Panowie od razu się tłumaczę, jeżeli zbyt krótko szukałem i z tego powodu nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie...
Jestem jak by to powiedzieć przyparty do muru, ponieważ w niedzielę wyjeżdżam i czeka mnie trasa 1200km w jedną stronę i żeby wyrobić się z terminami muszę jutro dogadać kwestię z mechanikiem odnośnie planów co do auta. W święta coś mnie podkusiło i zrobiłem sobie testy VAG-iem, które po analizie niektórych użytkowników forum sprawiły, iż zaczynam się poważnie denerwować stanem mojego samochodu. Poniżej zamieszczam treść mojego problemu:
Cytuj:
Witam!
Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś pomoże mi w dojściu dlaczego mój samochód ostatnio niedomaga. Sytuacja ma się następująco:
Od pewnego czasu zauważyłem dość mocne zarywanie na niskich obrotach i zimnym silniku (kołysze budą na boki), a do tego dochodzi jeszcze puszczanie jasnego i dość dużego "bąka" przy odpalaniu na zimnie. Dodatkowo od wymiany kompletu rozrządu oraz dwóch wałków i całego osprzętu jednej głowicy (zerwany pasek klinowy wciągnięty pod rozrząd) zauważyłem przekłamania odnośnie spalania (średnie spalanie na trasie 1200km wychodzi mi w okolicach 6,5l a komputer pokazuje 8l). Zarywanie zauważone zostało dużo później od usterki więc myślę że nie powinny one być z sobą powiązane. Dość długo szukałem na forum możliwych przyczyn, jednak jest ich dużo do wyboru, a jako że nie znam się na tym tak jak bym chciał się znać to zwracam się z prośbą o odpowiedz na pytanie jaki jest najbardziej prawdopodobna przyczyna problemów i co można na to zaradzić?
Logi dynamiczne:
Log (0 - 000)Log (1 - 011)Log (2 - 010)Log (3 - 008)Log (4 - 001)Log (5 - 004)Log (6 - 003)Logi statyczne grupa normal:
Log (0 - 001)Log (1 - 004)Log (2 - 013)Log (3 - 007)Log (4 - 003)Log (5 - 014)Log (6 - 018)Log (7 - 000)Logi statyczne grupa basic:
Log (0 - 000,000)Log (1 - 003)Log (2 - 004)Osobiście nie podoba mi się wartość "Injected quantity" w logach statycznych grupy 001 oraz "Diff. cyl.6 vs cyl.2" w gruopie 014 no ale zostawiam wszystko w rękach forumowiczów.
Z góry dziękuję za pomoc :]
Sugerowana przyczyna to stan agonalny pompy, jednak dzisiaj po oględzinach pokryw zaworów zauważyłem że jedna jest dość mokra z powodu wycieków oleju napędowego. I teraz moje pytania są następujące - czy ktoś mi jest w stanie poradzić od czego zacząć? Czy niezwłocznie wymienić wężyki (jeżeli tak to czy jest jakaś procedura) i dać pompie pewien czas na dojście do siebie, czy może jest już na to zbyt późno i od razu wysyłać pompę do serwisu, czy może te wężyki nie mają wpływu na pracę silnika?
Będę bardzo wdzięczny za jak najszybszą odpowiedź - jak już wspomniałem goni mnie czas
