REGENERACJA: DPF 1.6/ 2.0 TDI CRWarunki wymagane:
- zbiornik paliwa zapełniony przynajmniej do 1/4 objętości. W przeciwnym wypadku procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona.
- pojazdy z automatyczną skrzynią biegów - selektor w pozycji P(ark).
- pojazdy z manualną skrzynią biegów - pozycja N.
- maska silnika zamknięta
- załączony hamulec postojowy
- regeneracje najlepiej przeprowadzać na zewnątrz budynków - na podłożu, które nie jest łatwopalne. Temperatura spalin na końcu rury wydechowej może dochodzić nawet do 300 stopni Celsjusza.
Dodatkowo muszą być spełnione inne warunki, np. temperatura paliwa mniejsza od 60 stopni C, odpowiednia temperatura silnika, odpowiednia temperatura oleju, odpowiednie ciśnienie atmosferyczne, odpowiedni poziom naładowania akumulatora, sprzęgło w pozycji "zero".
Regeneracja będzie możliwa tylko wtedy, gdy w sterowniku nie ma żadnych błędów świadczących o niesprawności elektroniki silnika i sterowaniu pracą silnika. Jedynym akceptowalnym błędem jest błąd mówiący o zapełnieniu filtra cząstek stałych (009263).
Zaleca się również sprawdzenie czujnika G450 przed wykonaniem procedury:
- sprawdzenie wzrokowe połączeń
- sprawdzenie wartości w grupie 100.3 (różnica ciśnień - porównać na biegu jałowym i przy ok 2000 obr/min)
Należy również odczytać zawartość sadzy w filtrze (odczyt w gramach):
grupa 108.2 (ilość obliczona przez sterownik) i grupa 108.3 (ilość zmierzona)
UWAGA: jeżeli zawartość sadzy jest powyżej 45g – filtr do wymiany! (REGENERACJA NIEMOŻLIWA)
PROCEDURA REGENERACJI:
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Odczytać wartość grupy 007.4 - ma być przynajmniej 80 st. C (temperatura płynu ch.) Zwiększyć obroty silnika do 2500 i postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami. W ciągu kolejnych 5 minut powinny zostać spełnione wszystkie warunki konieczne do przeprowadzenia regeneracji.
1. Sprawdzić temperaturę za i przed filtrem cząstek stałych: grupa 100.1 (temp. przed DPF) i grupa 100.2 (temp. za DPF) Grupa 99.1 (obroty silnika); grupa 99.2 (temperatura silnika)
2. Sprawdzić temp. paliwa (ma być mniejsza od 60 st. C!):
Bloki pomiarowe

Grupa 7.1.
3. Zalogować się do sterownika kodem:
27971 (funkcja [16 - Dost. upow.])
4. Zwolnić pedał przyśpieszenia!
5. Uruchomić funkcję Nastawy podstawowe i wybrać grupę 226.
6. Podczas trwania regeneracji należy odczytywać informacje, jakie VCDS podaje w kolorze zielonym - w polach widocznych na ekranie. Należy wykonywać polecenia pochodzące ze sterownika (np. nacisnąć pedał hamulca i przyśpieszenia; zwolnić dopiero wtedy, gdy pojawi się taka informacja)
Regeneracja kończy się automatycznie; po tym należy sprawdzić wartości w grupie 108 (na ile skuteczna okazała się regeneracja)