika czyli przy 90 stopniach.

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 13.mar.2012 17:20:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Ja jestem z miejscowości Śmigiel wielkopolskie może ktoś ma w tych okolicach sprzęt do podłączenia mojego auta???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 13.mar.2012 18:03:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
http://www.youtube.com/watch?v=H9JWXLTdsfs u mnie tak chodzi kąt 110 -115 jednostek.

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 13.mar.2012 20:56:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
podobnie chyba jak u mnie co??czy się mylę??? choć jakoś bardziej metalicznie u mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 16.mar.2012 20:40:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
dzisiaj przy temperaturze +15 silnik pracował jak powinien na moje tz. cicho bez jakiegoś klekotania więc powiedzcie sami co jest powodem gdy jest zimno to tak klekocze?
Widocznie to nie regulatory (szklanki) zaworowe bo czemu by klepały jak zimniej na dworze? chyba że znaczenie ma gęstość oleju bo gdy zimniej to olej gęściejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 16.mar.2012 20:49:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
DaroV8 napisał(a):
dzisiaj przy temperaturze +15 silnik pracował jak powinien na moje tz. cicho bez jakiegoś klekotania więc powiedzcie sami co jest powodem gdy jest zimno to tak klekocze?
Widocznie to nie regulatory (szklanki) zaworowe bo czemu by klepały jak zimniej na dworze? chyba że znaczenie ma gęstość oleju bo gdy zimniej to olej gęściejszy.


Zgadłeś, jak gęsty olej to dłużej "gubi" powietrze które potrafi się dostać do popychaczy podczas rozruchu gdy olej jeszcze nie dociera z magistrali.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 17.mar.2012 03:17:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
No tak tylko że jest wlany 5w40 syntetyk jak kazaliście bo miało tych objawów nie być na takim oleju więc nie rozumiem?? to jaki teraz mam wlać?? jeszcze inny??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 17.mar.2012 06:03:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zaczekaj, już pisałem że olej w popychaczach nie przepływa więc czas po którym się wymieni całkowicie jest bardzo długi, chyba że wymieniasz z oleju o małej lepkości na taki gęsty.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 17.mar.2012 10:16:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
DaroV8 napisał(a):
No tak tylko że jest wlany 5w40 syntetyk jak kazaliście bo miało tych objawów nie być na takim oleju więc nie rozumiem?? to jaki teraz mam wlać?? jeszcze inny??


Weź się ogarnij kolego wreszcie, bo jeśli chcesz prowadzić dyskusję w ten sposób, to niedługo sam ze sobą lub tym swoim mechanikiem będziesz rozmawiał, gdyż tu na forum ludzie stracą w końcu cierpliwość..

Zalałeś jeden z najgorszych możliwych olejów do tego typu silników za namową swojego guru mechanika i jakiegoś tam handlarza, co wepchał Ci olej, który się nie sprzedaje.
Później, po bezsensownej dyskusji, z łaską postanowiłeś zmienić na odpowiedni i od razu cudów oczekujesz :?: :?: :?:
Sorry, ale odnoszę wrażenie, ze ten Twój guru wygaduje teraz, że miał racje, bo zmiana oleju nic nie dała, wiec teraz wracasz tu z pretensjami i chcesz, żeby w jednej chwili Twój samochód z 500tyś nalotu mruczał jak nowy z salonu :| Żal :|

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 17.mar.2012 11:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
lucas3512 napisał(a):
DaroV8 napisał(a):
No tak tylko że jest wlany 5w40 syntetyk jak kazaliście bo miało tych objawów nie być na takim oleju więc nie rozumiem?? to jaki teraz mam wlać?? jeszcze inny??


Weź się ogarnij kolego wreszcie, bo jeśli chcesz prowadzić dyskusję w ten sposób, to niedługo sam ze sobą lub tym swoim mechanikiem będziesz rozmawiał, gdyż tu na forum ludzie stracą w końcu cierpliwość..

Zalałeś jeden z najgorszych możliwych olejów do tego typu silników za namową swojego guru mechanika i jakiegoś tam handlarza, co wepchał Ci olej, który się nie sprzedaje.
Później, po bezsensownej dyskusji, z łaską postanowiłeś zmienić na odpowiedni i od razu cudów oczekujesz :?: :?: :?:
Sorry, ale odnoszę wrażenie, ze ten Twój guru wygaduje teraz, że miał racje, bo zmiana oleju nic nie dała, wiec teraz wracasz tu z pretensjami i chcesz, żeby w jednej chwili Twój samochód z 500tyś nalotu mruczał jak nowy z salonu :| Żal :|



Większość chyba już straciła....

W okolicach 24 lutego padło podejrzenie i sugestia źle ustawionego kąta wtrysku, dziś jest 17 marca, a autor nic z tym nie zrobił, bo oczekuje, że mu ktoś wywróży z fusów. W tym czasie 15 razy można kupić najtańszy kabel diagnostyczny i sprawdzić ew podjechać do jakiegoś znajomego jak nie ma się laptopa. Tylko nie wracaj tu zaraz z pytaniem jak to zrobić wszystko jest dokładnie opisane na forum.

Moim zdaniem póki nie sprawdzisz kąta wtrysku, nie ma sensu przedłużania tego tematu.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 17.mar.2012 16:36:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Ale koledzy ja nie mam pretensji tylko dziwi mnie fakt czemu jak zrobiło sie cieplej to silnik zaczoł pracować cicho po odpaleniu po nocy? a dlatego że kazaliście niezwłocznie zmienić olej z mineralnego na syntetyczny a dlatego żeby docierał szybciej do miejsc trudno dostępnych i pracował ciszej po odpaleniu na zimnym więc tak zrobiłem i na tym oleju przejechałem 1500km tz trasa Niemcy-Polska i reszta wokół ogródka i zmian nie było lecz z dnia na dzień jak się tak ociepliło do +15 to silnik odpalił po nocy stania bez klekotania i to mnie dziwi bardzo a zrobiła to różnica o +5 stopni więcej na dworze.
Może źle mnie zrozumieliście ale nie mam naprawdę pretensji tylko zdziwienie i wątpliwość co do tego klepania na zimnym żeby to wina oleju byla bo jak się cieplej na dworze zrobiło o 5 stopni to silnik przestał klepać.Czekam w kolejce na podłączenie pod kompa więc nie moja wina że jeszcze nie wiem jaki mam kąt wtrysku muszę czekać.(a jak tylko będę wiedział to napiszę jaki był czy jest).
Wiecie jak to jest też z drugiej strony jak traci się pieniądze a efektów nie ma ale dobrze że zmieniłem olej na 5w40 bo skutki na mineralnym mogły być nie wesołe a mechanik pewnie zaś ręce by zacierał że ma robote.
Pozdrawiam wszystkich i sorry za niezrozumienia to moja wina, ale tak bywa jak ma się obliczone pieniądze i po ich stracie ale z nadzieją że będzie poprawa a tu bez zmian choć nie do końca bo z dnia na dzień cicho pracuje:-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 17.mar.2012 19:32:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Sprawdź czy nie są przepalone świece żarowe, zimny silnik bardzo twardo spala jak w którymś cylindrze nie jest podgrzana świeczka.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 00:32:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
wątpie żeby to była świeca żarowa bo one potrzebne tylko do odpalenia silnika a on odpala mi na strzała.
Chyba że się mylę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 07:35:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Mylisz się, przy zimnej komorze spalania gorąca końcówka świecy zapewnia szybszy samozapłon i bardziej miękką pracę. Po minucie, dwóch nawet niesprawna świeca nagrzeje się od spalania w cylindrze zapewniając poprawną pracę (opóźnienie samozapłonu jest mniejsze więc nie pojawia się twarda praca związana z zapłonem dużej dawki paliwa która została wtryśnięta do momentu zapłonu).

W nowszych samochodach ze względu na kulturę pracy i emisję świece żarowe są cyklicznie zasilane jeszcze przez kilkadziesiąt sekund po rozruchu.

Sprawdzenie świec jest proste więc w czym problem? Chyba że wolisz wypisywać wątpliwości zamiast coś zrobić i potwierdzić/obalić tezę?

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 12:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
zalej z powrotem minerala pojezdzij troche to zobaczysz dlaczego wszyscy namawiamy Cie na syntetyka..
tylko ostrzegam, robienie turba nie jest tania sprawa.

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 20:50:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
może ja tam już sam nie wiem ale wiem ze swiece grzeją i gasną a czy dalej grzeją to nie wiem.
pablo90 ty sobie sam wlej mineralny ja już zrobilem błąd i nie musisz przypominać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 21:07:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Jak jest zimno to po nagrzaniu komór spalania przed odpalenie świece dogrzewają komory przy dynamicznym przyśpieszaniu - słychać pracujący przekaźnik.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 21:10:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
W nowych konstrukcjach są dogrzewane elektrycznie jeszcze długo po rozruchu. W AEL nie, ale jeżeli któraś jest "przepalona" to ten cylinder pracuje twardo dopóki końcówka świecy nie rozżarzy się od spalania, co wymaga troszkę czasu. Pozostałe sprawne świece są gorące i ich ciepło jest tylko podtrzymywane przez spalanie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 21:27:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
DaroV8 napisał(a):
ale wiem ze swiece grzeją i gasną


To, że zapala się kontrolka od świec na desce i gaśnie, nie oznacza, że wszystko jest ok. Sprawdzałeś każda świecę z osobna czy grzeje, że pewien jesteś :?: wątpię :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: