.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 10:32:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 ABH] Po zabawie z zapłonem silnik odżył
PostNapisane: 16.lis.2010 10:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Może lekko celem pochwalenia się, może lekko celem zmobilizowania posiadaczy fałci:)

Moja niunia miała moc i miała jej dużo, ale w pewnym zakresie obrotów jakby się zamyślała - coś jakby turbodziura od niskich obrotów, dopiero w wyższym zakresie robiła się z niej kocica.

Myślę sobie - urok tego silnika i automatycznej skrzyni biegów...

Ale już jakiś czas temu po wymyciu silnika nie chciała zapalić, więc trzeba było wylać wodę z kopułek (człowiek uczy się na błędach całe życie) i przy okazji zbadałem ich stan - fatalny - palec czarny z wypalonymi od łuku czterema miejscami w jego środku, same końcówki pokryte żużlem o grubości chyba 1mm z wżerami w metalu... Ale nie było czasu i środków, a priorytetem było zapalenie niuni...

Na tym weekendzie wziąłem się do pracy - lewa kopułka po godzinie walki z dostaniem się do śrub wyszła sama bez oporu, prawa gorzej bo wtyczka od halla po 20 latach zrobiła się krucha i trzeba było wyciągać cały aparat - też około godziny walki (mało miejsca :P, a ja jestem raczej spokojny i wolę użyć głowy niż brutalnej siły - oczywiście gdzie się da). No i w ten sposób miałem obie kopułki na wierzchu. Kable oryginalne jeszcze!!!!! BERU po 20 latach zero przeskoków iskry (między innymi po ciemku nic nie widać, a i nie miałem oporów przed łapaniem ich ręką jak były mokre, no i oczywiście praca silnika, ale o tym później)

Zamówiłem świece NGK platynowe (dokładny typ przepiszę jak dostanę fakturę do ręki) te co szły na pierwszy montaż do ABH (oryginały szły BERU, ale NGK to ten sam typ i cena ta sama, ale były na stanie od ręki i ponoć lepsze), jednoelektrodowe - źródło: A$O

Kupiłem dwie używane kopułki od V ACHT - miały być w super hiper bardzo dobrym stanie, a były tylko trochę lepsze od moich a w jednej nie było węgielka... Ale Dremel do ręki i zaraz były czyściutkie - praktycznie zero wżerów w metal, palce wyczyszczone podobnie, wtyczka od halla sklejona na stałe klejem dwuskładnikowym. Cały aparat z hallem uszczelniony DP300 - nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale mam nadzieję, że tak.

No i po poskładaniu całości dzieje się magia...
Niunia zapala na tyk - dosłownie, nie wiem czy może kilka obrotów zrobi, na zimnym czy ciepłym nie ma to już znaczenia. Ale jakież było moje zdziwienie jak z kocicy zrobiła się tygrysica!!!! Pięknie pracuje na wolnych obrotach - silnik płynnie mruczy, spokojnie można postawić na nim monetę i nie spadnie...

Czas na jazdę próbną - zero zawahania, przyśpieszenie moment, odkryłem ten samochód na nowo :) pracuje bardzo płynnie i sprawia wrażenie jeszcze cichszego :) prawa noga aż się sama rwie pod podłogę :)

Na gazie dokładnie tak samo, a mam 1 generację :)

Jak to mówią - wadą Audi jest poprzedni właściciel - świece były jakieś z grupy VAGa, ale dwuelektrodowe z malutkim środkiem i różniły się diametralnie od tych które założyłem :)

Reasumując - nie wiem czy temat się komuś spodoba, czy komuś się przyda, ale zdecydowanie polecam taką łikendową zabawę :) akurat była ładna pogoda :)

Pozdrawiam klubowiczów

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 12:05:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Gratuluję, ale z drugiej strony aż dziw bierze, że mogłeś jeździć z zapłonem w takim stanie, choć ta "pierwsza generacja" w sumie rozwiewa wątpliwości ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 12:11:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Nie do końca,
cały czas pisałem o zachowaniu samochodu na benzynie, gaz to tylko dodatek, tak aby nie płacić potężnych sum za każdy przejechany kilometr i sama instalacja ma bardzo wiele niedociągnięć.

A co do samej jazdy na zapłonie w stanie fatalnym to także pisałem, że nie było tragicznie, ale w sumie z silnika o takiej pojemności i mocy, a przede wszystkim w układzie V8 można sporo otrzymać nawet w takiej sytuacji.

W każdym razie bardzo polecam w silnikach PT i ABH taki zabieg, bez wymiany świec jest to wydatek zerowy jeżeli chce się wyczyścić kopułki. W moim przypadku były w stanie fatalnym, ale szczerze mówiąc to po przejechaniu 250 tys km to miały prawo.

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 12:33:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Szkoda, że fotostory nie walnąłeś.
Same kopułki, jakby ktoś miał uszkodzoną są do kupienia w miarę znośnych pieniądzach (Nowe).
Natomiast nowe palce praktycznie nie do dostania, a jak już to w cenach w okolicy tysiąca i lepiej.
Tak więc zostaje tylko sprawna regeneracja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 12:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Z palcem nie ma problemu jeżeli chodzi o regenerację bo iskra nie zapala się na jego całej powierzchni, więc ewentualne wyczyszczenie do gołego metalu i przestawienie aparatu o kilka stopni rozwiązuje sprawę (ECU sam sobie skoryguje nasze przestawienie). Wyczyszczenie węgielka także pomoże, ale jest on kruchy i nie należy przesadzać.

Kopułki bosza chyba widziałem na alledrogo po 80 za sztukę nówki, ale opieszałość w jakimkolwiek kontakcie ze sprzedającym zniechęciła mnie. W A$O zamienniki były chyba po 120 za sztukę, także tragedii nie ma.

Nadal dziwi mnie stan przewodów, po 20 latach i po 250tys km są w nienagannym stanie - fajeczki czyściutkie, metal w środku błyszczący, guma miękka i na całej długości brak pęknięć czy oznak parcenia :)


Photostory nie walnąłem bo nie wiedziałem, że efekt będzie taki piorunujący i że będę chciał opisać wszystko na forum.

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH] Po zabawie z zapłonem silnik odżył
PostNapisane: 10.maja.2012 18:58:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Witam,

Przy okazji wymiany przekładni kierowniczej zajrzałem do aparatów i okazało się że kopułki oraz palce nie są w najlepszym stanie. O ile z dostępnością kopułek nie ma problemu, to z palcem rozdzielacza do PT/ABH już jest.

Jak jest w końcu z tym palcem ?? Ktoś wie czy można go dokupić oddzielnie. Chciałem podać numer sprzedawcy, ale wg Vagcat.com palec nie posiada numeru i jest określony jako "no replacement part". Tak jakby występował w całości z aparatem. Próbowałem go zdjąć ale nie chciał zejść, więc zostawiłem na później. Dobrze, że nie użyłem argumentu siły.
Na allegro też występuje w całości z aparatem. Przykładowa aukcja aparatu od AEC 4.2:
http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-4-2- ... 27695.html

Wolałbym kupić nowe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH] Po zabawie z zapłonem silnik odżył
PostNapisane: 10.maja.2012 20:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Mam nowe 2 paluchy,bo jak są zuzyte to auto kompletnie głupieje...
pali na 6 ,4 zylindry lub wcaale...
A cenowo wychodzi jakieś 150 zeta za sztukę,zamiennik beru :D
pozdro

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH] Po zabawie z zapłonem silnik odżył
PostNapisane: 07.lip.2012 09:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2012 11:45:02
Posty: 12
Lokalizacja: UK
Auto: audi v8 3.6 Q
witam wszystkich uzytkownikow i chcialbym zapytac czy ktos posiada numery zamiennikow beru palucha rozdzielacza do v8 3.6.
nie moge kupic osobno bo audi sprzedaje tylko z aparatem
dzieki i pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: