.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 16:05:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 05.cze.2012 22:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2012 22:18:57
Posty: 8
jak to możliwe że przy zwiekszeniu mocy programowo auto może mniej palić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 05.cze.2012 22:47:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2012 22:18:57
Posty: 8
ps. jestem laikiem w temacie Tuningu wiec prosze o wyrozumiałość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 05.cze.2012 22:50:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to zależy od programu, i od całości przeróbek.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 05.cze.2012 23:57:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Primo, może być ekonomiczniejszy program.
Secundo, przyrost mocy sprawi, iż noga nie będzie musiała być tak ciężka jak przed modyfikacją.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 09.cze.2012 10:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Zależy w jakim silniku. W dieslu jest to możliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 10.cze.2012 07:54:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
nie moze, to bajka dla naiwnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 10.cze.2012 13:28:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2010 16:48:09
Posty: 625
Auto: A8 D3 '08
Teoretycznie jest możliwe, praktycznie - więcej mocy - większy but. A z takiego atrybutu się często korzysta, więc o niższym spalaniu można pomarzyć :D

_________________
VW Corrado 2.0 16v 9a '94 2016-20--
Audi Coupe 2.8 v6 AHH '96 2019-20--
VW T5 1.9 TDi AXC '05 2020-20--
Audi A3 8P 2.0 TDI BMM '06 2017-20--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 11.cze.2012 00:28:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2012 12:57:36
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź/Sochaczew
Auto: A6 C5 1,9 TDI AFN
No tutaj się nie zgodzę, silnik AXR 1,9 101KM, moc podniesiona do 130KM.
Początkowe spalanie było na poziomie 6.5 litrów, obecnie jest ok 5.8. Styl jazdy cały czas ten sam i cały czas to sama trasa.
Po programie też się zdziwiłem. Pełna moc raczej nie jest wykorzystywana, ale jak już wcisnę to pali faktycznie więcej (nawet 10 litrów, każdy z kolegów musiał oczywiście sprawdzić rezultaty chipowania, więc schodziło ze zbiornika dość szybko). Teraz już przeszły wygłupy i jest normalna jazda i powaga pali ok 0,5-1 litra mniej.

_________________
Było Audi 100
Jest Audi A4
Jest Audi A6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 11.cze.2012 07:33:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
milysms napisał(a):
No tutaj się nie zgodzę, silnik AXR 1,9 101KM, moc podniesiona do 130KM.
Początkowe spalanie było na poziomie 6.5 litrów, obecnie jest ok 5.8. Styl jazdy cały czas ten sam i cały czas to sama trasa.
Po programie też się zdziwiłem. Pełna moc raczej nie jest wykorzystywana, ale jak już wcisnę to pali faktycznie więcej (nawet 10 litrów, każdy z kolegów musiał oczywiście sprawdzić rezultaty chipowania, więc schodziło ze zbiornika dość szybko). Teraz już przeszły wygłupy i jest normalna jazda i powaga pali ok 0,5-1 litra mniej.


to co napisałeś nie jest niczym nadzwyczajnym ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 11.cze.2012 10:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wystarczy miec odrobinke pojecia o tym jak sterowany jest leciwy diesel i na czym polega jego czipowanie by historyjki o zmniejszonym spalaniu "dzieki czipowi" traktowac na rowni z bajkami braci Grimm
P.S.
w takim dieslu nie ma przepustnicy a ilosc paliwa ustala sie ręcznie "nóżką" dobierajac tyle koksu by wozidelko toczylo sie z zadana predkoscia

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 11.cze.2012 14:53:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Limitery paliwa są podniesione zazwyczaj przy chips tuningu wiec.... jakie mniejsze spalanie.... skoro np. seria (przypewnym polozeniu pedału) daje 44mg/R , a po czipsie 51 mg/R

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 11.cze.2012 22:51:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Przy jeździe takiej jak do tej pory spalanie spadnie jeśli chip jest ok. Nie mówię o regulacji pompy. Jeśli jest geometri na turbo to da się to zrobić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 11.cze.2012 23:26:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
gre11 napisał(a):
Przy jeździe takiej jak do tej pory spalanie spadnie jeśli chip jest ok. Nie mówię o regulacji pompy. Jeśli jest geometri na turbo to da się to zrobić

w zwiazku z trwajacymi mistrzostwami i nadzieja na dobry wynik naszej reprezentacji jestem zywo zainteresowany cudami :peace:
Przyklad:
jade do babci z koszykiem pelnym zakupow... jade 90km/h ze stala predkoscia. Do utrzymania tej predkosci na 5tym biegu potrzebuje np dawki 20jednostek paliwa co w mapie zyczenia kierowcy oznacza wcisniecie podalu gazu w 25% (zalozmy, ze przy wcisnieciu 100% zyczony koks to np 55jednostek)/pominmy ograniczniki bo przy doopojezdzie i tak beda nieaktywne/. Poszedlem do lokalnego Boga Koksu. Bog Koksu sprawil, ze teraz przy wcisnieciu 20% koksu jest 30 a przy 100% np 70 (Bog Koksu dostosowal n innych mapek by odniesc ladowanie, zwiekszych kat wtrysku dla tego nie wystepujacego w serii zyczenia kierowcy itp) Gdy teraz wciskam gaz w 20% jadę 120km/h gdyz idzie wiecej koksu... ja jednak dalej chce jechac tylko 90km/h wiec wciskam gaz tylko w 15% by dostarczyc autu jak wczesniej te 20jednostek koksu bo dokladnie tyle potrzeba do utrzymania predkosci 90km/h
Co inny lepszy Bog koksu moglby zrobic by do 90km/h potrzeba bylo mniej koksunia? Ruszylby mape T, n75, egra? czy inne takie?
Pozdrawiam,
Przemek
auto poprzednika palilo 6.5 ... pali mniej 0.5-1L mniej co daje srednio ponad 10% redukcje zuzycia paliwa i to dzieki zmianie kilku mapek, cuda czy w VW pracuja takie slabe inzyniery?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 11.cze.2012 23:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2012 12:57:36
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź/Sochaczew
Auto: A6 C5 1,9 TDI AFN
Nie znam się na chipowaniu, ale wiem jak moje autko zareagowało po zmianie. Przy niezmieniomym stylu jazdy autko pali mi mniej.
Na marginesie poczciwy AFN u kolegi z klubu też spala po chipie mniej (z 6-7 na 5-6, zmiana ze 110KM na 140KM w A6). On tak twierdzi i ja mu wierzę bo mam też autko po chipie.

Czy słabe inżyniery pracują w VAG tego nie wiem, ale z tego co widzę te silniki potrafią wytrzymać większe obciążenia i nic im się nie dzieje. Sądząc po silniku 2.0TDI bym powiedział że poziom wiedzy inżynierów w VAG się sporo obniżył. Wypuścili 1,9TDI który jest pancerny po czym wypuścili 2.0TDI który wymaga kosztownych poprawek. Po poprawkach okazuje się że 2.0TDI nie jest taki szrotem jak się na początku wydawało, wnioskuje z tego że można było zrobić silnik który będzie tak samo wytrzymały jak 1,9. Trochę to idzie w złym kierunku, następca 1,9TDI powinien być mocniejszy silniejszy wytrzymalszy przy takim samym spalaniu lub mniejszym, to się nazywa postęp. Na silniku 2.0 moim zdaniem VAG zrobiło krok wtył.

_________________
Było Audi 100
Jest Audi A4
Jest Audi A6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 00:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
milysms napisał(a):
Nie znam się na chipowaniu, ale wiem jak moje autko zareagowało po zmianie. Przy niezmieniomym stylu jazdy autko pali mi mniej.
Na marginesie poczciwy AFN u kolegi z klubu też spala po chipie mniej (z 6-7 na 5-6, zmiana ze 110KM na 140KM w A6). On tak twierdzi i ja mu wierzę bo mam też autko po chipie.

Czy słabe inżyniery pracują w VAG tego nie wiem, ale z tego co widzę te silniki potrafią wytrzymać większe obciążenia i nic im się nie dzieje. Sądząc po silniku 2.0TDI bym powiedział że poziom wiedzy inżynierów w VAG się sporo obniżył. Wypuścili 1,9TDI który jest pancerny po czym wypuścili 2.0TDI który wymaga kosztownych poprawek. Po poprawkach okazuje się że 2.0TDI nie jest taki szrotem jak się na początku wydawało, wnioskuje z tego że można było zrobić silnik który będzie tak samo wytrzymały jak 1,9. Trochę to idzie w złym kierunku, następca 1,9TDI powinien być mocniejszy silniejszy wytrzymalszy przy takim samym spalaniu lub mniejszym, to się nazywa postęp. Na silniku 2.0 moim zdaniem VAG zrobiło krok wtył.


Moim zdaniem, to na 2.0 TDi koncern zarobił trochę przez serwis tych jednostek. A jak już ktoś na forum napisał - te silniki były konstruowane przez księgowych a nie inżynierów :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 10:33:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2012 12:57:36
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź/Sochaczew
Auto: A6 C5 1,9 TDI AFN
Z tego co obserwuję to polacy sobie jakoś radzą, już słyszałem o patencie wyrzucenia wałków wyrównujących poprzez zastąpienie układu olejowego z silnika AWX (podobno pasuje bez większych przeróbek, koszt operacji to ok 2 tys i po problemie).
Tak twierdził gość od A6 z silniek 2.0TDI 140KM. Nie wiem czy go poniosła fantazja czy faktycznie taka przeróbka jest możliwa.

_________________
Było Audi 100
Jest Audi A4
Jest Audi A6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 11:00:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
viewtopic.php?f=27&t=80094&start=260 ale nie o tym wątek...

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 11:04:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Z tego co obserwuję to polacy sobie jakoś radzą, już słyszałem o patencie wyrzucenia wałków wyrównujących poprzez zastąpienie układu olejowego z silnika AWX (podobno pasuje bez większych przeróbek, koszt operacji to ok 2 tys i po problemie).

silnik 2,0tdi PD w bardziej budzetowych modelach szmelcgrupy (segnemtn golfa) wychodzil bez walkow wyrownujacych... fabrycznie
To popularny patent bo naprawa "po bozemu" jest drozsza
Pasuje to tak do watku o tuningu jak przepis na zupe grzybowa z maslakow :peace:
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 11:41:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
1. Wzrost mocy jest osiągany przez zwiększenie dawki i doprowadzenie większej ilości powietrza.
2. Na max obciążeniach zużycie musi wzrosnąć - moment bierze się ze spalania paliwa.
3. Inżynierowie w tej działce na całym świecie nie są słabi tylko są zmuszeni przez Eco Terroryzm do spełniania norm emisji NOx co powoduje znaczący wzrost zadymienia, i spadek ekonomii (oddziaływanie bardzo późnego początku wtrysku + bardzo wysoki stopień EGR).
4. Sterowanie cyfrowe pozwala na całkowite oddzielenie obszaru obciążeń częściowych od obciążeń max. Dzięki czemu możemy zwiększyć moc i moment a równocześnie dla normalnej eksploatacji (poniżej 70% obciążenia) znacząco podnieść ekonomię - w niektórych obszarach nawet o 30%.
5. Oczywiście można również przemodelować charakterystykę pedału gazu aby kierowca intuicyjnie jeździł delikatnie i płynnie, nie używając max obciążeń i wysokich obrotów.
6. Jeżeli przygotowujemy chip rajdowy lub wyścigowy pkt.5 nie ma sensu gdyż charakterystyka musi być podporządkowana precyzji sterowania w obszarze dużych i bardzo dużych obciążeń, jak również mapa dymu poprawiająca dynamikę utrudnia ekonomiczną jazdę przy przechodzeniu z małego na wysoki poziom doładowania (obciążenia).

Pozdrawiam niedowiarków.

PS. Na stacji diagnostycznej sprawdza się zasadniczo zadymienie przy dynamicznym rozpędzaniu silnika bez obciążenia więc dobry tuner jest w stanie zmieścić nawet bardzo mocny soft w normach (warunki próby nie występują w normalnej eksploatacji).

Profesjonalne firmy w Niemczech nie mogą już zaoferować spadku zużycia paliwa gdyż prawo wymaga od nich spełnienia wszystkich warunków testów na hamowni podwoziowej w cyklu jezdnym. Tak więc najczęściej naruszają tylko obszary obciążeń max.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 11:55:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
fajnie (tekst jak z reklamowki strony tunera: bedzie bezpieczniej, ekoligicznie, czysciej i kury beda znosic wiecej jajek)
Przechodzac do realiow
Pacjent: stary tdi sterowany przed EDC15 nie posiadajacy ani przepustnic, filtrow cz stalych, egt - nic!... jedyne co ma to EGR i turbine VNT. EGR da sie "wylaczyc" i bez tunera
Co trzeba zrobic by jadac takim oldtimerem do babci 90km/h spalac 10% mniej paliwa niz seria

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: