.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:39:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 05.sty.2012 23:37:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
Dzieki za zainteresowanie i sugestie przemekk74. A zapomnielem dodac ze dzis jak stalem sobie na czerwonym i akurat sie dogrzewal-zaczal sobie bujac obrotami... mialem podpiety vag otworzylem komputer patrze na te korekcje wtryskow i wszystkie byly w normie nawet mniejsze od 1(mowie tez o tych ktore normalnie pokazuja ok.2.7 grupa 014 bodajrze). Co bys powiedzial na taka sytuacje? Oznacza ona cokolwiek? To ktora glowica ma te gorsze korekcje? Moglbys mnie oswiecic co oznacza ten wspomniany przez ciebie wczesniej kat zadany, ktory wynosi u mnie 0? Sory ze cie tak zalewam pytaniami ale czlowiek chcialby wiedziec.. a glupi jest :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 06.sty.2012 00:59:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli nie jestes w angli to cylindry 1,2,3 to strona pasazere. W naglowkach 13/14 masz numery cylindrow
Logika korekcji jest pokrecona... przy pomocy odczytow z zwtrysku sterujacego (cylider od podszybia pasazera) ustala sie korekcje wzgledem srodkowego cylindra ... ale nie snulbym teoryjek ze jak jest +2 to cos a jak -2 to cos innego
Zrob logi dynamiczne i ustaw poprawnie kat wtrysku ... najlepiej w strone blizej 0ATDC (obecnie jest 4cosATDC) np 1 (to pisze bo obecnie kat zadany - "chciejstwo ECU" to 0ATDC) - masz link w moim podpisie tam masz wszystko

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 13.sty.2012 18:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
No i tak bylem u mechanika od rozrzadu zapytalem sie o ten kat wtrysku. Podlaczyl vaga no i w grupie 000 wartosc mojego kata wtrysku jest 73. Wartosc wymagana dla AKE to 68 (tak bylo w jego programie vag pro). W srode ma go poprawic i teraz moje pytanie czy ma to byc wartosc ok 68 tak jak w tym programie napisane czy zjechac nizej, bo przemekk74 mowil o wartosci 1 ale w innej grupie bodajze 004 i jak to ma sie do grupy 000? Do jakiej wartosci dazyc w grupie 000? Pozdrawiam i dzieki za odp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 13.sty.2012 18:21:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
niech mechanik nie kombinuje jak kon pod gorke tylko ustawi to wg loga 004S / 004BS

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 13.sty.2012 18:41:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
A tak z ciekawosci to jest poprostu inna skala tych wartosci czy o co w tym chodzi? Jak zaargumentowac zeby zrobil to wedlug bs004 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 13.sty.2012 18:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Tak.. to sa volkswagenofarenhajty :peace:


powiedz mu, ze jak bedzie sie pytal po co robi sie 004BS to wyjdzie na jaw, ze z niego cienki bolek - inaczej tego nie potrafie uzasadnic. Przeczytales "TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku "???? - jezeli sie pytasz to pewnie nie
Instrukcja ustawiania od producenta mowi jasno - w 004BS ma byc na late wartosc pomiedzy 0 a 4ATDC... nie trzeba tego rozumiec... trzeba to zrobic
Szczerze mowiac nie wiem po co chodzisz na ustawianie kata wtrysku do mechanika, ktory nie ma o tym pojecia i pewnie mu jeszcze za to placisz :galy: :galy: :galy:

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 13.sty.2012 19:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
Czytalem ten temat i rozumiem ze wartosc serwisowa bs004 to 0-4, ale w grupie 000 tez jest wartosc kata wtrysku tak? U niego w vagu byl taki wykres kata wtrysku z zakresem od 50cos do 85 chyba a wartosc idealna to 64 (opcja zaznaczona dla silnika AKE i paru innych) i bylo jak byk napisane ze to jest kat wtrysku takze troche zglupialem jak zobaczylem ze nie wychodzi poza norme tak jak to sie dzieje w bs004.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 13.sty.2012 20:36:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
posluchaj dobry czlowieku...napisze to poraz ostatni mimo, ze jest to napisane w linku ktory mam w podpisie - poswiecilem na niego troche czasu by kazdy mogl kontrolowac mechanikow od klockow, oleju i tarcia chrzanu - wystarczy go dokladnie przeczytac

w 004BS pompa robi "demo" mozliwosci: przestawa naprzemiennie kat wtrysku z maksymalnie skrajnego po gornym martw punkcie ("late") na najwczesniejszy ("early").... - te 2 katy wyznaczaja przedzial mozliwy do uzyskania
Podczas pracy ECU wydaje rozkaz pompie "ustaw kat X" (kad zadany - oznaczany w 004 poprzez "spec" a faktyczny przez "actual" - nie we wszystkich vgcomach!) i jezeli on miesci sie pomiedzy wartosciami skrajnymi to pompa (jak jest sprawna) go ustawi (bo niby czemu nie)... .podaczas pracy na wolnych obrotach na rozgrzanym aucie kat "rozkaz" jest okolo np 1ATDC i zarowno przy ustawieniu np 2ATDC na late (skrajne) jak i 5 a nawet 10ATDC kat 1ATDC bedzie do osiagniecia (pod warunkiem ze early jest wczesniejszy niz 1ATDC ale o to obawy nie ma).... w 000 widzisz zapewne (nawet nie wnikalem specjalnie) kat wtrysku faktyczny w jakis dziwnych jednostkach (vwfarenhajty) i tyle (widzisz go tez w jednostkach normalnych w przedostatniej kolumnie 004) - poniewaz masz kat ustawiony zle ale jednak pozwalajacy na osiagniecie zadanego kata (tego powiedzmy 1ATDC) to na wykresiku pewnie bedzie dobrze (mimo ze przedzial skrajny po stronie LATE jest zle wyznaczony). Problem moze sie zaczac gdy np odpalasz auto zimne.... pompa ustawiona domyslnie na LATE (czyli u ciebie okolo 5ATDC) bedzie musiala (rozkaz od ECU) ustawic sie do rozruchu kat BTDC... ma wiec pewne zadanie do wykonania by auto odpalilo i chodzilo ok zaraz po odpaleniu... a jak przestawia pompa kat wtrysku? cisnieniem ropy wytwarzanym przez "pompke" w pompie VP44.... poniewaz Twoja "niunia" to stary pierdziel niestety to i pewnie juz rozrusznik wolniej kreci, aku slabszy moze wiec i cisnienie ropy do przestawienia kata wtrysku w Twojej "niuni" w pompie VP44 jest mniejsze (a i moze brud, smrod w pompie VP44 i calosc nie chodzi tak lekko jak te 300tys km temu) - po co wiec meczyc dziadka? - przeciez mozna mu ustawic kat skrajny na late blizej early i bedzie "niuni" latwiej - tym bardziej ze kat masz ustawiony na late ZLE, tym bardziej ze "niunia" nie chodzi rowno jak piszesz
Zastanow sie czy na stare lata wolalbys mieszkac na parterze albo w budynku z winda czy poginac na 6 pietro bez windy?
Podsumowanie z mojej strony:
Jezeli to jest ten sam mechanik co nie pokapowal sie po kaluzy oleju i poslizgu w automacie "co sie stalo" ze skrzynia to kupilbym mu tarkę, kilo chrzanu i kazał trzec (by cos pozyteczneg robil)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 10.lut.2012 00:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
Witam po krotkiej przerwie. A wiec tak bylem na ustawieniu kata wtrysku i okazalo sie ze na vagu wartosci kata wtrysku sie nie zmieniaja podczas ustawiania. Czyli troche lipa.. Oznacza to padajaca pompe i moge sie spodziewac ze w kazdej chwili moze stanac? Auto stalo kilka dni i mechanicy patrzac jak pali zimny/cieply ustawili to na czuja i faktycznie jest teraz sporo lepiej. Az dziwne ze tak minimalne ruchy a oni to poprawili (czasami pokreci troche dluzej ale b. zadko). Mimo to bujanie obrotow nie ustapilo i skokowa zmiana pracy rowniez nie... Czy to bedzie w takim razie wina pompy? Mowili o jakims zaworze, czy moze sterownik? Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 10.lut.2012 00:29:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
obstawiam, ze nie przeczytales dokladnie watku gdzie masz jasno opisane o co chodzi oraz byles u mechanika co sie na tym zna jak ja na chinskim balecie

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 10.lut.2012 20:38:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
Chodzi ci o watek dot. kata wtrysku? Czytalem go i nie potrafie z niego nic wywnioskowac co by dotyczylo mojej sprawy, nie jestem mechanikiem.. Fakt jest taki ze moj samochod (komputer, sterownik, czy cokolwiek jest za to odpowiedzialne) nie reaguje na zmiane kata. Do mechanika specjalnie przyjechalo drugie takie samo audi 2.5tdi zeby zobaczyc czy u niego bedzie reagowac i u niego bylo wszystko ok... Moglbys mnie oswiecic o co chodzi.. ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 10.lut.2012 21:09:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
na poczatek log 004S i 004BS Twoje!!!!!
Obrazek
w Twoim aucie dziala mechanizm ustawiania wtrysku - wlacz 004BS i widac jak cyklicznie przestawia sie w dwa skrajne ustawienia (u Ciebie wg logow z poczatku to wartosci
LATE (skrajne najpozniejsze): ok 4.6ATDC
EARLY (najwczesniejszy): ok 15BTDC

to jest jak skala temperatury... kat z oznaczeniem ATDC traktuj jako minusowa temperatura a kat z BTDC jako plusowa


Zamienmy wiec skale.... zakres kata wtrysku "możliwy" do uzyskania przy ustawienie pompy w jakim byla w momencie gdy robiles logi to przedzial -4.6 do 15

teraz zobacz jaki jest kat "zadany" i jaki faktyczny w logu 004S

Mamy tak: zadany 0.2BTDC i faktyczny takze 0.2BTDC (przechodzac na temperature po prostu 0.2)
Super - kat zadanym rowny jest faktycznemu wiec o co chodzi?
Co daje krecenie pompa?
masz teraz przedzial kata uzyskiwalny -4.6 do 15... jezeli przekrecisz pompe w jedna strone to bedziesz mial np -2.0 do 17
a jak w druga to np -7.0 do 12 (logiczne: to tak jak z Twoimi oczami i glowa: widzisz 120stopni z 360 swiata przed soba a jak glowe obrocisz to widzisz dalej 120stopni ale te 120 z boku)

Wiec jak ustawic pompe? producent wie, ze to za trudne moze byc dla wielu wiec mowi "dobry czlowieku... ustaw tak pompe, by na late w 004BS bylo cos z przedzialu 0-4ATDC czyli -4 do "zera" - duzo myslec nie trzeba... przekrecic, sprawdzic, dokrecic)
Czy cos to zmieni w faktycznym kacie w czasie pracy? DOKLADNIE NIC!!!!... a wiec po co krecic? aby wybrac taki przedzial "widzenia" (czyli mozliwego kata do ustawienia) jaki najbardziej pasuje bo potrzeb... a poniewaz Twoje auto z jakiejs przyczyny mam centralnie w doopie kat po stronie LATE (nawet na wolnych obrotach kat zadany jest po stronie BTDC - moze jest popsute - nie wiem!) wiec po jaka cholera tak ustawiac by kat na LATE uzyskiwalny byl przy az 4.6ATDC? wystarczy przekrecic pompe tak by na late bylo np 1ATDC (czyli rezygnujesz z dalekiego lata na poczet dalszego early - krecisz glowa!) i juz
=> bedzie moze lepiej palilo na cieplym go wtedy auto chce kat okolo 0.2BTDC (manipuluje ale w dobrej wierze) a pompa domyslnie ustawiona jest az ma 4.6ATDC (lacznie "do przestawienia" az 4.8 "stopnia" - ustawiwsz na late np 1ATDC pompa przestawiac sie bedzie musiala jedynie o 1.2 stopnia)
Wiesz co jest najsmieszniejsze? to idzie szybciej zrobic niz wytlumaczyc... mechanik nauczyl sie sprawdzac kat np w 2.5R5 gdzie tam to sie robi przez vag0scope (czy jakos tak) i probuje to stosowac do Twojego auta a u Ciebie to sie robi na 004BS....
To byl ostatni moj post dotyczacy problemu ustawienia kata wtrysku w Twoim aucie gdyz wszystko opisalem z rysunkami w watku podpietym - zmien mechanika

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 18.lut.2012 16:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
Witam! Przemek dzieki za podpowiedzi. Miales racje... Dzis sprawdzilem kat w grupie 004bs
link:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2edff0651175c4bb.html
i jest ok 3.6-3.8 a w 000ms faktycznie nic sie nie zmienilo. Widocznie stad ta poprawa w odpalaniu choc nadal nie jest idealnie to musze to ustawic na 1.0 tak jak radzisz to powinno byc juz kompletnie dobrze. Tak to jest jak sie nie przypilnuje i nie powie dokladnie co trzeba zrobic. Ale w moim przypadku ten "kat widzenia" jak to nazwales sie jakby zawezil bo wartosc early rowniez sie przesunela delikatnie w dol w stosunku do wczesniejszych pomiarow. Z tego co pisales wartosc early powinna zmienic sie o tyle samo o ile zmienila sie wartosc late w tym samym kierunku ale to moze ja cos zle zrozumialem?
Zaobserwowalem tez dzis kolejna rzecz podczas zmiania wart kata wtrysku w 004bs. Gdy jest na late te 3.6 to silnik pracuje tak samo jak wtedy gdy odpalam go zimnego i az do ok 80stopni. Gdy jest te early 15.4 to pracuje inaczej i dochodzi ta grzechotka o ktorej wspominalem wczesniej pojawiajaca sie nagle podczas skokowej zmiany pracy silnika przy temp podchodzacej pod 90stopni na wskazniku. Czy to normalne? Czy zawsze na early zalancza sie ta grzechotka czy to tylko u mnie? Pozdrawiam i licze na jeszcze jedna wypowiedz Przemeka w temacie mojego kata wtrysku. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 19.lut.2012 11:52:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
szczerze to nawet nie sprawdzalem czy na early sie przesuwa i o ile (wraz z latem) i w ktora strone - zalozylem ze to jest logiczne :peace: ale moze czegos nie wiem

Kat wtrysku na wolnch na late uzyskiwany jest dzieki przekreceniu (czyli regulacji) oraz wysterowaniu (ostatnia kolumna w 004)
Z tym, ze "w jakis tam sposob" kat na early przy obrotach uzyskiwany jest tez przy udziale chyba elektrozawora dawki....
Ustaw sobie empirycznie tak jak Ci pasuje najlepiej i juz
To, ze na 004BS early silnik chodzi dziwnie to norma (chodzi na wolnch obrotach z mala iloscia koksu z katem ktory normalnie podczas jazdy jest z pelnym butem /a nawet wtwedy nie jest az tak "early")

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 21.mar.2012 14:55:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
Witam! A wiec kat wtrysku w koncu przestawiony na 1,6-1,8. Auto pali jak nigdy przez tyle lat. :) Na cieplo i ziomno jest ok. Dzieki przemekk74 za wskazowki i cerpliwosc w tlumaczeniu sprawy. Pomimo to bujanie silnikiem nie ustapilo, ani skokowa zmiana pracy. Kolejna dziwna sprawa to ze mechanik musial przekrecic pompe maksymalnie w jedna strone aby uzyskac wartosc 1,6-1,8 (nizej juz sie nie da zejsc). Czy to jest normalne, czy to nie powinno byc gdzies w srodku? Czy to kwestia zlego zalozenia rozrzadu? Bo mechanik mowil ze aby zejsc nizej musialby przestawic rozrzad na zabkach. Moze to z tego wynikaja problemy z bujaniem...? Pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedzi, szczegolnie Przemka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 21.mar.2012 15:20:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
krotko: nie wiem
na zdrowy rozsadek - poniwaz zlym ustawieniem mozna miec kat zarowno przed jak i za przedzialem 0-4ATDC wiec nie powinno byc na samej granicy
kolejne pytanie co to znaczy 1.6-1.8... jezeli ECU chce kat taki uzyskac a poprzez ustawienie kat na late w 004BS uzyskiwalny jest a niech nawet bedzie 6ATDC to w logu 004S nadal bedzie 1.6-1.8 "bo tak chce ecu"...
nie musisz robic kompletu logow ale jak piszesz ze kat jest 1.6 musisz powiedziec "strona: ATDC/BTDC ,w logu 004S czy 004BS.. a jezeli mowa o S to trzrba dodac czy jest to kat osiagany czy zadany i jakie jest wysterowanie .. a jezeli to BS to ptrzeba podac czy na late... a jezeli sie nie siedzi w temacie to dla jasnosci trzeba zamiescic logi

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 21.mar.2012 18:28:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
Chodzi o 004 BS wartosc 1,6-1,8 late. Czyli rozumiem nie potrafisz niestety nic juz pomoc czy zasugerowac jezeli chodzi o to bujanie na obrotach ktore wystapilo po zmianie rozrzadu Przemek? Dzieki wielkie i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 21.mar.2012 18:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli przed wymiana rozrzadu silnik chodzil rowno a po wymianie chodzi zle to sugeruje ze cos poszlo zle
wersja optymistyczna: cos drobnego zle ustawil mechanik (tyle ze ja tego drobnego nie widze)
wersja sredniooptymistyczna: mechanik zle zalozyl cos i trzeba rozbierac rozrzad (jezeli to ten sam mechanik co nie mogl zakumac o co chodzi z ustawianem kata wtrysku to wszystko mozliwe)
wersja pesymistyczna: podczas zakladania i proby odpalania np pokrzywil jakis zawor i przez to jeden cylinder juz bezpowrotnie zle chodzi (musialbys zrzucac glowice itp), ponownie poprawnie ustawil ale juz uszkodzenie jest

Zeby sie zlowrozyc bez sensu to zamiesc logi po ustawieniu kata wtrysku
001S
004S
013S
014S
003S
004BS
003BS
011BS

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5tdi AKE 180PS+Tip nie jedzie
PostNapisane: 21.mar.2012 23:25:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2007 15:22:00
Posty: 45
Jak tylko bede mogl to go zloguje tak jak mowisz. Trzeba tez dodac ze wymiana nie obejmowala tylko rozrzadu, ale takze jednego popychacza (spadl) i zaworu (byl skrzywiony). Walki w stanie bdb.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: