Co do kosztów to przymierzałem się do wtrysków 2 lata temu, wtedy byl to koszt 250 zł/szt. Z wymianą rozpylacza. Nie pytałem tylko czy to z wymontowaniem i zamontowaniem czy miałbym dostarczyc same wtryski ? Więc musialbys po prostu zapytać jak jest obecnie
Co do tej sadzy to czytałem kiedyś, że jakaś mała ilość zawsze się może wydostawać z EGR-a. Ja zawór wymieniłem na nowy po zakupie auta (miało wtedy 8 lat) i do teraz (po 4 latach) żadnej sadzy nie widzę. Może wyczyszczenie takiego zaworu EGR cos by pomogło, chociaż mój stary nie był jakoś specjalnie zakoksowany. Wymieniłem bo miał nieszczelną membranę.
A ta rura łącząca zawór EGR z rurą łączącą kolektory ssące ma na sobie plecionkę ale w środku jest normalna rurka, częściowo karbowana. Jesli sadza naleciała z zewnątrz to nic się nie dzieje, tylko efekt wizualny paskudzi. Gdyby rura w środku miała jakieś pęknięcie to moze być sadza ze środka i wtedy do naprawy. Jak jest u Ciebie ? Nie wiem, musisz sam oblukać !
