na poczatek log 004S i 004BS Twoje!!!!!

w Twoim aucie dziala mechanizm ustawiania wtrysku - wlacz 004BS i widac jak cyklicznie przestawia sie w dwa skrajne ustawienia (u Ciebie wg logow z poczatku to wartosci
LATE (skrajne najpozniejsze): ok 4.6ATDC
EARLY (najwczesniejszy): ok 15BTDC
to jest jak skala temperatury... kat z oznaczeniem ATDC traktuj jako minusowa temperatura a kat z BTDC jako plusowa
Zamienmy wiec skale.... zakres kata wtrysku "możliwy" do uzyskania przy ustawienie pompy w jakim byla w momencie gdy robiles logi to przedzial -4.6 do 15
teraz zobacz jaki jest kat "zadany" i jaki faktyczny w logu 004S
Mamy tak: zadany 0.2BTDC i faktyczny takze 0.2BTDC (przechodzac na temperature po prostu 0.2)
Super - kat zadanym rowny jest faktycznemu wiec o co chodzi?
Co daje krecenie pompa?
masz teraz przedzial kata uzyskiwalny -4.6 do 15... jezeli przekrecisz pompe w jedna strone to bedziesz mial np -2.0 do 17
a jak w druga to np -7.0 do 12 (logiczne: to tak jak z Twoimi oczami i glowa: widzisz 120stopni z 360 swiata przed soba a jak glowe obrocisz to widzisz dalej 120stopni ale te 120 z boku)
Wiec jak ustawic pompe? producent wie, ze to za trudne moze byc dla wielu wiec mowi "dobry czlowieku... ustaw tak pompe, by na late w 004BS bylo cos z przedzialu 0-4ATDC czyli -4 do "zera" - duzo myslec nie trzeba... przekrecic, sprawdzic, dokrecic)
Czy cos to zmieni w faktycznym kacie w czasie pracy? DOKLADNIE NIC!!!!... a wiec po co krecic? aby wybrac taki przedzial "widzenia" (czyli mozliwego kata do ustawienia) jaki najbardziej pasuje bo potrzeb... a poniewaz Twoje auto z jakiejs przyczyny mam centralnie w doopie kat po stronie LATE (nawet na wolnych obrotach kat zadany jest po stronie BTDC - moze jest popsute - nie wiem!) wiec po jaka cholera tak ustawiac by kat na LATE uzyskiwalny byl przy az 4.6ATDC? wystarczy przekrecic pompe tak by na late bylo np 1ATDC (czyli rezygnujesz z dalekiego lata na poczet dalszego early - krecisz glowa!) i juz
=> bedzie moze lepiej palilo na cieplym go wtedy auto chce kat okolo 0.2BTDC (manipuluje ale w dobrej wierze) a pompa domyslnie ustawiona jest az ma 4.6ATDC (lacznie "do przestawienia" az 4.8 "stopnia" - ustawiwsz na late np 1ATDC pompa przestawiac sie bedzie musiala jedynie o 1.2 stopnia)
Wiesz co jest najsmieszniejsze? to idzie szybciej zrobic niz wytlumaczyc... mechanik nauczyl sie sprawdzac kat np w 2.5R5 gdzie tam to sie robi przez vag0scope (czy jakos tak) i probuje to stosowac do Twojego auta a u Ciebie to sie robi na 004BS....
To byl ostatni moj post dotyczacy problemu ustawienia kata wtrysku w Twoim aucie gdyz wszystko opisalem z rysunkami w watku podpietym - zmien mechanika