a więc tak
zabawy z tranzystorem podjąlem się z braku pieniędzy. pół nocy z kumplem szukalem informacji na temat tego ustrojstwa.
znaleźliśmy film jak się wyciąga sterownik z pompy
http://www.youtube.com/watch?v=6wmTas_UCt0pompę przykryłem pudełkiem po płycie cd i dociążyłem zasilaczem z komputera bo auto pod pracą stało

następnie mając sterownik musisz nożykiem wyciąc ten dekielek pod którym jest elektronika tu ostrożnie żeby nożyk nie "omsknął" sie i nie wsunał do środka bo bedzie po sterowniku.
znaleźliśmy takie forum
http://elektronikasamochodowa.net/showt ... hp?tid=526stąd wiedziałem jaki tranzystor kupić, ja kupiłem IRL3705z na allegro (mam jeszcze 1 bo kupiłme 2 sztuki)
http://allegro.pl/irlr3705z-sterownik-p ... r-8756-i19 80562893.html
http://allegro.pl/arctic-silver-srebrny ... acy-7g-i20 30463056.html ( tego kleju użylem jak na filmie poniżej)
następnie ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vl ... _embedded#!
ja osobiście tego nie robiłem (mam 2 lewe i połamane ręce do lutowania, poza tym prądu się boję:) ), kumpel mi to zrobił(w trakcie zachodził w głowę jak można wypuścić takie "ścierwo" na rynek) operacje wymiany trzeba zrobic bardzo delikatnie gdyż te druciki jak i cała elektornika jest cholernie delikatna.
po wszystkim zakładasz dekielek wcześniej zalewająć tą "rynienkę" w której siedzi jakimś silikonem odpornym na ciepło aby szczelnie go zamknąć i montaż na pompę. lutujesz kabelki odpowietrzasz i jazda. ja dodatkowo wymieniłem filtr paliwa bo już był stary.
uszczelki które są pod sterownikiem nie wymieniałem bo nawet nie byłem w stanie znaleźć ich.
w załaczniku masz jak to wygląda. Poniżej podaję tobie linki do forów które czytałem szukająć informacji na temat tej pompy.
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... e-dla-posi adaczy-22-d
http://obrazki.elektroda.pl/9227974500_1310213553.jpghttp://forum.opel24.com/topic/29090-Wym ... blemy-i-uw agi/
i dochodzę do wniosku że:
1. pompe moge sobie sam zdemontować z auta - 500 do przodu
2. tłoczek można kupic na allegro koszt jakieś 250-300zł
3. komplet uszczelek jakieś 150zł
4. naprawiam sterownik tranzystor klej termoprzewodzący koszt ok 70zł (serwisy wymieniają go koszt ok 1000
5. jedynie nie mogę zrobić kalibracji na stole
tak więc pompe można zrobić prawie samemu w całości.
podsumowanie:
wymiana tranzystorka jest dość prosta dla kogoś kto jest oblatany w lutowaniu i naprawie elektorniki ( mój kumpel takie coś robił 1 raz)
koszta są śmieszne bo za robote i pożyczone narzedzia do złozenia auta i odpowietrzenia kupiłem kilka browarów

cene części masz wyżej
po odpaleniu taczki po 2 tygodniach stania banan na mordzie ogromny a silnik po zachowywał się jakby nigdy nic nie było przy nim grzebane

mam nadzieję ze sie w tym połapiesz

jak nie to poprawię jakos w ciągu dnia
