.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 20:16:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 17.mar.2012 00:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2012 23:06:04
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin
Auto: A4 1,9 QUATTRO avant
Witam, mam tu problem z mocą, który według mnie nie pasuje do klasycznych , dlatego proszę o radę.
Byłem dziś w matrixsie i posiadłem taką wiedzę:

http://vaglog.rtnet.pl/krawo14_76577.html
http://vaglog.rtnet.pl/krawo14_76578.html

i nie wiem jaki przekaz ona niesie.
Problem polega na tym że niby wszystko jest ok, a na zimnym silniku jest bardzo słaby i głośny, przy 90st jest ok, turbo ciągnie, kręci się do odcięcia i spalani chwil. wraca do normy.
Ale często łapie tryb awaryjny, bez typowego odcięcia turbo(czyt. nagły spadek mocy przy wkręcaniu na obroty), tzn turbo się kręci i rozpędza wózek, ale wolno, głośno, a spalanie chwil. przy 2000km/h 25-34l/100km.
Dodam, że rano po odpaleniu potrafi wejść w tryb aw. i oprucz objawów akustycznych, dochodzi biały dym(dość gęsty), nawet przy temp. powietrza +6stc. A innego dnia odpalę i jeżdżę cały dzień i jest ok. twardy gaz delikatne naciśnięcie i idzie jak wściekła, nie mam już pomysłów.
W skrucie to co wymieniłem do tej pory:
- turbina reg. wrzesień 2011r + serwis olej, filtry
- przepływka nowa pierb. (stara była oryginalna z 97r)
- ECU na używkę (powód uszkodzony czuj. ciś. doład.)
- przewody podciś.
- na początku marca 12r. wycięty kat.

Liczę na pomoc w odczytaniu logów z matrixa i ewentualne sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 18.mar.2012 14:06:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Z logów nic nie wynika i to jest najgorsze. Sugeruję zacząć dokładną analizę przewodów zasilania paliwem, być może dochodzi do zapowietrzenia , bo objawy które opisujesz wskazują na problemy z zasilaniem paliwem.
Drugi pomysł to problem z nastawnikiem dawki paliwa/pompą wtryskową (w autach z dużym przebiegiem zaczynają powoli "gasnąć").
Trzeci pomysł to zawalony filtr paliwa.
Czy ECU wypluło jakikolwiek błąd ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 18.mar.2012 15:53:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak jak Przemo napisal... z logów nie wynika nic zlego... ale...

Chcialbym zobaczyc komplet logów statycznych i statycznych Basic Settings tego samochodu oraz odczyt błedów.

PS
Szacun za dokrecenie leciwego AFNa do 4800 obr. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 18.mar.2012 21:59:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2012 23:06:04
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin
Auto: A4 1,9 QUATTRO avant
Cytuj:
Z logów nic nie wynika i to jest najgorsze. Sugeruję zacząć dokładną analizę przewodów zasilania paliwem, być może dochodzi do zapowietrzenia , bo objawy które opisujesz wskazują na problemy z zasilaniem paliwem.
Drugi pomysł to problem z nastawnikiem dawki paliwa/pompą wtryskową (w autach z dużym przebiegiem zaczynają powoli "gasnąć").
Trzeci pomysł to zawalony filtr paliwa.
Czy ECU wypluło jakikolwiek błąd ?

Witam, i od razu dzięki za zainteresowanie.
A więc co do pierwszej opcji, to trochę dłubałem przy wężykach powrotnych paliwa, bo były zaklejone, po wymianie poprawiła się praca silnika na obrotach do 1500, natomiast co do zapowietrzenia, to opanowałem dopiero układ turbo( to mój pierwszy ), jestem laikiem i nie bardzo mam pojęcie jak można odpowietrzyć ten układ.
Co do drugiej opcji, to mniej więcej wiem jakie objawy podaję padnięty nastawnik (kolega A4 400000przebiegu i wywala błąd nastawnika i silnik jak traktor, ale odkąd się pojawił błąd, to objawy przez cały czas są takie) a u mnie ani razu nie pokazał błędu związanego z pompą, a wózek był w dużo gorszym stanie niż jest teraz.
Trzecia opcja, filtr paliwa, wykluczam chyba nawet na 100%, bo odkąd go mam wymieniany już dwa razy, ostatnio 09.2011r
Przed wymianą ECU, też wchodził w tryb aw. ale z powodu przeładowania turbo, i odcinał mi turbo, a teraz w czasie jazdy wejdzie w aw. ale orientuję się dopiero kiedy ruszam z miejsca bo idzie jak traktor, ale jak załączy turbo to idzie bez odcinki.
Postaram się o logi statyczne i Basic Set. jak pisał przemik, i jak się uda to zloguję tryb aw. do tej pory wywalał tylko nieodpowiednie ciśnienie,
jak zrobię logi to poproszę Was kolejny raz o radę, wielkie DZIĘKI za sugestie, bo już nie mam się do kogo zwrócić, a wiem że wózek ma potencjał.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 18.mar.2012 23:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
krawo14 napisał(a):
Cytuj:
Z logów nic nie wynika i to jest najgorsze. Sugeruję zacząć dokładną analizę przewodów zasilania paliwem, być może dochodzi do zapowietrzenia , bo objawy które opisujesz wskazują na problemy z zasilaniem paliwem.
Drugi pomysł to problem z nastawnikiem dawki paliwa/pompą wtryskową (w autach z dużym przebiegiem zaczynają powoli "gasnąć").
Trzeci pomysł to zawalony filtr paliwa.
Czy ECU wypluło jakikolwiek błąd ?

Witam, i od razu dzięki za zainteresowanie.
A więc co do pierwszej opcji, to trochę dłubałem przy wężykach powrotnych paliwa, bo były zaklejone, po wymianie poprawiła się praca silnika na obrotach do 1500, natomiast co do zapowietrzenia, to opanowałem dopiero układ turbo( to mój pierwszy ), jestem laikiem i nie bardzo mam pojęcie jak można odpowietrzyć ten układ.
Co do drugiej opcji, to mniej więcej wiem jakie objawy podaję padnięty nastawnik (kolega A4 400000przebiegu i wywala błąd nastawnika i silnik jak traktor, ale odkąd się pojawił błąd, to objawy przez cały czas są takie) a u mnie ani razu nie pokazał błędu związanego z pompą, a wózek był w dużo gorszym stanie niż jest teraz.
Trzecia opcja, filtr paliwa, wykluczam chyba nawet na 100%, bo odkąd go mam wymieniany już dwa razy, ostatnio 09.2011r
Przed wymianą ECU, też wchodził w tryb aw. ale z powodu przeładowania turbo, i odcinał mi turbo, a teraz w czasie jazdy wejdzie w aw. ale orientuję się dopiero kiedy ruszam z miejsca bo idzie jak traktor, ale jak załączy turbo to idzie bez odcinki.
Postaram się o logi statyczne i Basic Set. jak pisał przemik, i jak się uda to zloguję tryb aw. do tej pory wywalał tylko nieodpowiednie ciśnienie,
jak zrobię logi to poproszę Was kolejny raz o radę, wielkie DZIĘKI za sugestie, bo już nie mam się do kogo zwrócić, a wiem że wózek ma potencjał.
Pozdrawiam

Teraz jestem prawie pewien że problem leży w powietrzu w paliwie. Załóż kolego kawałek przezroczystego wężyka tuż przed pompą i jeśli na WOLNYCH obrotach zobaczysz bąbelki powietrza w paliwie - jest źle.
Układ potrafi się sam odpowietrzyć pod warunkiem że nie ciągnie non-stop powietrza.
Źródła problemu: uszczelnienie podgrzewacza, filtra, dziurawe lub pęknięte wężyki między filtrem a pompą- szukaj aż znajdziesz.

PS: witam w klubie AFN`a quattro :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 20.mar.2012 00:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2012 23:06:04
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin
Auto: A4 1,9 QUATTRO avant
Cytuj:
Teraz jestem prawie pewien że problem leży w powietrzu w paliwie. Załóż kolego kawałek przezroczystego wężyka tuż przed pompą i jeśli na WOLNYCH obrotach zobaczysz bąbelki powietrza w paliwie - jest źle.
Układ potrafi się sam odpowietrzyć pod warunkiem że nie ciągnie non-stop powietrza.
Źródła problemu: uszczelnienie podgrzewacza, filtra, dziurawe lub pęknięte wężyki między filtrem a pompą- szukaj aż znajdziesz.

PS: witam w klubie AFN`a quattro


Dzięki, za powitanie Baskecior, zwłaszcza że owocuje nadzieją na sukces.
Dałeś mi do myślenia, niestety wczoraj nie przeczytałem, ostatniej wiadomości, więc jeszcze nie sprawdzałem nic przy układzie paliw. ale przypomniałem sobie jeszcze że kiedy odpalam, i gaszę w tr. traktor, to rzuca silnikiem (wrażenie jakby ktoś mocno kopną w samochód) i dymi na biało, tak też było dziś rano, ale po przejechaniu kilkunastu metrów na niskich obrotach silnik się wyciszył i zaczął równo cykać(zimny!) temp. powietrza +6stC.

Mam pytanie w zw. z możliwymi usterkami, które opisałeś, sprawdzenie przewodów powinno pójść szybko, nie wiem natomiast co z podgrzewaczem, czy jest on integralną częścią pompy, bo jeżeli nie to wpiszę go zaraz na allegr. i będę wiedział jak wygląda.
Jeżeli natomiast jest spojony z pompą, to proszę o jakąś wskazówkę w której części go znajdę(tak jak pisałem jestem laikiem, ale szybko się uczę ).

Pyt. 2, czy ewentualny podgrzewacz jest sterowany przez jakiś przekaźnik (jak Ją kupiłem spalony był przek. podgrzew. świec, odpalała przy -15stC, ale silnik mało nie wyrwał z pod maski)
Pytam o podgrzewacz ponieważ wydaje mi się że temp. ma kluczowe znaczenie w tym przypadku, ponieważ jazda zimą przez pierwsze 30-40min to była masakra.
Skrobnij coś w wolnej chwili (z g d), a ja jutro skorzystam z Twoich wskazówek, i napiszę co ustaliłem.

PS
zrobiłem logi statyczne na kan. 000,001,003,004, 008, 010, 011, jutro wrzucę, PRZEMIK pisał o komplecie więc postaram się pozostałe, nie wiem tylko jak zlogować statycznie Basic Settings (mój nawigator też nie wie)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 20.mar.2012 00:03:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Podgrzewacz to integralna część filtra paliwa, jak zobaczysz to zrozumiesz ;)
Reszta już została napisana, działaj zatem :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 20.mar.2012 00:23:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2012 23:06:04
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin
Auto: A4 1,9 QUATTRO avant
Cytuj:
Podgrzewacz to integralna część filtra paliwa, jak zobaczysz to zrozumiesz
Reszta już została napisana, działaj zatem


Ale gafa :oops: , chyba muszę się przespać, dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 04.maja.2012 23:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2012 23:06:04
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin
Auto: A4 1,9 QUATTRO avant
Witam po długiej przerwie (trochę problemów).

Chciałbym zakończyć wątek opisując jak rozwiązałem problem, niestety jeszcze mi się nie udało.

Zacznę od momentu w którym skończyłem, a więc poszedłem za radą kolegi i zabrałem się za układ paliwowy tzn filtr i wężyki, wymieniłem wężyki paliwowe do filtra i od filtra, oraz filtr.
Sprawdziłem układ nie zapowietrza się podczas pracy, ale po dłuższym postoju, w wężyku pomiędzy pompą a filtrem nie ma paliwa, cofa się również z węża doprowadzającego paliwo do filtra, tak samo działo się przed opisanymi wymianami.

W między czasie wymieniłem pompę vakum (ciekła), poprawiła się praca silnika (ciszej, i mniej drgań).
Podmieniłem też zawór N75 (bez wpływu na usterkę).

Na tą chwilę sytuacja wygląda następująco:

Odpalanie
- przez kilka minut po odpaleniu biały dymek z rury
- przy odpaleniu szarpnięcie silnikiem (sporadycznie odpala równo)

Gaszenie
- szarpnięcie silnikiem, efekt nie równego wygaszenia (sporadycznie gaśnie równo)

Jazda
- do 2000obr/min słaba moc, powyżej lepiej (turbina mocniej kręci, spalanie chwilowe masakra)
- przy zmianie biegu trzeba go delikatnie "poszukać", zdjęcie nogi z gazu w celu zmiany biegu, powoduje gwałtowne wychamowanie silnika
- gwałtowne wciśnięcie gazu do dechy, bez względu na jakim biegu i obrotach, nie powoduje reakcji, dopiero po 5-10sekundach zaczyna się powoli rozpędzać,
- gwałtowne wciśnięcie gazu nie daje reakcji, ale ujmowanie gazu powoduje gwałtowne przyspieszenie
- pompowanie w początkowej fazie pedałem gazu sprawia że robi się twardy i wkręca się na obroty

Na podsumowanie dodam że zaobserwowałem iż jeżdżenie na wysokich obrotach 2000-3500 (pompując), sprawia że silnik pracuje równo, gaśnie równo, a po ponownym odpaleniu też jest ok i nawet przy niskich obrotach ma więcej mocy, ustępuje też większość objawów opisanych powyżej.

Na wagu żadnych błędów.

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, albo pomysł to będę wdzięczny, bo moje się wyczerpały po wymianie vacum pompy.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9 AFN Q97r PROŚBA O ANALIZĘ LOGÓW
PostNapisane: 06.maja.2012 12:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2011 18:22:38
Posty: 20
Lokalizacja: Radom/Przysucha
zamiast pisać swoje obserwacje zrób komplet logów

_________________
Chiptuning, Mechanika, Diagnostyka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: