.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 17:07:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2011 09:31:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2011 06:12:12
Posty: 4
Lokalizacja: Katowice
tu zdjecie sposobu montazu "inside"
http://obrazki.elektroda.net/33_1231153368.jpg

Witam
Czy ktoś mi zdradzi jak nóżki tego tranzystora są polutowane do tej płytki, tzn która nóżka do czego ?? bo zdjęcie mimo że czytelne to za dokładnie nie widać co gdzie połączyć a muszę się w elektronika pobawić. Z góry dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 11:11:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
U mnie ten tranzystorek jest zmieniony. Ale cały czas martwi mnie przyczyna jego padnięcia - czyli prawdopodobnie przycierający się tłoczek. Według logów niby wszystko ładnie chodzi - kat przestawia się ładnie w pełnym zakresie. Ale być może od czasu do czasu się przycina? Ile taki tłoczek kosztuje? Jaki jest jego numer części BOSCH? Myślę, że z wymianą sobie bez problemu poradzę - po obejrzeniu zdjęć budowy pompy - powinienem dać radę samemu :-) Tylko gdzieś muszę kupić tłok.
I przy okazji jeszcze pytanie od tłok do pompy VP37. Czy jest on taki sam jak do pomp VP29 Vp30? Według znalezionego przeze mnie rysunku z katalogu ( http://www.datoa.de/images/2/2c/C_SPRIT ... KOLBEN.JPG ) do VP37 jest tłok o numerze 3 463 104 052. Jednak takiego numeru nigdzie nie mogęznaleźć. Nawet na stronie BOSCHa. Jest za to taki o numerze 2 463 104 052. Czy to taki tłok ma być (na rysunku jest błąd)?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 11:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
photokom napisał(a):
U mnie ten tranzystorek jest zmieniony....Według logów niby wszystko ładnie chodzi - kat przestawia się ładnie w pełnym zakresie. Ale być może od czasu do czasu się przycina? Ile taki tłoczek kosztuje? Jaki jest jego numer części BOSCH? Myślę, że z wymianą sobie bez problemu poradzę - po obejrzeniu zdjęć budowy pompy - powinienem dać radę samemu :-) Tylko gdzieś muszę kupić tłok.

dodajmy, ze taka obiegowa opinia chodzi, ze to przycinajacy sie tlok to powoduje....jaka jest prawda a moze przycinajace sie tloczek nie jest jedyna przyczyna dlacsego tak sie dzieje? (moze zwyczajnie tranzystorek ori jest tak lipny ze jak sie na niego krzywo popatrzy to sie zjara? (zwroc uwage ze w nowszych VP44 "jakos to sie nie pali" - moze tloczek poprawiony a moze tranzystorek?)
JAKI TRANZYSTOR WSTAWIALES (sam czy jakis naprawiasz z allegro Ci to robil) , czy cos sie zmienilo w 001S (jakie masz tam wartosci?)
Moze jak Ciebie to meczy to moze warto wyciagnac tloczek i go zwyczajnie jak i jego gniazdo wyczyscic? moze warto wyczyscic elektrozawory (te pipki ruszane elektromagnesem zeby lepiej chodzily?)... kto wie :peace: (pewnie warto to przedyskutowac z jakims pompairzem a nie samemu na sile grzebac: lepsze jest wrogiem dobrego!)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 11:37:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Tranzystorek zmienił poprzedni właściciel samochodu, więc nie wiem jaki tranzystor tam siedzi teraz. Narazie nie zamierzam tego ruszać, ale na wszelki wypadek szukam dostępu do części, gdyby okazało się, że coś się stanie (oby nie). Dlatego potrzebuje ten numer części :)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 11:47:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
photokom napisał(a):
Tranzystorek zmienił poprzedni właściciel samochodu, więc nie wiem jaki tranzystor tam siedzi teraz. Narazie nie zamierzam tego ruszać, ale na wszelki wypadek szukam dostępu do części, gdyby okazało się, że coś się stanie (oby nie). Dlatego potrzebuje ten numer części :)

mam ciete kable na vp44 przy elektrozaworach - tnie sie by wyciagnac elektronike bez elektrozaworow... pewnie ciete bo pewnie komus padl tranzysor a moze z innego powodu (w aucie byl powerbox zamontowany z kabelkiem idacym wprost do pompy... mogl komus pasc czujnik obrotow pod elektronika i moze jakis inne potncjalnie przyczyny... ale jezeli to byl tranzystorek to ja na dzien dzisiejszy cos okolo 80tys autem zrobilem wiec moze sie nie stresuj? Moze tez byc tak, ze ktos to czyscil co Ty chcesz zrobic i dlatego VP44 jest laskawa dla mnie - nie wiem :):

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5V6TDI]VP44 naprawa za grosze?
PostNapisane: 21.sty.2012 19:34:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Podwieszam wypowiedz do mnie na prv usera g1zm0 z A4-klub
g1zm0 napisał(a):
a więc tak

zabawy z tranzystorem podjąlem się z braku pieniędzy. pół nocy z kumplem szukalem informacji na temat tego ustrojstwa.
znaleźliśmy film jak się wyciąga sterownik z pompy

http://www.youtube.com/watch?v=6wmTas_UCt0

pompę przykryłem pudełkiem po płycie cd i dociążyłem zasilaczem z komputera bo auto pod pracą stało :)
następnie mając sterownik musisz nożykiem wyciąc ten dekielek pod którym jest elektronika tu ostrożnie żeby nożyk nie "omsknął" sie i nie wsunał do środka bo bedzie po sterowniku.

znaleźliśmy takie forum

http://elektronikasamochodowa.net/showt ... hp?tid=526

stąd wiedziałem jaki tranzystor kupić, ja kupiłem IRL3705z na allegro (mam jeszcze 1 bo kupiłme 2 sztuki)

http://allegro.pl/irlr3705z-sterownik-p ... r-8756-i19 80562893.html
http://allegro.pl/arctic-silver-srebrny ... acy-7g-i20 30463056.html ( tego kleju użylem jak na filmie poniżej)

następnie ten filmik

http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vl ... _embedded#!

ja osobiście tego nie robiłem (mam 2 lewe i połamane ręce do lutowania, poza tym prądu się boję:) ), kumpel mi to zrobił(w trakcie zachodził w głowę jak można wypuścić takie "ścierwo" na rynek) operacje wymiany trzeba zrobic bardzo delikatnie gdyż te druciki jak i cała elektornika jest cholernie delikatna.

po wszystkim zakładasz dekielek wcześniej zalewająć tą "rynienkę" w której siedzi jakimś silikonem odpornym na ciepło aby szczelnie go zamknąć i montaż na pompę. lutujesz kabelki odpowietrzasz i jazda. ja dodatkowo wymieniłem filtr paliwa bo już był stary.
uszczelki które są pod sterownikiem nie wymieniałem bo nawet nie byłem w stanie znaleźć ich.
w załaczniku masz jak to wygląda. Poniżej podaję tobie linki do forów które czytałem szukająć informacji na temat tej pompy.
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... e-dla-posi adaczy-22-d
http://obrazki.elektroda.pl/9227974500_1310213553.jpg
http://forum.opel24.com/topic/29090-Wym ... blemy-i-uw agi/

i dochodzę do wniosku że:
1. pompe moge sobie sam zdemontować z auta - 500 do przodu
2. tłoczek można kupic na allegro koszt jakieś 250-300zł
3. komplet uszczelek jakieś 150zł
4. naprawiam sterownik tranzystor klej termoprzewodzący koszt ok 70zł (serwisy wymieniają go koszt ok 1000
5. jedynie nie mogę zrobić kalibracji na stole

tak więc pompe można zrobić prawie samemu w całości.


podsumowanie:
wymiana tranzystorka jest dość prosta dla kogoś kto jest oblatany w lutowaniu i naprawie elektorniki ( mój kumpel takie coś robił 1 raz)
koszta są śmieszne bo za robote i pożyczone narzedzia do złozenia auta i odpowietrzenia kupiłem kilka browarów :)
cene części masz wyżej

po odpaleniu taczki po 2 tygodniach stania banan na mordzie ogromny a silnik po zachowywał się jakby nigdy nic nie było przy nim grzebane :)
mam nadzieję ze sie w tym połapiesz :) jak nie to poprawię jakos w ciągu dnia :)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5V6TDI]VP44 naprawa za grosze?
PostNapisane: 12.maja.2012 20:03:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
No śliczną reklamę chcesz sobie zrobić. Ciekawe co więcej od wymiany tranzystorka ty proponujesz? I pewnie za 300 kalibrujesz jeszcze to wszystko?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5V6TDI]VP44 naprawa za grosze?
PostNapisane: 17.sie.2016 20:57:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2016 20:45:35
Posty: 2
Witam wszystkich, czy ten sterownik jest sprawny?

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5V6TDI]VP44 naprawa za grosze?
PostNapisane: 18.sie.2016 09:06:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2016 14:43:21
Posty: 2
Witam jestem nowym użytkownikiem forum jestem posiadaczem audi a4 b6 2.5tdi 04 r i ostatniego czasu zaczęła mi strasznie kopci powyżej 3 tys obrotów pomoże ktoś jaka może być przyczyna błędów żadnych komputer nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5V6TDI]VP44 naprawa za grosze?
PostNapisane: 21.sie.2016 20:02:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2016 20:45:35
Posty: 2
Ponownie proszę, niech ktoś ogarnięty zobaczy czy na zdjęciu widać coś co mogłoby oznaczać uszkodzenie sterownika?


Obrazek


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5V6TDI]VP44 naprawa za grosze?
PostNapisane: 14.lis.2018 22:51:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2018 19:05:57
Posty: 4
Lokalizacja: Ożarów świętokrzyskie
Auto: 2 z napędem na 4
Wiam, czy po naprawie sterownika spaliło komuś ten zawór między 6 rurkami wysokiego ciśnienia ? Aż dym poszedł z zaworu i chyba sterownika. Miał ktoś takie doświadczenie? Zadzwoniłem do bolków co naprawiali i zrzucają winę na pompę. Z kolei między czasie dzwoniłem do zbanowanego użytkownika karlos_79 trochę wyżej i mówi że to sterownik został niewłaściwie naprawiony. Nie wiem co myśleć. Nie uśmiecha mi się ładować do tego padła 3 tyś zł, a sprzedać niepalącego to też lipa. Robił ktoś w tej Omedze od karlosa79 ? Morgi: nie wklejamy linków i reklam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5V6TDI]VP44 naprawa za grosze?
PostNapisane: 19.lis.2018 18:14:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2018 19:05:57
Posty: 4
Lokalizacja: Ożarów świętokrzyskie
Auto: 2 z napędem na 4
Dzisiaj wysłałem sterownik do Ożarowa świętokrzyskiego. Czekam co Panowie tam stwierdzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5V6TDI]VP44 naprawa za grosze?
PostNapisane: 22.lis.2018 08:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2018 19:05:57
Posty: 4
Lokalizacja: Ożarów świętokrzyskie
Auto: 2 z napędem na 4
sterownik wrócił. trochę więcej niż 300zł mnie to kosztowało, bo płaciłem dodatkowo za zawór dawki paliwa 300zł. Włożyłem jak na filmach z PUH Omegi, to znaczy zawór i sterownik, zalałem ropą, pokręcone trochę bez samostarta i odpaliła. Na razie jest dobrze i na pewno silnik jakoś żwawiej się wkręca na obroty niż po wcześniejszej naprawie. Także polecam. Dam znać za jakiś czas czy wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: