.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 23:46:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 07.cze.2012 12:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2011 13:26:39
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Witam

Mam problem z w/w silnikiem.
Po odpaleniu obroty strasznie falują 1300 rpm-1500rpm , jednak w momencie gdy odepnę silniczek krokowy obr spadają na 1100 rpm i nie falują (zaznaczam , że dzieje się tak tylko czasami bo nieraz gdy odepnę silniczek krokowy nie ma reakcji jeżeli chodzi o utrzymanie obrotów)
Od razu napiszę , że guma idąca od przepustnicy do roździelacza wydaje się być ok, przewody gumowe idące do silniczka krokowego sprawdzone (1 wymieniłem , drugi wydaje się być ok), guma od odmy też została założona nowa, świece wymienione, przewody zapłonowe wydają się być ok. Próbowałem sprawdzić czujnik obrotów jałowych za pomocą miernika, ale nie przewodził prądu mimo regulacji śrubką ( może złą kręciłem, byłbym wdzięczny jakby ktoś opisał którą należy regulować przepustnicę :diabel: )
Tak jeszcze spytam od razu , to normalne w tych silnikach że do 4 tyś wkręcają się tak "mułowato"? Sprawdzałem jak chodzi ramię przepływomierza i opada ono dość wolno w przeciwieństwie do dwóch pozostałych które mam . Zastanawiam się, czy jest możliwość przełożenia samej części roździelacza co jest połączona z tym ramieniem, bo roździelacze, które posiadam są od starszych cygar.

Mam nadzieje że ktoś może mnie naprowadzić gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny takiego zachowania silnika ;)

Pozdrawiam

_________________
100 C3 2.0 RT 1990 - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 07.cze.2012 15:04:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Najpierw zdejmij klemę z aku na 20 min, nie zaszkodzi też wyczyszczenie kopułki i palca rozdzielacza. Sprawdź jeszcze raz szczelność dolotu, przewody do odmy, sondę lambda i 2-pinowy czujnik temperatury. Jeżeli nie pomoże, będziemy szukać dalej.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 07.cze.2012 20:24:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Więc silnik powinien wkręcać się jak każdy inny. Klapa przepływomierza powinna podnosić się i opuszczać w miarę płynnie i delikatnie. na początek proponuje nie rozkompletowywać przepływomierza od rozdzielacza paliwa. Podmienić cały zestaw.


Odłączanie akumulatora niczego nie zmieni. System resetuje się natychmiast po przekręceniu stacyjki na OFF.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 07.cze.2012 21:13:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2011 13:26:39
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Simon, problem w tym, że nie mogę podmienić całego zestawu, bo ten mój że tak go nazwę dawca jest od starszego audi i nie ma potencjometru.

_________________
100 C3 2.0 RT 1990 - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 07.cze.2012 23:50:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Simon_pg0 napisał(a):
Odłączanie akumulatora niczego nie zmieni. System resetuje się natychmiast po przekręceniu stacyjki na OFF.



Nieprawda... Wiele razy to robiłem i pomagało. To jest prosty sterownik, tyle, że niestety też się "uczy", czasami trzeba go "nauczyć" od początku, czyli odłączyć zasilanie, poczekać, podłączyć, uruchomić silnik i rozgrzać na wolnych obrotach aż do włączenia się wentylatora.

Pozdrawiam

Edit: masz do poczytania:

Schematy do Ke-jetronica:

Elektryki:
http://w48.wrzuta.pl/plik/8Er24FfoFXb/a ... yka_ke-jet

Mechaniki:
http://w48.wrzuta.pl/plik/aYwTu7hPvsJ/k-jetronic

I jeszcze to:
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

Edit:
1) Jeśli porównujesz opory ramienia przepływomierza wyjetego (bez paliwa) i w samochodzie (z paliwem), to ten drugi zawsze będzie chodził mułowato ;)
2) Śrubka przy przepustnicy powinna być tak ustawiona, żeby przy zwolnionym pedale gazu był załączony styk kontaktrona pod przepustnicą. Wolne obroty (bypass) regulujesz śrubką na śrubokręt, znajdującą się na korpusie przepustynicy, nieco niżej niż śruba regulacyjna uchylenia przepustnicy (ale nie wszystkie modele miały ten bypass)

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 08.cze.2012 16:10:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Ehhh, nie znoszę forumowych przepychanek.
Oczywiście, każdy sterownik się uczy ale nie błędów;] W pierwszej kolejności wy mruganie błędów a dopiero potem dumanie. Klapa faktycznie unosi się ciężej w przypadku gdy układ paliwowy jest nabity ale nie mówimy tu o sytuacji wybitnie nieprawidłowej jego pracy. Z drugiej strony obaj nie jesteśmy w stanie zweryfikować prawidłowości lub też nie pracy przepływomierza. Jestem zdania, że kadzeta nie da się poprawnie zweryfikować na odległość. Polecam książkę serwisową SSP 95 tam jest wszystko opisane.


Powodzenia.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 08.cze.2012 18:39:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Simon_pg0 napisał(a):
Ehhh, nie znoszę forumowych przepychanek.


A ktoś się przepycha? :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 08.cze.2012 19:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2011 13:26:39
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
wordeck napisał(a):

2) Śrubka przy przepustnicy powinna być tak ustawiona, żeby przy zwolnionym pedale gazu był załączony styk kontaktrona pod przepustnicą. Wolne obroty (bypass) regulujesz śrubką na śrubokręt, znajdującą się na korpusie przepustynicy, nieco niżej niż śruba regulacyjna uchylenia przepustnicy (ale nie wszystkie modele miały ten bypass)


Mam pod śrubą która reguluje uchylenie przepustnice miejsce na drugą śrubkę. Jest możliwość , że ktoś wykręcił ją zupełnie?

Pozdrawiam

_________________
100 C3 2.0 RT 1990 - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 08.cze.2012 20:06:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Śrubka, jak śrubka... Mogła się wykręcić np. od wibracji, zwłaszcza jeśli ktoś nią w przeszłości namiętnie pokręcał, zresztą auto ma swoje lata. Jeżeli wypadła, to auto zasysa powietrze z zewnątrz i się podciśnienia rozjeżdżają...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 13.cze.2012 21:01:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Tam nie ma kontaktronów tylko zwykłe switche z kapturkami silikonowymi jako uszczelki kurzo i pyło zabezpieczające. Częsty błąd to podkecanie śrubek biegu jałowego bez poprawiania położenia stichów.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 RT] Problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 14.cze.2012 22:59:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Simon_pg0 napisał(a):
Tam nie ma kontaktronów tylko zwykłe switche z kapturkami silikonowymi jako uszczelki kurzo i pyło zabezpieczające. Częsty błąd to podkecanie śrubek biegu jałowego bez poprawiania położenia stichów.


Śrubka biegu jałowego to nie to samo, co śrubka przepustnicy :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: rodzynek i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: