.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 15:59:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 11:55:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
przemekk74 napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
1. Dla turbo diesli po 1996 10-20% oszczędności przy częściowych obciążeniach dale sama optymalizacja kąta wyprzedzenia wtrysku (pomijająca emisję NOx).
2. Jeżeli silnik ma VGT to wykluczenie EGR pozwala na zmniejszenie doładowania dla obciążeń częściowych - płynie samo

czyli podsumowujac: Twoim zdaniem zatkanie EGRa/podniesienie mapy EGRa + jednoczesne obnizenie mapy T przy doopojezdzie + optymalizacja kata wtrysku + zmiana charakterystyki w driverwishu da zmniejszenie 10% do 20% zuzycia paliwa? (TAK-zrozumialem Twoja argumentacje dobrze/NIE - zrozumielem to zle)
Pozdrawiam,
Przemek


TAK jak najbardziej, nawet 30% dla samochodów z nowszymi normami emisji (po ~2003).
Wierzyć nie trzeba, można przebadać i sprawdzić - to nie są dogmaty, jak znajdę czas to zrobię pomiary obiektywne...

Pozdrawiam szukających prawdy.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 12:02:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
kkarol napisał(a):
Ad4.
Ja juz widze zadowolona mine kierowcy ktory wyplacil 1200za czipa i musi gniesc mocniej zeby auto jechalo tak samo :) Nie ma sie co oszukiwac 99% czipow to dolozone paliwo i doladowanie -niekoniecznie tam gdzie to potrzebne.


W 100% zgoda, jednak kilku dało się przekonać i nie żałują, jak chcą to mają moc, ale nie korzystają z niej "niechcący" robiąc przypadkowy przepał.
Najgorsze że większość dokłada równo o jakiś procent i później się dziwi że są jakieś drgania czy coś tam, bo seria w jakimś zakresie przebiegała bardzo blisko max możliwości np. dwumasu.
Czasem rozpada się turbinka wpadająca w totalne overboosty przez zbyt wysokie życzenie tunera, czasem skrzynia biegów nie wytrzyma "pików" momentu obrotowego które i tak nie wpływają znacząco na osiągi jedynie wprowadzają sporo "szarpania" i odczucie zarąbistej dynamiki.

A co do dokładania to najczęściej wszędzie byle dokładać...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 13:48:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
To_JA_! napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
czyli podsumowujac: Twoim zdaniem zatkanie EGRa/podniesienie mapy EGRa + jednoczesne obnizenie mapy T przy doopojezdzie + optymalizacja kata wtrysku + zmiana charakterystyki w driverwishu da zmniejszenie 10% do 20% zuzycia paliwa? (TAK-zrozumialem Twoja argumentacje dobrze/NIE - zrozumielem to zle)

TAK jak najbardziej, nawet 30% dla samochodów z nowszymi normami emisji (po ~2003).

Ja chyba nikogo nie zszokuje tym, ze wyznam szczerze, ze w to nie wierze ani troche ale interesowalo mnie co za tym mialoby przemawiac/jakie zmiany – dzieki za ich przedstawienie
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
Widzialem kilka softow zczytanych po roznych tunerach (takze tych „z pierwszej ligi“) i nigdy nie zauwazylem, zeby ktos w dol mape T pociagnal:)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 13.cze.2012 14:30:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
To_JA_! napisał(a):
kkarol napisał(a):
Ad4.
Ja juz widze zadowolona mine kierowcy ktory wyplacil 1200za czipa i musi gniesc mocniej zeby auto jechalo tak samo :) Nie ma sie co oszukiwac 99% czipow to dolozone paliwo i doladowanie -niekoniecznie tam gdzie to potrzebne.


W 100% zgoda, jednak kilku dało się przekonać i nie żałują, jak chcą to mają moc, ale nie korzystają z niej "niechcący" robiąc przypadkowy przepał.
Najgorsze że większość dokłada równo o jakiś procent i później się dziwi że są jakieś drgania czy coś tam, bo seria w jakimś zakresie przebiegała bardzo blisko max możliwości np. dwumasu.
Czasem rozpada się turbinka wpadająca w totalne overboosty przez zbyt wysokie życzenie tunera, czasem skrzynia biegów nie wytrzyma "pików" momentu obrotowego które i tak nie wpływają znacząco na osiągi jedynie wprowadzają sporo "szarpania" i odczucie zarąbistej dynamiki.

A co do dokładania to najczęściej wszędzie byle dokładać...

Pozwolę przyłączyć się do dyskusji.
Z własnych obserwacji: ex granatowy AFN q po chipsie zaczął chlać ze 2 litry więcej, ale u mnie ogranicznik momentu praktycznie nie istniał a max moment był osiągany przy 2000 rpm i wał dostawał wibracji od których robiło się niedobrze. ("Padnie mu głowica na autostradzie, wysra się za kilka km takiej jazdy" - pamiętasz Spanky rajd do Kronach w 2010 roku ;) ?)

Drugi pacjent czyli Caddy ... tutaj jest dość ciekawa sytuacja. Przed chipsem (zmierzone 98/212@1900 rpm) palił średnio ok 6/100. Po chipsie 6,2 (zmierzone 116/283@2050 rpm).
Co jest ciekawe. Mapa pedału gazu ustawiona jest bardzo agresywnie. Niewprawiony driver pali kapcia przy pierwszej próbie.
Co to dało? Auto do ustalonej prędkości rozpędza się błyskawicznie, później kopyto ustawione optymalnie nie pozwala na spalenie większej ilości paliwa. efekt jest super - chips spowodował zoptymalizowanie spożycia paliwa - mój człek (ex kierowiec duzych mobilków) wykręca jeszcze lepsze wyniki, ale to nie na moje nerwy :)
W cuda z oszczędnościami rzędu 30% zwyczajnie nie wierzę, zakładając że nie zmienimy stylu jazdy z NSJ na PSJ. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 14.cze.2012 06:10:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Po podniesieniu mocy dynamiczna jazda z częstym wykorzystaniem 100% zawsze podnosi zużycia - skoro max dawki są większe.
Wyniki oszczędności występują jedynie przy jeździe na 50% (taki umiarkowany PSJ daje największe różnice).
Niewłaściwy, agresywny pedał gazu zawsze powoduje wzrost zużycia ponieważ używamy dużych dawek nawet jak potrzebowaliśmy łagodnie przyspieszyć.
Sprawdzałem doświadczalnie przy identycznym programie ze zmienionym jedynie "pedałem" efekt z jazdy średnio dynamicznej w pagórkowatym terenie to różnica 20% zużycia - pomimo świadomego kierowcy, na nieświadomym różnica byłaby większa.
Więc jak ktoś nie wybiera się na wyścigi/tor nie ma sensu robić nadmiernie agresywnego pedału, najlepiej sprawdza się dobrze dobrany 3-strefowy działający w sprzężeniu zwrotnym z odczuciami kierowcy.
Przy seryjnym sofcie producent specjalnie daje "ostry" pedał gazu żeby klient jak najczęściej korzystał z średnich i wysokich obciążeń silnika przy rozpędzaniu, te obszary pracy są "poza testem emisji" i zoptymalizowano je na ekonomię. Jeżeli obszar ekonomii rozszerzymy na małe obciążenia (obszar testu jezdnego) jazda typu PSJ zaczyna być najekonomiczniejsza - wówczas spokojny pedał gazu ułatwia ekonomiczną jazdę.

Jak ktoś nie wierzy to niech się przejedzie na równej drodze samochodem 90PS z VGT z rocznika po 2001, przy prędkości 125 spalanie jest większe niż przy 135, bo wypadamy poza obszar testu ;). Producent musi spełnić normy emisji, właściciel musi płacić za paliwo.

Pozdrawiam.

PS. W zimie człowiek docenia łagodne wejście momentu szczególnie jak nie ma Quattro.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 15.cze.2012 07:57:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Jak ktoś nie wierzy to niech się przejedzie na równej drodze samochodem 90PS z VGT z rocznika po 2001, przy prędkości 125 spalanie jest większe niż przy 135, bo wypadamy poza obszar testu ;). Producent musi spełnić normy emisji, właściciel musi płacić za paliwo.

silnik 2.0tdi CR caga 143p 2010
odczyt predkosci wg gps, odczytm zuzycia wg chwilowego, utrzymywanie predkosci wg tempomatu, test na autostradach zrobiony z ciekawosci i dla urozmaicenia trasy
przy 135 spalanie jest wieksze niz przy 125 - generalnie im szybciej tym wiecej wcina (nie zauwazylem zadnych anomalii w przedziale 100-140)

jaki samochod ma ten silnik co wspomniales?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 15.cze.2012 09:49:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Pojazd za nowy i za mocny, commonrail to troszkę inna bajka czasem obszar ekonomii jest przy tak wysokich prędkościach że wzrost mocy oporów wyklucza zauważenie anomalii (zwłaszcza że zmiana z obszaru Green na ECO jest płynnym przejściem), ale generalnie przykładem był Bora 2001 90PS zmienna geometria na pompie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 15.cze.2012 09:54:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Moj AWX spalal mniej przy 160km/h niz przy 130km/h, ale to w ogole byl taki ulep:)

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 15.cze.2012 10:07:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Dodatkowo zmiana seryjnej charakterystyki pedału gazu pozwala na poprawę ekonomii dla osób nieumiejętnie operujących gazem. Seryjna charakterystyka jest często "marketingowa" żeby klient na jeździe próbnej czuł spory nadmiar mocy i zachwycony złapał przynętę, to że ekonomiczna jazda z takim gazem jest niełatwa to już nie problem producenta tylko klienta.


Witam,
to,ze ufam bardziej producentowi co ma laboratorium i zespol inzynierow ze specjalistyczna wiedza i znajomoscia kodu programu/dla 99% tunerow to jak chinski dla mnie/nie oznacza, ze zamkniety jestem na pomysly (inaczej bym swojego starego pierdziela nie koksowal:) )
wygooglowalem takie cosik z takiego watku
http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... f=6&t=6521
Obrazek
Jak sie domyslam tam w sofcie sa 2 (minimum) "driverwishe" (tryby automatu? w zaleznosci od kodowania?- nie mam pojecia)
Wynika z tego, ze w "eco' os gazu startuje od mniejszych wartosci no i same wartosci tez wolnje sie napedzaja
przyklad: but 30% obroty 1750
nie eco:
3085 ( (2392+3778)/2 )
eco
1814
Z tym, ze jak jade bo babci na tempomacie to ksztalt driverwisha ma zerowe znaczenie....no i jak zmniejszy sie koks przy doopojezdzie i jednoczesni doda sie max koksu to gdzies ten skok musi byc wiekszy (cudow nie ma)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 15.cze.2012 10:35:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Na moje oko to zdecydowanie dwie wersje kodowania.
Ten co ma od razu 20% będzie pod automat (z hydrokinetyczną przekładnią płynność ruszania jest łatwa).

Co do jazdy na tempomacie to tutaj wszystko zależy od strategii przyjętej przez producenta (pedał bez znaczenia), generalnie grupa VW/Audi ma niezłe tempomaty w miarę ekonomiczne. Ale tak czy inaczej lepiej skrojony ekonomicznie soft (po wyrzezaniu ekologicznych bzdur) będzie ekonomiczniejszy również na tempomacie, ponieważ uzyska większy moment obrotowy z tej samej dawki paliwa.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 15.cze.2012 11:14:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
od tempomatu jest chyba oddzielna mapa - inverse DW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 15.cze.2012 12:19:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Owszem jest, ale to tylko składowa, najważniejszy jest algorytm i współczynniki w nim.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 15.cze.2012 13:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
kkarol napisał(a):
od tempomatu jest chyba oddzielna mapa - inverse DW

to chyba dokldaniej obciazenie w procentach motoru w zaleznosci od koksu i obrotow (moze nie tylko do tempomatu.. moze tez np dla stragii automatycznej skrzyni biegow?) - chyba luzno zwiazane z eco-tuningiem :peace:
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 16.cze.2012 21:07:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
przemekk74 napisał(a):

Ja chyba nikogo nie zszokuje tym, ze wyznam szczerze, ze w to nie wierze ani troche ale interesowalo mnie co za tym mialoby przemawiac/jakie zmiany – dzieki za ich przedstawienie


Twoja sprawa i masz do tego prawo, jak zatem wytłumaczysz takie fakty:

AEL od 4 lat codziennie ta sama trasa: 80km, przed softem max 1000km nie rzadko mniej na zbiorniku po 1200km lub ponad - do pierwszego zaświecenia rezerwy
raz szybciej raz wolniej, raz jakiś kill raz po grypie max 70km/h

Następne auto silnik ALH ta sama trasa co powyżej (od 1,5 roku) na serii 1000-1100 na baku po zmianie programu 1300km na zbiorniku. Aktualnie kończę test jest 1/4 baku i 930km.

Przykładowe dane z FIS-u z jazdy po powyższej trasie:
37min
37km
śrV60km/h
śr spalanie 3,9l/100km
jak widać nie było kozaczenia ale też nie za wolno.

Dla porównania (dane z pomiarów własnych i z FIS-u) na oryginalnym sofcie auto przy jeździe 80-100 pali więcej niż przy jeździe 100-120 test robiłem wielokrotnie, takie są efekty wyjścia poza fabryczną ekologię.

Inny przykład "ekologii":
Auto z innej stajni, roczna toyota avensis d4d 2,0 robi na zbiorniku 55l max 500-600km, co jakiś dystans włącza się wypalanie PDF-a z tyłu błękitnie jak za dwusuwem, serwis twierdzi że takie są normy może i są, ale co ma wspólnego z ekologią wypalenie 1/4 baku paliwa na trasie 80km?? nie wiem ;)

Pozdrawiam

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 18.cze.2012 14:52:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
tqmeh napisał(a):
AEL od 4 lat codziennie
Następne auto silnik ALH ta sama trasa co powyżej (od 1,5 roku)
Przykładowe dane z FIS-u z jazdy po powyższej trasie:...
....Dla porównania (dane z pomiarów własnych i z FIS-u) na oryginalnym sofcie auto przy jeździe 80-100 pali więcej niż przy jeździe 100-120 test robiłem wielokrotnie, takie są efekty wyjścia poza fabryczną ekologię.
Inny przykład "ekologii":
Auto z innej stajni, roczna toyota avensis d4d 2,0


zmiana jednej (doslownie jednej!) mapki i dziadzio TDI zapie... lepiej i do tego mniej pali!!! (haslo "pump voltage") na fisie (ale niestety tylko na fisie...)
Nie mieszajmy aut, w ktorych brak jest wynalazku znanego z motorowerow o wdziecznej nazwie komarek (ten wynalazek to przepustnica) z autami w ktorych taki cud techniki jest. Jest przepustnica = jest mozliwosc aktywnego regulowania skladem mieszanki... nie ma przepustnicy...kicha
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 18.cze.2012 15:38:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Masz tą samą dawkę paliwa dorzucasz trochę powietrza i co? samochód samochód nie jedzie lepiej? Ludzie to nie benzyna że stosunki muszą być idealne. Chociaż w benzynie też da się uzyskać ekonomię poprzez skalowanie lambda. Więcej powietrza mniejsza tem. spalin= zanieczyszczenie i tego konstruktorzy nie mogą przeskoczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podniesienie mocy zmniejszenie spalania ?
PostNapisane: 18.cze.2012 18:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
przemekk74 napisał(a):

zmiana jednej (doslownie jednej!) mapki i dziadzio TDI zapie... lepiej i do tego mniej pali!!! (haslo "pump voltage") na fisie (ale niestety tylko na fisie...)


Gdzie ja coś powiedziałem o zapie...? codziennie robię tą samą trasę z takim przebiegami na baku jak napisałem, co do tego ma FIS wg Ciebie? (pytanie retoryczne nie odpowiadaj) Tyle ile pójdzie mniej przez komin zostanie dla mojej rodziny, skoro takie dane do Ciebie nie przemawiają...
Szerokości życzę

Pozdr 4all

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 18.cze.2012 18:25:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
gre11 napisał(a):
Masz tą samą dawkę paliwa dorzucasz trochę powietrza i co? samochód samochód nie jedzie lepiej?


no jesli jedzie lepiej to znaczy ze jest na powietrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 18.cze.2012 18:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jak wg was te auta mają mniej palić skoro one z natury nic nie palą ? Ostatni mistrz miał spalanie na poziomie 3 L w 1,9 AFN ,a poprzedni w MB 3,0 TD 6L. A moje 220 konne padło pali 8 L. Co to będzie jak ludzie zaczną masowo koksować śmierdziele dla jeszcze jednego litra ONu.


Ps. Fajnie was poczytać :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Podniesienie mocy zmniejszenie spalania
PostNapisane: 26.cze.2012 11:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
byl tu tez jeden co mu v8 palilo 14 w miescie

to o ile ten zaplon zeby bylo ekonomicznie ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: