.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2025 11:00:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 14:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2012 14:40:35
Posty: 2
Witam.
Przymierzam się do kupna Audi A6 C5, i tu pojawia się u mnie dylemat jaki silnik wybrać interesują mnie tylko i wyłącznie trzy motory:
- 2,7T V6 2,7L (2671 cm³), DOHC, turbo, 250 KM (183 kW).
- 2,8 V6 2,8 l (2771 cm³), DOHC, 193 KM (142 kW).
- 3.0 V6 3,0 l (2976 cm³), DOHC, 220 KM (162 kW)
Problem mam dla tego bo nie wiem:
Jak wypadają wytrzymałościowa?
Jak z awaryjnością?
Czy są drastyczne ceny w częściach?
Czy są na rynku zamienniki części?
Co najczęściej ulega awariom w tych motorach?
Czy z tymi turbinami jest taki sam problem jak w VW (bo tam wiem że zasmarzaja się przewody doprowadzające smarowanie do turbiny)?
No i najważniejsze jakie macie opinie na ten temat i który byście wybrali silnik na moim miejscu?
P.S
Spalanie tych silników jest bardzo podobne wiec ten aspekt mnie nie interesuje.
Z góry Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 14:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Opowiem tylko o 2.7 bo reszty nie miałem:

1. Wytrzymałość :peace: nie do zajeb.nia
2. Jakieś egt, lambda, wahacz - wszystko robisz raz a dobrze i zapominasz
3. Nie są drastyczne
4. Części masz ogrom
5. Najczęściej chyba wahacze
6. Jak zdiagnozujesz ich stan i okażą się w bdb stanie to bez obawy, ale wątpię, że to zrobisz


Dawaj linka

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 14:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
O wszystkich silnikach było napisane na forum, naprawdę wystarczą szczere chęci do poszukania i znajdzie się wszystko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 15:05:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
ja brałem pod uwagę tylko 2 motory 3.0 i 2.7t.
ostateczny wybór padł na 2.7t i jestem mega zadowolony ;)
najlepsze są miny kierowców klekotów jak im odjeżdżam ;)

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 15:17:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
metyoo napisał(a):
najlepsze są miny kierowców klekotów jak im odjeżdżam ;)


a później Twoja na cpnie ;) żartuje oczywiście

jeszcze mi się przypomniało, że ktoś chyba pisał, że mu klęknął 3.0 właśnie....

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 17:35:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
ja przeglądałem konkurencyjne fora, żeby zasięgnąć jak najwięcej informacji o obu jednostkach.
wywnioskowałem, że 3.0 jest stosunkowo awaryjną jednostką. głowice, kolektory ssące i przede wszystkim pękające bloki. silnik rzadki na rynku wtórnym, kosztujący ok 6000-8000pln.
2.7t jest o tyle lepszy, że w nim siada raczej osprzęt, a sama jednostka jest pancerna.
reasumując: wolę wydać po kilka stówek na osprzęt, niż kilka kloców na silnik, który nota bene nie koniecznie musi być sprawny, albo pozbawiony wad fabrycznych, które zmuszają do wymiany silnika...
bierz pan2.7ti będziesz zadowolony ;) spalanie czasem boli, ale warto ;)

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Ostatnio edytowano 06.sie.2012 22:16:48 przez metyoo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 21:42:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Ja widzę metyoo, że "podjarka" zakupem jeszcze nie minęła, a wręcz nabiera na sile. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 21:47:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2012 14:40:35
Posty: 2
dobra dziękuję wam za pomoc a wiec sprowadzam audi 2,7t. A jeszcze takie pytanie jak to się spisuje na gazie i czy warto to gazować??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 22:09:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
smola2 napisał(a):
Ja widzę metyoo, że "podjarka" zakupem jeszcze nie minęła, a wręcz nabiera na sile. :peace:


noooo! ;)
autko super, silniczek fajnie mruczy (nawet mojej ślubnej się podoba) i ten charakterystyczny dźwięk szumu pompowanego powietrza. jedyną rzeczą jakiej mi brakuje to "gulgot" v8-ki ;)
co do gazowania to powiem ci niebawem, bo moja pijawa właśnie stoi w warsztacie na gazowaniu... koszt instalki to 4300pln, ale jak dużo będziesz jeździł to inwestycja bardzo szybko się zwróci ;)
koszt instalacji można zaniżyć, instalując gorsze graty i mniejszy zbiornik i nie koniecznie kumaty gazownik, ale czy to silnikowi wyjdzie na dobre (oprócz zbiornika rzecz jasna), wątpię i wolę nie ryzykować... :diabel:
dam znać co i jak, kiedy odbiorę furę :peace:

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 22:11:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
A ja jednak myślę, iż, mimo że wolniejszy, 2.8 będzie najlepszym wyborem. Nie ma tylu problemów z osprzętem, a i na trasie też daję radę, na pewno mułem nie jest. I na pewno jest w im dużo mniej rzeczy do popsucia się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 22:15:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
zgadza się, wszystko zależy od preferencji, ale niestety tego silnika nie znajdziesz w wersji poliftowej...
kolega właściwie nie doprecyzował jakie roczniki bierze pod uwagę, ale jeśli 07.2001-> to tylko 3.0 i 2.7t.
Cytuj:
...I na pewno jest w im dużo mniej rzeczy do popsucia się.

tak samo mówił mój brat, dopóki się nie kopnął moim 2.7t. od tego czasu mówi, że kolejnym samochodem będzie 2.7t :peace:

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 22:22:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
@up kolego mówisz o wrażeniach z jazdy, a nie kosztach utrzymania ;) I podczas awarii (tfu ! ) na pewno koszty remontu 2.8 będą mniejsze aniżeli 2.7tt. 2.8 jest po prostu prostszą konstrukcją a co za tym idzie prostszą i tańszą w naprawię - z tym chyba musisz się zgodzić :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 06.sie.2012 22:34:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
nawet nie próbuję tego negować, bo taka jest prawda. natomiast po drogach jeździ mnóstwo turboklekotów i przy zakupie mało kto bierze pod uwagę fakt, że turbawka może się wysrać. podobnie jest z 1.8t, mało kto wspomina o awariach osprzętu, bo z tym trzeba się liczyć kupując samochód z doładowanym silnikiem... w 2.7t są dwie, ale nie koniecznie muszą się skończyć w tym samym czasie...
podczas zakupu każdy ma swoje kryteria i wie na co go stać. kolega SebolS zapytał o radę, więc mu jej udzieliłem. bierze pod uwagę 2.7t, więc jest świadomy wyboru i kosztów eksploatacji.
mówię o wrażeniach z jazdy, bo oprócz tego, że samochód ma mnie bezpiecznie przewieźć A -> B, powinien dać mi jeszcze z tego frajdę, w przeciwnym wypadku wybrałbym 2.0 lub 2.4.

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 (2.7T, 2.8, 3,0)
PostNapisane: 07.sie.2012 06:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Po lifcie moim zdaniem w grę wchodzą tylko 3 jednostki, 2.4, 2.7T i 4.2 V8. To sa motory, które są nie do zabicia, a do 2.7t możesz kamieni nasypac i będzie jechał. Ja przez 7 lat miałem 2.7T i w sumie nic strasznego się nie działo, pod koniec musiałem wymienić turbo i sondy wymieniałem 4 razy, ale znajomy mowi, ze to przez podniesioną moc. Bier 2.7T a poczujesz na plecach turbinki (czego w 4.2 nie doznasz mimo, że katalogowo osiągi są praktycznie te same)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: