.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 18:57:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 2.5tdi BDG] Kończy sie VP44 czy inny powód?
PostNapisane: 11.kwi.2012 00:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2012 21:58:14
Posty: 2
Panowie od razu się tłumaczę, jeżeli zbyt krótko szukałem i z tego powodu nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie...

Jestem jak by to powiedzieć przyparty do muru, ponieważ w niedzielę wyjeżdżam i czeka mnie trasa 1200km w jedną stronę i żeby wyrobić się z terminami muszę jutro dogadać kwestię z mechanikiem odnośnie planów co do auta. W święta coś mnie podkusiło i zrobiłem sobie testy VAG-iem, które po analizie niektórych użytkowników forum sprawiły, iż zaczynam się poważnie denerwować stanem mojego samochodu. Poniżej zamieszczam treść mojego problemu:

Cytuj:
Witam!

Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś pomoże mi w dojściu dlaczego mój samochód ostatnio niedomaga. Sytuacja ma się następująco:

Od pewnego czasu zauważyłem dość mocne zarywanie na niskich obrotach i zimnym silniku (kołysze budą na boki), a do tego dochodzi jeszcze puszczanie jasnego i dość dużego "bąka" przy odpalaniu na zimnie. Dodatkowo od wymiany kompletu rozrządu oraz dwóch wałków i całego osprzętu jednej głowicy (zerwany pasek klinowy wciągnięty pod rozrząd) zauważyłem przekłamania odnośnie spalania (średnie spalanie na trasie 1200km wychodzi mi w okolicach 6,5l a komputer pokazuje 8l). Zarywanie zauważone zostało dużo później od usterki więc myślę że nie powinny one być z sobą powiązane. Dość długo szukałem na forum możliwych przyczyn, jednak jest ich dużo do wyboru, a jako że nie znam się na tym tak jak bym chciał się znać to zwracam się z prośbą o odpowiedz na pytanie jaki jest najbardziej prawdopodobna przyczyna problemów i co można na to zaradzić?

Logi dynamiczne:
Log (0 - 000)
Log (1 - 011)
Log (2 - 010)
Log (3 - 008)
Log (4 - 001)
Log (5 - 004)
Log (6 - 003)

Logi statyczne grupa normal:
Log (0 - 001)
Log (1 - 004)
Log (2 - 013)
Log (3 - 007)
Log (4 - 003)
Log (5 - 014)
Log (6 - 018)
Log (7 - 000)

Logi statyczne grupa basic:
Log (0 - 000,000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 004)


Osobiście nie podoba mi się wartość "Injected quantity" w logach statycznych grupy 001 oraz "Diff. cyl.6 vs cyl.2" w gruopie 014 no ale zostawiam wszystko w rękach forumowiczów.

Z góry dziękuję za pomoc :]


Sugerowana przyczyna to stan agonalny pompy, jednak dzisiaj po oględzinach pokryw zaworów zauważyłem że jedna jest dość mokra z powodu wycieków oleju napędowego. I teraz moje pytania są następujące - czy ktoś mi jest w stanie poradzić od czego zacząć? Czy niezwłocznie wymienić wężyki (jeżeli tak to czy jest jakaś procedura) i dać pompie pewien czas na dojście do siebie, czy może jest już na to zbyt późno i od razu wysyłać pompę do serwisu, czy może te wężyki nie mają wpływu na pracę silnika?

Będę bardzo wdzięczny za jak najszybszą odpowiedź - jak już wspomniałem goni mnie czas :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 2.5tdi BDG] Kończy sie VP44 czy inny powód?
PostNapisane: 11.kwi.2012 09:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jest kilka rzeczy
1) auto mialo zerwany pasek klinowy co sie wkrecil w rozrzad ??i przez to cos stalo sie pod pokrywa zaworow?? (2 walki? pekly bo sie zblokowal rozrzad???)... a jezeli na skutek tego jakis zawor "cmoknal" sie z tlokiem (a mechanik tego nie naprawil) i nie domyka sie wlasciwie to wszystko mozliwe
2) w logu 004S sytuacja jest taka: kat zadany to 2.4ATDC, kat faktyczny to 3.ATDC (mimo ze na "late w 004BS jest max 2 z hakiem) a wysterowanie 100.2% - nie jest to normalne (potencjalne uszkodzenie vp44) a jak chcesz wiedziec to patrz na link w podpisie "analiza logow"; czytaj: pompa VP44 moze byc uszkodzona
3) to nowsze 2.5v6tdi a te nowsze (nie wiem ktore kody silnika) mialy przypadlosc padajacych wtryskow i narywania (z tego co wiem wtedy dawka paliwa w 001S jest mała a u Ciebie duza wiec moze to skresla ten scenariusz)
4) korekcje sa nieduze majac na wzgledzie niemala dawke paliwa (mala to bylaby w okolicy 3 a u ciebie w 001S jest okolo 8) ale jedna jest wyraznie wieksza od pozostalych (cylinder 6 w logu 014)... moze to nic a moze cos (np efekt uszkodzenia zaworu itp)
masz male (wzgledem starych odmian 2,5 - moze w 'nowszych" tak ma byc?-poszukaj logow innych i porownaj!) wolne obroty. Jezeli nie jestes perfekcjonista to poszukal byl wg hasla "adaptacje" i zwyczajnie sprobowal podniesc wolne obroty (a byc moze sa zmniejszone i trzeba je "wyzerowac"?) - a jak potrzymasz delikatnie "gaz" tak by miec wolne w okolicach 744 to juz rowno chodzi? (jezeli to pomaga a nie chcesz isc w zubazanie sie to moze adaptacje i wolne obroty w gore?)

Masz pare jak widzisz potencjalnych przyczyn, ktorych weryfikacja to nie 100pln i w zwiazku z tym jezeli planujsz isc do jakiegos mechanika by auto naprawic a nie zatuszowac (wolne obroty) przyczyne to polecam ominac wszystkich co gubia sie w diagnostyce vagcom i z pamieci nie wymienia bezbledznie wszystkich odmian 2,5v6tdi...potrzebujesz dr Housa
Pozdrawiam,
Przemek
EDIT: moze ta duza stosunkow dawka paliwa to wynik grzebania w adaptacjach? zanim cokolwiek zrozisz to adaptacje, zalogowac sie kodem (po necie sa) i posprawdzac czy przypadkiem zarowno wolne obroty jak i dawka paliwa nie zostaly grzebniete (moze mechanik widzac narywanie probowal sztuczek magicznych w adaptacjach by to uleczyc - kto wie...)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 2.5tdi BDG] Kończy sie VP44 czy inny powód?
PostNapisane: 11.kwi.2012 10:11:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2012 21:58:14
Posty: 2
no postaram się coś pomyśleć z tymi obrotami - też mnie zastanawia ich niska wartość, a co do zaworów to raczej wykluczam tę opcję - mechanik rozgrzebał wszystko i były wymieniane części, które budziły najmniejsze wątpliwości (rozrząd w wyniku wciągnięcia paska klinowego przeskoczył na ząbkach ale się nie zerwał)

Na szybkości jeszcze będę myślał co zrobić z tym fantem.
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co mogło by mi jeszcze pomóc albo porady co mogę sprawdzić lub ustawić to proszę się nie krępować ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: