.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 16:26:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 12:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
jedyna opcja to kombinowanie z poczatkiem wtrysku bez podnoszenia dawki paliwa, ale czy opzoniajac/przyspieszajac zaplon da sie uzyskac 10% roznicy to watpie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 12:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
przemekk74 napisał(a):
fajnie (tekst jak z reklamowki strony tunera: bedzie bezpieczniej, ekoligicznie, czysciej i kury beda znosic wiecej jajek)
Przechodzac do realiow
Pacjent: stary tdi sterowany przed EDC15 nie posiadajacy ani przepustnic, filtrow cz stalych, egt - nic!... jedyne co ma to EGR i turbine VNT. EGR da sie "wylaczyc" i bez tunera
Co trzeba zrobic by jadac takim oldtimerem do babci 90km/h spalac 10% mniej paliwa niz seria



Widzę że kolego to chciałby żeby go nauczyć a później sam chciałby na tym zarabiać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 13:09:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2004 16:36:35
Posty: 164
Lokalizacja: Kolbuszowa
Ja też byłem sceptycznie nastawiony jeżeli chodzi o zmniejszenie spalania, mówię o 1.9TDI, ale mam teraz nowy program i faktycznie pali mniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 13:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
jedyna opcja to kombinowanie z poczatkiem wtrysku bez podnoszenia dawki paliwa, ale czy opzoniajac/przyspieszajac zaplon da sie uzyskac 10% roznicy to watpie

to droga z ograniczeniami.... w EDC15 zadany kat wtrysku nie jest powiazany z faktyczna dawka paliwa ale z "zyczona" a ta z roznych wzgeldow moze byc od niej rozna....brak sondy lambda

gre11 napisał(a):
Widzę że kolego to chciałby żeby go nauczyć a później sam chciałby na tym zarabiać.

zdarzylo mi sie czipowac bo to zadna filozofia
mam na tyle dobrze platny zawod ze bez polowania na klientow calymi dniami po forach (lapiac przy tym ostrzezenia za wciskanie reklamy) calkiem niezle sobie radze
Cytuj:
Ja też byłem sceptycznie nastawiony jeżeli chodzi o zmniejszenie spalania, mówię o 1.9TDI, ale mam teraz nowy program i faktycznie pali mniej.

Twoje auto nie ma nowego programu - masz zmodyfikowanych pare mapek (mozna powiedziec paraemtrow) - sam program nie jest zmieniony (pisanie programow to droga sprawa - nie jest to cos "za 1000pln" )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 16:19:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
pomijając subiektywne odczucia mniejszego zużycia paliwa po chipsie AELa i AFNa,
pytam więc dlaczego MB Vito 108CDI ma wg producenta wyższe spalanie niż MB Vito 112CDI ?
oba silniki to 2200cm

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 17:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
moze miec krotsza skrzynie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 12.cze.2012 17:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
newman napisał(a):
pomijając subiektywne odczucia mniejszego zużycia paliwa po chipsie AELa i AFNa,
pytam więc dlaczego MB Vito 108CDI ma wg producenta wyższe spalanie niż MB Vito 112CDI ?
oba silniki to 2200cm

najlepiej zapytaj sie producenta :peace:
google mowia ze np 108 nie ma intercoolera

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 05:38:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
W kilku punktach wyjaśniłem dlaczego się da oraz dlaczego nie zrobił tego producent,
Nie wiem gdzie wyczytałeś o czystszych spalinach, przecież podniesienie ekonomii w głównej mirze opiera się na znaczącym zwiększeniu emisji NOx których stacja kontroli pojazdów nie sprawdza.
Zmniejszenie zadymienia przez inne kąty wyprzedzenia wtrysku jest bez większego znaczenia gdyż podnosimy mapę dymu i uzyskujemy lepszą dynamikę i mniejszą turbo dziurę przy zadymieniu bliskim / nieco większym od serii.
Dodatkowo zmiana seryjnej charakterystyki pedału gazu pozwala na poprawę ekonomii dla osób nieumiejętnie operujących gazem. Seryjna charakterystyka jest często "marketingowa" żeby klient na jeździe próbnej czuł spory nadmiar mocy i zachwycony złapał przynętę, to że ekonomiczna jazda z takim gazem jest niełatwa to już nie problem producenta tylko klienta. Swoją drogą niektórzy tunerzy lubują się w podobnym efekcie, a później nie da się tym jechać normalnie tylko na torze wyścigowym - jazda ze stałą prędkością prawie niemożliwa, każdy ruch pedałem to "odczucie wielkiej mocy" :D
Pozdrawiam i polecam czytanie ze zrozumieniem, a jeżeli to mało to może pomóc lektura kilku książek silnikowych (+ studia, +praktyka na badawczej hamowni silnikowej -najlepiej producenta silników, można by dodać jeszcze jakiś doktorat z silników i udział w naukowych projektach badawczych)
Choć ogólnie nikt nie musi wiedzieć dlaczego, można nie wierzyć ale to nie uniemożliwia korzystania z dobrodziejstw nauki.
Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 06:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
czyli podsumowujac jak jade do babci 90 km/h i potrafie trzymac ten pedal gazu (nie wiedzialem ze to takie trudne) by jechac z zadana predkoscia to nici z tej ekonomiki?
P.S.
jezeli podniesienie smoke limitera i zmiania charakterystyki gazu zbija 10% zuzycie to musze bardzo duzo sie nauczyc...
po wczorajszym remisie przyznaje, ze cuda sa mozliwe :peace:

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 08:16:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2012 12:57:36
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź/Sochaczew
Auto: A6 C5 1,9 TDI AFN
Nieco wyżej kolega też zrobił chipa i potwierdza niższe spalanie więc nie wiem dlaczego co niektórzy cały czas się upierają że to nie możliwe.
Co do utrzymania gazu, kolega wyżej ma rację, jak silnik zbyt żwawo reaguje na gaz utrzymanie stałej szybkości jest trudne i mało komfortowe. Tak mi reagowała toyota i było to męczące.

_________________
Było Audi 100
Jest Audi A4
Jest Audi A6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 08:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Kolega przemekk74 jest naprawdę dziwny, jak wszyscy mówią że po chipie u nich w samochodzie spalanie spadło to on i tak wie lepiej że nie spadło, bo pewnie on ta tankuje ich samochody.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 08:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
gre11 napisał(a):
Kolega przemekk74 jest naprawdę dziwny, jak wszyscy mówią że po chipie u nich w samochodzie spalanie spadło to on i tak wie lepiej że nie spadło, bo pewnie on ta tankuje ich samochody.



to ja ci wytlumacze
przed czipem palil 7, po czipie poczules moc zaczales za..... spalanie wzroslo do 10, poznniej zapieprzanie sie znudzilo i pali teraz 8 czyli spalanie spadlo :D

edit by Przemo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 09:48:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w komarku u dziadka w szopie jest takie cudo techniki co nazywa sie gaznik... w przepustnicy wisi iglica . Ten cud techniki pozwala na wplywanie na sklad mieszanki (iglice mozna podwiecis wyzej labo nizej)= > mozna ja wiec zuzbozyc albo wzbogacic. To potezne narzedzie, ktorego w starym dieslu na EDC15 nie ma. Nie tam tez tam sondy lambda, jest MAF bardzo niedokladny.... takie auto jest slepe, gluche i proste.
Co do "wszyscy tak mowia"
Niedawno znajoma mowila mi, ze walczyla z kurzajkami ...smarowala masciami, wypalala i nic-odrastaly... inna znajoma jej powiedziala, ze trzeba kurzajki obwiazac nitkami bawelnianymi... nastepnie po dniu zdjac te nitki, wlozyc pod kamien a gdy nitki zgnija to i kurzajki znikna, tak zrobila i tak sie stalo. Dwie osoby wiec to potwierdzaja - wszyscy tak mowia!... to chyba tak jest? :peace:

Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
to calkiem komfortowa sytuacja gdy sie wie o czym pisze (bo sie to robilo) ale sie na tym pieniedzy nie zarabia i nie ma sie zadnego interesu w sciemnianiu

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 10:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Policz wartość paliwo powietrze, i nie zmieniaj map tylko osie, dołóż powietrza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 10:36:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
gre11 napisał(a):
Policz wartość paliwo powietrze, i nie zmieniaj map tylko osie, dołóż powietrza

rozumiem strukture map EDC15 i potrafie zmienic opis osi:)
Poniewaz stary diesel to nie komarek i nie ma tam przepustnicy wiec sa 2 narzedzia na zwiekszenie powietrza wzlgedem paliwa
- T
- EGR
Krecenie T wyzej przy doopojezdzie to slaby pomysl na ekonomie a wylaczyc EGR mozna blaszka ale chyba 10% mniejszego zuzycia sie dzieki temu nie osiagnie?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 10:47:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Ty nadal nie rozumiesz, ale nie moje zadanie żeby cię uczyć, i nie chodzi o zmianę opisu osi Bo nie wiem po co zmieniać opis.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 10:56:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
1. Dla turbo diesli po 1996 10-20% oszczędności przy częściowych obciążeniach dale sama optymalizacja kąta wyprzedzenia wtrysku (pomijająca emisję NOx).
2. Jeżeli silnik ma VGT to wykluczenie EGR pozwala na zmniejszenie doładowania dla obciążeń częściowych - płynie samo powietrze więc jest go "niepotrzebnie" więcej przy tym samym ciśnieniu.
3. EGR lepiej sterować i pozostawić częściowy na biegu jałowym co przyspiesza rozgrzewanie silnika i poprawia kulturę pracy na wolnych.
4. Właściwa charakterystyka pedału gazu pozwala wymusić ekonomiczną jazdę nawet na całkowicie bezmyślnym kierowcy bez szkolenia i specjalnej dbałości o ekonomię z jego strony (sprawdziłem na żonie, której nikt nie przekona że jedzie na niewłaściwym biegu i niepoprawnie operuje gazem).

Na sobie sprawdzam często (przełączając różne charakterystyki) że można bardzo uspokoić zapędy kierowcy jeśli do osiągnięcia sporej mocy musimy bardzo głęboko dusić pedał - to tak jakbyśmy czuli że wlewamy dużo paliwa.

Pozdrawiam wszystkich sympatyków wątku!

PS. Zgadza się wielu tunerów zmienia skalę na osiach przez co fałszuje działanie programu i dodatkowo w BC wskazania są znacząco niższe.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 11:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
Ad4.
Ja juz widze zadowolona mine kierowcy ktory wyplacil 1200za czipa i musi gniesc mocniej zeby auto jechalo tak samo :) Nie ma sie co oszukiwac 99% czipow to dolozone paliwo i doladowanie -niekoniecznie tam gdzie to potrzebne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 11:28:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
To_JA_! napisał(a):
1. Dla turbo diesli po 1996 10-20% oszczędności przy częściowych obciążeniach dale sama optymalizacja kąta wyprzedzenia wtrysku (pomijająca emisję NOx).
2. Jeżeli silnik ma VGT to wykluczenie EGR pozwala na zmniejszenie doładowania dla obciążeń częściowych - płynie samo

czyli podsumowujac: Twoim zdaniem zatkanie EGRa/podniesienie mapy EGRa + jednoczesne obnizenie mapy T przy doopojezdzie + optymalizacja kata wtrysku + zmiana charakterystyki w driverwishu da zmniejszenie 10% do 20% zuzycia paliwa? (TAK-zrozumialem Twoja argumentacje dobrze/NIE - zrozumielem to zle)
Pozdrawiam,
Przemek
Cytuj:
i ciekawe co wtedy stanie sie z EGT

a to nie ma znaczenia - interesowalo mnie zuzycie paliwo

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 13.cze.2012 11:52:17 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 11:43:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
i ciekawe co wtedy stanie sie z EGT ;)

edit
ja mam super pomysl na eco tuning
np 80% dw to 30mg i do tej wartosci jedziemy na atmosferycznym
100% to65mg i 2,5bara
sdi i mocne tdi w jednym :mikolaj:


Ostatnio edytowano 13.cze.2012 11:56:54 przez kkarol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: