.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:50:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 10.cze.2012 21:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2010 10:23:49
Posty: 47
koledzy witam,

Poniewaz mam troche czasu postanowilem napisac, a noz ktos cos ciekawego doradzi zanim auto wyladuje znowu w rekach serwisantow.
Kilka dni temu, przed ruszeniem w trase, dokladnie w srode, zapalila sie nam kontrolka silnika, po czym zaczela mrugac kontrolka swiec zarowych i na stale zaswiecila sie lampka filtra dpf. Wczesniej dziewczyna byla autem daleko (szczecin - katowice i podobno go nie oszczedzala). Udalismy sie wiec do serwisu, ktory podpial komputer pod auto i po 4 godzinach usunal blad silnika twierdzac, ze byl to stary blad, a jezeli chodzi o DPF dostalismy przykazanie, zeby auto przegonic - wtedy miala zniknac i kontrolka filtra i swiec. Final jest taki, ze juz w drodze zapalila sie kontrolka silnika z powrotem, a ani przegonienie auta, ani dzialanie wedlug instrukcji, czyli jechanie 60km/h na 5 biegu przez 15min nic nie pomoglo.

Auto bedziemy chcieli jeszcze raz oczywiscie oddac na odczyt, tylko jakos nie wzbudzila mojego zaufania ta diagnoza, ktora dostalismy wczesniej (szczegolnie ze usuneli jakis niby stary blad ktory zaraz wrocil). Czy myslicie, ze bedzie tu konieczna wymiana DPF czy moze macie jakies inne pomsyly ? Czemu akuart 3 kontrolki?
Dodam, ze auto nie ma spadku mocy, nie kopci. Spalanie normalne. Bylo tez 1,5 roku temu chipowane na 170KM (polecany i sprawdzony przez forumowiczow czlowiek)

dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 10.cze.2012 21:18:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Trzeba spróbować wypalić filtr cząstek stałych. Jeśli to nie pomaga to decyzja należy do klienta czy wymienić czy usunąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 10.cze.2012 21:32:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2010 10:23:49
Posty: 47
20min na 5biegu przy 60km/h nie pomoglo, a jezeli chodzi o przegonienie to zalezy tez jak to rozumiec..
Poza tym nie rozumiem tez, dlaczego sugestie sa zgola inne jezeli chodzi o wypalanie tego filtra - serwis mowi 'przegonic', a instrukcja wrecz odwrotnie (czyli 'zamulac').


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 10.cze.2012 21:48:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Należy wprowadzić sterownik w tryb regeneracji filtra robi się to testerem, wtedy sterownik sam reguluje przepływem powietrza w taki sposób żeby temperatura na filtrze wzrosła do odpowiedniej wartości, a żeby sterownik mógł to poprawnie przeprowadzić należy samochodem jechać na 4 lub 5 biegu ze stałą prędkością w zakresie obrotów 2500/min. Tutaj coś masz na ten temat:

edit by Przemo/reklama


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 10.cze.2012 21:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2010 10:23:49
Posty: 47
A to o tym w instrukcji nie bylo napisane, zeby taki sterownik wgrac do regeneracji filtra, zanim sie bedzie uskuteczniac ta procedure z 5 biegiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 10.cze.2012 21:59:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Bo to jest instrukcja serwisowa- procedura regeneracji , można to wykonać tylko z testerem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 10.cze.2012 22:09:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2010 10:23:49
Posty: 47
No tak, to tym bardziej ciekawe, dlaczego serwis nie powiedzial, lub nie wgral takiego sterownika zanim nam kazano go przepalac..
Dziwne to, w kazdym razie dzieki za info i porady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 11.cze.2012 09:06:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kolego gre11

Jeszcze jedna taka forma reklamy i BAN.

Co do samego tematu.... trzeba sprawdzic VAG poziom zapelnienia filtra i jesli jest za wysoki uruchomic tryb wypalania... powinno pomoc.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 11.cze.2012 13:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
silnik 2.0TDI CR w przeciwienstwie do 2.0TDI PD moze wypalac filtr zarowno na 4 biegu jak i na wstecznym... nie potrzeba do tego obrotow - wystarcza wolne obroty (podniesione podczas wypalania o okolo "100" wzgledem niewypalania)
Poniewaz nie miga przy tym zadna kontrolka to nalezy sie nauczyc rozpoznawac to inna prace silnika (jakby z "przepalonym" wydechem) na wolnych obrotach i jak wypala to lepiej nie wylaczac auta czy odczekac az skonczy
Docelowo nie moge polecac bo to nieuczciwe ale slyszalem, ze podobno... na rynku sa dostepne chinskie klony VCDSa i podobno takim tanim chinskim kabelekiem mozna odczytywac miedy innymi kody bledow (oczywiscie wiem to tylko ze slyszenia :peace: )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 11.cze.2012 22:46:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
kolego przemekk74 do wypalenia filtra jest potrzebne odpowiednie obciążenie chcesz pisać ale nie wiesz o czym. Odpowiednie obciążenie powstaje w zakresie 2500 obr/min. Co innego jest w silnikach CR, ale silniki PD muszą mieć 3/4/5/ bieg 2500obr/min około i regeneracje przez komp. A tak ogólnie to nie wiem czy wiesz ale regeneracja przebiega praktycznie cały czas tylko jest kilka poziomów regeneracji. Jest ta o której nikt nie ma pojęcia że jest, jest taka że zapala się kontrolka i należy jechać ze stałą prędkością żeby dopalić filtr i jest taka że trzeba podpiąć komputer i wprowadzić regenerację serwisową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 11.cze.2012 23:05:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
@gre11
nawet jakby 2.0TDI PD do wypalania potrzebowal jechac z przyczepa campingowa pod gorke z 4 tys obrotow to nie zmienia to faktu, ze do wypalania w CR nic takiego nie jest potrzebne. nie pala sie tez zadne kontrolki podczas tego procesu (przynajmniej w exeo). Przejechalem okolo 70tys autem z silnikiem 2.0TDI CR caga (prawdopodobnie silnik o takim kodzie jest w aucie autora watku) - moja wypowiedz jak i caly watek dotyczy silnika 2,0TDI CR a nie PD...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 19.lut.2013 11:33:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
w CAGA 143 PS 2.0 TDI wypalenie DPF tylko VASEM

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 19.lut.2013 11:41:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Wytnij to gówno i po problemie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 19.lut.2013 13:01:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pablo200 napisał(a):
w CAGA 143 PS 2.0 TDI wypalenie DPF tylko VASEM


VCDS tez spokojnie daje rade....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 19.lut.2013 15:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
przemik napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
w CAGA 143 PS 2.0 TDI wypalenie DPF tylko VASEM


VCDS tez spokojnie daje rade....



w jaki sposób zrobisz procedurę ?
Jaki masz kod do logowania ?

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 19.lut.2013 18:26:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pewnie procedure znasz dla silnika 2.0 TDi CR, oj tam... nie trudno ją znaleźć - jest w niej napisane skad wziąć kod... :)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 19.lut.2013 21:08:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Wiec podaj ten kod :)

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 22.lut.2013 22:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2007 13:40:50
Posty: 369
Lokalizacja: pomorskie GKW...
REGENERACJA: DPF 1.6/ 2.0 TDI CR

Warunki wymagane:

- zbiornik paliwa zapełniony przynajmniej do 1/4 objętości. W przeciwnym wypadku procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona.
- pojazdy z automatyczną skrzynią biegów - selektor w pozycji P(ark).
- pojazdy z manualną skrzynią biegów - pozycja N.
- maska silnika zamknięta
- załączony hamulec postojowy
- regeneracje najlepiej przeprowadzać na zewnątrz budynków - na podłożu, które nie jest łatwopalne. Temperatura spalin na końcu rury wydechowej może dochodzić nawet do 300 stopni Celsjusza.

Dodatkowo muszą być spełnione inne warunki, np. temperatura paliwa mniejsza od 60 stopni C, odpowiednia temperatura silnika, odpowiednia temperatura oleju, odpowiednie ciśnienie atmosferyczne, odpowiedni poziom naładowania akumulatora, sprzęgło w pozycji "zero".

Regeneracja będzie możliwa tylko wtedy, gdy w sterowniku nie ma żadnych błędów świadczących o niesprawności elektroniki silnika i sterowaniu pracą silnika. Jedynym akceptowalnym błędem jest błąd mówiący o zapełnieniu filtra cząstek stałych (009263).
Zaleca się również sprawdzenie czujnika G450 przed wykonaniem procedury:

- sprawdzenie wzrokowe połączeń
- sprawdzenie wartości w grupie 100.3 (różnica ciśnień - porównać na biegu jałowym i przy ok 2000 obr/min)

Należy również odczytać zawartość sadzy w filtrze (odczyt w gramach):
grupa 108.2 (ilość obliczona przez sterownik) i grupa 108.3 (ilość zmierzona)

UWAGA: jeżeli zawartość sadzy jest powyżej 45g – filtr do wymiany! (REGENERACJA NIEMOŻLIWA)

PROCEDURA REGENERACJI:

Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Odczytać wartość grupy 007.4 - ma być przynajmniej 80 st. C (temperatura płynu ch.) Zwiększyć obroty silnika do 2500 i postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami. W ciągu kolejnych 5 minut powinny zostać spełnione wszystkie warunki konieczne do przeprowadzenia regeneracji.

1. Sprawdzić temperaturę za i przed filtrem cząstek stałych: grupa 100.1 (temp. przed DPF) i grupa 100.2 (temp. za DPF) Grupa 99.1 (obroty silnika); grupa 99.2 (temperatura silnika)
2. Sprawdzić temp. paliwa (ma być mniejsza od 60 st. C!):
Bloki pomiarowe -> Grupa 7.1.
3. Zalogować się do sterownika kodem: 27971 (funkcja [16 - Dost. upow.])
4. Zwolnić pedał przyśpieszenia!
5. Uruchomić funkcję Nastawy podstawowe i wybrać grupę 226.
6. Podczas trwania regeneracji należy odczytywać informacje, jakie VCDS podaje w kolorze zielonym - w polach widocznych na ekranie. Należy wykonywać polecenia pochodzące ze sterownika (np. nacisnąć pedał hamulca i przyśpieszenia; zwolnić dopiero wtedy, gdy pojawi się taka informacja)

Regeneracja kończy się automatycznie; po tym należy sprawdzić wartości w grupie 108 (na ile skuteczna okazała się regeneracja)

_________________
B7 A4Q BPW 06' manual 2009 =>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 24.lut.2013 19:06:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
I wszystko jasne... procedura czytelna i przejrzysta...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b8 2008 2.0TDI 143KM] Kontrolki silnika, swiec i DPF
PostNapisane: 26.lut.2013 13:22:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Miałem oststnio dziwny problem:

Filtr 29% napełnienia
Odpalamy awaryjne wypalanie vasem wszystko spełnione procedura rusza i po 3 sekundach koniec.
Dziwnie przez te 3 sekundy trzesie budą...
Jakieś sugestie ?

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: